Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

jaki silnik i wersję zamówić OIII ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    W Style-u (jak sie nie mylę)
    - ładniejsza felga 17tka,
    - lepsze światła xenony z Ledami, czy tam w Nowym Full LED,
    - dodatkowe airbagi dla tylnej kanapy,
    - czujnik świateł i deszczu + automatyczne swiatła długie
    - sciemniane lusterko
    - grzane fotele przód i kiera
    - tempomat ma ogranicznik prędkości
    - przecimbgielne wersja Black z funkcją Corner
    - chromy w zderzaku przednim + boczne przy oknach + grill w czarnym połysku
    - skłądane lusterka zewnętrzne z podświetleniem LED

    > Liftback Style 1.8 manual lakier + amazing = 97.200
    > Liftback Ambition 1.8 manual lakier + amazing = 91.710

    różnica=5490 -10% rabat = ok 5.000zł różnicy moium zdaniem bardzo dużoza symboliczna różnicę w cenie zakupu (a patrz tez na wartosć przy ewentulanej odsprzedaży)
    Na pewno wolałbym 1.4Style niz 1.8 Ambition
    Z dodatków do 1tys zł za bardzo nie rozważaj tylko bierz jak coś Cię zastanawia - żeby później nie żałować.
    ja polecam:
    - DRIVE MODE (chociaż podrożało z 450 na 600zł i w DSG bardzije się przydaje),
    - grzanie tylnej kanapy,
    - pakiet Sun & Pack do Liftbacka,
    - AMBIENT,
    - HHC,
    - dojazdówka,
    - pakiet Dynamic szary,
    - isofix przód,
    - grzany sprysk.
    Liftback Style 1.8 manual lakier + amazing + powyzśze dodatki = 101.800zł

    Link

    Litfback ma łądna linię, bardziej reprezntacyjną sylwetką, i duży bagażnik, jednak jeśli zależy Ci na przestrzeni nad głowami pasażerów w tylnej kanapie i chcaiłbyś czasem połóżyć kanapę i przewieźć cos wysokiego (wykorzystywać przestrzeń bagażową nad roletą to warto rozważyć kombi.
    Moim zdaniem od ok 170cm wzrostu w górę na tylnej kanapie robi się ciut ciasno nad głową i wsiadanie do liftbacka jest troche utrutdnione w porównaniu do kombi.

    PS.
    Ja konfigurując swoją odpuściłem nawi, canton, PARK ASSIST, LANE ASSIST, kamerę cofania, elektryczną klapę, KESSY, ALARM, WEBASTO, ADAPT TEMPOMAT, grzaną szybę przód, skóry itp - dodatki dosyć drogie i mocno podnoszą cene jak zacznie sięje dokładać.

    Mi wyszło O3 kombi Style 2.0 TDI 150KM DSG - przestronne bezpiecznie autko z ładnymi felgami i światłami, z fajnym mocnym elstycznym i oszczednym motorem z szybką wygodna skrzynią i dobierałem tylko właśnie kilka tych tańszych dodatków. Z ceny mojej konfig jestem zadowolony.





    SewerWa

    Komentarz


    • #52
      w Style Xenony i Full ledy masz w opcji za pare tysi a nie w standardzie. za to masz (moim zdaniem) ciut brzydsze zegary i dekor na czarny połysk.
      Mi różne konfiguracje wychodziły prawie identycznie dla Style i Ambition. Różnica zwykle do 2-3k z czego zwykle Ambition jednak taniej z takim samym lakierem i felgami 17".
      Większość różnic między Style a Ambition, które mnie interesują jak czujniki parkowania, radio Bolero czy tempomat załatwia mi w Ambition pakiet Amazing za 1000 i cześć. w przypadku pozostałych opcji ceny są dla obu wersji zwykle identyczne. Szczeólnie, że chce mieć opcje typu Canton czy phone-box

      Ogólnie mam sporo "zbędnych" bajerów ale znając tendencje do tej pory to smaochód będzie jeździł 10lat ze mną więc wolę wziąć więcej niż mniej.

      Komentarz


      • #53
        Full Ledy są za 1800 w amazing dla Style

        Komentarz


        • #54
          A jak spradzają się halogeny w O3? warto w ogóle kombinowac z LEDami?
          Niby fajny bajer ale aż tak mi na szpanie na LEDY nie zależy a do tego jak coś padnie w nich to wymian z tego co wiem to sporo drożej wychodzi.

          Komentarz


          • #55
            W cenniku w prostokącie Amazing do wersji Style, jest info, że Full Ledy dochodzą w STYLE Z AMAZING.

