Ubytek płynu chłodniczego oznaką awarii silnika?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marpol
    Rider
    • 2011
    • 350
    • Octavia III (5E3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    Ubytek płynu chłodniczego oznaką awarii silnika?

    Witajcie, moja Octavia III FL 1.8 TSI (180KM, rocznik 2017) zaskoczyła mnie, a wręcz zasmuciła. Podczas długiego weekendu czerwcowego wyświetliła się kontrolka ubytku płunu chłodniczego, oczywiście dolałem, ale po przejechaniu kilku kilometrów kontrolka ponowanie się zaświeciła, a po wlaniu płynu, natychmiast wypłynął on ze zbiorniczka wyrównawczego. Rekacja jedna, natychmiast odstawienie auta do mechanika z nadzieją na błahą awarię. Niestety telefon od mechanika mnie załamał, konieczność wymontowania głowicy, poderzejnie nieszczelności uszczelki, co powodowło wzrost cisnienia i wyrzucanie płynu. Wysłali głowicę, okazała się szczelna, zamontowali z nową uszczelką i po nagrzaniu silnika objaw powrócił, jak sam mechanik ocenił, wytwarza się gejzer. Najgorsze, że trochę mechanik zbity z tropu. Po niedzieli wysyłają głowicę na sprawdzenie w inne miejsce i chyba zacznie się gdybanie... Kurczę nieco załamuje mnie i czas oczekiwana, i koszt, ale przede wszystkim, brak diagnozy. Auto ma 98000 km przebiegu Czy miał ktoś takie perypetie z tym silnikiem?
  • woksio
    Classic
    • 2022
    • 24

    #2
    swego czasu vag do zbiorniczka płynu wrzucał woreczek z silikatem. nie wiem czy w tym roczniku i tym silniku, moze to tez jakis trop?

    Komentarz

    • marpol
      Rider
      • 2011
      • 350
      • Octavia III (5E3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

      #3
      O kurczę, o takim zabiegu nie słyszałem, aż sprawdzę, czy na moim zbiorniczku jest ten napis. Dzięki za sugestię.

      Komentarz

      • dagetto
        Rider
        • 2020
        • 278
        • Octavia III combi (5E5)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Będzie napis mit silikat. Zobacz czy jest worek i w jakim jest stanie. Jak pęknięty to masz potencjalnego kandydata.
        Załączone pliki
        Ostatnio edytowany przez dagetto; 50792.

        Komentarz

        • marpol
          Rider
          • 2011
          • 350
          • Octavia III (5E3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

          #5
          No ciekawe ciekawe, gorzej jak tego napisu nie będzie.
          Ostatnio edytowany przez marpol; 21572.

          Komentarz

          • dagetto
            Rider
            • 2020
            • 278
            • Octavia III combi (5E5)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            Jak nie będzie, to niema worka i problemu.

            Komentarz

            • marpol
              Rider
              • 2011
              • 350
              • Octavia III (5E3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM
              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

              #7
              Problem pozostanie, bo płyn ucieka i po raz kolejny sprawdzają głowicę, mimo że uszczelkę wymienil, ale póki co bez rezultatów.

              Komentarz

              • dagetto
                Rider
                • 2020
                • 278
                • Octavia III combi (5E5)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #8
                Nie ma problemu z workiem. Przecież brak silikatu nie naprawi ci auta, które jest teraz niesprawne. Eliminujesz jedynie jedną z możliwych przyczyn.

                Komentarz

                • marpol
                  Rider
                  • 2011
                  • 350
                  • Octavia III (5E3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                  #9
                  Auto naprawione, ale koszt usługi mnie zabił, 10500zł, wymienili pękniętą głowicę, ale ma używaną nie nową, czy any koszty robocizny nie zostały zawyżone?

                  Komentarz

                  • Robrat
                    Ambiente
                    • 2020
                    • 105
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    Ło Panie to nie lepiej szukać było silnika....
                    Nie znam się na kosztach napraw co mogę robię sam i odpukać nigdy nie dotkło mnie nic poważnego.
                    Może i to normalna cena ale.....

