vw zmienił nazwę kombi z variant na estate? a może to tak się nazywają na rynek uk kombiacze?
Octavia 3 - dudnienie zawieszenia
Zwiń
X
-
Octavia 3 - dudnienie zawieszenia
Witam mam taki problem że po pokonywaniu nierówności słychać dudnienie z tyłu.. miałem wymieniane amortyzatory i dalej jest to samo . Przejechałem sie nawet demonstracyjną Octavią 3(2013r) i też tak ma. Dużo osób na innych forach na to narzeka. Przednie zawieszenie chodzi bardzo dobrze za to tył tłucze;/ Takie głuche niskie dudnienie. Czy któryś fachowiec z tego forum może pomóc w tej kwestii?
-
-
Jakiej pomocy kolego oczekujesz? Jest temat zawieszenie w którym z tego co pamiętam pisałeś o tym - jednym tłucze się zawieszenie innym nie, być może jednym to przeszkadza innym wcale. Ja mogę tyle pomóc, że u mnie nic nie słyszę ale przebieg to dopiero 1000 km, zawieszenie generalnie jest "kijowe" w słabszych silnikach i tyle. Proponuję dla odstresowania przeczytać czasopismo Motor nr 1 i 2 2014 gdzie Skoda Octavia 1.4 Tsi czyli z belką wygrała na najlepszy kompakt z testowanych - drugi był Seat Lean potem 308 i Golf - łącznie testowali 15 najpopularniejszych kompaktów z Europy i Azji.
P.S. według mnie przednie zawieszenie jest tak samo głośne i twardo przenosi wszystkie nierówności do środka jak tył, szczególnie czuć to na kierownicy i kręgosłupie, chociaż po 1000 km przeszkadza mi to znacznie mniej niż na początku, jest jakby lepiej albo to kwestia przyzwyczajenia. Oczywiście jestem laikiem nie fachowcem ,
Tak się też zastanawiam czy jest w ogóle sens szukania fachowca - przecież auto masz na gwarancji, na twoim miejscu pojechałbym do innego, może nawet do kilku serwisów Skody z tym problemem - niech przejadą twoim autem. Jak powiedzą, że jest ok to poszukaj wtedy jakiegoś rzeczoznawcy (fachowca) niech ci da opinię czy jest usterka. Być może wtedy Skoda coś z tym u Ciebie zrobi.
Komentarz
-
-
Zakładanie kolejnego takiego samego tematu.
Rozwiązanie: Weź sprzedaj ten samochód bo masz ewidentnie jakiś wadliwySkoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190
Komentarz
-
-
lukrys, nie wiem czy mówimy o tym samym ale miałem dokładnie to samo w swojej 7 . W ASO rozkładali ręce bo przecież zawieszenie jest ok , a jak sie przejeżdżało przez nierówność z tyłu było słychać ( w moim wypadku prawa strona ) .. męczyłem sie z tym ponad 6 miesięcy.. szukałem i nic.. teraz jak sie zrobił syf na drodze wjechałem na kanał i sie okazało że całe podwozie jest osyfione prócz jednego elementu przy wlewie z paliwa idzie druga rurka plastik- tworzywo białe.. ( odpowietrzenie?) okazało sie ze w momencie wjechania na nierówność oba obijała i obcierała o rurę od wlewu paliwa.Nawet nie jechałem z tym do ASO wjechałem na kanał wziąłem pasek plastikowy (taki jak do ściągania kabli) i jest cisza jak makiem .. :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 2.0-16v Michałwyglusz w takim razie matami i po sprawie
jedyne co dzięki temu zyskałem to pewność żeby więcej Skody nie kupować
Octavia to - o tyle o ile się orientuję - lepszy produkt ale jednak wciąż to jakościowo "zaledwie Skoda" więc trudno oczekiwać "komfortu"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andriu21tglukrys, nie wiem czy mówimy o tym samym ale miałem dokładnie to samo w swojej 7 . W ASO rozkładali ręce bo przecież zawieszenie jest ok , a jak sie przejeżdżało przez nierówność z tyłu było słychać ( w moim wypadku prawa strona ) .. męczyłem sie z tym ponad 6 miesięcy.. szukałem i nic.. teraz jak sie zrobił syf na drodze wjechałem na kanał i sie okazało że całe podwozie jest osyfione prócz jednego elementu przy wlewie z paliwa idzie druga rurka plastik- tworzywo białe.. ( odpowietrzenie?) okazało sie ze w momencie wjechania na nierówność oba obijała i obcierała o rurę od wlewu paliwa.Nawet nie jechałem z tym do ASO wjechałem na kanał wziąłem pasek plastikowy (taki jak do ściągania kabli) i jest cisza jak makiem .. :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukrysketivv wygłuszyłes i jest znaczna poprawa?
