Buczy podczas jazdy - przegub wew

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Emass92
    Classic
    • 2021
    • 9

    Buczy podczas jazdy - przegub wew

    Cześć, octavia buczy podczas jazdy. Pomocy, juz mi nerwów napsuła. Ciągle nie mogę dojść co jest przyczyną. Zobaczcie film, czy ten przegub wew jest wlaniety ? Na filmie ruszam gora dol, lewo prawo.

    Octavia 2.0 TDI Dsg 150 KM
  • DonieBrasco
    Classic
    • 2021
    • 20
    • Octavia III combi (5E5)
    • CRMB 2.0 TDI 150 KM

    #2
    Na wszystkich biegach Ci buczy?

    Komentarz

    • Emass92
      Classic
      • 2021
      • 9

      #3
      Na wszystkich, niezależnie od obrotow. Prędkość od 60 do 95 km/h i jest to uzależnione też od jakosci drogi. Lozyska wymienione, poduszka na skrzyni tez. Opony przekładałem rowniez i też nic.

      Komentarz

      • Emass92
        Classic
        • 2021
        • 9

        #4
        I ze szczegółów to czuć pod nogami drgania stąd podejrzewam że przegub wewnetrzny walnięty... ale nie chce wymieniac na ślepo bo dosyć już nawymieenialem bez sensu.

        Komentarz

        • DonieBrasco
          Classic
          • 2021
          • 20
          • Octavia III combi (5E5)
          • CRMB 2.0 TDI 150 KM

          #5
          Objawy padniętego przegubu, to drgania skrzyni biegów przy ruszaniu, przyspieszaniu, jak jedziesz ze stałą prędkością to objawów brak. Buczenie, to raczej nie przegub. Pytałem wcześniej, na którym biegu, bo u mnie znów na 5 i 6 biegu też lekko buczy. U mnie np. ma to związek z temperaturą dogrzania silnika, jak i temperaturą zewnętrzną. Do 90 stopni silnika jest cisza, póżniej pojawia się lekki pogłos, dodam, że im cieplej na dworze, tym odgłos buczenia silniejszy. Ja u siebie odstawiam coś z wydechem, albo wyczytałem, że w któryś rocznikach, coś było nie tak z kierowniczkami powietrza w przednim zderzaku i ponoć przez to buczy. U mnie buczenie występuję po dodaniu gazu, ale tak jak pisałem wcześniej nie jest to bardzo uciążliwe, skrzynia chodzi idealnie, więc się nie spinam. Piszę, bo może ktoś ma podobnie i może coś podpowie.

          Komentarz

          • Emass92
            Classic
            • 2021
            • 9

            #6
            Dzis wymieniłem przegub na nowy firmy Lobro, duża poprawa. Nie ma wcale luzu. Mam minimalny luz jescze z drugiej strony i też go wymienię. Ale jest juz o niebo niebo lepiej. Okazuje się że już były wymieniane przeguby ale na firmę Hart, a Harty to nie są zbyt dobre...

            Komentarz

            • Emass92
              Classic
              • 2021
              • 9

              #7
              Witam,
              Chciał bym dziś pomóc osobą które borykają się z problemem buczenia i drgań, w szczególności przy skręcie (najczęściej w lewo). Walczyłem z tym ponad pół roku i w końcu samochód prowadzi się jak należy. Kosztowało to dużo pracy, pieniędzy, czasu i przekonania mechaników do swoich podejrzeń.
              Wymieniłem tak jak wspominałem wcześniej: przeguby wewnętrzne, łączniki stabilizatorów, tarcze hamulcowe wraz z klockami, olej w skrzyni biegów, gumy stabilizatora, łożyska(piasty) przód i tył, przód 2 krotnie z powodu podejrzeń że są słabej marki, wiec zainwestowałem i kupiłem Febi, kilkukrotnie próbowałem regulacji poduszki skrzyni, Wkońcu wymieniono poduszkę skrzyni ponieważ zauwazyłem luzy, było ciut lepiej, ale na chwile. Wyczyszczono DPF i Wtryski nadalal nic. Wymieniłem koła na zimowe, bez zmian, kupiłem nowe koła letnie bez zmian. Zrobiłem zbieżność zero poprawy. Próbowalem różnych sztuczek z mocowaniem filtra powietrza i kierownicą powietrza (pianki, gabki, taśmy) - nic nie pomogło. Auto nie raz na warsztacie u różnych mechaników, na różnych stacjach diagnostycznych i nikt nie potrafił mi pomóc. Wkońcu nadszedł dzień wczorajszy gdy dałem auto na wymianę oleju w silniku i poprosiłem o wymianę poduszek dolnych, mam tu namyśli tą środkową poduszkę, która składa się z dwóch krążków i jest z tyłu skrzyni/silnika. Przy okazji mechanik wymienił mi silentblocki na wahaczu ale to stwierdziłem że koszt nie duży a już bedzie miał tyle rozkręcone to niech to wymieni. Po odebraniu auta = CISZA. Nie ma drgań, nic nie buczy, auto przy odpalaniu lepiej sie zachowuje (nie ma takiego szarpnięcia).

