Wymiana rozrządu 1.4 TSI 140KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Przem74
    Classic
    • 2016
    • 29

    #76
    Zamieszczone przez Ralfik Zobacz wpis
    Witam, ja mam przejechane 140tyś i będę wymieniać dopiero przy 160tyś. Wymiana wcześniej to nadgorliwość bo paski wytrzymują co najmniej 200tyś.
    No naszych przykładach widać, ze paski nie zużywają się specjalnie. Ale .... strzeżonego Pan Bóg strzeże.
    Byleby Ci nie grzmotnął nagle ze starości. To tylko materiał. A każdy materiał ma swoją wytrzymałość.
    Tak czy owak powodzenia
    Przem74

    Komentarz

    • teps
      Drive
      • 2015
      • 75
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #77
      No i poza paskiem rozrząd składa się z rolek, które też mają ograniczoną żywotność. Co z tego, że pasek będzie "nówka" jak zatrzyma się rolka i przez tarcie spali tą "nówkę".

      Komentarz

      • zulu
        Ambiente
        • 2019
        • 226
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #78
        Taaaa, 1.9CDTI zalecane co 150tys, teoretycy stwierdzili wymieniac co 90tys. bo moment, bo diesel, itd. Nastepni stwierdzili, ze co 70 tys, bo strzezonego... Ja wymienilem przy 136 tys i mechanik jakos do konca nie chcial wierzyc, ze to ma tyle przelatane. Rolki INA chodzily bez szmu gladziudko, pasek w idealnym stanie, wiec przy takim mokencie jak ma PB to nie popadalbym w paranoje.

        Komentarz

        • spj
          ***** ***
          ModeratoRS
          • 2009
          • 3534
          • Octavia IV combi (NX5)

          #79
          Akurat mój moment (podniesiony do 320 Nm) jest podobny do tego jaki jest w 1.9 CDTI, więc skoro po podniesieniu mocy olej należy zmieniać częściej, to i rozrząd też by wypadało
          Ostatnio edytowany przez spj; 5971.
          Pozdrawiam,
          Paweł

          Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
          Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

          Komentarz

          • zulu
            Ambiente
            • 2019
            • 226
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #80
            W 140KM podniosles do 350N??
            Tyle akurat ja mialem.

            Komentarz

            • radoszczak
              Drive
              • 2008
              • 41
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #81
              Dzień dobry, również wymieniam rozrząd w O3 CHPA 140 KM. Zaproponowano mi zestaw INA. Czy ktoś się może orientuje na jaki przebieg jest przewidziany taki zestaw ? Pompy wody póki co nie ruszam. Obecnie samochód ma 163 kkm.

              Komentarz

              • Rybus85
                Ambiente
                • 2021
                • 212
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #82
                Ja zamierzam wymieniać jak przy każdym innym aucie. To są tak tanie rzeczy(rozrząd INA bodajże niecałe 200zł płaciłem) że ma co patrzeć czy wg producenta wytrzymuje 200tys czy więcej.
                Ja wymieniłem w zeszłym roku przy około 133-134tys km. Następna wymianę planuje przy 260-270tys. O ile jeszcze będę miał tą kurę
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz

                • radoszczak
                  Drive
                  • 2008
                  • 41
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #83
                  Czy ktoś ma doświadczenie z wymianą pompy wody w CHPA ? Póki nie cieknie to nie ruszać - czytałem. Czy ktoś wymieniał i przy jakim przebiegu ?

                  Komentarz

                  • Rybus85
                    Ambiente
                    • 2021
                    • 212
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #84
                    U mnie ciekło i przestało. A pompę z paskiem kupione mam. Przelot jakieś 157tyś. Mechanik mówił że na spokój UE jeździć i obserwować. A że przestało ubywać płynu to teraz tylko obserwuje.
                    Spalanie - Motostat.pl

                    Komentarz

                    • spj
                      ***** ***
                      ModeratoRS
                      • 2009
                      • 3534
                      • Octavia IV combi (NX5)

                      #85
                      Pompa wody wymieniona w ASO na gwarancji, bo ciekła po bloku silnika aż do półosi.
                      Było to 4,5 roku i 85k km temu przy przebiegu 55k km.
                      Od tego czasu spokój.
                      Pozdrawiam,
                      Paweł

                      Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
                      Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

                      Komentarz

                      • tomek090892
                        Classic
                        • 2021
                        • 9
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #86
                        Witam,
                        Octavia 3 1.4 TSI 150km,2016r, 137kkm. Szykować się na zmianę rozrządu czy jeszcze dobić do 150kkm?

