Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Olej do skrzyni manualnej 1.4 TSI CHPA Octavia 3

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Olej do skrzyni manualnej 1.4 TSI CHPA Octavia 3

    Witam, pacjent to Octavia 2013 z silnikiem 1.4 tsi 140km oznaczenie chpa. Manual 6 biegów.

    Ile potrzeba oleju do wymiany w skrzyni biegów, starczą 2 litry?
    Dzwonilem do serwisu i po vinie doszli ze potrzeba oleju z oznaczeniem G 055 512 A2
    Zamówiłem taki w serwisie Skody a na fakturze był dopisek "skrzynia 5 biegów". Na pewno nada się do 6 biegowego?

    Przepraszam jesli byl taki temat. Nie moglem nic znalezc.

  • #2
    Hej, Ta skrzynia w CHPA o oznaczeniu 0A4 to skrzynia 6-biegowa przerobiona z 5-biegowej, dlatego gdzieniegdzie może być info o 5 biegach.
    Poza tym zerknij sobie tu:
    Jaki olej do skrzyni biegów - Octavia Club Polska
    Ostatnio edytowany przez spj; 5971.
    Pozdrawiam,


    Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez spj Zobacz wpis
      Hej, Ta skrzynia w CHPA o oznaczeniu 0A4 to skrzynia 6-biegowa przerobiona z 5-biegowej, dlatego gdzieniegdzie może być info o 5 biegach.
      Poza tym zerknij sobie tu:
      Jaki olej do skrzyni biegów - Octavia Club Polska
      Dzięki Kolego za odzew. Zastanawiam się tylko dlaczego zalales olej o innym oznaczeniu? Bo zadzwonilem do aso i mi podali ten który napisalem wczesniej, chyba ze zmienili oznaczenia albo zalecenia

      Komentarz


      • #4
        Bo od ASO mam info, że właśnie ten.
        Pozdrawiam,


        Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

        Komentarz


        • #5
          Mi w ASO Warszawa aleje Jerozolimskie powiedzieli że oleju się nie wymienia i nawet nie chciał podać jakim jest zalany. A z ciekawości zadzwoniłem do Krakowa i mi podał właśnie G 055 512 A2

          Komentarz


          • #6
            O3 163kkm, wg książki olej w skrzyni nie ruszany, jeździć czy wymienić przy okazji ? Biegi wchodzą normalnie póki co. Czy książka serwisowa mówi o maksymalnym przebiegu między wymianami ?

            Komentarz


            • #7
              W sumie w żadnym manualu oleju nie zmieniałem w skrzyni ^^ A miałem już z 6 aut. Poprzednie audi przy sprzedaży miało niecałe 400tys i olej nie ruszany. Biegi wchodziły bez problemu. Wiadomo tylko jak duży mróz to lekki opór na lewarku,ja się nie siłowałem z lewarkiem aż olej się rozgrzał
              ​​​​​​Z automatem już bym się tak nie zastanawiał. 50-60tys i zmiana.
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz


              • #8
                Jak w 1.9CDTI zlałem po ponad 220000km to nie chciałem uwierzyć, że to olej z mojego auta. Taki czysty, poważnie. Mechanik stwierdził, że to nie ma sensu, ale nasz klient- nasz pan.

                Komentarz


                • #9
                  Robi się chłodniej, czy wchodzą Wam ciężej biegi zaraz po odpaleniu auta ? Po przejechaniu paru km wszystko wraca do normy.

                  Komentarz


                  • #10
                    Nie. Jak w masełko Obstawiam że dopiero przy mocnych minusowych będzie to odczuwalne
                    Spalanie - Motostat.pl

                    Komentarz


                    • #11
                      W masełko to to raczej nie wchodzą chyba w każdej Skodzie.... jak nie w większości grupy Vag zawsze jest ten taki "zadzior"
                      W tzw. masełko to mogę powiedzieć że w żony Toyocie Yaris biegi wchodzą

                      Komentarz


                      • #12
                        Alleluja, jest dokładnie jak piszesz, biegi od nowości chodzą, jakby chłopaki na warsztacie szkolnym to składali. Przy Opelku gdzie popychałem czubkiem 2 palców.....

                        Komentarz


                        • #13
                          To ja mam chyba inaczej. W audi poprzednim wchodziły ciężej niż tutaj. W skodzie paluszkiem bez wysiłku wchodzą precyzyjnie z takim charakterystycznym dźwiękiem
                          Odkąd go mam,nie musiałem nigdy siły używać.
                          Jedynie co to można powiedzieć że są bardziej precyzyjne(jak wspomniałeś o Japończykach,tam mi strasznie pasuje praca lewarka zmiany biegów,zwłaszcza krótkie w hondzie).
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz


                          • #14
                            Nie piszę, że się z lewarkiem siłuje ale tak jak sam napisałeś słychać ten charakterystyczny dźwięk i jednak delikatne haczenie ale nie ma samochodu idealnego jeszcze takiego nie wyprodukowali

                            Komentarz


                            • #15
                              W sumie denerwuje czasem praca skrzyni przy wrzucaniu wstecznego. Czasem jest albo z lekkim oporem albo zgrzytem.
                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Rybus85 Zobacz wpis
                                W sumie denerwuje czasem praca skrzyni przy wrzucaniu wstecznego. Czasem jest albo z lekkim oporem albo zgrzytem.
                                Proponuję zanim wrzucisz R dać np. na 3 i cofnąć na luz i wtedy wrzucić R

                                Komentarz


                                • #17
                                  U mnie najczęściej jak podjeżdżam i od razu wrzucam wsteczny. Zauważyłem że jak stanę to najlepiej wpierw na luz,puścić sprzęgło,znów sprzęgło i dopiero wsteczny. Wtedy brak szans. Trochę to dziwne,nadal się nie przyzwyczaiłem po półtora roku
                                  Spalanie - Motostat.pl

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    U mnie jest gorzej, czasem bo czasem po postoju, wyjezdzam z garazu , chce dac wsteczny i nie wchodzi. Daje luz i znow wsteczny, tym razy wchodzi jak w maslo.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Synchronizator

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Żaden synchronizator !!! Jeszcze by brakowało żeby skrzynię rozbierał. Wiele skrzyń biegów ma tendencje do "sztywniejszego" wrzucenia biegu wstecznego i jest to normalne zjawisko. Jak już ci się zdarzy, że za pierwszym razem nie wejdzie to na luz i drugie wysprzęglenie pomoże. Pracuje w serwisie i codziennie jeżdżę najróżniejszymi egzemplażami i jedno wiem - wystarczy z wyczuciem wrzucać biegi, a nie na pałę i wszystko będzie dobrze.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Otóż to! w każdym samochodzie biegi żyją swoim życiem. Mój dorobek od momentu uzyskania prawo jazdy to 7 samochodów z czego 2 to Renault i w każdym biegi wchodziły inaczej.
                                          Nie wspomnę o tym ,że jeździłem wieloma markami....
                                          Najgorzej wspominam Ursusa C328

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X