za to silnik, plastiki we wnętrzu i gwizd powietrza słyszę dużo wyraźniej
bierz pod uwagę, że wygłuszenie to utrata gwarancji
szczerze to ja bym to olał i jeździł tak jak jest
pojeździć chwilę -> sprzedać -> zapomnieć o gracie , więcej do salonu nie wstępować
osobiście mam nauczkę nigdy więcej Skody (kupując auto za 120-140 tys zł brutto omijać szerokim łukiem)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketivvosobiście mam nauczkę nigdy więcej Skody (kupując auto za 120-140 tys zł brutto omijać szerokim łukiem)Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EnriquezUśmiałem się trochę z tej wypowiedzi - może napiszesz co za te pieniądze chciałbyś kupić i w czym to jest lepsze od Skody
dyskusja o cenach nie ma sensu bo cena mojej Yeti i nowego Forda Kuga w bardzo zbliżonych konfiguracjach jest praktycznie taka sama
Zamieszczone przez EnriquezNa Superbklubie jest taki wątek - co zamiast skody - i okazuje się, że w tych pieniądzach jakiegoś większego ruchu nie ma (mowa tylko i wyłącznie o nowych autach).
obracając się w granicy 120 - 140 tys zł realnej ceny transakcyjnej jest w czym wybierać i Skoda nie jest tu prymusem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketivvZamieszczone przez 2.0-16v Michałwyglusz w takim razie matami i po sprawie
jedyne co dzięki temu zyskałem to pewność żeby więcej Skody nie kupować
Octavia to - o tyle o ile się orientuję - lepszy produkt ale jednak wciąż to jakościowo "zaledwie Skoda" więc trudno oczekiwać "komfortu"
Nie przejechałeś się samochodem zanim go kupiłeś?
Ja przejechałem się zarówno Mondeo, Insignią jak i I40 - żadnego z tych aut nie wybrałbym zamiast Skody - w szczególności Mondeo, którym jeżdżąc w każdym zakręcie czułem się jakbym zaraz miał się wywrócić na bok.
Komfort to rzecz bardzo względna - jeden chce cudu rzędu Citroena C6 inny jak ja szuka spartańskości i wystarczy mu Skoda.
Jakościowo zaledwie Skoda hmmm nie zauważyłem żeby Ford, Insignia czy I40 były jakoś lepsze jakościowo - co więcej jak już pisałem obmacywałem nową A6 ... plastiki są dokładnie te same - owszem jakieś tam drewniane i metalowe wstawki w Audi ... ale ja tego nie chce - nie kręci mnie to w aucie. Nie mówiąc o tym, że to super jakościowe Audi znajomego - nówka Grudzień 2013 było już 4 razy na lawecie.
... nagadałem się ale wydaje mi się, że winą za twoje niezadowolenie powinieneś obarczyć się sam a na następny raz wziąć auto z salonu na weekend i pojeździć.
