Witam
Skoda Octavia 1,6 TDI 110hp
Podczas wypalania dpf-a na postoju obroty są 1000rpm i działa wentylator. Kiedy wypalanie dobiega do końca słychać przez chwilę że w silniku coś się zadziało (coś jakby zmiana charakterystyki pracy silnika , trwa to 2 sekundy) , po jakimś czasie zatrzymuje się wentylator ale obroty są cały czas na 1000rpm.
Dopiero lekkie dotknięcie pedału przyspieszenia na 1500 rpm powoduje, że obroty spadają na 750 rpm.
Proszę o informację czy to jest prawidłowe działanie ? Pytam , ponieważ czasami po tak przeprowadzonej procedurze, na drugi dzień , silnik po rozgrzaniu znowu zaczyna procedurę wypalania. Teraz nie jestem pewien czy procedura dobiegła do końca, skoro silnik zaczyna ją od nowa.
pozdrawiam
Skoda Octavia 1,6 TDI 110hp
Podczas wypalania dpf-a na postoju obroty są 1000rpm i działa wentylator. Kiedy wypalanie dobiega do końca słychać przez chwilę że w silniku coś się zadziało (coś jakby zmiana charakterystyki pracy silnika , trwa to 2 sekundy) , po jakimś czasie zatrzymuje się wentylator ale obroty są cały czas na 1000rpm.
Dopiero lekkie dotknięcie pedału przyspieszenia na 1500 rpm powoduje, że obroty spadają na 750 rpm.
Proszę o informację czy to jest prawidłowe działanie ? Pytam , ponieważ czasami po tak przeprowadzonej procedurze, na drugi dzień , silnik po rozgrzaniu znowu zaczyna procedurę wypalania. Teraz nie jestem pewien czy procedura dobiegła do końca, skoro silnik zaczyna ją od nowa.
pozdrawiam
Komentarz