Diesel na miasto?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WystarczyMateusz
    Classic
    • 2021
    • 10

    Diesel na miasto?

    Witam,

    Przymierzam się do zakupu O3 w kombi głównie na miasto Łódź. W założonym przeze mnie budżecie ciężko znaleźć benzynę i tu moje pytanie do posiadaczy diesla czy ten silnik nada się na +10kkm rocznie ? Podobno to już nie są te diesle co kiedyś i już coś słyszałem że "powinno być ok". Co o tym sądzicie? Poproszę o dyskusje
  • szere
    Rider
    • 2019
    • 555
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Od zawsze jeżdżę dieslami po mieście i nigdy nie miałem z tym problemu, przebiegi roczne w okolicy 10k. Oczywiście zdarzają się dłuższe wyjazdy co jakiś czas
    Wirus -> 136 KM 310 Nm
    https://forum.octaviaclub.pl/forum/m...kombi-by-szere

    Komentarz

    • Etranger
      Drive
      • 2021
      • 80
      • Octavia III (5E3)
      • CRMB 2.0 TDI 150 KM

      #3
      W porannych korkach diesel czy benzyna spala astronomiczne ilości paliwa.

      Jeżdzę dieselem kombi po mieście, ale i po trasie. 60% trasy (30% autostrada) / 40% miasto. Przy czym miasto jest na prawdę zakorkowane. W takim trybie nie mam problemów z DPF. Tylko przy DSG denerwujące jest pełzanie w korku - tego ta skrzynia nie lubi i licz się z wydatkami na sprzęgło (4k PLN).

      A rozważałeś 1.6 TDI? Mały motorek, szybko się zagrzeje, mniej spali. Osiągów on nie ma, ale na miasto wystarczy.

      Mieszkałem kiedyś w Łodzi i jeśli przegonisz diesela co jakiś czas po Włókniarzy albo tej drodze, która łączy się z A2 (zapomniałem nazwy), to będzie ok. Wbrew pozorom, Łódź nie jest aż tak bardzo zakorkowana i masz wiele alternatywnych dróg, gdy główne arterie się zapchają. Nie można tego powiedzieć np. o Warszawie, która jest permanantnie zakorkowana w każdą stronę.

      Jedyna nadzieja byłaby w sprawnej komunikacji miejskiej, ale tej nie ma nawet stolica tego kraju, bo w niej schemat metro udało się namalować na długopisie (BUAHAHAHA).
      Ostatnio edytowany przez Etranger; 9993460.

      Komentarz

      • WystarczyMateusz
        Classic
        • 2021
        • 10

        #4
        Rozważam właśnie pomiędzy 1.4TSI a 1.6TDI, jechałem już dieslem i było ok (nigdy wcześniej nie miałem) a jutro jadę sprawdzić jak się sprawuje benzyna ale ze względu na budżet bardziej zastanawiam się nad dieslem, stąd moje pytanie.

        DSG odpada właśnie ze względu na przeznaczenie czyli miasto, i będę miał zamiar monitorować DPF i go przegonić co jakiś czas.

        1.6 nie będzie sprawiać problemów na krótkich dystansach po dłuższym użytkowaniu? Jakieś rady odnośnie poprawnej eksploatacji?

        Co do Łodzi to obecnie jest mocno zakorkowana ze względu na panujący chaos z remontami dróg

        Komentarz

        • dagetto
          Rider
          • 2020
          • 279
          • Octavia III combi (5E5)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Ja mam 1.4 tsi i sobie chwale. Miałem dwa diesle w życiu i nigdy do diesla nie wrócę. Jeżdżę 90% miasto.
          Diesel jest tani na starcie, ale eksploatacja może być kosztowna.