PS:
Yeti L&K + tona bajerów z 2.0 170KM 4x4 - 141k
Kuga Titanium + te same bajery 2.0 TDCi 163 4x4 - 161k
Nie wiem ile doliczą upustu ale nie sądzę, żeby Ci spuścili 20k w fordzie a w skodzie też na pewno sporo dostaniesz (BTW: nie zmienia to faktu, że gdybym miał wybierać między Yeti a Kugą wybrałbym Kugę ... Yeti mi się kompletnie nie podoba wizualnie)."Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Komentarz
-
-
yunior81 niestety niewiem jaki nr tych amortyzatorów ale chyba to samo założyli. Według mnie problem jest w akustyce;/ wystarczy że założe mate wygłuszjącą na zakrycie bagażnika przycisne klapą bagażnika i jest dużo mniejsze dudnienie. Wydaje mi sie że to przez osczędności w wygłuszeniu bagażnika i NADKOLI;/
[ Dodano: Sro 15 Sty, 14 21:47 ]
insignia i i40 to klasa średnia... Więc jakość musi byc lepsza
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Panoramix@Ketiv
Nie przejechałeś się samochodem zanim go kupiłeś?
Zamieszczone przez Panoramixw szczególności Mondeo, którym jeżdżąc w każdym zakręcie czułem się jakbym zaraz miał się wywrócić na bok.
Zamieszczone przez Panoramixco więcej jak już pisałem obmacywałem nową A6 ... plastiki są dokładnie te same
ja i Kubica też zbudowani jesteśmy z tych samych materiałów ale jednak on jest dużo lepszym kierowcą
Zamieszczone przez Panoramixże winą za twoje niezadowolenie powinieneś obarczyć się sam a na następny raz wziąć auto z salonu na weekend i pojeździć.
jedyne co proponuje to odrobina krytyki w podejściu do Skody (jak i całego VAG-a) nie jest tak wspaniała jak opinia o niej w PL, swoją opinię zbudowała na modelach tanich głównie w podstawowych wersjach teraz coraz bardziej wpycha się w tereny coraz mniej jej znane gdzie jej przewaga nie jest tak wielka lub jej nie ma
bo jedyną przewagą jest wielkość fizyczna i to wszytko
[ Dodano: Sro 15 Sty, 14 22:03 ]
Zamieszczone przez PanoramixYeti L&K + tona bajerów z 2.0 170KM 4x4 - 141k
Kuga Titanium + te same bajery 2.0 TDCi 163 4x4 - 161k
Nie wiem ile doliczą upustu ale nie sądzę, żeby Ci spuścili 20k w fordzie a w skodzie też na pewno sporo dostaniesz (BTW: nie zmienia to faktu, że gdybym miał wybierać między Yeti a Kugą wybrałbym Kugę ... Yeti mi się kompletnie nie podoba wizualnie).
za Yeti dałem 122 000 zł (wg. cennika coś powyżej 140 tyś zł)
obydwa auta kalkulowane z takim samym dość mocnym wyposażeniem, przed próbą poprawienia Yeti (wygłuszenia itp.) myślałem o zmianie auta
Komentarz
-
-
@Ketiv
Ależ ja Skody wcale nie bronię ... nie mam dziennikarskich zapędów pod tytułem aspiracje do klasy D i inne bla,bla,bla - wcale nie uważam też, żeby VAG robił jakieś genialne samochody (licząc tu też Audi, nawet recenzje ostatniego lambo po przejęciu przez VAG są cieniutkie).
Uważam jednak, że przesadzanie w drugą stronę też nie ma sensu.
Ford Mondeo, Skoda Octavia, VM Golf, I40, Insignia itp to wszystko są auta zupełnie IMHO przeciętne ... może są uważane za wyjątkowe w Polsce ... ale chyba tylko w Polsce - dla mnie auto z polotem to np Porsche 911 czy Ferrari.
Podkreślam, że auto wybrałem świadomie mając pewne wrażenia z jazdy wymienionymi modelami samochodów. Nie powiedziałem, że Ford ma słabe zawieszenie - ktoś może taki ty zawieszenia lubić ... ja nie, lubię jak jest twardo.
Nie odczuwam specjalnej różnicy jeżdżąc A6 i O3 ... niestety - może jestem słabym kierowcą albo mam wyrobioną dupę ... ale nie czuję. Różnicę ogromną czułem jak jechałem S6 - faktycznie była to inna bajka ale nie w A6."Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukrysA6 a O3 ? przecież w audi jest z tyłu zawieszenie pneumatyczne a w skodzie masz wielowachacz musi być różnica"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Komentarz
-
Komentarz