Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

zmiana biegow - jakie obroty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • zmiana biegow - jakie obroty

    nie wiem nigdy żadną cytryną nie jechałem

  • #2
    zmiana biegow - jakie obroty

    Przy jakich obrotach zmieniacie kolejne biegi w 1.4 i przy jakich redukujecie? Jakie beda optymalne obroty zeby dlugo sie cieszyc silnikiem bez problemow?
    1.4 TSI ambition,czarna perla,pakiet chrom,trojramienna kierownica,amazing,bi-ksenon

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez arecki1338
      Przy jakich obrotach zmieniacie kolejne biegi w 1.4 i przy jakich redukujecie? Jakie beda optymalne obroty zeby dlugo sie cieszyc silnikiem bez problemow?
      myśle ze to akurat nie ma znaczącego wpływu na zuzycie silnika. trzeba jeździć delikatnie póki olej w silniku nie złapie własciwej temperatury zeby smarowanie było ok, nie palowac na nie rozgrzanym silniku bo i motor i turbo moze to odczuwac. z niskich obrotów nie dawać w palnik bo dwumas sie szybciej rozleci, wiec lepiej redukowac i dopiero ogien
      OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

      Auto Detailing: Dream Car Studio
      (znajdź również na fb)

      Komentarz


      • #4
        Przy silniku 1.4Tsi nie ma dwumasy :wink:
        Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
        http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

        Komentarz


        • #5
          Przy silniku 1.4Tsi nie ma dwumasy :wink:
          napewno?
          OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

          Auto Detailing: Dream Car Studio
          (znajdź również na fb)

          Komentarz


          • #6
            Jest w połączeniu z Dsg, przy manualu nie ma Dkz.
            O3 1.4 TSI DSG Elegance + Amazing

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez witachu
              Przy silniku 1.4Tsi nie ma dwumasy :wink:
              napewno?
              Napewno!
              Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
              http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

              Komentarz


              • #8
                Łabik, skad masz tę informacje? w caxie była. w etce tez ją widziałem.
                OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                Auto Detailing: Dream Car Studio
                (znajdź również na fb)

                Komentarz


                • #9
                  Mam takie informacje od sprzedawcy oraz mechanika z aso.
                  A tak na marginesie to na forum był już o tym wątek Forum - Octavia Club Polska
                  Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
                  http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

                  Komentarz


                  • #10
                    Re: zmiana biegow - jakie obroty

                    Zamieszczone przez arecki1338
                    Przy jakich obrotach zmieniacie kolejne biegi w 1.4 i przy jakich redukujecie? Jakie beda optymalne obroty zeby dlugo sie cieszyc silnikiem bez problemow?
                    Odpowiadając na Twoje pytanie ( niezależnie od dwumasy )
                    Też miałem ten dylemat, bo to moja pierwsze auto z turbo i silnik downsize.
                    Poczytałem trochę na różnych forach i prawda jest taka.

                    Podstawa jest taka, że niezależnie od wszystkiego, jazda ( przyśpieszanie) powinna być dynamiczna do osiągnięcia określonej prędkości.
                    Powinno się unikać nagłego wciskania pedału przyspieszenia do 80-100%.
                    Jak i przyspieszania na zbyt wysokim biegu, zbyt małe przełożenie na skrzyni.

                    1)Na zimnym silniku do 90"C (temperatura oleju a nie tylko cieczy chłodzącej) nie warto przeciążać (wychylenie pedału gazu stopniowe do 50%) - zmiany biegów pewno max do 3k obrotów. Szkoda szkody (silnik, turbo).
                    2)Na rozgrzanym silniku można jeździć do czerwonego pola (później i tak odcięcie) tylko po co, choć są takie sytuacje (fun, wyprzedzanie itd.).

                    Ja zmieniam w mieście trochę ponad 2,5k żeby po zmianie biegu na wyższy obroty nie spadły poniżej 2k. Przy spokojnym przyśpieszaniu w mieście to wystarczy, chyba że nam się spieszy to warto pod 3k podjechać biorąc pod uwagę punkt 2).

