Witam, ostatnio użytkuje moją O3 wyłącznie w mieście (jazda w sznurku lub korek) dpf potrafi mi się włączać po 3/4 razy dziennie i wypala sie około 5min wyłącza. Dodam że nie zapala mi sie żadna kontrolka tylko zwiekszaja się obroty do około 1000 i spalanie na biegu jałowym jest od 0,7 do 0,9. Czy to normalna reakacja na tego typu jazdę w cyklu miejskim? jak robiłem dziennie około 60km głownie poza miastem to dpf włączał mi sie co 300/500km.
DPF-O3 1.6tdi
Zwiń
X
-
Normalne.
Chociaz gdyby tym autem przejechac ze 20km obwodnica w warunkach jakie producent przewiduje do wypalenia DPF, to problem nie powinien wystepowac. Wtedy wypalanie 200-300km.
Ekolodzy doprowadzili to tego, ze te auta maja coraz wiecej roznych dziwnych ekologicznych wynalazkow, z ktorymi potem sa tylko problemy.
Na pocieszenie, silniki TSI juz za chwile rowniez beda mialy filtry czastek stalych
-
-
Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpisNa pocieszenie, silniki TSI juz za chwile rowniez beda mialy filtry czastek stalych
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Impregnable Zobacz wpisWitam, ostatnio użytkuje moją O3 wyłącznie w mieście (jazda w sznurku lub korek) dpf potrafi mi się włączać po 3/4 razy dziennie i wypala sie około 5min wyłącza. Dodam że nie zapala mi sie żadna kontrolka tylko zwiekszaja się obroty do około 1000 i spalanie na biegu jałowym jest od 0,7 do 0,9. Czy to normalna reakacja na tego typu jazdę w cyklu miejskim? jak robiłem dziennie około 60km głownie poza miastem to dpf włączał mi sie co 300/500km.
Ja zwykle nie uzykuje samochodu w miescie , ale ostatnie 3 dni jezdziłem tylko po miescie i dostałem kontrolką w oczy , Najpierw kontrolka DPF potem żółty trójkącik i informacje zeby zagladnąć do manuala .. a tam, jak juz wczesniej sie zapoznałem , zalecana jazda na 4 lub 5 biegu ( lub D/S) w zakresie obrotów 1700 - 2500rpm , przez 15 minut .
Zastosowałem sie do tego , ale juz po 5 minutach kontrolka zgasła i wszystko wróciło do normy.
Także jak filtr bedzie mial juz zdecydowanie za duzo sadzy a Twoj styl jazdy uniemożliwia dopalania , to zostaniesz poinformowany
2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB
Komentarz
-
-
-
Zamieszczone przez dawcio Zobacz wpisi nie gasić wtedy auta2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xcex Zobacz wpisNapewno zdrowiej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dawcio Zobacz wpis3 krotne nie dopalenie rozpoczyna problemy z dpf-em
Poprzednią O2 1.9 TDI (105KM@130KM) przejechałem 240kkm , i DPF był zapełniony w 75% (wg wskazań VCDS), juz raczej nie do regeneracji żadnej , śmierdziało z niego dosc mocno , natomiast nie zgłaszał błedów. Zobaczymy czy postęp technologiczny przy DPF dla nowych O3 projektował i analizował specjalista czy księgowy.
2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB
Komentarz
-
-
U mnie też często obroty się zwiększają do 1000/min wtedy czekam po 5-10 min lekka przegazówka na ok 1800obr/min i wskazówka wraca na ok. 750obr/min.
Jak auto postoi kilka godz to przy ponownym rozruchu często od razu 1000obr .
Rozumiem, że jak są na 1000/min to jest dopalanie, a jak dopali przez parę minut to po lekkiej przegazówce i powrocie na 750 oznacza, że już dopalił, tak?
Nie zauważam żeby dłuższa jazda trasą zmniejszała częstotliwość wskakiwania obr na poziom 1000/min.
