Amortyzator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wesol
    Rider
    • 2008
    • 689

    #26
    To co gwarancji udziela sprzedawca?? Jak kupilem teraz baterie od lapka i si eokaze trefna to kase za nia wylozy sprzedawca nie producent baterii?? Telewizor w neonecie tez bralem to neonet zabuli jak sie okaze ze bedzie trefny nie samsung?? ASO ma wytyczne jakich musi sie trzymac. Jesli gwarant czyli producent mowi ze wymienia sie jedne amorek to tak musi wykonac aso. Kazde aso wodiedza taki gosc od gwarancji i sprawdza wszystkie czesci wymienione. Oczewiscie sporo on nie sprawdzi bo nie bedzie mial jak spawdzic jakas czec elektryczną ale sporo powazniejszych obluka. Skoro wymienialem amortyzator bo byl walniety i kazali wymienic tylko jedne a drugi byl dobry to nie ma dyskusji ze niby sie wymienia je parami.
    gwarancje na perforacje blachy tez daje ci aso czy producent auta??
    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

    Komentarz

    • Karel
      Rider
      • 2014
      • 370
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #27
      OT: Gwarantem nie musi być producent, może być sprzedawca lub inny podmiot. Może tak być (nie mówię, że jest), że gwarantem jest np. dealer. A to, że sobie wysyła zapytania do do innego podmiotu o zasadność rozszczenia naprawy/wymiany, itp., to konsumenta nic nie obchodzi. Ma on mieć sprawny, pozbawiony wad, pomijając normalne zużycie eksploatacyjne, produkt.
      Aż z ciekawości sprawdzę w domu, kto jest wskazany w gwarancji Skody, ale też mi się wydawało, że sprzedawca.

      Komentarz

      • wesol
        Rider
        • 2008
        • 689

        #28
        no nie musi byc i ja tak nie twierdze ale wiem jak jest w motoryzacji. W oplu bylem mechanikiem ale w Bemo Motors bylem niby mistrzem ale zajmowalem sie glownie sprawami gwarancyjnymi i wisialem na tzw "gorącej linii" Wydzwanialo sie do Warszawy a to do gwarantów o kod autoryzacji jednakze trzeba bylo sprawe naswietlic co i jak opisac, fotki porobić itd. Czaami sprawy łatwe a czasami sprawy ciężkie do przeforsowania. Ford co do dwumas to nie robil problemó czy innych spraw ale z mostami w transitach to bywalo roznie. Na wycieki okej nie bylo problemow ale cos wiecej to juz niekoniecznie. Kiedys mialem taki bajer z szybka na liczniku w autku jakos rocznym czy cos kolo tego. No i gwarant czyli ford daje na szybke tylko 3 miesiace. Tak wiec nie ma tak ze ma sie 3 lata na wszystko itd. Jak myslisz ile podlega gwarancji ogumienie?? Ile byś chcial na klocki hamulcowe?? To sa czesci eksploatacyjne ale przeciez jakas gwarancje dostajesz na to co nie??
        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

        Komentarz

        • creator74
          Classic
          • 2015
          • 4

          #29
          [quote="wesol"]Nie rozumiecie ze to nei aso udziela gwarancji.

          Rozumiem że powinienem poczekać aż stracą swoje parametry i sam za wymianę zapłacić? Przecież to salon przy którym jest serwis dał mi gwarancję. Skoro Pan Wesol pracował w serwisie to proszę mi doradzić jak mam przekonać osobę decyzyjną w warsztacie skody żeby mi dwa cieknące amortyzatory wymienili. Przypomnę że przejechane mam 13 tyś po dobrych drogach.