            Do Ambition kosztują 4200zł + 800zł za Light and Rain Assist, więc moim zdaniem Style + amazing ma FULL LED'Y,
            a Ambitoin nie ma i dobieranie do Amibiton FULL LED mija się z celem, bo dopłacanie podobnej sumy do wersji ok 5 tys
            daje ok 10 rzeczy wiecej (wymieniałęm we wcześniejszym poście).

            Dobre światła to moim zdaniem ważna rzecz:
            1) Ty więcej widzisz,
            2) Ciebie lepiej/szybciej widać,
            3) łądniejszy wygląd auta,
            - pomijam wartość wartość przy sprzedaży i koszty eksploatacji.

            Wolę mieć standard nagłośnienie (które daje radę), nie brać drive MODE czy sportowych foteli lub Phone-boxa, a mieć porządne swiatła.

            Swoją drogą co daje ten phone-box i ile kosztuje, ja nie mam i mam bluetooth odbieranie/kończenie/wybieranie połączeń z kierwonicy z listą kontaktów na kompie miedzy zegarami (maxi-dot czarnobiały) a na ekranie radia guzik phone i mam kontakty z kolorowymi zdjeciami kontaktów z telefonu, pisanie/odpisywanie sms-ów z poziomu radia, transfer plików muzycznych przez bluetooth z tel do radia itp.

            Myśle że Style + Amazing i koło zapasowe to fajna wyjsciowa opcji do rozważania:
            - liftback/kombi,
            - tdi/tsi,
            - jaka moc/skrzynia/napęd
            - i za które dodatki naprawdę chcemy dopłacić...
            SewerWa

            Komentarz


            • #56
              Sewerwa zgadzam się ale wiem, że samochodowe LEDy są od bardzo słabych po fantastyczne i nie wiem jak jest w Octavii

              Komentarz


              • #57
                Zamieszczone przez emylpe Zobacz wpis
                Full Ledy są za 1800 w amazing dla Style
                1800zł to cały pakiet Amazing kosztuje.
                Nie wybieranie Amazing przy konfiguracji czy to w Amibition czy Style to 'grzech' bo duzo sie dostaje za śmieszna kasę.

                Najważniejsza różnica w Style to światła.
                Jak się chce Full Ledy to STYLE + AMAZING
                jak nie to AMBITION + AMAZING i jak najmniej dodatków żeby wyszło taniej niż bogatszy STYLE/
                Różnica w cenie jest praktycznie za same swiatła a dostaje się duzo więcej

                PS. Zauważyłem porównując 2016 Style i Amazing ze kiedyś dochodziły dodatkowe 2 air bagi dla tylnej kanapy a teraz nie dochodzą ale za to dochodzi:
                - funkcja ogranicznika prędkosci w tempomacie,
                - full ledy zamiast xenonów (chętnie bym zamienił)
                - grzane fotele przód,
                - grzana kiera (za sportową jest dopłata 500zł ale jestem ciekaw czy ta sportowa będzie też grzana bo jak nie to rządanie 500zł dopłaty jest aburdalne)
                - 8cali radio zaqmiast 6,5 jak w MY2016 + SmartLink
                - chromy zderzak + okna, i grill w połysku.
                SewerWa

                Komentarz


                • #58
                  Tu też moim zdaniem bardzo fajna wyjściowa konfiguracja O3 FL

                  Link

                  Liftback Style + Amazing 1.4TSI 150KM DSG w czarnym metalicu ładnie wygląda na 17 tce z chromami
                  Dosyć bogate wyposażenie w tej wersji z Amazingiem.
                  Dołożone:
                  - drive mode i łopatki do kiero warto przy DSG dobrać,
                  - zapas,
                  - grzana kanapa (u mnie żonka jak z synkiem z tyłu siedzi to bardzo chwali),
                  - oświetlenie Ambientowe,
                  - składany fotel + iso-fix i obicie w eko-skórce.

                  I mieścimy się w 103tys.zł. katalogowo.
                  Mamy reprezentacyjną limuzynkę bardzo przestronną (jak na segment C - szczególnie tylna kanapa i bagażnik),
                  z oszczędnym silnikiem w zestawieniu z komfortową i wygodna, a jak trzeba szybką skrzynią DSG.
                  Do normalnej-spokojnej jazdy na codzień po mieście i okolicach oraz na wakacje, również z dzieciakami fajny zestaw - a jak trzeba i pogonic to szybkie DSG i 150KM też daje radę - demon nie będzie ale za to cena lepsza i spalanie niż mocniejsze wersje.

