Witam, mam problem z moją Octavią 1.6 TDI CR 110KM 2015r. Przebieg 103 000km. Drgania podwozia i kierownicy podczas jazdy oraz kierownicy na postoju. Do wczoraj jeszcze występowały drgania podczas odpalania i gaszenia - została wymieniona poduszka silnika - dolna z tyłu (składająca się z dwóch). Po wymianie poduszki silnika przy wyłączaniu silnika lekko zatrzęsła się dźwignia zmiany biegow (co wcześniej nie występowało). W ostatnim czasie zostały wymienione przeguby wewnętrzne (prawy miał luz), silentblocki na wahaczach - były luzy, piasty kół - hałasowały po zmianie kół na letnie.
W dalszym ciągu w trakcie jazdy, jadąc z prędkością od 80km/h i więcej nasilają się drgania podwozia i kierownicy, dodatkowo po wciśnięciu sprzęgła i w trakcie zmiany biegów słychać głuche (tak jakby gumowe) stuknięcia. W trakcie jazdy podczas przyspieszania słychać tak jakby głośniejszy szum. I im szybciej jadę tym częściej czuć drgania.
Dodam że silnik pracuje równo, nie faluje na obrotach, podczas hamowania nie ma żadnego bicia (tarcze proste).
Dwóch mechaników sprawdzało Octavię pod kątem dwumasy i poduszek silnika - twierdzą że wszystko jest ok.
Macie jakieś pomysły co może powodować te wibracje?
Mechanizm różnicowy? Łożyska w skrzyni biegów? Czasami przy włączaniu wstecznego coś delikatnie zgrzytnie, poza tym nie zauważyłem innych objawów w skrzyni. Mam jakieś dziwne przeczucie że może to być poducha skrzyni biegów (?) - w zeszłym roku niby została wymieniona na nową w ASO na gwarancji DWA bo było słychać "ten" dźwięk przy skręcie w lewo. Ale czy została wymieniona czy może tylko przestawiona tego nie wiem.
W przyszłym tygodniu jadę jeszcze ustawić geometrię 3D i wyważyć opony - chociaż w kwietniu zakupiłem nowy komplet 4 opon Nokian i były wyważane.
Dodam jeszcze że jakiś czas temu zauważyłem że prędkościomierz przy hamowaniu wpada w rezonans. Nie opada jednostajną prędkością.
W dalszym ciągu w trakcie jazdy, jadąc z prędkością od 80km/h i więcej nasilają się drgania podwozia i kierownicy, dodatkowo po wciśnięciu sprzęgła i w trakcie zmiany biegów słychać głuche (tak jakby gumowe) stuknięcia. W trakcie jazdy podczas przyspieszania słychać tak jakby głośniejszy szum. I im szybciej jadę tym częściej czuć drgania.
Dodam że silnik pracuje równo, nie faluje na obrotach, podczas hamowania nie ma żadnego bicia (tarcze proste).
Dwóch mechaników sprawdzało Octavię pod kątem dwumasy i poduszek silnika - twierdzą że wszystko jest ok.
Macie jakieś pomysły co może powodować te wibracje?
Mechanizm różnicowy? Łożyska w skrzyni biegów? Czasami przy włączaniu wstecznego coś delikatnie zgrzytnie, poza tym nie zauważyłem innych objawów w skrzyni. Mam jakieś dziwne przeczucie że może to być poducha skrzyni biegów (?) - w zeszłym roku niby została wymieniona na nową w ASO na gwarancji DWA bo było słychać "ten" dźwięk przy skręcie w lewo. Ale czy została wymieniona czy może tylko przestawiona tego nie wiem.
W przyszłym tygodniu jadę jeszcze ustawić geometrię 3D i wyważyć opony - chociaż w kwietniu zakupiłem nowy komplet 4 opon Nokian i były wyważane.
Dodam jeszcze że jakiś czas temu zauważyłem że prędkościomierz przy hamowaniu wpada w rezonans. Nie opada jednostajną prędkością.
Komentarz