Jazda DSG w korku.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Etranger
    Drive
    • 2021
    • 80
    • Octavia III (5E3)
    • CRMB 2.0 TDI 150 KM

    Jazda DSG w korku.

    Cześć,

    Po przeszukaniu forum stwierdziłem, że nie ma nigdzie wątku, w którym dzielilibyśmy się uwagami nt. wrażeń z jazdy DSG w korku oraz tzw. pełzania na jej żywotność.

    Jest kilku Youtuberów (anglo- i rosyjsko- języcznych), którzy wskazują jazdę w korku jako największego zabójcę naszych skrzyń 2-sprzęgłowych.

    Jak to wygląda w praktyce?

    OBSADA:
    1 kierowca & Skoda Octavia 5E 2.0TDI DSG DQ250 (mokra), 95.000 km
    inni kierowcy
    budowniczowie dróg
    burmistrze

    SCENA 1, AKT 1 - SKOKI CO 10 METRÓW:
    Jesienny, chłodny poranek, skrzyni i silnik zimne, wyjeżdżasz z domu i masz pecha, ponieważ w Twoim 30 tys miasteczku koło dużej aglomeracji mieszka de facto 70 tys ludzi w ciągu tygodnia (na weekendy wracacają do siebie),ale burmistrz nie zatroszczył się o drogi wyjazdowe i cieszy się z każdego nowego obywatela jak naczelnik PGRu z każdego nowego warchlaka - infrastruktura to nadal standard lat 90. Po 2 skrzyżowaniach korek na 8-12 minut jak codzień. Skrzynia DSG redukuje do D2, podjeżdżasz do ostatniego samochodu i czekasz 2-3 minuty z wciśniętym sprzęgłem. W korku nigdy nie przełączam na D. Samochód z przodu rusza powoli i przejeżdża 8-10 metrów. Skrzynia ledwo co zdąży przerzucić na D2 i znowu postój 2-3 minuty, ponieważ światła nie są zsynchronizowane z natężeniem ruchu. Podjeżdżamy 8-10 metrów i znowu postój. Proces powtaża się 4-5 razy aż wyjedziesz na "główną drogę wyjazdową w kierunku trasy szybkiego ruchu".

    SCENA 2, AKT 1 - PEŁZANIE NA D2 z V=20 km/h
    Po kilku kilometrach znowu korek... Ktoś zaradny odpalił dzisiaj rano stara 260, ktoś małą koparkę, a ktoś był na grillu z kimś z miasta i "wygrał kontrakt" na czyszczenie rowów albo układanie kostki na chodniku donikąd, którym w ciagu roku przejdzie może 20 osób. Oczywiście prace zaczynają się o 8 rano, kiedy wszyscy jadą do pracy. Korek na 2-3 km, ale już inny - pełzający. Samochody toczą się z prędkością 15 km/h przez 200- 300 metrów, stają i znowu zaczanają się toczyć z prekością 20 km/h przez 400 metrów. Skrzynia DSG wybiera D2 i z obrotami na poziomie 950 - 1100 rpm toczymy się za samochodem przed nami.

    SCENA 3, AKT1: PEŁZANIE I SKAKANIE.
    Po pracy wracasz do swojego małego miasteczka z dużej aglomeracji. Po przejechaniu 10km silnik zdązył się trochę nagrzać, skrzynia już chyba też. Już masz wjechać na dwupasmową drogą, ale niestety, podobnie jak o poranku czeka Cię korek, ponieważ w tej okolicy jest kilkadziesiąt zakładów pracy i droga wojewódzka o przepustowości kilku samochodów na minutę (tu też burmistr cieszy się z każdego inwestora, ale nie zuważył, że droga wojewódzka nie daje rady). Korek na 15 minut, ale inny niż w scenie 1 i 2. Tym razem jest to połączenie opisany wyżej sytuacji. Na początku korka poruszamy się skokami co 10-20 metrów, skrzynia wybiera D2 i udaje się nam podeniść obroty do 1100-1200 rpm. Takich soków jest ok. 4-5. Po nich następuję długa pauza i postój 5 minut z wciśniętym sprzęgłem (nie mamy auto-hold niestety...). Po 5 minutach postoju jesteśmy już 400-500 metrów od skrzyżowania w typowo polskim stylu: 3 pasy - jeden do skrętu w lewo, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w prawo. 2 skrajne od lewej puste (kto by tam jechał w kierunku pól upranych), a ten w lewo w kierunku do drogi szybkiego ruchu zapchany tirami i osobówkami. Teraz zaczyna się tzw. pełzanie. Skrzynia wybiera D2 i toczymy się ok 300-400 metrów z prędkościami od 15 km/h do nawet 30 km/h i obrotami ok 1100-1300 rpm.

    Ponieważ zaczynam już odkładać małe kwoty na remont skrzyni biegów, to mam kilka pytań?

    1) Jaką technikę jazdy zastosować podczas "skokowych korków" oraz "pełzających korków", aby w miarę możliwości nie przeciążać skrzyni?
    2) Co ile km zmieniać olej w skrzyni biegów jeżdżąc 255 dn w roku w takich warunkach?
    3) Co padnie jako pierwsze: A) sprzęgło, B) koło 2-masowe, C) mechatronika, D) koła zębate?
    4) Czy rozgrzana skrzynia DSG lepiej znosi trudy jazdy w korku?

