Zamieszczone przez ganczar777
Zobacz wpis
jaki silnik i wersję zamówić OIII ?
Zwiń
X
-
Jako stary fan silników diesla i posiadacz 2-letniej kawy z mlekiem z 2 litrowym silnikiem, 150KM, 320 Nm - polecam. Kiedy wiozłem rodzinę 700 km, głównie po autostradzie: czysta jazda 6.5h, spalanie - tyle samo l/100km :-) zmierzone 8,2 do setki. Dobry, solidny, mocny silnik, mój nie tknięty #dieselafair.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpis
od tego jest pomoc drogowa ;-)Skoda Octavia III JOY 1,8 TSI/132kW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Crk64 Zobacz wpis@matompra: może trochę wg własnych preferencji, ale:
- wersję Combi - więcej miejsca bagażowego, lepsza widoczność między słupkami C i D, wycieraczka tylna, której w sedanie brak.
Miałem przez ponad 4 lata 1.4 TSI 122KM i pomijając kwestie wersji wyposażenia to przesiadka na 1.8 TSI była bardzo dobrą decyzją. Jazda w trasie to w końcu przyjemność, a wyprzedzanie nawet mocno zapakowanym autem jest dynamiczne, co wg mnie jest kluczowe. Spalanie też mnie mocno zaskoczyło na plus po przesiadce.
Ale oczywiście wszystko zależy od preferencji kierownika. Jak komuś 122KM wystarczały w zupełności przez cały okres użytkowania, to nie ma sensu pchać się w 180KM i 150KM będzie aż nadto.Pozdro
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpisJak teraz patrze za oknem w Gdansku, to z tych 200 koni to chyba moznaby uzyc max z 50 kucy bo snieg, morko, ślisko i paskudnie wieje
Komentarz
-
witam,
Też osobiście biję się z myślami między 1.4 150 a 1.8 180. Pytanie to posiadaczy 1.8: jak Wam wypada spalanie? Słyszalem, że jak się na tempomacie trzyma 120-130 to idzie zejść do 7,5 natomiast znajomy w superbie ma problem z wartościami poniżej 9. Wiem, że S3 jest cięższa od O3 ale mimo wszystko nie wyjaśnia to chyba aż takiego skoku - oczywiście, może po prostu znajomy ma strasznie ciężką nogę.
I kolejne pytanie:
warto brać wybór trybu jazdy bez adaptacyjnego zawieszenia? Reakcja na pedał gazu to taki bajer ale możliwość zmiany siły wspomagania kierownicy brzmi jak dobra opcja - przynajmniej na papierze.
Komentarz
-
-
Prawda co do 1.8 leży jak dla mnie po środku. 7.5 to musi być bardzo lekka noga, bardziej skłaniam się ku +8l w takiej trasie. Co prawda mam 1.8 DSG 4x4 w Scout'cie, więc spalanie pewnie o 0.5-1l wyższe, ale właśnie wróciłem z trasy 2,5kkm, box, 4os, jazda 130-140, spalanie 9.7l. Przejazdy po 140 bez boxa ze średnio dopakowanym autem zamykam w granicach 9l.
Mam drive select i gdybym mógł, to domówiłbym dcc, ale na początku zeszłego roku nie dawali. Eco bez sensu zamula auto, a sport nienaturalnie podnosi obroty, choć za to przydaje się do hamowania silnikiem.Ostatnio edytowany przez szpo; 40540.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szpo Zobacz wpisMam drive select i gdybym mógł, to domówiłbym dcc, ale na początku zeszłego roku nie dawali. Eco bez sensu zamula auto, a sport nienaturalnie podnosi obroty, choć za to przydaje się do hamowania silnikiem.
Jedyne co to reakcja na gaz i wspomaganie kierownicy.
A właśnie - w O3 poza RS też montują "bulbulator" imitujący V8 z głośników w trybie sport? Nie jestem fanem tego rozwiązania i nie płakał bym jakby nie było.
A co do spalania to myślę, że Scout + 4x4 daje spokojnie +0.5. Nadal jednak w górnej połowie tego co jestem w stanie zaakceptować.
1.4 150 będzie miał pewnie sporo mniejsze spalanie - pytanie do właścicieli 1.4 TSI - jak to jest z systemem ACT? Często się włącza? stwarza problemy np jak chcę mocniej depnąć?