Nawet weekendowa trasa 800km nie pomogła i w poniedz po dojeździe do pracy 25km z czego 20km trasą prędkości 80-140km/h po dojeździe do pracy obr 1000/min i czekam ok 5 min przegazówka i gaszę dopiero jak wrócą na 750obr/min - uciążliwe to trochę 20min jazdy trasą i 5-10 min zmarnowane po dojeździe.
W tyg robię w ok 10 takich 25km tras (+ ok 10 krókich 5km po mieście) z czego 20km jest z wyższymi prędkościami (często obr po rozruchu lub dojeździe mam na poziomie 1000obr/min i muszę czekać te ok min. 5 min żeby wróciły do normy) - chociaż ruch jest taki ze rzadko da się utrzymać nawet na trasie przez 5-10min stałe 2000obr/min nie wiem czy to może mieć wpływ na niedopalanie w jeździe. Byłbym wdzięczny za jakieś info czy dobrze robię i co z tym dalej robić - za 3 miesiące koniec gwarancji.
SewerWa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpisNie zauważam żeby dłuższa jazda trasą zmniejszała częstotliwość wskakiwania obr na poziom 1000/min.
Oczywiście,ze może byc tak że zrobisz 600km ciągiem,a na drugi dzień przy dojeździe do pracy się załączy bo jest zaprogramowany.
Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpisJak auto postoi kilka godz to przy ponownym rozruchu często od razu 1000obr .
Komentarz
-
-
to czemu po każdym dłuższym postoju obroty po rozruchu są na poziomie 1000/min a po kilku min i przegazówce wracają na ok. 750 obr/min ? Obr nie świadczą o dopalaniu? Żadnej kontrolki nie mam, więc jak mam poznać kiedy mogę zgasić, a kiedy nie? Dla mnie do tej pory wyznacznikiem były obr jak było 1000 to czekałem parę min przegazówka i gasiłem jak wróciły na 750/minSewerWa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpisto czemu po każdym dłuższym postoju obroty po rozruchu są na poziomie 1000/min
Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpisObr nie świadczą o dopalaniu?
Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpisŻadnej kontrolki nie mam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dawcio Zobacz wpiszimny silnik tak ma,sam podnosi sobie obroty.
obroty i chwilowe spalanie.I czuć inną pracę silnika
jak lampka się zapali to już nie dobrze
Komentarz
-
-
ok już rozumiem dzięki za pomoc przebieg mam 54 tkm i komunikatu na radiu jeszcze nigdy nie miałem i nie zdażyło mi się nawet 1raz wyłączyć silnika na podniesionych obrotach. Warunki do wypalania są w moim przypadku chyba bardzo dobre codziennie 40km trasą z prędkościami 80-140km i min co 2 weekend trasa ok 300kmSewerWa
Komentarz
-
-
witam, kilka pytań;
1/ jakie są oznaki dopalania ? ( czy tylko wzrost obrotów do 1000 ? i spalanie na jałowym 0,7-0,9 l , nie mówię o sygnalizacji lampką )
2/ co wtedy robić ? ( jazda przez czas.....min, .obr/min........)
3/ jak dopala to nie wyłączać silnika jeśli mimo wszystko wyłączymy to.... ?
zdarzyło mi się, że sinik nie był za zimny ani za gorący i nie było wzrostu obr/min, na jałowym spoko 0,5l a po zgaszeniu cały czas chodził wentylatorjmors44
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jmors44 Zobacz wpis1/ jakie są oznaki dopalania ? ( czy tylko wzrost obrotów do 1000 ? i spalanie na jałowym 0,7-0,9 l , nie mówię o sygnalizacji lampką )
Zamieszczone przez jmors44 Zobacz wpis2/ co wtedy robić ? ( jazda przez czas.....min, .obr/min........)
Zamieszczone przez jmors44 Zobacz wpis3/ jak dopala to nie wyłączać silnika jeśli mimo wszystko wyłączymy to.... ?
