Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda Octavia 5e 1.6TDI CR 110KM drgania podwozia i kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skoda Octavia 5e 1.6TDI CR 110KM drgania podwozia i kierownicy

    Witam, mam problem z moją Octavią 1.6 TDI CR 110KM 2015r. Przebieg 103 000km. Drgania podwozia i kierownicy podczas jazdy oraz kierownicy na postoju. Do wczoraj jeszcze występowały drgania podczas odpalania i gaszenia - została wymieniona poduszka silnika - dolna z tyłu (składająca się z dwóch). Po wymianie poduszki silnika przy wyłączaniu silnika lekko zatrzęsła się dźwignia zmiany biegow (co wcześniej nie występowało). W ostatnim czasie zostały wymienione przeguby wewnętrzne (prawy miał luz), silentblocki na wahaczach - były luzy, piasty kół - hałasowały po zmianie kół na letnie.
    W dalszym ciągu w trakcie jazdy, jadąc z prędkością od 80km/h i więcej nasilają się drgania podwozia i kierownicy, dodatkowo po wciśnięciu sprzęgła i w trakcie zmiany biegów słychać głuche (tak jakby gumowe) stuknięcia. W trakcie jazdy podczas przyspieszania słychać tak jakby głośniejszy szum. I im szybciej jadę tym częściej czuć drgania.
    Dodam że silnik pracuje równo, nie faluje na obrotach, podczas hamowania nie ma żadnego bicia (tarcze proste).
    Dwóch mechaników sprawdzało Octavię pod kątem dwumasy i poduszek silnika - twierdzą że wszystko jest ok.
    Macie jakieś pomysły co może powodować te wibracje?
    Mechanizm różnicowy? Łożyska w skrzyni biegów? Czasami przy włączaniu wstecznego coś delikatnie zgrzytnie, poza tym nie zauważyłem innych objawów w skrzyni. Mam jakieś dziwne przeczucie że może to być poducha skrzyni biegów (?) - w zeszłym roku niby została wymieniona na nową w ASO na gwarancji DWA bo było słychać "ten" dźwięk przy skręcie w lewo. Ale czy została wymieniona czy może tylko przestawiona tego nie wiem.
    W przyszłym tygodniu jadę jeszcze ustawić geometrię 3D i wyważyć opony - chociaż w kwietniu zakupiłem nowy komplet 4 opon Nokian i były wyważane.
    Dodam jeszcze że jakiś czas temu zauważyłem że prędkościomierz przy hamowaniu wpada w rezonans. Nie opada jednostajną prędkością.
    Ostatnio edytowany przez pawel18365; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Koła wyważone, nadal występują drgania. Do tego pękła osłona prawego przegubu zewnętrznego, smar wydostaje się na zewnątrz. Podejrzenie mechanika to uszkodzone koło dwumasowe.
    czy ktoś już wymieniał kompletne sprzęgło? Macie jakieś numery fabryczne?

    Komentarz


    • #3
      Zmieniaj mechanika w tym silniku nie ma dwumasy

      Komentarz


      • #4
        Kolejny mechanik i pierwsze co to dwumasa.... I każe wyważyć opony, co nie usunie drgań na postoju. I powiedział że te odgłosy stuknięcia słychać z mechanizmu różnicowego.

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X