1.4 vs 1.8 to odwieczna dyskusja. Oczywiście, że 1.8 przyśpieszy lepiej i pojedzie szybciej ale jest droższe w zakupie (przynajmniej jako nowe) i spali dużo więcej (myślę, że 1,5-2l/100 w mieście i jakieś 1,5l/100 w trasie) więc jeśli Cię stać to O3 z 1.8 będzie lepszym samochodem niż z 1.4 - dodatkowo ma wielowahacz a nie belkę z tyłu, etc.
Pytanie natomiast było czy do przedstawionego stylu jazdy 1.4 TSI wystarczy - odp brzmi "tak". Ja kiedyś pamiętam jak rodzinna O2FL 1.4 122 była na przeglądzie i na 2 dni dostaliśmy zastępczą O2 FL 1.2 105. To co mogę powiedzieć po takim eksperymencie - TSI (w sumie wszystkie) ładnie ciągną od dołu i np takie 1.2 dopiero "puchło" w trasie no i uwierała 5cio biegowa skrzynia.
Najlepiej będzie się wybrać do salonu skody - zwykle mają O3 (czy teraz O3 FL) z 1.4 TSI do jazd - zabrać ze 2 tęgich kolegów + trochę bagażu i sprawdzić. Jak w 4 osoby (liczę z dilerem) i bagażami będzie ok to w 2 tym bardziej.
Natomiast jak mówię - jeśli nie boli Cię dopłacanie 6-9pln do każdej przejechanej setki to 1.8 będzie oczywiście lepszym (w sensie mocniejszym) silnikiem.
Pytanie natomiast było czy do przedstawionego stylu jazdy 1.4 TSI wystarczy - odp brzmi "tak". Ja kiedyś pamiętam jak rodzinna O2FL 1.4 122 była na przeglądzie i na 2 dni dostaliśmy zastępczą O2 FL 1.2 105. To co mogę powiedzieć po takim eksperymencie - TSI (w sumie wszystkie) ładnie ciągną od dołu i np takie 1.2 dopiero "puchło" w trasie no i uwierała 5cio biegowa skrzynia.
Najlepiej będzie się wybrać do salonu skody - zwykle mają O3 (czy teraz O3 FL) z 1.4 TSI do jazd - zabrać ze 2 tęgich kolegów + trochę bagażu i sprawdzić. Jak w 4 osoby (liczę z dilerem) i bagażami będzie ok to w 2 tym bardziej.
Natomiast jak mówię - jeśli nie boli Cię dopłacanie 6-9pln do każdej przejechanej setki to 1.8 będzie oczywiście lepszym (w sensie mocniejszym) silnikiem.
Komentarz