Witam, ostatnio użytkuje moją O3 wyłącznie w mieście (jazda w sznurku lub korek) dpf potrafi mi się włączać po 3/4 razy dziennie i wypala sie około 5min wyłącza. Dodam że nie zapala mi sie żadna kontrolka tylko zwiekszaja się obroty do około 1000 i spalanie na biegu jałowym jest od 0,7 do 0,9. Czy to normalna reakacja na tego typu jazdę w cyklu miejskim? jak robiłem dziennie około 60km głownie poza miastem to dpf włączał mi sie co 300/500km.
DPF-O3 1.6tdi
Zwiń
X
-
Normalne.
Chociaz gdyby tym autem przejechac ze 20km obwodnica w warunkach jakie producent przewiduje do wypalenia DPF, to problem nie powinien wystepowac. Wtedy wypalanie 200-300km.
Ekolodzy doprowadzili to tego, ze te auta maja coraz wiecej roznych dziwnych ekologicznych wynalazkow, z ktorymi potem sa tylko problemy.
Na pocieszenie, silniki TSI juz za chwile rowniez beda mialy filtry czastek stalych
-
-
Ciekawe jak w praktyce to będzie funkcjonować.Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpisNa pocieszenie, silniki TSI juz za chwile rowniez beda mialy filtry czastek stalych
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Impregnable Zobacz wpisWitam, ostatnio użytkuje moją O3 wyłącznie w mieście (jazda w sznurku lub korek) dpf potrafi mi się włączać po 3/4 razy dziennie i wypala sie około 5min wyłącza. Dodam że nie zapala mi sie żadna kontrolka tylko zwiekszaja się obroty do około 1000 i spalanie na biegu jałowym jest od 0,7 do 0,9. Czy to normalna reakacja na tego typu jazdę w cyklu miejskim? jak robiłem dziennie około 60km głownie poza miastem to dpf włączał mi sie co 300/500km.
Ja zwykle nie uzykuje samochodu w miescie , ale ostatnie 3 dni jezdziłem tylko po miescie i dostałem kontrolką w oczy , Najpierw kontrolka DPF potem żółty trójkącik i informacje zeby zagladnąć do manuala .. a tam, jak juz wczesniej sie zapoznałem , zalecana jazda na 4 lub 5 biegu ( lub D/S) w zakresie obrotów 1700 - 2500rpm , przez 15 minut .
Zastosowałem sie do tego , ale juz po 5 minutach kontrolka zgasła i wszystko wróciło do normy.
Także jak filtr bedzie mial juz zdecydowanie za duzo sadzy a Twoj styl jazdy uniemożliwia dopalania , to zostaniesz poinformowany
2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB
Komentarz
-
-
-
No najlepiej w takiej sytuacji odrazu sie przejechać i go dopalicZamieszczone przez dawcio Zobacz wpisi nie gasić wtedy auta
Napewno zdrowiej
2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB
Komentarz
-
-
3 krotne nie dopalenie rozpoczyna problemy z dpf-emZamieszczone przez xcex Zobacz wpisNapewno zdrowiej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dawcio Zobacz wpis3 krotne nie dopalenie rozpoczyna problemy z dpf-em
Poprzednią O2 1.9 TDI (105KM@130KM) przejechałem 240kkm , i DPF był zapełniony w 75% (wg wskazań VCDS), juz raczej nie do regeneracji żadnej , śmierdziało z niego dosc mocno , natomiast nie zgłaszał błedów. Zobaczymy czy postęp technologiczny przy DPF dla nowych O3 projektował i analizował specjalista czy księgowy.
2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB
Komentarz
-
-
U mnie też często obroty się zwiększają do 1000/min wtedy czekam po 5-10 min lekka przegazówka na ok 1800obr/min i wskazówka wraca na ok. 750obr/min.
Jak auto postoi kilka godz to przy ponownym rozruchu często od razu 1000obr .
Rozumiem, że jak są na 1000/min to jest dopalanie, a jak dopali przez parę minut to po lekkiej przegazówce i powrocie na 750 oznacza, że już dopalił, tak?
Nie zauważam żeby dłuższa jazda trasą zmniejszała częstotliwość wskakiwania obr na poziom 1000/min.
Nawet weekendowa trasa 800km nie pomogła i w poniedz po dojeździe do pracy 25km z czego 20km trasą prędkości 80-140km/h po dojeździe do pracy obr 1000/min i czekam ok 5 min przegazówka i gaszę dopiero jak wrócą na 750obr/min - uciążliwe to trochę 20min jazdy trasą i 5-10 min zmarnowane po dojeździe.