          Komentarz

          • wesol
            Rider
            • 2008
            • 689

            #30
            Jeszcze raz. Nie masz osobe przekonac ktora pracuje. Skro skoda ma takie przepisy to nie moze nic zrobic pracownik. Pamietaj tez ze zdrugiej strony jesli masz pisemnie zgloszone z ejest takowa awaria i jelsi nawet po skonczeniu sie gwarancji amorki sie wysypia doszczetnie to na 99% amorki zostana wymienione. Poprostu musisz zrozumiec z enie moga wymienic amorkow po samym tym ze cos sie tam poci. moze poci sie cos innego a moze wjechales w kałużę itp. Trzeba miec fizyczny dowód ze tak powiem czyli odczyt z maszyny testujacej amorki. Test amorkow na aucie to troszke slaby test. Sa maszyny sprawdzajce amorki bezposrednio na maszynie bez zbednej masy oraz zaklucacza w postaci sprezyny. Wystarczy ze sobei sprawdzicie jakie jest tlumienie na zwyklych sprezynach i na sprezynach sportowych i zobaczycie ze beda wyniki rozniace sie mimo ze amorki zostaly te same.
            Gwarantem nei jest salon bo rozwnie dobrze mozesz pojechac do JEleniej gory i tam w aso naprawaic auto lub nawet pojechac sobie do aso w DE. Gwarancja ta sama jest wszedzie. Zatargi z aso byly, sa i bedą. nie ma tak ze zawsze jest 100% zgody co do nparawy i 100% zadowolenia klienta. Zobacz jak chetny jest fiat jesli chodzi o naprawy gwarancyjne.
            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

            Komentarz

            • Karel
              Rider
              • 2014
              • 370
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #31
              Zamieszczone przez wesol
              Kiedys mialem taki bajer z szybka na liczniku w autku jakos rocznym czy cos kolo tego. No i gwarant czyli ford daje na szybke tylko 3 miesiace. Tak wiec nie ma tak ze ma sie 3 lata na wszystko itd. Jak myslisz ile podlega gwarancji ogumienie?? Ile byś chcial na klocki hamulcowe?? To sa czesci eksploatacyjne ale przeciez jakas gwarancje dostajesz na to co nie??
              Ad.1 . Dlatego zamiast ceregielić się z gwarancją (która może mieć różne ograniczenia i wyłączenia, bo jako zobowiązanie dobrowolne, dodatkowe, nie jest objęta żadnymi obostrzeniami prawnymi), lepiej wszystkie usterki i wady zgłaszać w oparciu o niezgodność towaru z umową (obecnie "rękojmia"). Wówczas mamy 2 lata i nie martwimy się, co jest zapisane w gwarancji. Oczywiście wiemy jak działają ASO (nie tylko Skody, żeby nie było ), więc tak czy owak będą się wili niczym węgorze, żeby zgłoszenie uwalić. Ale przynajmniej wytrącamy im część oręża.
              Warto zaznaczyć, że "w przypadku gdy niezgodność z umową została wykryta w ciągu dwunastu miesięcy od dnia zakupu, domniemuje się, że istniała już w chwili transakcji. Oznacza to, że gdyby przedsiębiorca chciał odmówić uznania reklamacji, ponieważ uznał, że wada powstała w wyniku użytkowania przez konsumenta, musiałby swoją tezę udowodnić.".
              Ad. 2. Pojęcie usterki i wady nie jest tożsame z "normalnymi oznakami eksploatacji produktu". Ok., granica może być umowna. Tak samo jak teoria swoje, a praktyka swoje. Tym bardziej, że auto to produkt, który bywa różnie traktowany i sprzedawca/gwarant też chcą się zabezpieczyć przed wolontariatem, co jest zupełnie zrozumiałe.

              Komentarz

              • wesol
                Rider
                • 2008
                • 689

                #32
                miga sei gwarant. Aso wcale sie nei miga. Taka wymiana gwarancyjna to tez kasa dla serwisu i dla mechanika. Placi gwarant. Z tym ze tak jak pisalem musza przestrzegac tego co wymaga gwarant. W fordzie np wymienialismy szyby przednie podgrzewane w ktorych siadalo czesc podgrzewania. nie robilismy problemow mimo ze auto juz bylo 2 letnie. Tak samo w mondkach wymienialismy u jednego goscia juz drugi raz przednie lampy bo cos tam sie odymialy w srodku leciutko i takie tam. Ale nie mozna wymienic czegos co nie bylo udowodnione ewidentnie. Szybki od licznika nie moglem wymienic na gwarancji tak jak pisalem bo podlega tylko 3 miesiecznej. Wymiana dwumasy owszem po pocedurze i akceptacji Warszawy tak ale nie wymienie ci sprzegla. dzwonilo sie ze wymieniamy dwumas ale czy kilent doplaca do wymiany sprzegla.
                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                Komentarz

                Pracuję...