Zamieszczone przez jmors44 Zobacz wpisi spalanie na jałowym 0,7-0,9 l
Zamieszczone przez jmors44 Zobacz wpiszdarzyło mi się, że sinik nie był za zimny ani za gorący i nie było wzrostu obr/min, na jałowym spoko 0,5l a po zgaszeniu cały czas chodził wentylator
Komentarz
-
-
Ambiente
- 2016
- 110
- Octavia III combi (5E5)
- AVU 1.6 MPI 102 KM
- BXE 1.9 TDI PD 105 KM
- CLHA 1.6 TDI CR 105 KM
Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpisto czemu po każdym dłuższym postoju obroty po rozruchu są na poziomie 1000/min a po kilku min i przegazówce wracają na ok. 750 obr/min ? Obr nie świadczą o dopalaniu? Żadnej kontrolki nie mam, więc jak mam poznać kiedy mogę zgasić, a kiedy nie? Dla mnie do tej pory wyznacznikiem były obr jak było 1000 to czekałem parę min przegazówka i gasiłem jak wróciły na 750/min
Komentarz
-
dawcio dzięki za info ale małe doprecyzowanie:
1/ pierwszy przypadek - lampka się nie świeci, obroty wzrastają do 700-1000, czekamy aż nastąpi dopalenie i obroty wracają do normy 400-600 obr/min, czas dopalania kilka minut
2/ drugi przypadek - zaświeci się lampka ( czy jest tylko kolor żółty czy też może być czerwony ? ) - jeździmy ok. 15 min z obrotami 1800-2200 i lampka powinna zgasnąć,
3/ 3 krotne zapalenie się żółtej (?) lampki - duży problem , zapchanie dpf i możliwy wyjazd do ASO /
mam nadzieję, że nic nie pokręciłem
Ostatnia sprawa - aby nie dopuścić do takiej sytuacji albo ograniczyć do min. ( lampka ) należy ........
z góry dziękuję za pomocjmors44
Komentarz
-
-
Witam.
To ja może dorzucę trochę
- filtr wypala mi się pomiędzy 500 a 700km;
- oznaka wypalenia - obroty dokładnie na 1000 - na spalanie nie zwracam uwaga, bo każdy ma inne
- trzy -krotne przerwanie wypalenia skutkuje zapaleniem się żółtej kontrolki - tzn trzeba wykonać jazdę z prędkością 60-80km/h, obroty pomiędzy 1800 a 2500, bieg 3 lut 4 aż zgaśnie kontrolka. Jeśli nie zgaśnie to serwis.
- i co ważne nasze auta są wyposażone w grzałki elektryczne, systemy oszczędzające akumulator oraz alternator itp: To skutkuje tym, że jak temp jest poniżej 4 stopni to auto podnosi obroty d o 1000 i trwa to do momentu aż w kabinie otrzymamy określoną temp. Zróbcie test: odpalić zimne auto i przejechać 1km, ustawić np 22 stopnie i po chwili słychać cyknięcie i obroty wędrują na 1000. I jeśli wyłączycie ogrzewanie całkowicie i zagazujecie auto to obroty spadną. Ponowne włączenie obrotów ponownie podniesie obroty. Jeśli natomiast mimo ustawienia temp na zimne i zagazowania obroty nadal są na 1000 to wypala się filtr. Procedura wypalenia może się rozpocząć nawet jeśli temp na blacie nie wynosi 90 stopni. Wtedy mamy podniesione obroty i można zauważyć, że bardzo bardzo bardzo szybko nagrzeje się auto bo sterownik silnika pompuje paliwo żeby dobić do 90 stopni.
- wielokrotne przerwanie (zgaszenie auta) może skutkować zwiększeniem się poziomu oleju, ponieważ niespalone paliwo dostaje się do oleju i podnosi jego poziom.
Pozdrawiam
Eryk
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jmors44 Zobacz wpisale małe doprecyzowanie:
Komentarz
-
Komentarz