Witam. Planuje zakup Skody Octavi III 2.0 tdi w kombi ,rocznik 2018. Moze ja tu jacys uzytkownicy tego samochodu i podziela się swoja opinią. Jakie są wady i zalety tego samochodu ? Samochod ma przejechane 80 tys .km.
pozdrawiam
Zapytanie bardzo otwarte i każdy może mieć swoje spostrzeżenia i opinie. Czsami różne.
Ja oceniam octavię 3 2.0tdi jako model bez większych wad produkcyjnych i przypałów. Zapewnia raczej spokojną, przewidywalną i bezawaryjną eksploatację. Przebieg 80tys km to żaden przebieg. Jak ktoś jeździł spokojniej to będzie jeszcze na oryginalnych klockach i tarczach.
Według mnie trzy największe zalety tego auta to:
- popularność - auto jest znane na wskroś więc eksploatacja nie jest droga
- pojemność kabiny, bagażnika i przyzwoite osiągi przy oszczędnym spalaniu
- w wyższych werjach wyposażenia w środku jest ładnie
Wady:
- mały zbiornik paliwa - 50l dla mnie to mało i mimo że auto mało pali to taka 60-65 była by optymalna
- jest słabiej wyciszona niż golf - to są subtelne różnice ale są - dla pocieszenia można powiedzieć za to żę jest znacznie lepiej wyciszona niż japońsko- koreańska konkurencja
- pełno tego na ulicy więc wrażenia na sąsiadach się nie zrobi (choć to czasami zaleta)
Z wad : Za mały bak paliwa , trochę słabo wyciszony przy większych prędkościach ,
z zalet : dynamiczny , mało pali (na trasie nie ma dużego znaczenia jaką prędkością jedziemy , wynik i tak jest całkiem przyjemny) duży środek jak na swoją klasę , spory bagażnik
Z wyposażenia , najbardziej mi sie podobają i dobrze mi sie sprawują LEDy , troche przeskok z H7
Największa wada, to fabryczny program dwósprzęgłowej skrzyni biegów. DSG dąży to wrzucenia jak najwyższego biegu przy jak najniższej prędkości. Skutkiem są obroty na poziomie 1100-1300 rpm w ruchu miejskim. Zdarzało mi się widzieć 6 bieg przy prędkości nieco ponad 65 km/h (!!!). Toż to jest zabójcze dla silnika. Mniej odczuwalne w ruchu poza miastem i na autostradzie.
Wcześniej jeździłem 2.0 TSI (20k km) oraz 1.8 TSI (30k km) obie jednostki z 7 biegową DSG i z racji silników benzynowych nie było to tak uciążliwe jak w diesel'u.
Przeprogramowanie skrzyni to wydatek ok. 900 - 1000 PLN. Polecam zrobić to zaraz po zakupie (o ile nie było już zrobione), Inaczej koło 2-masowe, turbina, wał korbowy i EGR będzie szybko do wymiany. Wtedy skrzynia trzyma ładnie obroty na poziomie 1500 - 2200 rpm i przy 65 km/h jedzie się na 4 biegu, a nie na 6...
Rozumiem ekologię, normę EURO 6, ale praw mechaniki nie da się zmienić ukazem carskim wydanym przez belgijskich polityków.
Komentarz