Problem z odpaleniem i czarne spaliny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czto
    Rider
    • 2010
    • 546
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Problem z odpaleniem i czarne spaliny

    Cześć

    Potrzebuje waszej pomocy. Jestem w Albanii i mam problem z samochodem. Ale po kolei.
    Wczoraj, podczas drugiego dnia podróży Belgrad-Orikum będąc na trasie zaniepokoiło mnie pojawienie się jakby turbo dziury na każdym biegu. Wciśnięcie pedału, zwłoka i nagłe przyspieszenie. Trochę zacząłem się martwić, ale konieczność koncentracji na macedonskich i albanskich drogach w całości absorbowało moją uwagę. Nie było żadnych alarmów. Pomyślałem, że to może jakość serbskiego paliwa. Szczęśliwie dotarłem do celu.
    Dziś rano chciałem jechać na zakupy i zonk. Skoda odpala, silnik wpada w wibracje (coś jak praca na dwóch cylindrach) i gaśnie. Po kilku próbach wreszcie startuje i przy wyższych obrotach z rury wydobywa się czarny dym.
    Temat zgłosiłem do Skoda asistance i czekam na reakcję. Jednak przy całej sympatii do albańczyków obawiam się o diagnozę i naprawę.
    Możecie podpowiedzieć gdzie potencjalnie występuje problem?
    ​​
    Nie ukrywam, że jestem trochę zestresowany. 1700 km od domu, w specyficznym kraju....
    2004 Renault Thalia 1.4 RT,
    2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
    2009 Renault Clio MTV 1.4
    2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
    2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
  • luker
    Ambiente
    • 2010
    • 169

    #2
    stawiam na jakość paliwa

    Komentarz

    • czto
      Rider
      • 2010
      • 546
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Masakra. Okazało się, że miałem wlany olej napędowy do baku. Tankowanie na stacji w Serbii przez pracownika, sieć Valoni.
      K.. nawet do głowy mi nie przyszło, że to możliwe.
      Czekam na info od mechanika.
      Mam nadzieję, że skończy się na płukaniu i wymianie filtrów. Oby.
      2004 Renault Thalia 1.4 RT,
      2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
      2009 Renault Clio MTV 1.4
      2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
      2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

      Komentarz

      • mikelt
        Drive
        • 2013
        • 59
        • Octavia III (5E3)
        • BLF 1.6 FSI 115 KM
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        No to niezły klimat!! To oni tam nie mają pistoletów w dystrybutorach grubszych na ON?

        Komentarz

        • ruwado
          RS
          • 2009
          • 14885
          • Octavia IV (NX3)

          #5
          Zamieszczone przez czto Zobacz wpis
          Jednak przy całej sympatii do albańczyków obawiam się o diagnozę i naprawę.
          a tam w ogóle działa assistance Skody?

          Zamieszczone przez czto Zobacz wpis
          Nie ukrywam, że jestem trochę zestresowany. 1700 km od domu, w specyficznym kraju....
          nie dziwne

          Zamieszczone przez czto Zobacz wpis
          Masakra. Okazało się, że miałem wlany olej napędowy do baku. Tankowanie na stacji w Serbii przez pracownika, sieć Valoni.
          K.. nawet do głowy mi nie przyszło, że to możliwe.
          Czekam na info od mechanika.
          Mam nadzieję, że skończy się na płukaniu i wymianie filtrów. Oby.
          ja p...lę. Sam mam plany a AL może w przyszłym roku - do tej pory byłem jeden dzień - pojechałem z MNE na wycieczkę. Nie tankowałem w AL. Przez Serbię nie jechałem. Ale jak widać trzeba mieć się na baczności.
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz

          • ruwado
            RS
            • 2009
            • 14885
            • Octavia IV (NX3)

            #6
            Zamieszczone przez mikelt Zobacz wpis
            No to niezły klimat!! To oni tam nie mają pistoletów w dystrybutorach grubszych na ON?
            no właśnie - czy w dystrybutorze był ON, zamiast Pb?
            pozdrawiam - Darek