    Będę wdzięczy za wszystkie praktyczne uwagi i sugestie.

    Pozdrowienia.
  • Etranger
    Drive
    • 2021
    • 80
    • Octavia III (5E3)
    • CRMB 2.0 TDI 150 KM

    #2
    Obawiam się, że zadałem pytanie na niewłaściwym forum. Na innych mam już dziesiątki opinii i rekomendacji...

    Proszę Szanowną Administrację o zamknięcie tematu.

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 11002
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      no to słuchamy opinii i rekomendacji
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • Master808
        Classic
        • 2021
        • 2
        • Octavia III combi (5E5)
        • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        #4
        Ja też z chęcią się dowiem..

        Komentarz

        • Etranger
          Drive
          • 2021
          • 80
          • Octavia III (5E3)
          • CRMB 2.0 TDI 150 KM

          #5
          Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
          no to słuchamy opinii i rekomendacji
          Jak już pisałem z pewnym nieukrywanym żalem, ale nasze forum niestety nie jest taką skarbnicą wiedzy technicznej jak vortex czy briskoda lub kanały rosyjskie. Tam ten wątek jest znacznie lepiej rozpracowany.

          Przekopałem forma anglo, francusko, rosyjsko języczne. Skupiłem się na rosyjskich. Dlaczego na Rosyjskich/Ukraińskich/post-sowieckich?
          - mentalnie i kulturowo Polska to kraje post-sowiecki (mentalnie nie mogą wyjść z socjalizmu).
          - Rosjanie i Polacy są do siebie podobni w stylu jazdy (powodują niebezpieczne sytuacje na drogach) - wiem, co piszę - 5 lat pracowałem na kontraktach w Rosji.
          - Polska i Rosja są słabo zorganizowane i to widać na drogach (dziurawe, skrzyżowania słabo oznaczone, reklamy przy drogach)
          - wysoki poziom korupcji (kradą wszyscy, wszystko, a jeśli jeszcze nie ukradł, tzn. że nie miał okazji - szczególnie przy budowie dróg to widać)
          - patologiczne służby (nie stać Polski na dobre drogi, ale stać na 46 letnich "emerytów"...)
          - patologiczne ośrodki naukowe (w PL habilitację masz za ilość książek, na zachodzie za wdrożenia i poprawę życia innych ludzi).
          Suma w/w czynników = KORKI, KORKI, KORKI - 5km w 25 minut, smog w miastach i bezproduktywny czas.

          Nie zawiodłem się,]; najwięcej wątków znalazłem na yandex.ru i na ruskich kanałach na YT.

          Poniżej co ciekawsze linki.

          1) How to play DSG game?

          https://www.vwvortex.com/threads/how...ricks.5989734/

          2) Tzw. pełzanie w korku zabija nasze skrzynie. Proponują raczej START-STOP.

          https://www.vwvortex.com/threads/dsg...affic.9433679/

          3) DSG do & don'ts



          4) Rosjanin rekomenduje przełączenie na M1 w korkach tzw. pełzających:



          5) W kontrze to poprzednika, inny Rosjanin (Ukrainiec... jakby nie było Sowiecki Człowiek) poleca dać DSG pracować w trybie D:



          6) Inny Rojanin poleca przełączyć na S w korkach, a przy okazji pokazuje swoją teorię, że DSG jest zaprojektowana, aby się psuć




          A teraz czas na polski wątek i polskie wnioski.
          Ostatnio edytowany przez Etranger; 9993460.

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 11002
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            To jest temat typu: ile ludzi tyle opinii.
            I niestety nic konstruktywnego z niego nie wyniknie

            Ja jeżdżę non stop na sporcie i nie zastanawiam się nad pełzaniem czy innym sraniem czy korkiem czy staniem czy jechaniem
            po prostu jadę
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • duzy616
              Ambiente
              • 2010
              • 106
              • Audi

              #7
              Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
              To jest temat typu: ile ludzi tyle opinii.
              I niestety nic konstruktywnego z niego nie wyniknie

              Ja jeżdżę non stop na sporcie i nie zastanawiam się nad pełzaniem czy innym sraniem czy korkiem czy staniem czy jechaniem
              po prostu jadę
              A nie lepiej zrobić modyfikacje skrzyni.
              Robiłem w Twoich stronach u Roberta w Q5 super sprawa, pieniądz nieduży.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Uwazam ze problem o ktorym piszesz dotyczy jak najbardziej skrzyni suchej DQ200 - gorzej jestem zdania, ze jestem w stanie zabic bardzo szybko te sprzegla jezdzac "umietnie".

                W skrzyni mokrej tego problemu nie bedzie, podobnie przeciez jak w skrzyniach hydrokinetycznych.

                Na punkt zmiany biegow jak i na sam fakt jezdzenia dluzej na 1 biegu wlasnie podczas jazdy w korkach pomoc moze korekta softu w skrzyni
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                Pracuję...