Witajcie, moja Octavia III FL 1.8 TSI (180KM, rocznik 2017) zaskoczyła mnie, a wręcz zasmuciła. Podczas długiego weekendu czerwcowego wyświetliła się kontrolka ubytku płunu chłodniczego, oczywiście dolałem, ale po przejechaniu kilku kilometrów kontrolka ponowanie się zaświeciła, a po wlaniu płynu, natychmiast wypłynął on ze zbiorniczka wyrównawczego. Rekacja jedna, natychmiast odstawienie auta do mechanika z nadzieją na błahą awarię. Niestety telefon od mechanika mnie załamał, konieczność wymontowania głowicy, poderzejnie nieszczelności uszczelki, co powodowło wzrost cisnienia i wyrzucanie płynu. Wysłali głowicę, okazała się szczelna, zamontowali z nową uszczelką i po nagrzaniu silnika objaw powrócił, jak sam mechanik ocenił, wytwarza się gejzer. Najgorsze, że trochę mechanik zbity z tropu. Po niedzieli wysyłają głowicę na sprawdzenie w inne miejsce i chyba zacznie się gdybanie... Kurczę nieco załamuje mnie i czas oczekiwana, i koszt, ale przede wszystkim, brak diagnozy. Auto ma 98000 km przebiegu Czy miał ktoś takie perypetie z tym silnikiem?
Ubytek płynu chłodniczego oznaką awarii silnika?
Zwiń
X
-
Będzie napis mit silikat. Zobacz czy jest worek i w jakim jest stanie. Jak pęknięty to masz potencjalnego kandydata.Ostatnio edytowany przez dagetto; 50792.
Komentarz
-
-
Podepne sie pod ten temat gdyż nie bede otwierał nowego wątku a temat prawie ze identyczny :
przebieg 122 tyś km (2.0TDI CRMB), ostatnio na autostradzie dostałem komunikat ze za mało płynu chłodzącego , jak zjechałem na pobocze i otwarłem maskę zaczęło śmierdzieć takim nieprzyjemnym zapachem z okolicy lewej strony , koło zbiorniczka cos syczało ,ale po odkręceniu nie było jakiegoś dużego ciśnienia. dolałem trochę (300ml) i pojechałem dalej , zapach zniknął po chwili , a po przejechaniu jakieś 1700 km znowu zakrzyczał ze brakuje mu płynu (może za mało dolałem) , po odkręceniu płyn śmierdział i nie był czysty, w międzyczasie pojawił sie jeszcze raz taki nieprzyjemny zapach spalenizny. Wizyta u mechanika , sprawdził szczelność chłodnicy spalin EGR , zobaczył czy nigdzie płyn nie wycieka , no i diagnoza jest taka ze albo pęknięta głowica albo uszczelka pod głowicą ponieważ osprzęt silnika sprawny. Po wizycie ,w międzyczasie jeszcze zauważyłem podczas jazdy w nocy , ze nie działa ogrzewanie w samochodzie , co może tez sugerować nagrzewnice. Nie chciałbym zdejmować głowicy bo to wiadomo koszt i wolałbym jednak dokładnie sprawdzić osprzęt. Niepokoi jednak syf w wodzie w zbiorniku , biały zaciek na zbiorniczku itd. Auto zachowuje sie normalnie , nie traci mocy , spalanie w normie, nie falują obroty , nie kopci , temp chłodzenia w normie , może trochę za wysoka temp oleju - ale moze tez złudzenie. Dorzucam kilka fotek , jeśli ktoś może cos podpowiedzieć , będę wdzięczny za podpowiedzi !
image0.jpg image1.jpg image2.jpg image3.jpg
2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB
Komentarz
-
-
xcex sprawdź dokładnie zawartość zbiorniczka czy nie uszkodziła się saszetka z krzemianami i czy "żwirek nie poszedł w układ chłodzenia.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryu Zobacz wpisxcex sprawdź dokładnie zawartość zbiorniczka czy nie uszkodziła się saszetka z krzemianami i czy "żwirek nie poszedł w układ chłodzenia.2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB
Komentarz
-
-
xcex Woreczka nie widać od środka bo masz wersje zbiorniczka, gdzie jest schowany za przegródką.
