Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda Octavia 5e 1.6TDI CR 110KM drgania podwozia i kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skoda Octavia 5e 1.6TDI CR 110KM drgania podwozia i kierownicy

    Witam, mam problem z moją Octavią 1.6 TDI CR 110KM 2015r. Przebieg 103 000km. Drgania podwozia i kierownicy podczas jazdy oraz kierownicy na postoju. Do wczoraj jeszcze występowały drgania podczas odpalania i gaszenia - została wymieniona poduszka silnika - dolna z tyłu (składająca się z dwóch). Po wymianie poduszki silnika przy wyłączaniu silnika lekko zatrzęsła się dźwignia zmiany biegow (co wcześniej nie występowało). W ostatnim czasie zostały wymienione przeguby wewnętrzne (prawy miał luz), silentblocki na wahaczach - były luzy, piasty kół - hałasowały po zmianie kół na letnie.
    W dalszym ciągu w trakcie jazdy, jadąc z prędkością od 80km/h i więcej nasilają się drgania podwozia i kierownicy, dodatkowo po wciśnięciu sprzęgła i w trakcie zmiany biegów słychać głuche (tak jakby gumowe) stuknięcia. W trakcie jazdy podczas przyspieszania słychać tak jakby głośniejszy szum. I im szybciej jadę tym częściej czuć drgania.
    Dodam że silnik pracuje równo, nie faluje na obrotach, podczas hamowania nie ma żadnego bicia (tarcze proste).
    Dwóch mechaników sprawdzało Octavię pod kątem dwumasy i poduszek silnika - twierdzą że wszystko jest ok.
    Macie jakieś pomysły co może powodować te wibracje?
    Mechanizm różnicowy? Łożyska w skrzyni biegów? Czasami przy włączaniu wstecznego coś delikatnie zgrzytnie, poza tym nie zauważyłem innych objawów w skrzyni. Mam jakieś dziwne przeczucie że może to być poducha skrzyni biegów (?) - w zeszłym roku niby została wymieniona na nową w ASO na gwarancji DWA bo było słychać "ten" dźwięk przy skręcie w lewo. Ale czy została wymieniona czy może tylko przestawiona tego nie wiem.
    W przyszłym tygodniu jadę jeszcze ustawić geometrię 3D i wyważyć opony - chociaż w kwietniu zakupiłem nowy komplet 4 opon Nokian i były wyważane.
    Dodam jeszcze że jakiś czas temu zauważyłem że prędkościomierz przy hamowaniu wpada w rezonans. Nie opada jednostajną prędkością.
    Ostatnio edytowany przez pawel18365; 9993275.

  • #2
    Koła wyważone, nadal występują drgania. Do tego pękła osłona prawego przegubu zewnętrznego, smar wydostaje się na zewnątrz. Podejrzenie mechanika to uszkodzone koło dwumasowe.
    czy ktoś już wymieniał kompletne sprzęgło? Macie jakieś numery fabryczne?

    Komentarz


    • #3
      Zmieniaj mechanika w tym silniku nie ma dwumasy

      Komentarz


      • #4
        Kolejny mechanik i pierwsze co to dwumasa.... I każe wyważyć opony, co nie usunie drgań na postoju. I powiedział że te odgłosy stuknięcia słychać z mechanizmu różnicowego.

        Komentarz


        • #5
          Taki dźwięk podczas ruszania kołami (jak na załączonym linku) dochodzi ze skrzyni biegów z okolicy mechanizmu różnicowego.
          Macie jakieś namiary na dobrego mechanika od skrzyni w kujawsko-pomorskim?
          film, udostępnianie, telefon z aparatem, telefon z kamerą, bezpłatnie, przesyłanie
          Ostatnio edytowany przez pawel18365; 9993275.

          Komentarz


          • #6
            Udało się ustalić co to było?

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez bkwiecien Zobacz wpis
              Udało się ustalić co to było?
              Niestety nie. Jeden z mechaników (pracownik serwisu Skody) powiedział że prawdopodobnie tarcza sprzęgła ale nie jest pewien na 100%. Kazał jeździć aż objawy się nasila i jednoznacznie będzie można wskazać co jest przyczyną.

