Witam posiadam skode octavie 3 z 2015 roku od niedawna zaczela mi padac dwumasa I mam nastepujace pytanie czy lepiej zainwestowac I kupic lepsze sprzeglo czy wybrac taniszy model? Moze polecicie jakies przyzwoite marki , a I dodam jeszcze ze rozmawialem z mechanikiem I on powiedzial ze dobrze by bylo wymienic przy okazji czujnik polozenia walu ktory kosztuje 400 zl bo podobno po jakims czasie zaczyna z niego leciec olej , slyszal ktos o czyms takim ? Czy to tylko typowe naciaganie polskich mechanikow? z gory dzieki za odpowiedzi
Wymiana dwumasy przy 130tys,
Zwiń
X
-
Sory Panowie ale wczoraj dopiero zalozylem konto jeszcze dzis uzupelnie dane , a wiec wracajac do tematu to mam silnik 1.6tdi podniesiony na 130 km niecaly rok temu , dwumasa zaczela sie odzywac okolo 20 tysiecy temu,strasznie grzechocze a jak wcisne pedal sprzegla odrazu wszystko wraca do normy I jest cicho przez chwile po czy po chwili znow sie zalacza .
Komentarz
-
-
Jak puszczasz sprzędło w miarę szybko na jedynce to tez masz takie objawy?
Czujesz to na pedale?
Auto masz od nowości czy np sprowadzone?
Dwumasa jak się już dawała we znaki wcześniej to taka moc mogła jej tylko pomóc wyzionąć ducha.
Pytam bo moja firmowa fabia 1.6 TDI 75 KM dolatała bez wymian do 250 000 km i dalej jeździ.Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
W kolegi Octavii 2 1.9 TDI jak zaczynała padać dwumasa to pierwszym objawem było drżenie pedału podczas puszczania a potem jakby stukanie.
U Ciebie to wygląda inaczej/dziwnie.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Ja miałem wymieniany dwumas w O2 (1.9TDI) po 207 tyś km - Dość wyrażnie czuć nieregularne drżenie na biegu jałowym , - fajnym testem jest stanąć gdzies przy bramie garażowej otworzyć okno i na jałowym wcisnąc i wycisnąc sprzęgło , jesli jest padniety to na wycisnietym jest dość dziwny dzwięk , mało przypominający prace silnika.
Czasem przy ruszaniu troche mozna odczuć drgania. Ja juz mialem takie dziwne dzwięki ze nie dało sie tego słuchac + drżenie karoseri podczas pracy na biegu jałowym.
Czasem dochodzi do tego ze przy wylaczeniu silnika przy otwartych drzwiach czuc jak sie drzwi zakołyszą mocno (drgania)
Co do wymiany - ja niestety nie mam dobrych wspomnień z zamienników LUK albo Sachs .... To koszt około 1400 pln . ale mam podejrzenia ze te zaminniki to albo jakies chiny , albo regeneracja.
Po kilku tyś km od wymiany , dwumas mi zaczał hałasowac , ja wymieniłem na LUK , bo ponoc lepszy. Przy okazji wymieniłem wysprzęglik bo tez juz miał dosc .
Czujnik położenia wału to wg mnie naciaganie na koszta .
Jesli masz troche wiecej kasy , pomysl o originale dwumasu , bo zamienniki obecnie nie sa dobrej jakości .2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB
Komentarz
-
-
Ja mam silnik 1.6 TDI z 2015 r o kodzie CLHA i w nim nie ma dwumasy w 2012 roku bodajże z silnika 1.6 wycofano dwumas i zastąpiono go jednomasem. Sprawdż dobrze bo według ASO Skody ten silnik z tego roku nie posiada dwumasa. Nawet według sprzedawcy w Inter Carsie ten silnik nie posiada dwumasy. Jedynie DSG w tym silniku ma dwumasOstatnio edytowany przez zadariusz1; 15767.
Komentarz
-
Komentarz