          Komentarz

          • jmors44
            Rider
            • 2010
            • 455
            • Octavia III (5E3)
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
            • DPCA 1.5 TSI 150 KM

            #6
            1/ wydawało mi się, że diesel jest droższy od benzynki, więc jak kupisz benzynę to zaoszczędzisz albo kupisz autko młodsze albo lepiej wyposażone
            2/ miałem silnik 2.0 TDI i 1.6TDI i nigdy nie było kłopotów z jazdą po mieście ( 1.6 trzeba było czasami przegonić aby wypalić DPF ale to żaden problem ) a że wydatki będą to rzecz pewna
            3/ co do porad dot. poprawnej eksploatacji to jak kupisz octavkę to wtedy będziemy radzić !
            jmors44

            Komentarz

            • Rybus85
              Ambiente
              • 2021
              • 212
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              1.4 tsi tak dużo w mieście nie spali No chyba że ktoś naprawdę ma ciężką nogę. Mnie cały czas zadziwia ile ten samochód potrzebuje paliwa do sprawnego poruszania się Ojciec miał kiedyś A4 2.0 TDI. Stan naprawdę igła(jeździł tym z 10 lat 70-80% to trasy). Gość przyjechał,sprawdzona w serwisie. Potwierdzili stan. Typ kupił i tylko miasto. Nawet pół roku nie przejeździł. DPF,wtryski,sprzęgło. Ogólnie wpompował mnóstwo hajsu. Diesel nie lubi zwłaszcza krótkich odcinków. Benzyna może i droższa w zakupie,ale większy spokój.
              ​​​​​
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz

              • WystarczyMateusz
                Classic
                • 2021
                • 10

                #8
                Z benzyną właśnie największym problemem jest jej zakup, ofert bardzo mało, powiedziałbym że to rarytas, a w dieslach to można przebierać.

                Komentarz

                • Etranger
                  Drive
                  • 2021
                  • 80
                  • Octavia III (5E3)
                  • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                  #9


                  1.6 nie będzie sprawiać problemów na krótkich dystansach po dłuższym użytkowaniu? Jakieś rady odnośnie poprawnej eksploatacji? [/QUOTE]

                  Podejdz na postoj taksowek i pogadaj z taksiarzami. Z tego, co wiem wybieraja wlasnie 1.6 tdi na miasto.

                  Komentarz

                  • Rybus85
                    Ambiente
                    • 2021
                    • 212
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez WystarczyMateusz Zobacz wpis
                    Z benzyną właśnie największym problemem jest jej zakup, ofert bardzo mało, powiedziałbym że to rarytas, a w dieslach to można przebierać.
                    Bo ludzie uciekają od diesla. Ja zauważyłem że różnica w cenie jak szukałem swojej potrafiła dochodzić do prawie 8-10 tys Diesla to można było takie "wypasy" za małe pieniądze kupić że szok. Już nie mówiąc o sprowadzanych.
                    Ja byłem uparty na benzynę 1.4 tsi i tylko salon PL. Oj i długie to były poszukiwania.
                    Spalanie - Motostat.pl

                    Komentarz

                    • WystarczyMateusz
                      Classic
                      • 2021
                      • 10

                      #11
                      Właśnie wróciłem z jazdy próbnej 1.4TSI.
                      podchodziłem ostrożnie do tego downsizingu ale powiem szczerze jestem pozytywnie zaskoczony i myślę że będę poszukiwać benzyny chyba że braknie mi już cierpliwości lub budżetu

                      co do taksiarzy to jest zupełnie inna sprawa, oni robią znacznie więcej km niż ja. W moim przypadku ciężko byłoby mi go dobrze rozgrzać co na kursach u taksiarzy pewnie nie jest problemem

