Wymiana dwumasy przy 130tys,

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Matesz917
    Classic
    • 2018
    • 3
    • Octavia III combi (5E5)
    • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

    Wymiana dwumasy przy 130tys,

    Witam posiadam skode octavie 3 z 2015 roku od niedawna zaczela mi padac dwumasa I mam nastepujace pytanie czy lepiej zainwestowac I kupic lepsze sprzeglo czy wybrac taniszy model? Moze polecicie jakies przyzwoite marki , a I dodam jeszcze ze rozmawialem z mechanikiem I on powiedzial ze dobrze by bylo wymienic przy okazji czujnik polozenia walu ktory kosztuje 400 zl bo podobno po jakims czasie zaczyna z niego leciec olej , slyszal ktos o czyms takim ? Czy to tylko typowe naciaganie polskich mechanikow? z gory dzieki za odpowiedzi
  • Milord
    L&K
    • 2012
    • 1258
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    A jaki masz silnik? Jesteś pewien, że to dwumasa?
    Rafał

    Komentarz

    • Przemek_i
      RS
      • 2012
      • 3237
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Podstawa to uzupełnić profil.
      Będzie wiadomo o jakim aucie i silniku mówimy a to znacząco przyspiesza znalezienie rozwiązania.

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz

      • Matesz917
        Classic
        • 2018
        • 3
        • Octavia III combi (5E5)
        • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

        #4
        Sory Panowie ale wczoraj dopiero zalozylem konto jeszcze dzis uzupelnie dane , a wiec wracajac do tematu to mam silnik 1.6tdi podniesiony na 130 km niecaly rok temu , dwumasa zaczela sie odzywac okolo 20 tysiecy temu,strasznie grzechocze a jak wcisne pedal sprzegla odrazu wszystko wraca do normy I jest cicho przez chwile po czy po chwili znow sie zalacza .

        Komentarz

        • Przemek_i
          RS
          • 2012
          • 3237
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Jak puszczasz sprzędło w miarę szybko na jedynce to tez masz takie objawy?

          Czujesz to na pedale?

          Auto masz od nowości czy np sprowadzone?

          Dwumasa jak się już dawała we znaki wcześniej to taka moc mogła jej tylko pomóc wyzionąć ducha.

          Pytam bo moja firmowa fabia 1.6 TDI 75 KM dolatała bez wymian do 250 000 km i dalej jeździ.
          Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz

          • Matesz917
            Classic
            • 2018
            • 3
            • Octavia III combi (5E5)
            • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            Nie tylko na postoju , nie slychac tego gdy auto jest w ruchu, az tak glosno nie jest , czasem jest tak ze dojade do swiatel I auto gruchocze jak stary zlom nie za kazdym razem sie to wlacza ale sie wlacza

            Komentarz

            • Przemek_i
              RS
              • 2012
              • 3237
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              W kolegi Octavii 2 1.9 TDI jak zaczynała padać dwumasa to pierwszym objawem było drżenie pedału podczas puszczania a potem jakby stukanie.
              U Ciebie to wygląda inaczej/dziwnie.

              ...Moje Cappuccino MPi...

              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz

              • xcex
                Rider
                • 2017
                • 268
                • Octavia III (5E3)
                • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                #8
                Ja miałem wymieniany dwumas w O2 (1.9TDI) po 207 tyś km - Dość wyrażnie czuć nieregularne drżenie na biegu jałowym , - fajnym testem jest stanąć gdzies przy bramie garażowej otworzyć okno i na jałowym wcisnąc i wycisnąc sprzęgło , jesli jest padniety to na wycisnietym jest dość dziwny dzwięk , mało przypominający prace silnika.
                Czasem przy ruszaniu troche mozna odczuć drgania. Ja juz mialem takie dziwne dzwięki ze nie dało sie tego słuchac + drżenie karoseri podczas pracy na biegu jałowym.
                Czasem dochodzi do tego ze przy wylaczeniu silnika przy otwartych drzwiach czuc jak sie drzwi zakołyszą mocno (drgania)

                Co do wymiany - ja niestety nie mam dobrych wspomnień z zamienników LUK albo Sachs .... To koszt około 1400 pln . ale mam podejrzenia ze te zaminniki to albo jakies chiny , albo regeneracja.
                Po kilku tyś km od wymiany , dwumas mi zaczał hałasowac , ja wymieniłem na LUK , bo ponoc lepszy. Przy okazji wymieniłem wysprzęglik bo tez juz miał dosc .
                Czujnik położenia wału to wg mnie naciaganie na koszta .

                Jesli masz troche wiecej kasy , pomysl o originale dwumasu , bo zamienniki obecnie nie sa dobrej jakości .
                2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                Komentarz

                • zadariusz1
                  Rider
                  • 2011
                  • 543
                  • Octavia III (5E3)
                  • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                  #9
                  Ja mam silnik 1.6 TDI z 2015 r o kodzie CLHA i w nim nie ma dwumasy w 2012 roku bodajże z silnika 1.6 wycofano dwumas i zastąpiono go jednomasem. Sprawdż dobrze bo według ASO Skody ten silnik z tego roku nie posiada dwumasa. Nawet według sprzedawcy w Inter Carsie ten silnik nie posiada dwumasy. Jedynie DSG w tym silniku ma dwumas
                  Ostatnio edytowany przez zadariusz1; 15767.

                  Komentarz

                  Pracuję...