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Czyszczenie układu. Coś podobnego
https://www.youtube.com/watch?v=LH0KbI5OXX4
Wersja zbiorniczka bez silikatu 5Q0121407M
Ostatnio edytowany przez endryu; 861.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryu Zobacz wpisWersja zbiorniczka bez silikatu 5Q0121407M
2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB
Komentarz
-
-
Mogę powiedzieć, że mój 1.2 TSI 86KM ma zbiorniczek wyrównawczy bez SILIKATU. Wczoraj właśnie całkowicie, do zera, "wyleciał mi" płyn ze zbiorniczka wyrównawczego i zaświeciła się czerwona kontrolka. Okazało się że zacisk na rurce od zbiorniczka się poluzował i ciekło tuż przy zbiorniczku. W pewnej chwili nawet myślałem że jest on dziurawy, bo płyn spływał tak jakby z jego dołu, ale to szło wszystko z dolnej rurki - mam nadzieję, że tylko z niej, aczkolwiek na razie nie zauważyłem aby ciekło gdzieś w innym miejscu. Dolałem płynu do maxa, nasunąłem mocniej wężyk docisnąłem zacisk na rurce i jak na razie jest spokój. Generalnie wczoraj było strasznie gorąco, a ja jeszcze zakopałem się w piachu, o czym piszę w innym wątku i połamałem dolną osłonę silnika, musiałem trochę dać po garach ,żeby się wydostać z tego piasku, temp oleju sięgnęła 113 C, może nawet i więcej, tyle zaobserwowałem przez chwilę, temp powietrza 35C. Być może to mogło być powodem rozszczelnienia, samochód ma już 10 lat także. Czeka mnie teraz wymiana zacisków na rurkach w zbiorniczku wyrównawczym, a być może i wymiana samych gumowych rurek, no i oczywiście wymiana połamanej osłony silnika.Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prez7 Zobacz wpisMogę powiedzieć, że mój 1.2 TSI 86KM ma zbiorniczek wyrównawczy bez SILIKATU. Wczoraj właśnie całkowicie, do zera, "wyleciał mi" płyn ze zbiorniczka wyrównawczego i zaświeciła się czerwona kontrolka. Okazało się że zacisk na rurce od zbiorniczka się poluzował i ciekło tuż przy zbiorniczku. W pewnej chwili nawet myślałem że jest on dziurawy, bo płyn spływał tak jakby z jego dołu, ale to szło wszystko z dolnej rurki - mam nadzieję, że tylko z niej, aczkolwiek na razie nie zauważyłem aby ciekło gdzieś w innym miejscu. Dolałem płynu do maxa, nasunąłem mocniej wężyk docisnąłem zacisk na rurce i jak na razie jest spokój. Generalnie wczoraj było strasznie gorąco, a ja jeszcze zakopałem się w piachu, o czym piszę w innym wątku i połamałem dolną osłonę silnika, musiałem trochę dać po garach ,żeby się wydostać z tego piasku, temp oleju sięgnęła 113 C, może nawet i więcej, tyle zaobserwowałem przez chwilę, temp powietrza 35C. Być może to mogło być powodem rozszczelnienia, samochód ma już 10 lat także. Czeka mnie teraz wymiana zacisków na rurkach w zbiorniczku wyrównawczym, a być może i wymiana samych gumowych rurek, no i oczywiście wymiana połamanej osłony silnika.2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB
Komentarz
-
-
xcex vag zalewa i zaleca płyny z krzemianami. G13 był wzmacniany krzemianami z woreczków. Został wycofany. Następca to G12Evo, produkuje go BASF. Ten sam płyn BASF-a na wolny rynek to Glysanit G45. Innymi odpowiednikami są płyny G12++ technologii kwasów organicznych dodatkowo wzmocnioną krzemianami: np. PETRYGO PRIME G12++, Borygo supreme G12++.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Ja zakupiłem PETRYGO PRIME G12++ zalałem i jest na razie OK, a jak uświadomił mnie wczoraj mechanik z warsztatu, nie poluzowały mi się żadne gumy ani zaciski, bo te są OK, tylko wypierniczył mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyr. zaworem bezpieczeństwa, bo temp. była zbyt duża i ciśnienie, i jest to ochrona żeby nie rozerwało instalacji , no cóż... człowiek uczy się całe życieWcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryu Zobacz wpisxcex vag zalewa i zaleca płyny z krzemianami. G13 był wzmacniany krzemianami z woreczków. Został wycofany. Następca to G12Evo, produkuje go BASF. Ten sam płyn BASF-a na wolny rynek to Glysanit G45. Innymi odpowiednikami są płyny G12++ technologii kwasów organicznych dodatkowo wzmocnioną krzemianami: np. PETRYGO PRIME G12++, Borygo supreme G12++.