                    Komentarz

                    • xcex
                      Rider
                      • 2017
                      • 267
                      • Octavia III (5E3)
                      • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                      #11
                      Podepne sie pod ten temat gdyż nie bede otwierał nowego wątku a temat prawie ze identyczny :

                      przebieg 122 tyś km (2.0TDI CRMB), ostatnio na autostradzie dostałem komunikat ze za mało płynu chłodzącego , jak zjechałem na pobocze i otwarłem maskę zaczęło śmierdzieć takim nieprzyjemnym zapachem z okolicy lewej strony , koło zbiorniczka cos syczało ,ale po odkręceniu nie było jakiegoś dużego ciśnienia. dolałem trochę (300ml) i pojechałem dalej , zapach zniknął po chwili , a po przejechaniu jakieś 1700 km znowu zakrzyczał ze brakuje mu płynu (może za mało dolałem) , po odkręceniu płyn śmierdział i nie był czysty, w międzyczasie pojawił sie jeszcze raz taki nieprzyjemny zapach spalenizny. Wizyta u mechanika , sprawdził szczelność chłodnicy spalin EGR , zobaczył czy nigdzie płyn nie wycieka , no i diagnoza jest taka ze albo pęknięta głowica albo uszczelka pod głowicą ponieważ osprzęt silnika sprawny. Po wizycie ,w międzyczasie jeszcze zauważyłem podczas jazdy w nocy , ze nie działa ogrzewanie w samochodzie , co może tez sugerować nagrzewnice. Nie chciałbym zdejmować głowicy bo to wiadomo koszt i wolałbym jednak dokładnie sprawdzić osprzęt. Niepokoi jednak syf w wodzie w zbiorniku , biały zaciek na zbiorniczku itd. Auto zachowuje sie normalnie , nie traci mocy , spalanie w normie, nie falują obroty , nie kopci , temp chłodzenia w normie , może trochę za wysoka temp oleju - ale moze tez złudzenie. Dorzucam kilka fotek , jeśli ktoś może cos podpowiedzieć , będę wdzięczny za podpowiedzi !

                      image0.jpg image1.jpg image2.jpg image3.jpg


                      2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3773
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        xcex sprawdź dokładnie zawartość zbiorniczka czy nie uszkodziła się saszetka z krzemianami i czy "żwirek nie poszedł w układ chłodzenia.
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • xcex
                          Rider
                          • 2017
                          • 267
                          • Octavia III (5E3)
                          • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                          xcex sprawdź dokładnie zawartość zbiorniczka czy nie uszkodziła się saszetka z krzemianami i czy "żwirek nie poszedł w układ chłodzenia.
                          Niestety mam takie podejrzenia , nie widzę woreczka w zbiorniczku, spuściłem płyn , nalałem wody , a woda przybrała takiego rdzawego koloru . Ogrzewania w aucie nie mam zupełnie , po nastawieniu na "HI" (max temp) kompletnie nic nie grzeje , wieje chłodnym. Przejechałem z 200-300 km na samej wodzie , nie ma ubytku cieczy., śmierdzi mniej ale wciąż czuć dziwny zapach ze zbiorniczka (może to pozostałości po zawartości woreczka) - jakieś zalecenia co dalej zrobić ?
                          2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                          Komentarz

                          • endryu
                            RS
                            • 2006
                            • 3773
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            xcex Woreczka nie widać od środka bo masz wersje zbiorniczka, gdzie jest schowany za przegródką.
                            W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                            W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                            Czyszczenie układu. Coś podobnego

                            https://www.youtube.com/watch?v=LH0KbI5OXX4

                            Wersja zbiorniczka bez silikatu
                            5Q0121407M

                            Ostatnio edytowany przez endryu; 861.
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz

                            • xcex
                              Rider
                              • 2017
                              • 267
                              • Octavia III (5E3)
                              • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                              Wersja zbiorniczka bez silikatu 5Q0121407M
                              Dzięki za part number , zakupiłem taki , dziś zmieniłem wodę na płyn + przeczyszczenie układu , na 100% musze albo wymienić nagrzewnice albo ją skutecznie "przedmuchać" - ponieważ kompletnie nie dmucha ciepłym przy nastawieniach na maxa . to powoduje jednak większa temperaturę w układzie. Na dniach sie tym zajme. Dam update
                              2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                              Komentarz

                              • prez7
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 111
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                #16
                                Mogę powiedzieć, że mój 1.2 TSI 86KM ma zbiorniczek wyrównawczy bez SILIKATU. Wczoraj właśnie całkowicie, do zera, "wyleciał mi" płyn ze zbiorniczka wyrównawczego i zaświeciła się czerwona kontrolka. Okazało się że zacisk na rurce od zbiorniczka się poluzował i ciekło tuż przy zbiorniczku. W pewnej chwili nawet myślałem że jest on dziurawy, bo płyn spływał tak jakby z jego dołu, ale to szło wszystko z dolnej rurki - mam nadzieję, że tylko z niej, aczkolwiek na razie nie zauważyłem aby ciekło gdzieś w innym miejscu. Dolałem płynu do maxa, nasunąłem mocniej wężyk docisnąłem zacisk na rurce i jak na razie jest spokój. Generalnie wczoraj było strasznie gorąco, a ja jeszcze zakopałem się w piachu, o czym piszę w innym wątku i połamałem dolną osłonę silnika, musiałem trochę dać po garach ,żeby się wydostać z tego piasku, temp oleju sięgnęła 113 C, może nawet i więcej, tyle zaobserwowałem przez chwilę, temp powietrza 35C. Być może to mogło być powodem rozszczelnienia, samochód ma już 10 lat także. Czeka mnie teraz wymiana zacisków na rurkach w zbiorniczku wyrównawczym, a być może i wymiana samych gumowych rurek, no i oczywiście wymiana połamanej osłony silnika.
                                Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                Komentarz

