OIII FL 1.4TSI CZDA Nierówna praca na biegu jałowym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • deodekabokat
    Drive
    • 2023
    • 78
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Czyli to nie jęknięcie, u mnie też jest i występuje u większości, jak nie u wszystkich. Podejrzewam, że to będą koła zmiennych faz, naciągające olej po postoju.

    Generalnie są blokady które powinny wszystko załatwić. Wiem, że jest jakiś sprzęt serwisowy którzy mierzy odchylenie na kołach, ale jak wałki są zablokowane, koła zablokowane i wał zablokowany to chyba same blokady załatwią sprawę. Ja przymierzam się do tego, żeby blokady wrzucić i zobaczyć czy wszystko stoi tak jak powinno. Na razie zdrowie mnie zatrzymało w dalszych działaniach. Ale zrobi się cieplej to kupię blokady i sprawdzę, jak będę miał jakiekolwiek wątpliwości to poluzuję koła i lekko je przestawię, albo powinno ustać albo się zmienić.

    Generalnie zawór turbo nie powinien nic tu złego nie robić bo po drodze jest MAP który, gdyby zawór źle zadziałał powinien wyłapać. Ogólnie to ten silnik nie ma zbyt wiele czujników i aktuatorów.
    Posiadłem trochę dokumentacji, to się zapoznajcie.
    https://megawrzuta.pl/download/e0a84...24bec6a81.html
    Dość dokładnie wszystko opisane i rozrysowane układy. Poza nakładaniem się faz rozrządu, co powinno załatwiać EGR i ogólnie skomplikowanym i rozrządem, niewiele tu jest.
    Ostatnio edytowany przez deodekabokat; 10004507.

    Komentarz

    • mariush19
      Rider
      • 2009
      • 634
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Zamieszczone przez piotrhd Zobacz wpis

      Mariusz u mnie odchylenie 0,25 st na wydechu i 0,55 na ssącym więc jeśli u ciebie podobnie to nie rób sobie kłopotu z wykresami.

      na ssącym wartość zadana wynosiła 21,406 a wartości rzeczywiste​​ 21,273 najmniejsza i 21,469 największa, czyli wychodzi 0,2 różnicy

      Komentarz

      • mariush19
        Rider
        • 2009
        • 634
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        Zamieszczone przez piotrhd Zobacz wpis
        Deo, jak w końcu jest z tym rozrządem, da się go ustawić na blokadach czy potrzeba interfejsu ? Ma aktywne cylindry czy nie ? Bo wszędzie piszą że ma ale jak widziałem taki z aktywnymi to cewki wyglądały jakoś inaczej.
        chodzi o te 2 cylindry odłączane? CZDA nie ma aktywnych cylindrów

        Komentarz

        • deodekabokat
          Drive
          • 2023
          • 78
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          Nie ma, nie ma, jeżeli dobrze kojarzę to ACT wchodzi od 1.5, łatwo poznać po selenoidach na pokrywie zaworów na cylindrach 2 i 3.

          Komentarz

          • piotrhd
            Classic
            • 2023
            • 21
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            No i chyba mamy winowajcę a przynajmniej udokumentowaną różnicę między silnikiem który telepie a takim który stoi równo. U Mariusza na ssącym różnica wynosi 0.2 st a u mnie przy zadanej 22,53 najniższa była 22,0 a najwyższa 23,1 czyli różnica 1,1 st, ponad 5 razy więcej. Chyba faktycznie trzeba pogrzebać przy rozrządzie.

            Komentarz

            • deodekabokat
              Drive
              • 2023
              • 78
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Piotr, z euforią poczekajmy ?
              Ale jest taki film na YT gdzie błąd był 2 stopnie i nie szło silnika uspokoić. Strasznie wrażliwy ten motor jest na rozrząd pewnie dla tego, że nie ma EGR i sam sobie upuszcza.

              Komentarz

              • mariush19
                Rider
                • 2009
                • 634
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                Jeśli jeszcze coś sprawdzić vcds to dajcie znać

                Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

                Komentarz

                • mariush19
                  Rider
                  • 2009
                  • 634
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Zamieszczone przez deodekabokat Zobacz wpis
                  Dość dokładnie wszystko opisane i rozrysowane układy. Poza nakładaniem się faz rozrządu, co powinno załatwiać EGR i ogólnie skomplikowanym i rozrządem, niewiele tu jest.
                  czyli nie mamy EGRa? jest wewnętrzna recyrkulacja spalin?

                  Komentarz

                  • deodekabokat
                    Drive
                    • 2023
                    • 78
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    Nie ma EGR.
                    W tym dokumencie który wrzuciłem jest to wszystko rozpisane.
                    A więc tak u mnie przy małych wibracjach na wolnych obrotach jest tak

                    Komentarz

                    • piotrhd
                      Classic
                      • 2023
                      • 21
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      Na ssącym całkiem spory odjazd, a funkcję EGR spełnia chyba wałek wydechowy ?

                      Co do wrażliwości rozrządu to widziałem jak ktoś ustawiał rozrząd ACT przy pomocy interfejsu i tłumaczył się że na jednym wałku nie wyszło mu 0 tylko 0,1 st odchyłki bo dokładniej już nie dał rady.

                      U nas, żeby wałek ustawić oprócz blokad trzeba mieć ustrojstwo do przytrzymania koła rozrządu podczas przykręcania śrub bo inaczej można pogiąć blokady i obawiam się że właśnie podczas przykręcania śrub wszystko się może rozjechać. No i oczywiście trzeba mieć klucz dynamometryczny, więc trzeba trochę zainwestować, chociaż słyszałem że można wypożyczyć.

                      Komentarz

                      • mariush19
                        Rider
                        • 2009
                        • 634
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        A czy te zmienne fazy odpowiadają tylko za ekologię czy poprawiają też osiągi na wyższych obrotach i obciążeniu?

                        Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

                        Komentarz

                        Pracuję...