Zamieszczone przez bta
Zobacz wpis
Planowany zakup - 1,2 TSI czy 1,4 TSI
Zwiń
X
-
Jestes pewny, ze masz w O1 wielowahacz... Moze to nie Octavia I... ;-) Na pewno wiesz czym jezdzisz?Ostatnio edytowany przez marlej108; 1129.
-
-
Zapomnij o Fordzie, wykonanie tych aut jest zgodne z planowanym postarzaniem produktu - popatrz jak wyglada uzywany Focus a jak uzywana O2 czy Golf VI... Na dodatek tak w porownaniu z Octavia jak i Golfem jakosc materialow jest zauwazalnie nizsza. Za 95t zl bylbym w stanie Ci zalatwic nowe Audi A3 sedan wiec w ogole nawet nie patrz na Forda za absurdalne 95 kawalkow... Ba za 99t zl niedawno mozna bylo (a chyba nawet dalej mozna) kupic nowe BMW serii 3.Zamieszczone przez MariuszKoz Zobacz wpisCiekawostka, bo dzisiaj będąc na zakupach, nie planując tego wcześniej zajechaliśmy do salonu forda. No i była możliwość przejechania się c-maxem z silnikiem benzynowym 1,5 150KM. Powiem wam, że wrażenia bardzo pozytywne. Silnik bardzo dynamiczny i komfort jazdy naprawdę wysoki. Tylko ta cena nowego....95 tys....
Komentarz
-
-
wersje 1.2 tsi mialy belke, a 1.4 tsi mial z tego co pamietam wielowahacz.Zamieszczone przez bta Zobacz wpismarlej, a jak jest w nowym golfie, belka czy wielowachacz? Niewiem jaka jest różnica między O2 wielowachacz a O3 belka ale marlej trochę aut zmienił i chyba wie o czym pisze.
Teraz podejrzewam, ze 1.0 tsi co zastapil 1.2 to tez belka.
zreszta prosze: http://vwgolfvii.blogspot.com/2013/0...ie-golf-7.html
Komentarz
-
-
Nie myślę o fordzie. Tylko wspomniałem o wrażeniach z jazdy nowym samochodem :-). A to ciekawe z tym zawieszeniem, bo wygląda na to, że biorąc pod uwagę np. tylne zawieszenie i chyba jednak trochę lepsze materiały, warto przemyśleć golfa VII 1,4 tsi kombi zamiast o3. Tym bardziej, że cena używanych z lat 2013/14 jest w zasadzie identyczna.
Komentarz
-
-
Jak ma 4x4 to ma wielowahacz.Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpis
Jestes pewny, ze masz w O1 wielowahacz... Moze to nie Octavia I... ;-) Na pewno wiesz czym jezdzisz?
Komentarz
-
-
-
ale czy taka masz Ty - o to pytam hehe ;-)Zamieszczone przez bta Zobacz wpisJestes pewny, ze masz w O1 wielowahacz... Moze to nie Octavia I... ;-) Na pewno wiesz czym jezdzisz?
i Ty stary wyjadacz forum nie wiesz że w O1 były wersje z wielowachaczem?
Komentarz
-
-
dokladnie tak.Zamieszczone przez MariuszKoz Zobacz wpisNie myślę o fordzie. Tylko wspomniałem o wrażeniach z jazdy nowym samochodem :-). A to ciekawe z tym zawieszeniem, bo wygląda na to, że biorąc pod uwagę np. tylne zawieszenie i chyba jednak trochę lepsze materiały, warto przemyśleć golfa VII 1,4 tsi kombi zamiast o3. Tym bardziej, że cena używanych z lat 2013/14 jest w zasadzie identyczna.
Polecam jednak jeszcze poszukac Passata B7 krajowego, moze byc poleasingowy. Paradoksalnie cena moze byc zblizona...
Komentarz
-
-
Gość
To sprytnie zrobili: golf ma belkę do 105 KM, a octavia do 150 KM. To i te nowe rozcięte reflektory to pewnie część strategii mającej chronić golfa przed podeptaniem przez octavię.
