ustawianie geometrii w O3 a kalibracja czujnika kąta skrętu.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • EŁ
    L&K
    • 2004
    • 1168
    • Octavia III (5E3)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    ustawianie geometrii w O3 a kalibracja czujnika kąta skrętu.

    no więc tak, na przeglądzie w aso wyszło im że jest zwalona zbieżność i że trzeba ustawić, pomimo tego że moim zdaniem autko prowadziło się idealnie no jak zwalona to ustawiać szkoda opon...po regulacji jest gorzej niż było....niby wszystko na zielonych polach sprawdzone zresztą jeszcze raz a auto prowadzi się dziwnie ; kierownica idealnie prosto, auto nie ściąga ale cały czas mam wrażenie że walczę z fajerką..raz lekko w lewo...raz lekko w prawo...po przejechaniu 500km w trasie to aż mnie normalnie nadgarstek rozbolał ....i tak moje podejrzenie padło na ten czujnik, ASO twierdzi że jak nie wywala żadnych kontrolek ani błędów to czujnik mieści się w swoich zadanych zakresach i nie ma możliwości jego innego skalibrowania.....aha ciśnienie w oponach sprawdzone ustawione tak wg zaleceń na 2,7 w każdym kole ( 225/35/19)........jakieś pomysły? bo za dwa dni muszę zrobić 2 tys km i chyba mi łapsko odpadnie po tym
  • Clip
    Elegance
    • 2015
    • 905

    #2
    Czujnik skrętu nie ma przeciez nic do prowadzenia.
    jak nie chce jechac na wprost to zwalona geometria.
    Powered by R-Performance

    Komentarz

    • EŁ
      L&K
      • 2004
      • 1168
      • Octavia III (5E3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

      #3
      temat rozwiązany. po geometri która po sprawdzeniu jest idealna, był wymieniany akumulator już nie w aso, panom zaswieciły się kontrolki i zamiast zrobić procedurę z kręceniem kierownicą próbowali kabelkami z aliekspres kalibrować g85, ( nie było mnie przy tym bo bym gamoni pogonił) co chyba im nie wyszło. Panowie w ASO na Felińskiego temat ogarneli . Okazało się ze g85 ( czujnik kąta)był żle ustawiony po tej ich kalibracji.( ale kontrolek nie wywalał bo niby jeszcze się miescił w zakresie).po ponownym poprawnym skalibrowaniu autko idzie jak po sznurku. Czujnik ma bardzo dużo do prowadzenia bo jak jest zle skalibrowany do fajerka zawsze będzie dążyła do punktu 00 co nie zawsze się pokrywa z chęciami autka....co do ASO na Felińskiego to jestem miło zaskoczony..pomimo że zgłaszałem potrzebę zrobienia geometrii panowie taką potrzebę wykluczyli i finalnie zapłaciłem połowę tego co za samą geometrię...pełna informacja co się z autem dzieje na bieżąco, mechanik przychodził do mnie kilka razy i informował co robi...mocno na plus.
      Ostatnio edytowany przez ; 113.

      Komentarz

      • Clip
        Elegance
        • 2015
        • 905

        #4
        To sie chyba muszę douczyc.
        w jaki sposób ten czujnik wplywa na wracanie kierownicy?
        czujnik jest po to zeby esp wiedzialo kiedy i jak sa skręcone kola. Druga rzecz to aktywny dyfer ktory rozdziela moment miedzy kola, miedzy innymi w zaleznosci od skretu kierownicy.
        w dieslu nie ma aktywnego dyfra wiec jak elektronika ingeruje w stabilnosc jazdy na wprost?
        Powered by R-Performance

        Komentarz

        • rrobert
          Rider
          • 2008
          • 462

          #5
          an ma to ze wspomaganie jest elektryczne i silnik w spomaganiu zawsze bedzie dążył do pozycji 0. a potrzebne jest to np w asystencie parkowania.

          Komentarz

          • EŁ
            L&K
            • 2004
            • 1168
            • Octavia III (5E3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

            #6
            Przy jeździe na wprost tam gdzie czujnik ma zero wspomaganie chyba nie pracuje? A co jeśli jazda na wprost auta nie pokrywa się z zero czujnika? Wspomaganie pracuje jak auto jedzie idealnie na wprost czy nie? Bo przecież czujnik nie widzi wtedy zero? Mi właśnie tak jakby brakowało tego usztywnienia kierownicy przy jeździe na wprost..

            Komentarz

            Pracuję...