nie wiem nigdy żadną cytryną nie jechałem
zmiana biegow - jakie obroty
Zwiń
X
-
myśle ze to akurat nie ma znaczącego wpływu na zuzycie silnika. trzeba jeździć delikatnie póki olej w silniku nie złapie własciwej temperatury zeby smarowanie było ok, nie palowac na nie rozgrzanym silniku bo i motor i turbo moze to odczuwac. z niskich obrotów nie dawać w palnik bo dwumas sie szybciej rozleci, wiec lepiej redukowac i dopiero ogienZamieszczone przez arecki1338Przy jakich obrotach zmieniacie kolejne biegi w 1.4 i przy jakich redukujecie? Jakie beda optymalne obroty zeby dlugo sie cieszyc silnikiem bez problemow
?OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
Przy silniku 1.4Tsi nie ma dwumasy :wink:Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA
Komentarz
-
-
Napewno!Zamieszczone przez witachunapewno?Przy silniku 1.4Tsi nie ma dwumasy :wink:Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA
Komentarz
-
-
Mam takie informacje od sprzedawcy oraz mechanika z aso.
A tak na marginesie to na forum był już o tym wątek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1116226Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA
Komentarz
-
-
Re: zmiana biegow - jakie obroty
Odpowiadając na Twoje pytanie ( niezależnie od dwumasyZamieszczone przez arecki1338Przy jakich obrotach zmieniacie kolejne biegi w 1.4 i przy jakich redukujecie? Jakie beda optymalne obroty zeby dlugo sie cieszyc silnikiem bez problemow
?
)
Też miałem ten dylemat, bo to moja pierwsze auto z turbo i silnik downsize.
Poczytałem trochę na różnych forach i prawda jest taka.
Podstawa jest taka, że niezależnie od wszystkiego, jazda ( przyśpieszanie) powinna być dynamiczna do osiągnięcia określonej prędkości.
Powinno się unikać nagłego wciskania pedału przyspieszenia do 80-100%.
Jak i przyspieszania na zbyt wysokim biegu, zbyt małe przełożenie na skrzyni.
1)Na zimnym silniku do 90"C (temperatura oleju a nie tylko cieczy chłodzącej) nie warto przeciążać (wychylenie pedału gazu stopniowe do 50%) - zmiany biegów pewno max do 3k obrotów. Szkoda szkody (silnik, turbo).
2)Na rozgrzanym silniku można jeździć do czerwonego pola (później i tak odcięcie) tylko po co, choć są takie sytuacje (fun, wyprzedzanie itd.).
Ja zmieniam w mieście trochę ponad 2,5k żeby po zmianie biegu na wyższy obroty nie spadły poniżej 2k. Przy spokojnym przyśpieszaniu w mieście to wystarczy, chyba że nam się spieszy to warto pod 3k podjechać biorąc pod uwagę punkt 2).
Najważniejsze jest to żeby nie wciskać gazu gwałtownie z dużym wychyleniem przy obrotach poniżej 2-2,5k żeby nie obciążać silnika - jak z jazdą na rowerze z przerzutkami.
Czuć to przy gwałtowniejszym przyspieszaniu, że od pewnych obrotów auto lepiej się zbiera a przy pewnych nie idzie i buczy
to znaczy że należy zredukować.
W mieście staram się jeździć trochę eco - zmiana przy 2,5 ale pod warunkiem że spokojna jazda z równomiernym przyspieszaniem. Jak widzę, ze nic sie nie dzieje na drodze i jest stosunkowo płasko to wrzucam na wyższy bieg (obroty żeby nie spadły poniżej 2k) i tak się turlam. Jak trzeba przyspieszyć to redukcja.
Oczekuję konstruktywnej krytyki, może i ja się czegoś dowiem.
Komentarz
-
-
Tak jak ktoś zauważył gdzieś już na forum podpowiedzi komputera zależą od tego jak operujesz pedałem gazu.Zamieszczone przez Radzio89dym1984 dzieki za wyczerpująco odpowiedź
powiedz jeszcze jak się ma Twoja strategia to wskazań momentów zmiany biegów na wyświetlaczu kompa podkładowego?
Im dynamiczniej przyśpieszasz tym podpowiedzi są później, przy wyższych obrotach.
Jak jadę bardzo spokojnie, stale tak samo wciśnięty gaz na długiej prostej, (np. za zawalidrogą którego nie da rady wyprzedzić,) to potrafi zaproponować 5 bieg przy 45-55km/h a jadę na 3 biegu. Przy bardziej dynamicznym przyspieszaniu, zmiany przy około 3k obrotów, potrafi proponować 4bieg dopiero przy 70km/h.
Komentarz
-
-
Właśnie w tym sęk żeby dokładanie przeczytać temat.Zamieszczone przez greg505Troche dziwny temat, wiadomo ze na "zimno" trzeba sie delikatniej obchodzic z pedalem gazu, ale jak juz temp oleju osiagnie 90-100stopni, to 6tys silnikowi nie straszne.
Pytanie jest kiedy zmieniać biegi, przy jakich obrotach.
Jazda na każdym biegu do 6k nie wróży dużego przebiegu w aucie.
A znowu za wczesne zmienianie biegu też nie jest za zdrowe - mimo że teraz silniki są bardziej elastyczne niż kiedyś.
Komentarz
-
-
Jeżeli 6k jest za dużo a 1.5k za mało więc trzeba jeździć od 2-5krpm (oczywiście po rozgrzaniu motoru) IMO we wszystkim musi być umiarZamieszczone przez dym1984Jazda na każdym biegu do 6k nie wróży dużego przebiegu w aucie.
A znowu za wczesne zmienianie biegu też nie jest za zdrowe
[ Dodano: Sro 29 Sty, 14 20:58 ]
Ale też nie można przesadzać w drugą stronę i jeździć z 1.5 krpm bo wtedy ciśnienie oleju może być za małe, żeby przepchnąć gęsty olej gdzie trzeba, na pewno nie wolno wciskać gazu w podłogę ale do 3 -3.5 krpm można spokojnie dojeżdżać :szeroki_usmiechZamieszczone przez greg505wiadomo ze na "zimno" trzeba sie delikatniej obchodzic z pedalem gazu
Komentarz
-

Komentarz