            Komentarz

            • ruwado
              RS
              • 2009
              • 14885
              • Octavia IV (NX3)

              #7
              Jak się zakończyło?
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz

              • czto
                Rider
                • 2010
                • 546
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Koszt naprawy 820 euro w albańskim warsztacie. Wymienione wtryski, pompa, filtr i czyszczenie azotem (cokolwiek to oznacza). Silnik mi wypucowali i wygląda jak z salonu. Autko sprawdzone i śmiga aż miło. Wszystkie części wymontowane dostałem. Może wtryski da się zregenerować w PL.
                Kontakt z Valoni Petrol, to jakaś masakra. Śle maile, wiadomości przez Facebook i cisza. Ale nie odpuszczę patałachom.
                Tutaj wszyscy przestrzegają przed stacjami benzynowymi w rejonie Kosowa i w Macedonii. Generalnie jest kilka opinii o fatalnej jakości paliwa sprzedawanego przez Vanoli.
                W Albanii tylko tankowanie w sieci Kastrati. Cena benzyny to jakaś masakra, po przeliczeniu 6,3 PLN.
                2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                2009 Renault Clio MTV 1.4
                2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                Komentarz

                • Karel
                  Rider
                  • 2014
                  • 370
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  Dobrze, że sprawa zakończyła się skuteczną naprawą
                  Na przyszłość ostrzeżenie dla wszystkich przed tankowaniem aut przez pracowników stacji - zarówno za granicą, jak i w Polsce. Zalewanie strefy bezpieczeństwa to norma, pomyłki (ON/Pb) też się zdarzają.
                  W Polsce na Shellu próbowali nagminnie wyręczać kierowcę, a odmowa w kulturalnych słowach bywała bezskuteczna.
                  Być może w Twoim przypadku pracownika "zmylił" dźwięk pracującego silnika na wolnych obrotach oraz czarny korek wlewu paliwa. W końcu kto by czytał nalepkę na klapce wlewu?

                  Naprawa auta poszła z Twojej kieszeni, czy ubezpieczyciela? W drugim wariancie ubezpieczyciel może sobie zrobić regres do sprawcy. Jako (prawdopodobnie) dużej instytucji, być może działającej również w kraju zdarzenia, będzie im łatwiej. Natomiast w pierwszym wariancie piłka jest po Twojej stronie. Biorąc pod uwagę, że do zdarzenia doszło w Serbii i nie masz twardych dowodów na winę pracownika tej konkretnej stacji, moim zdaniem szanse na powodzenie są ekstremalnie niskie. Ale próbuj, nie masz nic do stracenia.
                  Ostatnio edytowany przez Karel; 36228.

                  Komentarz

                  • czto
                    Rider
                    • 2010
                    • 546
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    Dziś rozmawiałem z Konsulem RP w Serbii. Bardzo miły Pan oferował swoją pomoc w kontakcie z Valoni Petrol. Nie mniej, nie wróży sukcesu.

                    2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                    2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                    2009 Renault Clio MTV 1.4
                    2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                    2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                    Komentarz

                    • mikelt
                      Drive
                      • 2013
                      • 59
                      • Octavia III (5E3)
                      • BLF 1.6 FSI 115 KM
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez czto Zobacz wpis
                      czyszczenie azotem (cokolwiek to oznacza).
                      To coś jak w Polsce pompowanie kół 78% azotem...

                      Komentarz

                      • GrzesWroc
                        Ambiente
                        • 2015
                        • 166
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        #12
                        Filtr, pompa, wtryski, czyszczenie całego układu i robocizna za 820 euro?? Nowe czy używane manele powkładali??

                        Komentarz

                        • ruwado
                          RS
                          • 2009
                          • 14885
                          • Octavia IV (NX3)

                          #13
                          Podpytam jeszcze raz na przyszłość.
                          1. Masz Skodę na gwarancji? Czy GDM?
                          2. W AL działa ich Assistance?
                          3. Jaki znalazłeś warsztat? ASO? Jaki w ogóle serwis miało wygląd, poziom wg. Ciebie?
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz

                          Pracuję...