Oczywiście i tak ogarnę sobie zestaw jazd próbnych przed zakupem ale w 20 min rundy po mieście ciężko coś ocenić.Ostatnio edytowany przez przybysz86; 30528.
Komentarz
-
-
W Eco najbardziej przeszkadza właśnie ta reakcja na gaz, wciskasz do podłogi i czekasz 1-2sek aż coś zacznie się dziać.
Ale mimo wszystko wybór trybów jazdy jest na tyle tani, że warto go domówić. Osobiście go używam, bo można zrobić sobie tryb indywidualny (układ kierowniczy, gaz, skrętność świateł w przypadku xenonów). Ale dodatkowych dźwięków nie mam i uważam, że to dobrze.
Psychologicznie wolałbym deptać 1.4 niż muskać 1.8.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szpo Zobacz wpis... wybór trybów jazdy jest na tyle tani, że warto go domówić
No ale wracając do O3 to jednak na razie 1.8 wygrywa z 1.4. Większe spalanie jeszcze mogę przeboleć a jakoś nie mam zaufania to systemu odłączani cylindrów. No i 1.8 dużo szybciej się nagrzewa. Kumpla Superb szybko w mrozy łapał temperaturę a jak widziałem jakieś 1.4 TSI (nie wiem czy najnowszej generacji ale już ze 150KM) to nagrzewa się jak mojego ojca 1.4 CAXA 122KM czyli przy 0C po 4km może osiągnie te 90st.
Niech mnie ktoś poprawi ale wydaje mi się, że przy zmianie oleju co 10 000 - 15 000 to 1.8 może być bardziej długowieczny od 1.4 nawet jeśli ma łańcuch zamiast paska jak w mniejszym silniku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bambo Zobacz wpisCzy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć czemu wersja 1.8 TSI 4x4 DSG ma 6 biegowy automat a 2x4 7 biegowy? Czy to jest starszy model silnika czy tylko inna skrzynia?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Clip Zobacz wpisRobisz program i masz 360-370 Nm w 1.8
Na początek mi 250Nm w zupełności wystarczy no i nie zależy mi aż tak na rozwaleniu przekładni po 3-4 latach.
Natomiast jeśli jednak skrzynia spokojnie pociągnie nawet te 320 jak ta z S3 to już brzmi to interesująco i po gwarancji można pomyśleć.\
Zdecydowanie 1.8 zniesie taki program lepiej niż 1.4.
Masz takie coś zrobione u siebie? Jak z niezawodnością wtedy?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przybysz86 Zobacz wpis
1.4 150 będzie miał pewnie sporo mniejsze spalanie - pytanie do właścicieli 1.4 TSI - jak to jest z systemem ACT? Często się włącza? stwarza problemy np jak chcę mocniej depnąć?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przybysz86 Zobacz wpisa jakoś nie mam zaufania to systemu odłączani cylindrów.
Zamieszczone przez przybysz86 Zobacz wpisNiech mnie ktoś poprawi ale wydaje mi się, że przy zmianie oleju co 10 000 - 15 000 to 1.8 może być bardziej długowieczny od 1.4 nawet jeśli ma łańcuch zamiast paska jak w mniejszym silniku.
Zamieszczone przez przybysz86 Zobacz wpisże zacząłem skończyłem z Ambition 1.8 za 106k zanim się zorientowałem
Komentarz
-
-
dzięki za wyjaśnienie odnośnie ACT.
Co zaś to Style to też o tym pomyślałem i wychodzi ciut drożej bo w ambition pakiet amazing załatwia te różnice jakie mnie interesują a pozostałe dodatki jakie mam wyklikane są płatne podobnie w Style jak i w Ambition.
Gneralnie samochody w praktycznie identycznej konfiguracji (lakier, koła, dodatki)
-Ambition 102 310
-Style 105 050
A do tego mam zegary Style, które mi się nie podobają, ciemny prawie fortepianowy plastik oraz błyszczące żeberka grilla. Pewnie w porównaniu z początkoym zestawem za 106k Ambition Style by się opłacał ale obecnie przy tańszym (102-103k) już nie.
Komentarz
-
-
przybysz86 , gdzie chcesz zamówić samochód?Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez michal8937 Zobacz wpisprzybysz86 , gdzie chcesz zamówić samochód?
Na razie nim zacznę rozmowy na poważnie chcę zobaczyć O3 FL na żywo bo te nowe światła na zdjęciach i filmikach wyglądają od super do fatalnie
Komentarz
-
Komentarz