                  SewerWa

                  Komentarz


                  • #59
                    Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
                    Mamy reprezentacyjną limuzynkę
                    No ja rozumiem, że to forum octavii ale zachowajmy jakiś umiar
                    Chyba że "reprezentacyjna" pochodzi od reprezentanta handlowego
                    Powered by R-Performance

                    Komentarz


                    • #60
                      Zamieszczone przez przybysz86 Zobacz wpis

                      tam gdzie będzie najtaniej. Oczywiście nie będę jechał 600km o 500pln ale pewnie roześlę wici do dilerów i zobaczymy kto co zaoferuje.
                      Na razie nim zacznę rozmowy na poważnie chcę zobaczyć O3 FL na żywo bo te nowe światła na zdjęciach i filmikach wyglądają od super do fatalnie
                      Jak coś to wbijaj na priv, a postaram się pomóc - pro bono, jakby ktoś był dociekliwy.
                      Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                      https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                      https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                      https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                      Komentarz


                      • #61
                        michal8937
                        będę pamiętał ale zakupy na poważnie zacznę jak zobaczę O3 FL na żywo.

                        Pytania co do wersji Style:
                        -czy ktoś gdzieś widzi opcję pozbycia się tego czarnego pianina ze środka? Nie jestem fanem w innych samochodach i wątpię by Octavia lepiej tu wypadła. Plasitkowe szczotkowane amelinium z Ambition lepiej do mnie przemawia
                        -podobnie ale apropos zegarów - po co inna czcionka? Co złego w tej od Ambition?
                        -Jak jest z fotelami? W Style wg zdjęć czy innych wizualizacji fotele z przodu wydają się mieć zauważalnie szersze oparcia. Siedziałem w O2 FL i O3 Ambition i w obu te zwykłe "wąskie" fotele były całkiem przyjemne. Ma ktoś doświadczenie z tymi szerokimi czy to dopiero w O3 FL się pojawiły? Oczywiście przed zakupem ogarnę jazdę próbną ale może już ktoś ma opinię w temacie

                        W sumie mogę się zamknąć w jednym pytaniu: czy da się Style wykończeniem Ambition?

                        Komentarz


                        • #62
                          A oglądałeś kiedyś z bliska wersje Ambition? Bo to wykończenie nie ma nic wspólnego ze szczotkowanym aluminium. Ten wzór na tym to taka powiedziałbym bardzo drobna krateczka.

                          Komentarz


                          • #63
                            Zamieszczone przez tomash23 Zobacz wpis
                            A oglądałeś kiedyś z bliska wersje Ambition? Bo to wykończenie nie ma nic wspólnego ze szczotkowanym aluminium. Ten wzór na tym to taka powiedziałbym bardzo drobna krateczka.
                            wczoraj siedziałem w O3 ambition i było coś co mniej lub bardziej chciało udawać szczotkowane aluminium. Przy radiu (w tej co siedziałem był bodaj Amundsen) było czarno i "ślisko" ale na drzwiach i tunelu środkowym tak jak pisalem

                            Komentarz


                            • #64
                              Zamieszczone przez przybysz86 Zobacz wpis

                              wczoraj siedziałem w O3 ambition i było coś co mniej lub bardziej chciało udawać szczotkowane aluminium. Przy radiu (w tej co siedziałem był bodaj Amundsen) było czarno i "ślisko" ale na drzwiach i tunelu środkowym tak jak pisalem
                              nie działa edycja posta więc tak - znalezione na angielskiej stronie Skody:
                              "The doors are lined with the Style trim (Dark waves). Option for the Style is Dark brushed alu trim." - to by rozwiązało największy problem ino w cenniku PL takich opcji nie widzę.
                              Ostatnio edytowany przez przybysz86; 30528.

                              Komentarz


                              • #65
                                Zamieszczone przez Clip Zobacz wpis

                                No ja rozumiem, że to forum octavii ale zachowajmy jakiś umiar
                                Chyba że "reprezentacyjna" pochodzi od reprezentanta handlowego
                                chodziło mi o to że 'limuzyna' w sensie bryła a'la sedan i bardziej 'reprezentacyjny' będzie czarny style z full Ledami na 17-tce z chromami niż jakiś Ambition na 16tce
                                ale masz rację ze może źle ująłem temat 'limuzyna' w sensie bryła a'la sedan
                                SewerWa

                                Komentarz


                                • #66
                                  Zamieszczone przez przybysz86 Zobacz wpis

                                  wczoraj siedziałem w O3 ambition i było coś co mniej lub bardziej chciało udawać szczotkowane aluminium. Przy radiu (w tej co siedziałem był bodaj Amundsen) było czarno i "ślisko" ale na drzwiach i tunelu środkowym tak jak pisalem
                                  Raczej mnie niż bardziej

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    Zamieszczone przez tomash23 Zobacz wpis

                                    Raczej mnie niż bardziej
                                    no jest to plastik ale dalej jest lepszy niż to palcująca i rysująca się jak głupia "fortepianowa czerń"

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      Co człowiek to inny gust. Ja bym się nie obraził gdybym miał fortepianową czerń. Ale fakt, że każdą ryskę widać jest irytujący.