Komentarz
-
a to zwracam honor.Zamieszczone przez bta Zobacz wpisTak mam, 4x4, ma u mnie dożywocie.
swoja droga od dawna masz to auto?
bo jako nowe kosztowalo chyba absurdalne pieniazki? a uzywanych znowu malutko...
Komentarz
-
-
Prawde mowiac - tez tak mysle. Kolejna rzecz to fakt, ze Golf jest... zwykle tanszy od Octavii - wystarczy nawet teraz spojrzec w nowe cenniki (nie w wyprzedazowe, ale w te na auta do produkcji...).Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisTo sprytnie zrobili: golf ma belkę do 105 KM, a octavia do 150 KM. To i te nowe rozcięte reflektory to pewnie część strategii mającej chronić golfa przed podeptaniem przez octavię.
Komentarz
-
-
Skoro twierdzi że ma wielowahacz to podejżewam że może mieć.Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpis
a ma? :-)
Komentarz
-
-
dla rozwiania wątpliwości odnośnie OI 4x4 i jej zawieszenia:
" W przypadku wersji 4x4 w zawieszeniu dokonano zmian. W przednim podobnie jak w RS zmieniono min. sposób mocowania stabilizatora i dodatkowo wprowadzono drążek z dwoma przegubami kulowymi. Tył przeszedł znacznie większe zmiany ze względu na pojawianie się tam sprzęgła Haldex. Zastosowano zawieszenie typu LDQ [Langs-Doppel-Querlenker], jest to niezależne zawieszenie wielowahaczowe zbudowane z dwóch masywnych wahaczy wzdłużnych i czterech poprzecznych. Do reszty pojazdu jest przymocowane poprzez ramę pomocniczą do której zamocowano także stabilizator i przekładnie ze sprzęgłem Haldex."
Komentarz
-
-
U mnie to już pewnie 10 rok, kupiłem używkę od kumpla. Brat miał taką samą kupioną w salonie w pierwszym roku jak wyszła 4x4 i była w rodzinie do zeszłego roku. Fakt w tym czasie trochę kosztowała. Teraz zmienił na superba też 4x4, auto bardziej wygodne, ale i bardziej awaryjne.Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpis
a to zwracam honor.
swoja droga od dawna masz to auto?
bo jako nowe kosztowalo chyba absurdalne pieniazki? a uzywanych znowu malutko...
Komentarz
-
-
marlej108 muszę Ci przyznać rację z innymi markami samochodów. Rzeczywiście mając budżet ok 50K, można także znaleźć passata 1,4 TSI 160 KM. Wygląda na to, że biorąc pod uwagę klasę samochodu, zawieszenie, silnik, jakość materiałów, zakup octavii chyba jest najgorszy z możliwych. Bo golfa nawet można znaleźć tańszego z tego samego rocznika. Hmm...skąd zatem taka fascynacja octavią?
Komentarz
-
-
kolego żadna fascynacja tylko zdrowy rozsądek. Skoda jest większa ma większy bagażnik szczególnie gdy masz do przewiezienia wózki no i walizki na wypad wakacyjny. No i nie masz golfa czyli najbardziej lubianego samochodu złodzieja. A myślę że jakość wykonania skody i golfa która lepsza jest dyskusyjna.
Komentarz
-
-
Wiesz, patrzyłem poprzez pryzmat golfa kombi. Zwykłego nigdy bym nie kupił. Poza tym, z tego co pisali wyżej koledzy, zawieszenie tylne golfa jest lepsze niż o3 przy tym samym silniku 1.4. Powiem szczerze, że jednak jestem trochę zaskoczony ceną octavii w porównaniu do modeli VW. Po prostu podjadę w weekend do Opola, gdzie obok siebie sprzedają wszystkie marki VAG i zobaczę jak wygląda wykończenie, materiały i się przejadę jak będzie możliwość różnymi autami. Ale zawsze miałem w główce jakieś przekonania, że jednak skoda była niżej plasowaną marką niż VW. Co miało odbicie w wykończeniu, jakości plastyków itd. I dlatego oczekiwałem różnicy cenowej. A widać, że jej po prostu nie ma.
