Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia 2.0 TDI CRMB czujnik różnicy ciśnień DPF G450 2 czujniki zamiast 1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia 2.0 TDI CRMB czujnik różnicy ciśnień DPF G450 2 czujniki zamiast 1

    Witam szanownych forumowiczów, rok temu czyszczony mechanicznie dpf ze względu na częste wypalanie (co 100 km). Wynik po pracach poprawił się i wypala co 190 - 230 km - regularnie. Wypala z warunku na mierzoną ilość sadzy, a nie kalkulowaną. Kalkulowana zawsze mniejsza od mierzonej przy pomiarach vcds. Brak błędów. Chcę spróbować wymienić czujnik różnicy ciśnień (nie sypie błędów, ale przy wyłączonym silniku podaje ujemną różnicę ciśnień-może podciśnienie?normalne?). Tylko, że to co widzę pod maską nie zgadza się z etką ... u mnie dwa czujniki, do każdego podłączona tylko jedna rurka, drugi króciec wolny czyli atmosfera. Trzeba wymieniać oba czujniki czy jak to jest? Poniżej zdjęcie mojej komory silnika i zrzut z etki...

    Który to ten odpowiedzialny za różnicę ciśnień dla dpf? Oba?
    Etka dla 2.0 CRMB podaje 1 czujnik inaczej podłączony...

    Z góry dzięki za pochylenie się nad tematem ...
    Załączone pliki

  • #2
    Witam, wydaję mi się, że możemy sobie pomóc. Otóż od jakiegoś czasu pali mi się na żółto "Check engine", więc od razu wybrałem się do warsztatu, gdzie diagnosta po sprawdzeniu auta stwierdził, że ciśnienia i cała procedura wypalania DPFu są w normie, ale po jakimś czasie, po przejechanych kilkudziesięciu kilometrów zapalił się ponownie i wtedy ten sam diagnosta nie dopatrzył się żadnej poważnej usterki, bo naprawdę robili tam oględziny i nic nie nie wyszło, samochód na mocy nie traci, DPF wypala idealnie, więc błąd skasowany. Po kolejnym zapaleniu kontrolki pojechałem do elektromechanika samochodowego, który się para tylko takimi rzeczami i stwierdził albo wadliwość czujnika albo trzeba przedmuchać rurki, bo to może być przyczyną złych odczytów i stąd zapala się błąd G450 (Elektryk wskazał, który to jest, więc załączam zdjęcie). Ja osobiście jestem tylko użytkownikiem swojej Octavii, pracuję w całkiem innej branży, więc nie znam się na takich rzeczach (proszę wybaczyć jeśli brzmię głupio), ale kiedy ten Elektryk powiedział, że wymiana tego czujnika to prosta rzecz jak i to przedmuchanie, to trochę się przestraszyłem, bo w którym miejscu dokładnie trzeba przyłożyć ewentualny pistolet ze sprężonym powietrzem, by to przedmuchać? Mogę mu zostawić auto, ale w międzyczasie czekając na wolny termin pomyślałem, że uzyskam trochę informacji. Ewentualny czujnik z jakiej strony najlepiej zamówić? Proszę o podpowiedź. IMG_20220222_114211.jpg IMG_20220222_114625.jpg
    Załączone pliki

    Komentarz


    • #3
      Informacyjnie - oba czujniki to czujniki ciśnienia Dpf. Jeden mierzy przed a drugi po Dpf i pokazuje różnice. Są one identyczne wiec jeśli macie podejrzenie ze coś jest nie tak kupcie jedna szt i zamoeniajcie, obserwujcie.
      bardzo ważna uwaga - nie wymieniajcie ich przy niskich temperaturach - mi urwał się plastikowy krociec przy próbie zdjęcia węża

      Komentarz

      POWRÓT NA GÓRĘ
      Pracuję...
      X