Co do rozważania TSI / TDI: miałem podobny dylemat.
Moje roczne przebiegi to ok 30tkm. oczekiwałem auta ok 150KM i wymóg DSG.
Wybór był między O3 1.4TSI 150KM DSG7 vs. 2.0 TDI 150KM DSG6
do TDI skłoniły mnie:
- lepsza skrzynia DSG-6biegowa (vs 7bieg DSG w 1.4 TSI),
- niższe spalanie myślę, że średnio o ok. 2l/100km.
- większy zasięg na baku (co przy tak małym baku jaki jest w O3 od kontrolki do odbicia ok 40l. daje ok 150-200km większy zasięg rzadziej tankujesz oszczędzasz czas i pieniadzę),
- większa pojemność silnika/mniejsze wyżyłowanie jednostki w przeliczeniu moc/pojemność silnika
- większa wartość przy sprzedaży - TDI z DSG6 będzie na pewno więcej wart jak TSI z DSG7,
- większa elastyczność silnika przy wyprzedzaniu, wyższy moment obrotowy.
Nie mówię, ze TDI to same + , bo wiadomo zakup droższy, więcej rzeczy, które mogą się zepsuć, i niższa kultura pracy (głośniejsza praca).
Ja uśredniłem różnicę w spalaniu na ok 10zł/100km (przy delikatnej jeździe może to być 5zł przy mocniejszej 15zł/100km)
co daje zwrot nadpłaty za TDI w ok 120tkm.
Tak wiem, że to dużo ale im cięższą masz nogę i dłuższe trasy robisz TDI'k będzie miał większy sens,
jak raczej krótsze trasy i jeździsz delikatnie różnica w spalaniu będzie mniejsza i TSI będzie miał wtedy większy sens/
- większa elastyczność silnika przy wyprzedzaniu, wyższy moment obrotowy.
jak weźmie się pod uwagę wyższą wartość przy sprzedaży np. o 5tys.zł to na ) wychodzisz już po ok 70tkm czyli po 2,5 roku.
Moje roczne przebiegi to ok 30tkm. oczekiwałem auta ok 150KM i wymóg DSG.
Wybór był między O3 1.4TSI 150KM DSG7 vs. 2.0 TDI 150KM DSG6
do TDI skłoniły mnie:
- lepsza skrzynia DSG-6biegowa (vs 7bieg DSG w 1.4 TSI),
- niższe spalanie myślę, że średnio o ok. 2l/100km.
- większy zasięg na baku (co przy tak małym baku jaki jest w O3 od kontrolki do odbicia ok 40l. daje ok 150-200km większy zasięg rzadziej tankujesz oszczędzasz czas i pieniadzę),
- większa pojemność silnika/mniejsze wyżyłowanie jednostki w przeliczeniu moc/pojemność silnika
- większa wartość przy sprzedaży - TDI z DSG6 będzie na pewno więcej wart jak TSI z DSG7,
- większa elastyczność silnika przy wyprzedzaniu, wyższy moment obrotowy.
Nie mówię, ze TDI to same + , bo wiadomo zakup droższy, więcej rzeczy, które mogą się zepsuć, i niższa kultura pracy (głośniejsza praca).
Ja uśredniłem różnicę w spalaniu na ok 10zł/100km (przy delikatnej jeździe może to być 5zł przy mocniejszej 15zł/100km)
co daje zwrot nadpłaty za TDI w ok 120tkm.
Tak wiem, że to dużo ale im cięższą masz nogę i dłuższe trasy robisz TDI'k będzie miał większy sens,
jak raczej krótsze trasy i jeździsz delikatnie różnica w spalaniu będzie mniejsza i TSI będzie miał wtedy większy sens/
- większa elastyczność silnika przy wyprzedzaniu, wyższy moment obrotowy.
jak weźmie się pod uwagę wyższą wartość przy sprzedaży np. o 5tys.zł to na ) wychodzisz już po ok 70tkm czyli po 2,5 roku.
Komentarz