Komentarz
-
-
Według mnie jest różnica w cenie i to nawet dość duża. Wpisałem właśnie na otomoto o3 vs golf VII (2013-2014, benzyna, kraj pochodzenia pl). Wyniki są takie że skody są 4 strony - ceny zaczynają się poniżej 40kpln (powyżej 50kpln jest 1 strona), golf ma 2 strony, start od 40kpln. Ja widzę że golf jest droższy (to był jeden z powodów, dla których kupiłem o3).Zamieszczone przez MariuszKoz Zobacz wpisPowiem szczerze, że jednak jestem trochę zaskoczony ceną octavii w porównaniu do modeli VW..... Ale zawsze miałem w główce jakieś przekonania, że jednak skoda była niżej plasowaną marką niż VW. Co miało odbicie w wykończeniu, jakości plastyków itd. I dlatego oczekiwałem różnicy cenowej. A widać, że jej po prostu nie ma.
Co do Twojego głównego pytania to zgadzam się z moimi przedmówcami - oba silniki w mieście dają rade, natomiast jak bym miał wybierać młodszy 1.2 czy starszy 1.4 to bym wybrał 1.4 (podobnie z wyposażeniem - lepiej lepsze wyposażanie), zakładam że szukasz coś z rocznika 2013/2014.
No i ostatnia kwestia - jeździłem trochę golfem VII (mój tata ma 1.2 Comfortline) no i na moje oko to jakość materiałów (plastiki) jest jednak trochę lepsza w vw.
Powodzenia w poszukiwaniach auta
Komentarz
-
-
Być może na moją decyzję wpłynęło aktualne auto. Bo jeżdżę teraz audi a4 b7 z 2006 roku. I jestem przyzwyczajony do tego stylu. Chcę zmienić i po prostu kupić auto nowsze. Dlatego pomyślałem o o3 z 2013/14. Audi z tego rocznika to trudna sprawa. Cena znacznie wyższa a przebiegi też olbrzymie, bo to z kolei w 90% samochody przywożone z zagranicy. No i jak tak dzisiaj jechałem po kolei octavią i passatem, to moim zdaniem różnica jest bardzo duża. Octavia podskakiwała na każdym progu. Passat pokonywał je zdecydowanie łagodniej. Na zakrętach przy tej samej prędkości, poczucie bezpieczeństwa w passacie zdecydowanie większe. Czasami jakbym tracił kontrolę w octavii, kiedy passat bardzo fajnie wchodził w zakręt. Miejsca w środku oczywiście więcej. Passat w najprostszej wersji ma zdecydowanie więcej w standardzie niż o3. W kabinie ciszej. Zdecydowanie lepsza tylna kanapa. I teraz tak. Octavię owszem można kupić z tego rocznika za 40K, ale zobaczcie na wyposażenie. Bieda. jak rozglądałem się za wersjami dobrze wyposażonymi, to ceny były w okolicach 50K a nawet lepiej. A passata można kupić za niewiele więcej. Oczywiście nie ma ich tyle, co skód, bo tutaj jednak one są popularne we flotach. Być może zdecyduję się pojechać po auto Niemiec. Ale moim zdaniem różnica między 50K a 55K nie jest już aż tak duża, a jednak octavia i passat to dwa różne samochody.Ostatnio edytowany przez MariuszKoz; 45347.
Komentarz
-
-
Gość
No widzisz - trzeba samemu wiedzieć czego się chce, a nie wierzyć, że nie ma różnicy, bo inni jej nie czują. Po przesiadce z dobrego zawieszenia to podskakiwanie belkowca jest naprawdę irytujące, znacznie bardziej niż wychylanie się budy w łukach.
Komentarz
Komentarz