                      Komentarz

                      • Etranger
                        Drive
                        • 2021
                        • 80
                        • Octavia III (5E3)
                        • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Rybus85 Zobacz wpis
                        Ojciec miał kiedyś A4 2.0 TDI. Stan naprawdę igła(jeździł tym z 10 lat 70-80% to trasy). Gość przyjechał,sprawdzona w serwisie. Potwierdzili stan. Typ kupił i tylko miasto. Nawet pół roku nie przejeździł. DPF,wtryski,sprzęgło. Ogólnie wpompował mnóstwo hajsu. Diesel nie lubi zwłaszcza krótkich odcinków. Benzyna może i droższa w zakupie,ale większy spokój.
                        ​​​​​
                        Nie kazdy potrafi jezdzic dieselem. Nie kazdy zmienia olej na zgodny ze specyfikacja. A masz pewnosc, ze serwisowal? A moze nie dbal, tankowal byle co i deptal na zimnym motorze. A moze lubil strzelic ze sprzegla? 10 letni samochod to juz wymaga specjalnej troski. Ludzie maja na prawde rozna kulture techniczna i swiadomosc nowoczesnych rozwiazan.

                        Benzynowy silnik tez mozna szybko zajezdzic.

                        Diesela kupilbym dla momentu obrotowego i niskich kosztow spalania. Beznyne kupilbym dla kultury pracy jedynie.

                        Nie wiem skad ta niechec do TDI. 2.0 tdi emituje mniej niz 2.0 tsi.
                        Ostatnio edytowany przez Etranger; 9993460.

                        Komentarz

                        • Rybus85
                          Ambiente
                          • 2021
                          • 212
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          #13
                          A czy ja pisałem coś o niechęci? Ja nie kupiłbym już diesla. Moment spoko,ale większy spokój psychiczny przy benzynie. Spalanie. Nie narzekam. Utrzymuje się cały czas 5,5 litra. Teraz tylko PB albo Hybryda phev. A do miasta tym bardziej hybryda.
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz

                          • Etranger
                            Drive
                            • 2021
                            • 80
                            • Octavia III (5E3)
                            • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Rybus85 Zobacz wpis
                            A czy ja pisałem coś o niechęci? .
                            Nie bierz osobiście, to nie do Ciebie

                            Miałem na myśli niechętną dieselowi politykę EU oraz kampanię medialną pod hasłem "DIESEL TRUJE", której fragmenty bardzo śmieszyły inżynierów. Niestety większość odbiorców mediów nie zdaje sobie sprawy, że dzisiejsze diesel to jest szczyt możliwości technologicznych i są naszpikowane nowoczesnymi rozwiązaniami.

                            Poza tym sprawność silnika spalającego olej napędowy jest wyższa niż benzyny, o elektrycznym samochodzie (ładowanym energią, która powstaje w bloku węglowym) nawet nie ma co wspominać.

                            Z tego, co pamiętam:
                            - sprawność diesela = 50%
                            - spraność benzyny = 33%
                            - sprawność elektryka = 20%= 80% [motor] x 25% [sprawność kotła węglowego]

                            Jeżeli nie ładujesz elektryka z tzw. zielonych źródeł, których w PL jest niewiele, to jeśli zależy Ci na ekologii, to kup diesela.

                            Co do wydatków diesela, to każdy samochód do wydatki. Coś zawsze się zepsuje i trzeba będzie naprawić. Dlatego jeżdżę skodą, bo liczę na niskie koszty naprawy i dostępność części - przy czym godzę się z prostymi materiałami, przeciętnym prowadzeniem oraz brakiem tzw. prestiżu Inaczej kupiłbym sobie subaru albo infinity, ale tutaj na głupie lusterko czeka się 2 miesiące i płaci ok. 850 EUR (!!!).



                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Zamieszczone przez Etranger Zobacz wpis
                              A rozważałeś 1.6 TDI? Mały motorek, szybko się zagrzeje, mniej spali. Osiągów on nie ma, ale na miasto wystarczy.
                              Z tym szybkim grzaniem diesla to jakas bajka Ilosc plynu w ukladzie chlodniczym jest identyczna. Jesli cieplo bierze sie z pracy, to im mniej silnik spala tym dluzej powinien sie nagrzewac Jedyny sposob na "szybkie" grzanie diesla to dodatkowy piec, ktory albo grzeje przed startem, albo ma funkcje tylko dogrzewacza.