                        Komentarz

                        • tomek090892
                          Classic
                          • 2021
                          • 9
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #87
                          Witam ponownie. Czy kojarzycie jaki jest koszt wymiany rozrządu w 1.4 tsi 150km (czda)? Czy w waszych 1.4 tsi jest system act?

                          Komentarz

                          • deodekabokat
                            Drive
                            • 2023
                            • 78
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #88
                            1.4 nie ma ACT.
                            panowie. Jak siedzą koła zmiennych faz. Czy są na walkach na klinach czy luźno do ustawienia?

                            Komentarz

                            • deodekabokat
                              Drive
                              • 2023
                              • 78
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #89
                              Luźno bez klinów. Koła blokuje się za pokrywą, wiąże się dwa wałki. Natomiast koła zmiennych faz chodzą luźno, blokuje się śrubami. Sam sobie odpowiedziałem.

                              Komentarz

                              • Kluczos
                                Classic
                                • 2023
                                • 10

                                #90
                                Witam, odświeżę trochę temat, posiadam O3 z silnikiem o oznaczeniu CHPA, aktualnie nakulane 220tys, poprzedni właściciel wymienił rozrząd po 110tys w ASO. I tu powstaje pytanie co ile wymienić? Aso mi podawało, że pasek jest praktycznie niewymienialny, natomiast wiadomo że oprócz paska są jeszcze inne elementy…
                                Ktoś może doradzić jak to jest z tą wymianą ? I z jakiej firmy zakupić komplet jeśli faktycznie należałoby wymienić, i co z pompą wody? Jakie są jej interwały wymiany?

                                Komentarz

                                • spj
                                  ***** ***
                                  ModeratoRS
                                  • 2009
                                  • 3534
                                  • Octavia IV combi (NX5)

                                  #91
                                  Hej, jeżeli przeczytałeś cały ten temat, to widziałeś zdjęcia, które załączyłem (nowe elementy i zdjęte elementy), więc wiesz jak to wygląda po około 90kkm - praktycznie niezużyte.
                                  Pompa wody jest w CHPA po drugiej stronie bloku silnika, więc to rozdzielne tematy. IMHO jak nie cieknie i nie ma problemu z obiegiem cieczy chłodzącej (nie przegrzewa się silnik), to nie ruszać. Nie słyszałem, żeby ktoś zmieniał tak po prostu. Inaczej sprawa miała się w silnikach gdzie pompa wody była przy rozrządzie, wtedy wymieniało się za jedną robotą.
                                  Co do zestawu INA to sprawdziłem, że teraz ten zestaw ma oznaczenie INA 530 0592 11 i zastąpił on INA 530 0592 10. Za dużo elementów tam nie ma, pasek, rolka napinająca, kontr-rolka, 2 śruby.
                                  Pozdrawiam,
                                  Paweł

                                  Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
                                  Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

                                  Komentarz

                                  • mkol
                                    Classic
                                    • 2015
                                    • 6

                                    #92
                                    Dzień dobry Forumowicze! Podzielę się swoim doświadczeniem wymiany paska rozrządu, może ktoś skorzysta. O3 1.4TSI 140KM CHPA. Rocznik 2014, wymiana przy 103.000 km.

                                    Wg wymieniającego mechanika: pasek rozrządu bez widocznych oznak zużycia. Z całego zestawu najbardziej zmęczona była rolka napinająca. Wg warsztatu nie wymagała jeszcze pilnej interwencji, ale nie trzymała już na 100%. Przy okazji sprawdzona pompa wody (po drugiej stronie). Diagnoza - bez konieczności wymiany.

                                    Wymianę zrobiłem na oryginalnym zestawie OE 04E198119A. Na popularnym portalu aukcyjnym do kupienia z ASO VW (z fakturą) za ok. 560 zł. Pasek Conti z logo VW.
                                    Ww zestaw nie jest kompletny (zawiera 4 elementy: pasek, rolkę napinającą, rolkę odwracającą, śrubę napinacza).
                                    Do zamknięcia wymiany potrzebne było dokupienie: śruby wału, śruby fazatora i uszczelki pokrywy fazatora. Warto zwrócić uwagę, co zawiera dany zestaw.

                                    Gdy pytałem o koszt wymiany w ASO wycenili na 2500 zł (cena + robocizna). Gdybym chciał wymieniać pompę wody to kolejne 2500 zł.
                                    Wymiana rozrządu finalnie wykonana w Warsztat Skoda Poznań, ul. Wrzosowa 1. Pełny profesjonalizm w każdym aspekcie i konkurencyjne ceny. Polecam.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...