                                • xcex
                                  Rider
                                  • 2017
                                  • 267
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez prez7 Zobacz wpis
                                  Mogę powiedzieć, że mój 1.2 TSI 86KM ma zbiorniczek wyrównawczy bez SILIKATU. Wczoraj właśnie całkowicie, do zera, "wyleciał mi" płyn ze zbiorniczka wyrównawczego i zaświeciła się czerwona kontrolka. Okazało się że zacisk na rurce od zbiorniczka się poluzował i ciekło tuż przy zbiorniczku. W pewnej chwili nawet myślałem że jest on dziurawy, bo płyn spływał tak jakby z jego dołu, ale to szło wszystko z dolnej rurki - mam nadzieję, że tylko z niej, aczkolwiek na razie nie zauważyłem aby ciekło gdzieś w innym miejscu. Dolałem płynu do maxa, nasunąłem mocniej wężyk docisnąłem zacisk na rurce i jak na razie jest spokój. Generalnie wczoraj było strasznie gorąco, a ja jeszcze zakopałem się w piachu, o czym piszę w innym wątku i połamałem dolną osłonę silnika, musiałem trochę dać po garach ,żeby się wydostać z tego piasku, temp oleju sięgnęła 113 C, może nawet i więcej, tyle zaobserwowałem przez chwilę, temp powietrza 35C. Być może to mogło być powodem rozszczelnienia, samochód ma już 10 lat także. Czeka mnie teraz wymiana zacisków na rurkach w zbiorniczku wyrównawczym, a być może i wymiana samych gumowych rurek, no i oczywiście wymiana połamanej osłony silnika.
                                  Dzieki za przedstawienie historii. Ja dziś oddaje samochód. Zakupiłem zbiorniczek bez silikatu , aby go wymienili przy okazji , nagrzewnica tez jest albo do przedmuchania albo do wymiany bo nie grzeje nic. No i wymiana płynu z przepłukaniem układu. teraz pytanie czy wchodzic w G12+ czy G13 ( gdzie g13 moim zdaniem jest tylko na potrzeby ekologii)
                                  2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                  Komentarz

                                  • endryu
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 3773
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    xcex vag zalewa i zaleca płyny z krzemianami. G13 był wzmacniany krzemianami z woreczków. Został wycofany. Następca to G12Evo, produkuje go BASF. Ten sam płyn BASF-a na wolny rynek to Glysanit G45. Innymi odpowiednikami są płyny G12++ technologii kwasów organicznych dodatkowo wzmocnioną krzemianami: np. PETRYGO PRIME G12++​​​, Borygo supreme G12++.

                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                    =================================================

                                    Komentarz

                                    • endryu
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 3773
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #19
                                      Sprostowanie do poprzedniego posta: oczywiście płyn GLYSANTIN G65 zamiast Glysanit G45, który nie istnieje.
                                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                      =================================================

                                      Komentarz

                                      • prez7
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 111
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                        #20
                                        Ja zakupiłem PETRYGO PRIME G12++ zalałem i jest na razie OK, a jak uświadomił mnie wczoraj mechanik z warsztatu, nie poluzowały mi się żadne gumy ani zaciski, bo te są OK, tylko wypierniczył mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyr. zaworem bezpieczeństwa, bo temp. była zbyt duża i ciśnienie, i jest to ochrona żeby nie rozerwało instalacji , no cóż... człowiek uczy się całe życie
                                        Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                        Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                        Komentarz

                                        • xcex
                                          Rider
                                          • 2017
                                          • 267
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                                          xcex vag zalewa i zaleca płyny z krzemianami. G13 był wzmacniany krzemianami z woreczków. Został wycofany. Następca to G12Evo, produkuje go BASF. Ten sam płyn BASF-a na wolny rynek to Glysanit G45. Innymi odpowiednikami są płyny G12++ technologii kwasów organicznych dodatkowo wzmocnioną krzemianami: np. PETRYGO PRIME G12++​​​, Borygo supreme G12++.

