Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wyciszenie O3 (dodatkowe)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wyciszenie O3 (dodatkowe)

    Witajcie szanowni forumowicze,

    Czy moglibyście podzielić się ze mną doświadczeniami (wiedzą) związanymi z dodatkowych wyciszeniem auta - oczywiście chodzi o O3.
    Miałem od 2010 do 2020 O2 FL 1.8 TSI.
    Od 2020 mam O3 FL 2.0 TSI.
    Mam świadomość, że jestem nieobiektywny, ale odnoszę wrażenie, że w O2 było (zauważalnie) ciszej niż w O3.
    Nie mierzyłem niczym. To tylko moje wrażenie.
    Wiem, że zmiana silnika. Wiem, że w RS jest SoundActor (brzęczek).
    Tego wszystkiego mam świadomość.
    Ale nawet przy spokojnej jeździe (120) i wyłączonym brzęczku jest wg mnie większy szum (powietrza, opon).
    Silnik to silnik.
    I teraz:
    Myślę o dodatkowym wyciszeniu auta.
    Jaką wiedzę, jakie doświadczenie posiadacie w tym zakresie.
    Zakres prac, materiały, technika, wykonawca itd. itp.
    Będę wdzięczny za każdą informację, która przybliży mnie do zagadnienia wyciszenia auta.

    Serdecznie Was pozdrawiam i życzę szerokości .

  • #2
    Moim zdaniem sprawa jest beznadziejna, ja mam Octavia 1.8 TSI z 2013 roku, silnika w trasie w ogóle nie słychać tylko szum powietrza już dość głośno przy 140-160km/h.
    Szum pochodzi chyba głównie z dużych bocznych lusterek, częściowo przez uszczelki. Szyby boczne nie są klejone, nie ta klasa samochodu. Ostatecznie nic nie robiłem i pogodziłem się z tym. Przy 180km/h to jedzie się jak rakietą w kosmos.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez daxus Zobacz wpis
      Moim zdaniem sprawa jest beznadziejna
      No właśnie nie chcę, żeby sprawa była beznadziejna ...
      Auto nie jest beznadziejne, więc może można pomóc "fabryce"
      Może ktoś wyciszał O3 ?
      Bo nawet wyciszenie w O1, O2 i O4 nic mi nie powie. To zupełnie inna bajka.
      Czekam na kogoś kto napisze, że wyciszał i oceni: warto lub nie warto.
      Lub napisze co zrobił czego żałuje lub czego nie zrobił i tego żałuje.
      Do wiosny mam ewentualnie trochę czasu.

      Komentarz


      • #4
        Nie wiem czy to było tu czy na Octavia Team. Wyciszanie nadkoli, albo jakimś fabrycznym zestawem z grupy VW albo matami bitumicznymi.

        Komentarz


        • #5
          Źle podchodzisz do tematu . Każde auto które wyciszszysz będzie na plus każde auto które miałem poprawiałem po fabryce ale największe efekty były w O2 Fl gdzie robiłem poza drzwiami nadkola i podłogę razem częścią bagażnika . I maty matami ale pianka na matę daje o wiele lepsze efekty zarówno tłumiące hałas jak i wibracje . Zależnie od budżetu i zacięcia koszt będzie ok 1000zl na auto przy tych tańszych rzeczach

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpis
            Każde auto które wyciszszysz będzie na plus
            mam tego świadomość i dlatego chciałbym to zrobić jak najlepiej (i wiem, że idealnie się nie da)

            Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpis
            maty matami ale pianka na matę
            rozumiem, że oprócz samej maty lepiej jest położyć matę a na nią piankę?
            a przy takim podejściu "kanapkowym" jak wygląda sprawa ze spasowaniem wszystkiego (zachowaniem odległości, grubości, dystansów) oraz dodatkowej masy?
            gdzie można (należy) położyć samą matę a gdzie lepiej (powinno się) położyć matę i piankę?
            czyli, na które miejsca (z Waszej perspektywy) poświęcić więcej czasu i uwagi?
            i czy istnieją miejsca, które uważacie, że moglibyście dziś poprawić? (powtórzę - wiem, że ideału nie ma, ale skoro poprawiamy fabrykę)

            patryk23​ - wielkie dzięki , tego typu opinie są bardzo cenne

            Komentarz


            • #7
              O mase nie musisz się aż tak martwić bo te ok 10 kg mat to jak dobre zakupy a porozkładane wszędize na aucie .

              Na drzwiach mata , a na tapicerkę gabką (ale tu musisz sam ocenić ile masz miejsca by zaczepy trzymały bo nieraz trzeba odjąć.
              Podłoga, nadkola , sciana grodziowa na tyle ile podejdziesz mata plus gąbka , dobrze nagrzewać matę opalarką by ułożyła się do przetłoczeń i nie całymi arkuszami tylko dopasowywać jak nawiekszymi kawałkami tam gdzie nie wejdize cały .

              Z perspektywy czasu moze dach matami wyłożyłbym .

              W O3 nie żałowałbym na wygluszenie ,bo jezdzilem FL i masakrycznie głośno jest w serii

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X