              Komentarz


              • #8
                W lipcu wymieniałem prawy przedni przegub (leciał smar przez dziurę w osłonie przegubu), dzisiaj podczas wymiany opon na zimowe znów leci smar na wszystko w pobliżu przegubu (nie ma dziur w gumowej osłonie) widać świeży smar za opaska przegubu. Poza tym słychać na zjeździe z krawężnika pojedyncze stuki podczas zjeżdżania z nich. Czy problem może mieć związek z półosią prawa? Wykrzywiona? Rok temu wpadłem w dziurę, po której dobiło prawe przednie koło z amortyzatorem tak że było głośno słychać wewnątrz pojazdu. Mechanicy twierdzą że nie widzą problemu (nawet po próbnych jazdach). Nie wiem co robić? Przede mną wyjazd 1200km w ciągu 3 dni. Znacie jakiegoś dobrego mechanika w kujawsko pomorskim?

                Komentarz


                • #9
                  Mam coś podobnego. Drgania, głuche wibracje które czuć pod nogami.jak by coś było luźne??. Najbardziej przy prędkości od 50 do 120 km/h. Wymieniłem juz: poduche skrzyni górna na lemforder, oba przeguby wewnętrzne na lobro, obie piasty z lozyskami przód na Febi (dwukrotnie bo było podejrzenie że była jedna walnięta fabrycznie ale to nie to), wymieniłem również koła, potem opony, zrobilem geometrię, wymieniony zostal olej w skrzyni biegów, dziś wymienilem komplet tarcz i klocków na przodzie i nadal to samo. Mam pewne podejrzenie do końcówki drążka kierowniczego od kierowcy bo mogę nim lekko obrócić w taki sposób że lekko stuka, a od strony pasażera tak nie da rady zrobic.

                  Aktualnie mam już 3 mechanika i nikt mi nie potrafi pomoc. Byłem również na stacji diagnostycznej i nie widzą luzów...

                  Jeżeli masz jeszcze jakieś doświadczenia to się nimi podziel. Bo ja aktualnie jak widac kupę kasy wydane a skutków zero.


                  Komentarz


                  • #10
                    Zapomnialem dodać że u mnie takie objawy przy 2.0tdi 150KM DSG

                    Komentarz


                    • #11
                      Żaden mechanik nie ma pojęcia od czego to jest. Ja sobie odpuściłem dopóki nie nasili się to jeszcze bardziej gdzie będzie mozna wskazać przyczynę bez żadnych wątpliwości czy zgadywania co następne i wymienić pół samochodu

                      Komentarz


                      • #12
                        Byłem dzisiaj u znajomego i podłączył komputer pod moją OIII i kazałem sprawdzić mu wtryski (CR) pierwszy wskazuje wartość -22 a drugi, trzeci i czwarty od 5 do 8. Czyżby wtrysk powodował te drgania?

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez pawel18365 Zobacz wpis
                          Byłem dzisiaj u znajomego i podłączył komputer pod moją OIII i kazałem sprawdzić mu wtryski (CR) pierwszy wskazuje wartość -22 a drugi, trzeci i czwarty od 5 do 8. Czyżby wtrysk powodował te drgania?
                          Bardzo możliwe! Ja u siebie robiłem 2 z 4 wtrysków i wśród objawów gościu mówił, że mogą być nawet drgania auta. jeśli w zawieszeniu jest wszystko ok, to celowałbym raczej na 100% winne są wtryski.

                          Komentarz


                          • #14
                            pawel18365 Czy udało Ci się rozwiązać problem ? Ja po wymianie kolejnych wskazywanych rzeczy i nadal nic.. Amortyzatory przód, tuleje wahaczy, końcówki drążków, sworznie, łożyska amortyzatorów i poduszki, zbieżność 5-ty raz, przegub zewnętrzny od strony kierowcy, Wszystkie poduchy silnika i nadal nic... Też mi mechanik jedne powiedział że wymyślam, ale jeżdzę w pracy taką sama skoda tylko 1.6 tdi i jeździe sie mega, cisza, a u mnie gów... juz mnie wkurza to auto bo ile można grzebać...

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X