W tyg robię w ok 10 takich 25km tras (+ ok 10 krókich 5km po mieście) z czego 20km jest z wyższymi prędkościami (często obr po rozruchu lub dojeździe mam na poziomie 1000obr/min i muszę czekać te ok min. 5 min żeby wróciły do normy) - chociaż ruch jest taki ze rzadko da się utrzymać nawet na trasie przez 5-10min stałe 2000obr/min nie wiem czy to może mieć wpływ na niedopalanie w jeździe. Byłbym wdzięczny za jakieś info czy dobrze robię i co z tym dalej robić - za 3 miesiące koniec gwarancji.
SewerWa
Komentarz
-
-
komputer jest ustawiony na dopalanie dpf-u na 500-800km i z taka częstotliwością to robi,jeśli ma warunki ku temu.Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpisNie zauważam żeby dłuższa jazda trasą zmniejszała częstotliwość wskakiwania obr na poziom 1000/min.
Oczywiście,ze może byc tak że zrobisz 600km ciągiem,a na drugi dzień przy dojeździe do pracy się załączy bo jest zaprogramowany.
na zimnym silniku nie załączy się dopalanie to jest jeden z warunków które musi spełnić silnikZamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpisJak auto postoi kilka godz to przy ponownym rozruchu często od razu 1000obr .
Komentarz
-
-
to czemu po każdym dłuższym postoju obroty po rozruchu są na poziomie 1000/min a po kilku min i przegazówce wracają na ok. 750 obr/min ? Obr nie świadczą o dopalaniu? Żadnej kontrolki nie mam, więc jak mam poznać kiedy mogę zgasić, a kiedy nie? Dla mnie do tej pory wyznacznikiem były obr jak było 1000 to czekałem parę min przegazówka i gasiłem jak wróciły na 750/minSewerWa
Komentarz
-
-
zimny silnik tak ma,sam podnosi sobie obroty.Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpisto czemu po każdym dłuższym postoju obroty po rozruchu są na poziomie 1000/min
obroty i chwilowe spalanie.I czuć inną pracę silnikaZamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpisObr nie świadczą o dopalaniu?
jak lampka się zapali to już nie dobrzeZamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpisŻadnej kontrolki nie mam
Komentarz
-
-
U mnie radio Swing pokazuje komunikat że nie zaleca wyłaczenia silnika. Komunikat znika po zakonczonym wypalaniu.Zamieszczone przez dawcio Zobacz wpiszimny silnik tak ma,sam podnosi sobie obroty.
obroty i chwilowe spalanie.I czuć inną pracę silnika
jak lampka się zapali to już nie dobrze
Komentarz
-
-
ok już rozumiem dzięki za pomoc przebieg mam 54 tkm i komunikatu na radiu jeszcze nigdy nie miałem i nie zdażyło mi się nawet 1raz wyłączyć silnika na podniesionych obrotach. Warunki do wypalania są w moim przypadku chyba bardzo dobre codziennie 40km trasą z prędkościami 80-140km i min co 2 weekend trasa ok 300kmSewerWa
Komentarz
-
-
witam, kilka pytań;
1/ jakie są oznaki dopalania ? ( czy tylko wzrost obrotów do 1000 ? i spalanie na jałowym 0,7-0,9 l , nie mówię o sygnalizacji lampką )
2/ co wtedy robić ? ( jazda przez czas.....min, .obr/min........)
3/ jak dopala to nie wyłączać silnika jeśli mimo wszystko wyłączymy to.... ?
zdarzyło mi się, że sinik nie był za zimny ani za gorący i nie było wzrostu obr/min, na jałowym spoko 0,5l a po zgaszeniu cały czas chodził wentylatorjmors44
Komentarz
-
-
tak tylko to-lampka na szafie jak się zapali to problem wtedy jazda aby dopaliłZamieszczone przez jmors44 Zobacz wpis1/ jakie są oznaki dopalania ? ( czy tylko wzrost obrotów do 1000 ? i spalanie na jałowym 0,7-0,9 l , nie mówię o sygnalizacji lampką )
czas ok 15min,obr/min ok 1800-2200Zamieszczone przez jmors44 Zobacz wpis2/ co wtedy robić ? ( jazda przez czas.....min, .obr/min........)
