Ubytki płynu chłodniczego 2.0 tdi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jaxkub
    Classic
    • 2021
    • 10

    Ubytki płynu chłodniczego 2.0 tdi

    Słyszałem że jest to częsty problem w tych silnikach, mi ubywa ok 0,4l na każde przejechane 2000km.
    Czytałem że najczęściej jest winna chłodniczka przy kolektorze przez co płyn chłodniczy trafia do dolotu.
    Był ktoś z tym u mechanika, jakie koszty mniej więcej?
  • jaxkub
    Classic
    • 2021
    • 10

    #2
    Dowiedziałem się że najczęściej jest winny intercoller wodny albo chłodniczka egr i ciężko sprawdzić szczelność tych części nawet po wymontowaniu bo ubytki płynu chłodniczego są w końcu minimalne.

    Czy to jest intercooler wodny do tego mojego modelu który może powodować ten problem? https://allegro.pl/oferta/chlodnica-...1el-8288835509

    A to chłodniczka egr? https://allegro.pl/oferta/zawor-egr-...di-11060047874

    Jest gdzieś jakiś katalog po numerze vin gdzie można sprawdzić kompatybilność części?

    A problemy z wyciekiem z pompy wody dotyczyły też silników tdi czy tylko tsi? Miałem wymieniany rozrząd w aso listopad 2018
    Ostatnio edytowany przez jaxkub; 9994281.

    Komentarz

    • BASTIAN001
      L&K
      • 2013
      • 1177
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Zamieszczone przez jaxkub Zobacz wpis
      Jest gdzieś jakiś katalog po numerze vin gdzie można sprawdzić kompatybilność części?
      Skorzystaj z ETKI online.

      Po VIN raczej nie ale powinieneś tam znaleźć właściwą część.
      Ostatnio edytowany przez BASTIAN001; 27931.

      Komentarz

      • HW1990
        Classic
        • 2022
        • 1

        #4
        Wczoraj sprawdziłem swój samochód, okazało się, że to pompa wody, naprawiana w ramach rozszerzonej gwarancji Audi. Chociaż musiałem zapłacić za zestaw paska rozrządu, ponieważ najwyraźniej gwarancja go nie obejmuje, mimo że musieli zdjąć stary pasek rozrządu, aby zamontować pompę. Powiedzieli, że to dlatego, że mogą ponownie zamontować stary pasek, więc ściśle rzecz biorąc, nie trzeba tego robić, chociaż "zalecają" to.


        Wyniosło mi to 1500zł
        http://mapaswiata.com/

        Komentarz

        • jaxkub
          Classic
          • 2021
          • 10

          #5
          Zamieszczone przez HW1990 Zobacz wpis
          Wczoraj sprawdziłem swój samochód, okazało się, że to pompa wody, naprawiana w ramach rozszerzonej gwarancji Audi. Chociaż musiałem zapłacić za zestaw paska rozrządu, ponieważ najwyraźniej gwarancja go nie obejmuje, mimo że musieli zdjąć stary pasek rozrządu, aby zamontować pompę. Powiedzieli, że to dlatego, że mogą ponownie zamontować stary pasek, więc ściśle rzecz biorąc, nie trzeba tego robić, chociaż "zalecają" to.


          Wyniosło mi to 1500zł
          Ok , może też to być pompa wody, jak z tym zrobię to dam znać co to było.
          Trochę poczytałem i wyszło że może też przeciekać kolektor dolotowy który ma wbudowaną chłodnicę wodną powietrza: https://allegro.pl/oferta/kolektor-s...ah-10042561033
          W pierwszym poście wrzuciłem link allegro https://allegro.pl/oferta/chlodnica-...1el-8288835509 do intercoolera który niby też miał być w tym silniku 2.0tdi ckfc, ale jak jest w nim intercooler wodny wbudowany w kolektor dolotowy, to chyba drugie nie ma . Ogólnie mam o tym średnie pojęcie i jadę z tym do mechanika, ale dobrze byłoby wiedzieć jakie części mogą odpowiadać za tą usterkę, narazie wyszło że chłodniczka spalin egr, kolektor dolotowy, pompa wody albo zwykła nieszczelność na wężach, uszczelka pod głowicą albo nawet pęknięty blok.

          Komentarz

          • jaxkub
            Classic
            • 2021
            • 10

            #6
            Kolektor dolotowy z wbudowanym intercoolerem wodnym został wymieniony. Kolektor kupiłem za 400zł używany z nowym wkładem (dużo jest tego na allegro numery seryjne części muszą raczej być identyczne, są co najmniej 3 rodzaje mocowań do różnych aut z grupy vag z tym samym silnikiem). Robocizna mechanika wraz z diagnozą usterki wyszła 800zł

            Komentarz

            • mez2008
              Ambiente
              • 2017
              • 240
              • Octavia III (5E3)
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez jaxkub Zobacz wpis
              Kolektor dolotowy z wbudowanym intercoolerem wodnym został wymieniony. Kolektor kupiłem za 400zł używany z nowym wkładem (dużo jest tego na allegro numery seryjne części muszą raczej być identyczne, są co najmniej 3 rodzaje mocowań do różnych aut z grupy vag z tym samym silnikiem). Robocizna mechanika wraz z diagnozą usterki wyszła 800zł
              i

              Jakie miałaś objawy uszkodzenia chłodnicy?
              W moje O3 jest kolektor 04L 129 766 N kupiłem wersje 04L 129 766 Q będę robił przekładkę to wyjdzie czy pasuję wersja z Q

              Komentarz

              • jaxkub
                Classic
                • 2021
                • 10

                #8
                Napisałem wcześniej że ubywało mi pół litra płynu na 2000 km potem na 1000km nawet, więc i tak bardzo zwlekałem z naprawą tej usterki.
                Przy okazji polecam wszystkim usunąć woreczek z silikatem z zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego, koniecznie!!

                Komentarz

                • mez2008
                  Ambiente
                  • 2017
                  • 240
                  • Octavia III (5E3)
                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez mez2008 Zobacz wpis
                  i

                  Jakie miałaś objawy uszkodzenia chłodnicy?
                  W moje O3 jest kolektor 04L 129 766 N kupiłem wersje 04L 129 766 Q będę robił przekładkę to wyjdzie czy pasuję wersja z Q
                  Kolektor można sprawdzić kamerka rewizyjną w miejscu czujnika temperatury

                  Komentarz

                  Pracuję...