Stuknęcie, brzdęknięcie podczas postoju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Hormon
    Drive
    • 2018
    • 77
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Stuknęcie, brzdęknięcie podczas postoju

    Koledzy może pomożecie mi w zdiagnozowaniu dziwnego odgłosu... Stojąc w kolejce na stacji benzynowej, w pewnym momencie usłyszałem mocny jednorazowy brzdęk, tak jakby się coś urwało itp. W pierwszej chwili myślałem, że może sprężyna zawieszenia pękła, kiedyś miałem taki przypadek. Obstawiałem też zerwanie linki ręcznego hamulca albo pęknięcie sprężyny siedziska kierowcy? W trakcie późniejszej jazdy nie zaobserwowałem żadnych niepokojących dźwięków, nic więcej nie stukało, ręczny wydaje się trzymać dobrze, aczkolwiek nie wiem jak sprawdzić czy obie linki są dobrze napięte. Nie wiem też czy fotele mają sprężyny czy tylko piankę/gąbkę i jak ewentualnie sprawdzić ich stan? (od spodu nie bardzo jest chyba dojście). Może coś mi doradzicie, ewentualnie jakieś Wasze typy co to mogło być?
  • wacie
    Ambiente
    • 2009
    • 101
    • Octavia I (1U2)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM

    #2
    Moja rada , nie panikuj.
    Zapomnij o dźwięku do czasu aż regularnie zacznie się pojawiać.
    Teraz to mogło być wszystko , nawet gołąb który "narobił: Ci na dach.

    Komentarz

    • Hormon
      Drive
      • 2018
      • 77
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Nie panikuję, aczkolwiek na pewno nie był to dźwięk gołębia Zwłaszcza że tyle co wyjechałem z myjni i chciałem zatankować. To było głośne brzdęknięcie, w pierwszej chwili pomyślałem nawet czy inny kierowca nie zahaczył o moją Octavkę...

      Komentarz

      • Hormon
        Drive
        • 2018
        • 77
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        Dzisiaj powtórzył się znowu ten odgłos i auto zaczęło się delikatnie cofać (stało na pochyłości). Dobrze że byłem obok więc szybko wskoczyłem i zahamowałem. Ale teraz już wiem że ten odgłos to hamulec ręczny. Myślałem, że druga linka się zerwała i dlatego auto dzisiaj zaczęło uciekać, bo nawet rączka hamulca była luźniejsza, ale jak zaciągnąłem ponownie to opór wrócił do normy i hamulec niby trzyma. Czy to możliwe? Może tylko śruba popuściła linkę? Czy można sprawdzić naprężenie i mocowanie linek w warunkach domowych czy tylko na kanale?
        Proszę Was o pomoc bo mam teraz obawy żeby zostawić auto na wzniesieniu, żeby mi nie uciekło...

        Komentarz

        • Hormon
          Drive
          • 2018
          • 77
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Nikt z Was nie ma żadnego pomysłu jak podejść do tematu i gdzie dokładnie szukać przyczyny?

          Komentarz


          • #6
            Może szybko wytarłeś zęby często zaciągając hamulec ręczny w tradycyjny sposób (bez naciskania przycisku)?

            Komentarz

            • Hormon
              Drive
              • 2018
              • 77
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              Wtedy pewnie konieczna byłaby wymiana całego mechanizmu z dźwignią? Można to w jakiś sposób sprawdzić bez rozbierania całego tunelu? Jak sprawdzić stan i naciągnięcie linek?

              Komentarz

              • Hormon
                Drive
                • 2018
                • 77
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Koledzy ponawiam pytanie w jaki sposób sprawdzić stan i naciągnięcie linek hamulca ręcznego? W Seacie Leonie wystarczyło wyjąć tylną popielniczkę z tunelu i wszystko było widoczne a tutaj nie wiem jak a nie chciałbym czegoś połamać...

                Komentarz

                Pracuję...