                              Zamieszczone przez Etranger Zobacz wpis
                              Tylko przy DSG denerwujące jest pełzanie w korku - tego ta skrzynia nie lubi i licz się z wydatkami na sprzęgło (4k PLN).
                              Ty masz jeszcze 6 biegowa skrzynie czy juz 7 biegowa ?? Aczkolwiek nawet w tej 6 biegowej soft zmienili wiele razy. Tryb zeglowania juz masz zaprogramowany ??
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Etranger
                                Drive
                                • 2021
                                • 80
                                • Octavia III (5E3)
                                • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                                Tryb zeglowania juz masz zaprogramowany ??
                                Mam DQ250, czyli 6 biegową. Soft zmodyfikowałem, aby skrzynia zmieniała biegi przy 2200 rpm i wrzucała 5 biegu przy 80 km/h, a nie 60 km/h jak to w oryginalnym oprogramowaniu. Zmieniłem soft pod kątem jazdy po mieście, bo skrzynia trzymała absurdalnie niskie obroty (1100 rpm...)

                                Tryb żeglowania (N przy odpuszczeniu nogi z pedału gazu) miałem w passacie. W skodzie też jest taki tryb możliwy w skrzyni DG 250???
                                Ostatnio edytowany przez Etranger; 9993460.

                                Komentarz

                                • DonieBrasco
                                  Classic
                                  • 2021
                                  • 20
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                  #17
                                  Jakie koszty modyfikacji skrzyni i gdzie robiłeś?

                                  Komentarz

                                  • duzy616
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 106
                                    • Audi

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Etranger Zobacz wpis

                                    Mam DQ250, czyli 6 biegową. Soft zmodyfikowałem, aby skrzynia zmieniała biegi przy 2200 rpm i wrzucała 5 biegu przy 80 km/h, a nie 60 km/h jak to w oryginalnym oprogramowaniu. Zmieniłem soft pod kątem jazdy po mieście, bo skrzynia trzymała absurdalnie niskie obroty (1100 rpm...)

                                    Tryb żeglowania (N przy odpuszczeniu nogi z pedału gazu) miałem w passacie. W skodzie też jest taki tryb możliwy w skrzyni DG 250???
                                    A 6 bieg przy jakiej prędkości ?
                                    Przy jakich obrotach skrzynia zrzuca biegi

                                    Komentarz

                                    • Etranger
                                      Drive
                                      • 2021
                                      • 80
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez DonieBrasco Zobacz wpis
                                      Jakie koszty modyfikacji skrzyni i gdzie robiłeś?
                                      v-tuning.pl

                                      900 zł

                                      ok. 4h w warsztacie - ale byłem w okolicy i zwiedziłem przy okazji miasteczko

                                      Komentarz

                                      • Etranger
                                        Drive
                                        • 2021
                                        • 80
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez duzy616 Zobacz wpis

                                        A 6 bieg przy jakiej prędkości ?
                                        Przy jakich obrotach skrzynia zrzuca biegi
                                        Zmiana biegu przy 2200 rpm. 6 bieg > 90 km/h.

                                        Komentarz

                                        • duzy616
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 106
                                          • Audi

                                          #21
                                          Ale jak obroty schodzą w dół to przy ilu obrotach zmienia np. z 5 na 4 bieg Obroty ?

                                          Komentarz

                                          • Etranger
                                            Drive
                                            • 2021
                                            • 80
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez duzy616 Zobacz wpis
                                            Ale jak obroty schodzą w dół to przy ilu obrotach zmienia np. z 5 na 4 bieg Obroty ?
                                            Skrzynia jest ustawiona na przerzucenie biegu na niższy przy obrotach 1,500 rpm, czyli pracuje w normalnym zakresie 1,500 - 2,200 rpm. Oczywiscie w razie potrzeby ciągnie do 5,000, a przy jeździe z górki spada do 1,100-1,200 rpm.

                                            W codziennej jeździe utrzymuje 1,500 - 2,200 rpm, a nie jak poprzednio 1,000 - 1,800 rpm.

                                            Komentarz

                                            Pracuję...