Komunikat " NISKIE CIŚNIENIE OLEJU - WYŁĄCZ SILNIK"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rapnet14938
    Classic
    • 2019
    • 5

    Komunikat " NISKIE CIŚNIENIE OLEJU - WYŁĄCZ SILNIK"

    Witam. Posiadam Octavie 1,8 TSI 180KM z 2014 roku . Auto na dzień dzisiejszy ma przejechane 119tyś. Od 3 miesięcy wyświetla mi sie komunikat jak w tytule. Nie ma żadnych wycieków oleju , oleju nie bierze również. Sprawdzone ciśnienie na cylindrach, wymienione czujniki, wyczyszczony smok. Wypłukany silnik zmieniony olej 3 razy łącznie z tym że olej zalany na koniec 10W a nie 5W. Problem robi sie jeszcze wiekszy i bardziej zagmatwany bo ten komunikat wyświetla sie dopiero po przekroczeniu temperatury oleju 78 stopni i ginie po przekroczeniu 90 stopni ( Przedział 78-90) Kiedy załaczy sie ten komunikat wystarczy delikatnie podnieść obroty silnika pedałem gazu i komunikat ginie. Proszę o jakąś pomoc,sugestie
  • rapnet14938
    Classic
    • 2019
    • 5

    #2
    od czasu do czasu mam problem ze start stopem

    Komentarz

    • Blaise
      Drive
      • 2018
      • 75
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      masz wlany olej 10w..?
      180km / 300Nm

      Komentarz

      • gacek1
        Ambiente
        • 2018
        • 111
        • Octavia II (1Z3)
        • BGU 1.6 MPI 102 KM

        #4
        A pomiar ciśnienia oleju ktoś robił i do ile spada gdy wyskakuje komunikat? Do panewek zaglądane było?

        Co do oleju 10w... to wiedz że jak chcesz mieć grubszy olej na ciepłym silniku to wlej np 5w50.

        Komentarz

        • Widmo86
          Drive
          • 2014
          • 68
          • Octavia III combi (5E5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          w silnikach 1.2tsi był taki problem po wymianie oleju z filtrem zapalała się kontrola kiśnienia (podczas jazdy gasła), co się później okazało przy zamówieniu w jakiejś hurtowni filtra oleju przychodził pasujący filtr,ale problem nadal występował. Dopiero po zakupieniu filtra ori wizualnie był lekko inny i ciśnienie wróciło, może jest to podobny problem. W filtrze po prostu jest zawór utrzymujący odpowiednie ciśnienie (niewiem czy obudowa nie naciska odpowiednio na podstawę zaworu co dawało zadowalający efekt)

          Komentarz

          • rapnet14938
            Classic
            • 2019
            • 5

            #6
            Witam jeszcze raz. Przy komunikacie " niskie ciśnienie oleju" ciśnienie spada do 0,5. Do panewek nie było zaglądane bo to sie dzieje tylko w przedziale temperaturowym 78 -90 stopni (tem oleju) po wyżej tego przedziału i po niżej jest OK. Olej zalany 10W tylko do sprawdzenia , normalnie jeździł na 5W. Co do filtra oleju tam nie ma zaworu ciśnienia .

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              najprawdopodobniej masz do wymiany zawór 06K115243L
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • rapnet14938
                Classic
                • 2019
                • 5

                #8
                zawór wymieniony , micha ściągnięta czyściutka - ten sam komunikat

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  sa zapisane jakies błedy w sterowniku silnika?w etce sa poazne 2 zaworki miedzy podstawa filtra oleju a chłodnia oleju moze tu tkwi problem ,jesli to wystepuje w przedziale temperatur.
                  Ostatnio edytowany przez german81; 13802.
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • prezes870
                    Rider
                    • 2015
                    • 418
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DHGA 2.0 TSI RS 245 KM

                    #10
                    A pompa oleju?

                    Komentarz

                    • rapnet14938
                      Classic
                      • 2019
                      • 5

                      #11
                      szukam wiec dalej.

                      Komentarz

                      • P4tryk
                        Classic
                        • 2019
                        • 1
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                        #12
                        Udało się rozwiązać zagadkę? Mam ten sam problem - obstawialiśmy z mechanikiem pompę oleju - nie pomogło. Ten sam silnik, prawie ten sam przebieg.

                        Komentarz

                        • vitorio
                          Classic
                          • 2025
                          • 17

                          #13
                          rapnet14938 chyba już nie odpowie, ponieważ od momentu napisania ostatniego postu, nie było go już na forum. Może nawet już nie posiada tej Octavi.
                          Zamieszczone przez german81 Zobacz wpis
                          najprawdopodobniej masz do wymiany zawór 06K115243L
                          To jest zawór sterujący fazami rozrządu.
                          Sprawdzić zawór nr 8 na fotce i nr serwisowy 06K 103 208D
                          Załączone pliki

                          Komentarz

                          Pracuję...