              Stara poduszka nie miała żadnych pęknięć, ale było widac że jest zmęczona starością i nie miała już właściwości antywibracyjnych. Podsumowując, jeżeli ktoś z Was miałby taki problem, w pierwszej kolejności wymiana poduszki skrzyni tej pod akumulatorem + poduszka dolna. Mimo że nie widać po nich śladów pęknięć.

              Straciłem naprawdę kupę nerwów i pieniędzy na rozwiązanie problemów ale nie potrafię jeździć takim autem, a tym bardziej w przyszłości komuś takie auto sprzedać z wadą.

              W razie pytań służę pomoca.

              Komentarz

              • alokostry
                Ambiente
                • 2021
                • 152
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Dzięki za info. Właśnie takich informacji nam potrzeba. Często ludzie proszą o pomoc i użytkownicy się angażują próbując coś podpowiedzieć, ale jak już znajdzie się usterkę to pytający zapominają podzielić się rozwiązaniem na forum. Stąd moje podziękowania dla Emass92.

                Komentarz

                • marek1mark
                  Classic
                  • 2020
                  • 13
                  • Octavia III (5E3)
                  • CRKB 1.6 TDI CR 110 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Emass92 Zobacz wpis
                  Witam,
                  Chciał bym dziś pomóc osobą które borykają się z problemem buczenia i drgań, w szczególności przy skręcie (najczęściej w lewo). Walczyłem z tym ponad pół roku i w końcu samochód prowadzi się jak należy. Kosztowało to dużo pracy, pieniędzy, czasu i przekonania mechaników do swoich podejrzeń.
                  Wymieniłem tak jak wspominałem wcześniej: przeguby wewnętrzne, łączniki stabilizatorów, tarcze hamulcowe wraz z klockami, olej w skrzyni biegów, gumy stabilizatora, łożyska(piasty) przód i tył, przód 2 krotnie z powodu podejrzeń że są słabej marki, wiec zainwestowałem i kupiłem Febi, kilkukrotnie próbowałem regulacji poduszki skrzyni, Wkońcu wymieniono poduszkę skrzyni ponieważ zauwazyłem luzy, było ciut lepiej, ale na chwile. Wyczyszczono DPF i Wtryski nadalal nic. Wymieniłem koła na zimowe, bez zmian, kupiłem nowe koła letnie bez zmian. Zrobiłem zbieżność zero poprawy. Próbowalem różnych sztuczek z mocowaniem filtra powietrza i kierownicą powietrza (pianki, gabki, taśmy) - nic nie pomogło. Auto nie raz na warsztacie u różnych mechaników, na różnych stacjach diagnostycznych i nikt nie potrafił mi pomóc. Wkońcu nadszedł dzień wczorajszy gdy dałem auto na wymianę oleju w silniku i poprosiłem o wymianę poduszek dolnych, mam tu namyśli tą środkową poduszkę, która składa się z dwóch krążków i jest z tyłu skrzyni/silnika. Przy okazji mechanik wymienił mi silentblocki na wahaczu ale to stwierdziłem że koszt nie duży a już bedzie miał tyle rozkręcone to niech to wymieni. Po odebraniu auta = CISZA. Nie ma drgań, nic nie buczy, auto przy odpalaniu lepiej sie zachowuje (nie ma takiego szarpnięcia).

                  Stara poduszka nie miała żadnych pęknięć, ale było widac że jest zmęczona starością i nie miała już właściwości antywibracyjnych. Podsumowując, jeżeli ktoś z Was miałby taki problem, w pierwszej kolejności wymiana poduszki skrzyni tej pod akumulatorem + poduszka dolna. Mimo że nie widać po nich śladów pęknięć.

                  Straciłem naprawdę kupę nerwów i pieniędzy na rozwiązanie problemów ale nie potrafię jeździć takim autem, a tym bardziej w przyszłości komuś takie auto sprzedać z wadą.

                  W razie pytań służę pomoca.
                  czesc ja mam podobny problem z tym buczeniem tylko u mnie jest bardzo glosny i taki przerywany dzwiek od predkosci 50km do 110 to jest bardzo glosny potem juz tak go nie slychac i te buczenie przenosi sie na cala bude drgania szczegulnie jak jade w lewo , nie wiem czy miales to samo

                  Komentarz

                  • Emass92
                    Classic
                    • 2021
                    • 9

                    #10
                    marek1mark mialm coś podobnego, spróbował bym najpierw bezkosztowo u Ciebie, poluzować śruby od poduszki pod akumulatorem i przesunac silnik do przodu. może pomoże. A jak nie to wymień ta poduszke. Ja założyłem borsehung (takie niby idą na pierwszy montaż). Daj znać czy pomogło, chyba że coś już udało Ci się zrobić to też daj znać co zrobiłeś. Pozdrawiam !

                    Komentarz

                    Pracuję...