3krotne zgaszenie zapcha dpf i zapali się kontrolka,czasem trzeba wtedy wymusić dopalanie przez serwis/VCDSZamieszczone przez jmors44 Zobacz wpis3/ jak dopala to nie wyłączać silnika jeśli mimo wszystko wyłączymy to.... ?
akurat u mnie w O2FL jest 0,2-0,3lZamieszczone przez jmors44 Zobacz wpisi spalanie na jałowym 0,7-0,9 l
dziwne....Zamieszczone przez jmors44 Zobacz wpiszdarzyło mi się, że sinik nie był za zimny ani za gorący i nie było wzrostu obr/min, na jałowym spoko 0,5l a po zgaszeniu cały czas chodził wentylator
Komentarz
-
-
Ambiente
- 2016
- 110
- Octavia III combi (5E5)
- AVU 1.6 MPI 102 KM
- BXE 1.9 TDI PD 105 KM
- CLHA 1.6 TDI CR 105 KM
U mnie jest podobnie ale wiąże się to z klimatronikiem a nie dopalaniem na zimnym. Chodzi o szybkie uzyskanie temperatury zadanej. Szczególnie zimą widoczne zjawisko.Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpisto czemu po każdym dłuższym postoju obroty po rozruchu są na poziomie 1000/min a po kilku min i przegazówce wracają na ok. 750 obr/min ? Obr nie świadczą o dopalaniu? Żadnej kontrolki nie mam, więc jak mam poznać kiedy mogę zgasić, a kiedy nie? Dla mnie do tej pory wyznacznikiem były obr jak było 1000 to czekałem parę min przegazówka i gasiłem jak wróciły na 750/min
Komentarz
-
dawcio dzięki za info ale małe doprecyzowanie:
1/ pierwszy przypadek - lampka się nie świeci, obroty wzrastają do 700-1000, czekamy aż nastąpi dopalenie i obroty wracają do normy 400-600 obr/min, czas dopalania kilka minut
2/ drugi przypadek - zaświeci się lampka ( czy jest tylko kolor żółty czy też może być czerwony ? ) - jeździmy ok. 15 min z obrotami 1800-2200 i lampka powinna zgasnąć,
3/ 3 krotne zapalenie się żółtej (?) lampki - duży problem , zapchanie dpf i możliwy wyjazd do ASO /
mam nadzieję, że nic nie pokręciłem
Ostatnia sprawa - aby nie dopuścić do takiej sytuacji albo ograniczyć do min. ( lampka ) należy ........
z góry dziękuję za pomocjmors44
Komentarz
-
-
Witam.
To ja może dorzucę trochę
- filtr wypala mi się pomiędzy 500 a 700km;
- oznaka wypalenia - obroty dokładnie na 1000 - na spalanie nie zwracam uwaga, bo każdy ma inne
- trzy -krotne przerwanie wypalenia skutkuje zapaleniem się żółtej kontrolki - tzn trzeba wykonać jazdę z prędkością 60-80km/h, obroty pomiędzy 1800 a 2500, bieg 3 lut 4 aż zgaśnie kontrolka. Jeśli nie zgaśnie to serwis.
- i co ważne nasze auta są wyposażone w grzałki elektryczne, systemy oszczędzające akumulator oraz alternator itp: To skutkuje tym, że jak temp jest poniżej 4 stopni to auto podnosi obroty d o 1000 i trwa to do momentu aż w kabinie otrzymamy określoną temp. Zróbcie test: odpalić zimne auto i przejechać 1km, ustawić np 22 stopnie i po chwili słychać cyknięcie i obroty wędrują na 1000. I jeśli wyłączycie ogrzewanie całkowicie i zagazujecie auto to obroty spadną. Ponowne włączenie obrotów ponownie podniesie obroty. Jeśli natomiast mimo ustawienia temp na zimne i zagazowania obroty nadal są na 1000 to wypala się filtr. Procedura wypalenia może się rozpocząć nawet jeśli temp na blacie nie wynosi 90 stopni. Wtedy mamy podniesione obroty i można zauważyć, że bardzo bardzo bardzo szybko nagrzeje się auto bo sterownik silnika pompuje paliwo żeby dobić do 90 stopni.
- wielokrotne przerwanie (zgaszenie auta) może skutkować zwiększeniem się poziomu oleju, ponieważ niespalone paliwo dostaje się do oleju i podnosi jego poziom.
Pozdrawiam
Eryk
Komentarz
-
Komentarz