                                          Dzięki za info .
                                          Teraz mały update :

                                          Wymieniona nagrzewnica, cała była zapchana syfem (przy okazji tez zrobiłem parownik od klimy bo sie rozszczelnił)

                                          No i mam teraz kolejny niepokojący efekt, mianowicie jak przekręcam kluczyk to słyszę takie bulgotanie płynu, jakby jakaś pompa chodziła i przetaczała płyn w układzie, nie znam sie na tyle żeby stwierdzić co to za urządzenie sie odpala i czy przypadkiem układ chłodzenia nie jest zapowietrzony ze słychać ten szum wody. Nie zwróciłem na to uwagi przy odbiorze samochodu wiec chyba sie cofne jutro z tą rzeczą

                                          Jak odpalę silnik to już tego nie słychać a jak wyłączę to znowu zaczyna szumieć przez 40 sek po wyłączeniu silnika i przestaje.( no chyba ze mam kluczyk na zapłonie to wtedy cały czas mieli) Co to za ustrojstwo co powoduje przepływ płynu bez uruchomienia silnika ? Ten szum nie pochodzi ze zbiorniczka wyrównawczego, gdzieś tam jakby z tyłu silnika bardziej ale nie umiem tego dokładnie zlokalizować, w środku, w kabinie słuchać lepiej niż przy otworzeniu pokrywy silnika.
                                          2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                          Komentarz

                                          • endryu
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 3773
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #22
                                            xcex W Twoim silniku jest dodatkowa elektryczna pompa płynu chłodzacego, którą słyszysz (ale to powinien być szum nie bulgotanie). Prawdopodobnie nie jest w pełni odpowietrzony układ chłodzenia. Jest procedura odpowietrzania vcds-em. Przykład https://www.youtube.com/watch?v=bLabaTzpqq4
                                            Jest i prostszy sposób odpowietrzania, ale czy w pełni odpowietrzy układ? https://www.youtube.com/watch?v=vDsXH_8UD9E
                                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                            =================================================

                                            Komentarz

                                            • xcex
                                              Rider
                                              • 2017
                                              • 267
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                                              xcex W Twoim silniku jest dodatkowa elektryczna pompa płynu chłodzącego, którą słyszysz (ale to powinien być szum nie bulgotanie). Prawdopodobnie nie jest w pełni odpowietrzony układ chłodzenia. Jest procedura odpowietrzania vcds-em.
                                              To będzie to , bardzo dziękuje Ci za tą informacje. Nie byłem świadomy dodatkowej elektrycznej pompy płynu chłodzącego. A to dokładnie tak wygląda. Słychać ze płyn ma jakieś powietrze bo ewidentnie hałasuje w przewodach zanim uruchimie silnik ( co mnie dość mocno zdziwiło)

                                              Metoda z VCDSem wydaje sie legitna , bo ta druga to trochę rzeźba Jeszcze raz dziękuje.
                                              2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                              Komentarz

                                              • xcex
                                                Rider
                                                • 2017
                                                • 267
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                                #24
                                                Niestety przeszedłem procedurę VCDS , i po pierwszym uruchomieniu faktycznie nie było nic słychać , ale przejechałem koło 70km , wyłączyłem silnik i znowu było słychać szum przelewającej sie cieczy, dość mocno to słychać . z układu chłodzenia wymieniłem zbiornik wyrównawczy ( taki bez silikatu co polecaliście w tym wątku 5Q0121407M​) + nagrzewnica. No w tym momencie to mogę podejrzewać że ta nagrzewnica jakaś wadliwa albo , albo po wymianie zbiorniczka wyrównawczego na taki bez silikatu takie odgłosy powstają. Nic więcej nie wymieniałem Nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny. Przejechałem juz ponad 1000km z tym efektem przelewania sie cieczy po wyłączeniu silnika , nie ubyło ani kropelki, poziom jest taki sam od początku. Problemu nie ma gdy jest zimny silnik , np po nocy . - ale jak sie zagrzeje ciecz i włączam/wyłączam zapłon to odrazu słuchać ciecz. Trochę tracę pomysły co więcej sprawdzić.
                                                2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                                Komentarz

                                                • xcex
                                                  Rider
                                                  • 2017
                                                  • 267
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                                  #25
                                                  Szybki update , nie ubywa juz płynu chłodzącego. Przejechalem juz od ostatniego postu jakies 7000 km i dalej słysze jak sie ciecz przelewa po wyłączeniu silnika. Nie wiem o co chodzi , moze nieoryginalna nagrzewnica została zamontowala i dlatego to słychać ? hw
                                                  2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...