                    Najważniejsze jest to żeby nie wciskać gazu gwałtownie z dużym wychyleniem przy obrotach poniżej 2-2,5k żeby nie obciążać silnika - jak z jazdą na rowerze z przerzutkami.

                    Czuć to przy gwałtowniejszym przyspieszaniu, że od pewnych obrotów auto lepiej się zbiera a przy pewnych nie idzie i buczy to znaczy że należy zredukować.

                    W mieście staram się jeździć trochę eco - zmiana przy 2,5 ale pod warunkiem że spokojna jazda z równomiernym przyspieszaniem. Jak widzę, ze nic sie nie dzieje na drodze i jest stosunkowo płasko to wrzucam na wyższy bieg (obroty żeby nie spadły poniżej 2k) i tak się turlam. Jak trzeba przyspieszyć to redukcja.

                    Oczekuję konstruktywnej krytyki, może i ja się czegoś dowiem.

                    Komentarz


                    • #11
                      dym1984 dzieki za wyczerpująco odpowiedź

                      powiedz jeszcze jak się ma Twoja strategia to wskazań momentów zmiany biegów na wyświetlaczu kompa podkładowego?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Radzio89
                        dym1984 dzieki za wyczerpująco odpowiedź

                        powiedz jeszcze jak się ma Twoja strategia to wskazań momentów zmiany biegów na wyświetlaczu kompa podkładowego?
                        Tak jak ktoś zauważył gdzieś już na forum podpowiedzi komputera zależą od tego jak operujesz pedałem gazu.
                        Im dynamiczniej przyśpieszasz tym podpowiedzi są później, przy wyższych obrotach.
                        Jak jadę bardzo spokojnie, stale tak samo wciśnięty gaz na długiej prostej, (np. za zawalidrogą którego nie da rady wyprzedzić,) to potrafi zaproponować 5 bieg przy 45-55km/h a jadę na 3 biegu. Przy bardziej dynamicznym przyspieszaniu, zmiany przy około 3k obrotów, potrafi proponować 4bieg dopiero przy 70km/h.

                        Komentarz


                        • #13
                          Troche dziwny temat, wiadomo ze na "zimno" trzeba sie delikatniej obchodzic z pedalem gazu, ale jak juz temp oleju osiagnie 90-100stopni, to 6tys silnikowi nie straszne.
                          Black magic

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez greg505
                            Troche dziwny temat, wiadomo ze na "zimno" trzeba sie delikatniej obchodzic z pedalem gazu, ale jak juz temp oleju osiagnie 90-100stopni, to 6tys silnikowi nie straszne.
                            Właśnie w tym sęk żeby dokładanie przeczytać temat.
                            Pytanie jest kiedy zmieniać biegi, przy jakich obrotach.
                            Jazda na każdym biegu do 6k nie wróży dużego przebiegu w aucie.
                            A znowu za wczesne zmienianie biegu też nie jest za zdrowe - mimo że teraz silniki są bardziej elastyczne niż kiedyś.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez dym1984
                              Jazda na każdym biegu do 6k nie wróży dużego przebiegu w aucie.
                              A znowu za wczesne zmienianie biegu też nie jest za zdrowe
                              Jeżeli 6k jest za dużo a 1.5k za mało więc trzeba jeździć od 2-5krpm (oczywiście po rozgrzaniu motoru) IMO we wszystkim musi być umiar

                              [ Dodano: Sro 29 Sty, 14 20:58 ]
                              Zamieszczone przez greg505
                              wiadomo ze na "zimno" trzeba sie delikatniej obchodzic z pedalem gazu
                              Ale też nie można przesadzać w drugą stronę i jeździć z 1.5 krpm bo wtedy ciśnienie oleju może być za małe, żeby przepchnąć gęsty olej gdzie trzeba, na pewno nie wolno wciskać gazu w podłogę ale do 3 -3.5 krpm można spokojnie dojeżdżać :szeroki_usmiech
                              Pozdr. Przemek

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X