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        Zamieszczone przez tomash23 Zobacz wpis
                                        Co człowiek to inny gust. Ja bym się nie obraził gdybym miał fortepianową czerń. Ale fakt, że każdą ryskę widać jest irytujący.
                                        no zgadzam się, że wygląda ładnie ale samochód ma posłużyć parę lat i jak potem będzie porysowany to straci cały urok a tak od początku do końca wygląda tak samo średnio.

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          Zawsze możesz to okleić dobrej jakości folią w kolorze jakim życzysz i po problemie. Koszt śmieszny a piano black przeszkadzać nie będzie.
                                          Rafał

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            tu nie o kolor chodzi a o palcowanie i rysowanie
                                            ale odkrylem ze przy ambientowym oswietleniu boczki są w innym kolorze więc jest postęp.

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              witam wszystkich,

                                              jestem przed wyborem kupna OIII z 2014 . Po przeczytaniu wielu postow nie wiem do konca jaki silnik wybrac. Nie preferuje szybkiej jazdy, a samochod w ciagu roku bedzie mial max 3-4 trasy ponad 1tys. km. , a tak to czasami po miescie i krotkie wypady. Czy majac taka jazde w zupelnosci wystarczy silnik 1.4 TSI 140KM DSG. Czy przy takiej sylwetce i wadze samochodu wspomniany silnik wystarczy do komfortowej jazdy i wyprzedzaniu, jesli beda poruszac sie nim dwie osoby + bagaze(wylacznie w dluzszych trasach)? Czy lepiej wybrac wersje 1.8 TSI ? Duza jest roznica miedzy nimi jesli chodzi o spalanie ?

                                              Prosze o pomoc.
                                              Pozdrawiam

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                reex masa samochodu jest stosunkowo niska, bo chyba 1150 kg. Silnik 1.4 TSI do Twojej jazdy to aż nadto 2 osoby i cały bagaznik zawalony to spokojnie i mój 1.2 TSI 86 KM ciągnął po krajówkach i autobahnie Jak nie wyprzedzasz wszystkiego i wszystkich jadąc w 5 osób to 1.4 TSI będzie aż nadto dla osoby spokojnie jeżdżącej

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  bierz śmiało 1.4. 1.8 pali więcej (9l/100 przy 140-150) a w najczęściej używanym zakresie obrotów (2000-4000) ma praktycznie taki sam moment obrotowy więc różnice wyczujesz dopiero przy dynamicznej jeździe.
                                                  1.4 przy normalnej jeździe w 3 osoby z bagażem po krajach bałtyckich (w sumie 1000km, 90-100km/h z paroma odcinkami po 120 i trochę miasta) spalił 6,2-6,3/100. 1.8 bym miał pewnie 7.0-7.5 w takich warunkach.

                                                  1.4 działa doskonale do 140km/h. Potem spalanie rośnie wykładniczo a dynamika spada ale za to jadąc 120-140 będzie równie dynamiczny co 1.8 a spali sporo mniej.
                                                  Zmiana z 1.4 do 1.8 to nie tylko kwestia silnik ale też inne zawieszenie tyłu, hamulce, i parę innych głupot ale przy większym spalaniu etc to 1.8 powinien być raczej świadomym wyborem.
                                                  1.4 jest idealnym kompromisem dla Octavii. No i ma o ile wiem kalsyczny pasek a nie łańcuch jeśli jesteś w grupie obawiającej się o napinacze VAGowskie po paru latach

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    Dobrze koledzy podpowiadają. TSI nawet to słabe, bardzo fajnie się zbiera od dołu. Potem już trochę brakuje ale nie jest to jakaś przepaść. Tak na serio to da się jeździć wszystkim, od rozsądku i umiejętności będzie zależeć czy będziesz poruszał się sprawnie.
                                                    U mnie stety-niestety wygrało serce i zdecydowałem się, że kupie 1.8. Jak wsiadłem na jeździe testowej do 1.8 to się zakochałem i nie mogłem już zejść niżej, po prostu nie

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X