Teraz mały update :
Wymieniona nagrzewnica, cała była zapchana syfem (przy okazji tez zrobiłem parownik od klimy bo sie rozszczelnił)
No i mam teraz kolejny niepokojący efekt, mianowicie jak przekręcam kluczyk to słyszę takie bulgotanie płynu, jakby jakaś pompa chodziła i przetaczała płyn w układzie, nie znam sie na tyle żeby stwierdzić co to za urządzenie sie odpala i czy przypadkiem układ chłodzenia nie jest zapowietrzony ze słychać ten szum wody. Nie zwróciłem na to uwagi przy odbiorze samochodu wiec chyba sie cofne jutro z tą rzeczą
Jak odpalę silnik to już tego nie słychać a jak wyłączę to znowu zaczyna szumieć przez 40 sek po wyłączeniu silnika i przestaje.( no chyba ze mam kluczyk na zapłonie to wtedy cały czas mieli) Co to za ustrojstwo co powoduje przepływ płynu bez uruchomienia silnika ? Ten szum nie pochodzi ze zbiorniczka wyrównawczego, gdzieś tam jakby z tyłu silnika bardziej ale nie umiem tego dokładnie zlokalizować, w środku, w kabinie słuchać lepiej niż przy otworzeniu pokrywy silnika.2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB
Komentarz
-
-
xcex W Twoim silniku jest dodatkowa elektryczna pompa płynu chłodzacego, którą słyszysz (ale to powinien być szum nie bulgotanie). Prawdopodobnie nie jest w pełni odpowietrzony układ chłodzenia. Jest procedura odpowietrzania vcds-em. Przykład https://www.youtube.com/watch?v=bLabaTzpqq4
Jest i prostszy sposób odpowietrzania, ale czy w pełni odpowietrzy układ? https://www.youtube.com/watch?v=vDsXH_8UD9EO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryu Zobacz wpisxcex W Twoim silniku jest dodatkowa elektryczna pompa płynu chłodzącego, którą słyszysz (ale to powinien być szum nie bulgotanie). Prawdopodobnie nie jest w pełni odpowietrzony układ chłodzenia. Jest procedura odpowietrzania vcds-em.
Metoda z VCDSem wydaje sie legitna , bo ta druga to trochę rzeźba Jeszcze raz dziękuje.
2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB
Komentarz
-
-
Niestety przeszedłem procedurę VCDS , i po pierwszym uruchomieniu faktycznie nie było nic słychać , ale przejechałem koło 70km , wyłączyłem silnik i znowu było słychać szum przelewającej sie cieczy, dość mocno to słychać . z układu chłodzenia wymieniłem zbiornik wyrównawczy ( taki bez silikatu co polecaliście w tym wątku 5Q0121407M) + nagrzewnica. No w tym momencie to mogę podejrzewać że ta nagrzewnica jakaś wadliwa albo , albo po wymianie zbiorniczka wyrównawczego na taki bez silikatu takie odgłosy powstają. Nic więcej nie wymieniałem Nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny. Przejechałem juz ponad 1000km z tym efektem przelewania sie cieczy po wyłączeniu silnika , nie ubyło ani kropelki, poziom jest taki sam od początku. Problemu nie ma gdy jest zimny silnik , np po nocy . - ale jak sie zagrzeje ciecz i włączam/wyłączam zapłon to odrazu słuchać ciecz. Trochę tracę pomysły co więcej sprawdzić.2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB
Komentarz
-
-
Szybki update , nie ubywa juz płynu chłodzącego. Przejechalem juz od ostatniego postu jakies 7000 km i dalej słysze jak sie ciecz przelewa po wyłączeniu silnika. Nie wiem o co chodzi , moze nieoryginalna nagrzewnica została zamontowala i dlatego to słychać ? hw2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB
Komentarz
-
Komentarz