Czyszczenie dolotu 1.0 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mayos
    Classic
    • 2025
    • 2

    Czyszczenie dolotu 1.0 TSI

    Przymierzam się do czyszczenia dolotu w swoim 1.0 TSI z 2019r. Kod silnika DKRF.
    Mam już maszynę do czyszczenia łupinami.
    Czy ktoś może coś podpowiedzieć jeżeli chodzi o rozbieranie dolotu i tej chlodniczki. Czy trzeba spuszczać płyn chłodniczy.

    Odnośnie odmy. Czy da się ją tylko wykręcić, wyczyścić i założyć z powrotem?

  • mariush19
    Rider
    • 2009
    • 643
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    a jak się podłączę, może ktoś zna poleci warsztat do czyszczenia dolotu tymi łupinami, najlepiej warmińsko mazurskie?

    Komentarz

    • zulu
      Ambiente
      • 2019
      • 229
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      To z innej beki. Co Ci się dzieje, że chcesz co zrobić? Bo jeśli nic, to po co ruszać. Znów, jeżeli jednak coś się dzieje, to co powinno niepokoić.

      Komentarz

      • mariush19
        Rider
        • 2009
        • 643
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        U mnie szarpie na zimnym przy równej jeździe 50-60 na ciepłym też potrafi, szarpie przy pełnym bucie, jakby brak mocy też, przebieg 100 kkm, 90% To jazda do pracy 80-90 pyr pyr, A wtedy ta wewnętrzna recyrkulacja spalin działa Z trybie high przy niskich obrotach i małym obciążeniu. Mam wykres z serwisówki z działania tego gówna, z każdym rokiem coraz gorzej jest. Owszem jest jakiś procent szans że to świeca, cewka itd itp, ale nie w TSI, tu trzeba zacząć od czyściutkiego dolotu
        Ostatnio edytowany przez mariush19; 6046.

        Komentarz

        • zulu
          Ambiente
          • 2019
          • 229
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Hmmm, nie widzę falowania obrotów ale na postoju mam wrażenie jakby wahnięcia w obrotach na ułamek sekundy od czasu do czasu i w sumie nic więcej. Zero problemów z przyśpieszaniem. Ostatnio też wolna jazda, 146kkm, świece tylko raz w pakiecie wymienione przy 60kkm.

          Komentarz

          • mariush19
            Rider
            • 2009
            • 643
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6

            tsi egr.jpg

            Wszystko zależy od stylu jazdy i rodzaju tras jakie pokonujemy, każde zasyfienie dalej inne objawy. Na tym wykresie widać że na końcu suwu wydechu otwierają się zawory ssące i spaliny lecą w dolot po czym są zasysane z powrotem.
            VW podaje w serwisówkach że np CZDA nie ma recyrkulacji. No nie ma bo nie ma zaworu EGR na zewnątrz, to jest wewnętrzna recyrkulacja także nie trzeba nawet o niej mówić. Te problemy z wahnięciami na jałowym to początek, dużo przypadków czytałem że właśnie tylko problemy z jałowym są. U mnie widocznie już jest tak zajeb.... że na jałowym jest idealnie ale później jest kaszana.

            Komentarz

            • mayos
              Classic
              • 2025
              • 2

              #7
              Wrzucam krótki film z czyszczenia mojego dolotu przeze mnie w mojej O3FL. Są tam zdjęcia przed czyszczeniem i po czyszczeniu. Dodam jeszcze, że nie zauważyłem wzrostu mocy, nie spodziewam się też mniejszej ilości wypadania zapłonu ani mniejszego szarpania. Przynajmniej po zrobieniu 300km od czyszczenia nie widzę symptomów.

              Mój kolega z tym samym silnikiem, ten sam rocznik tylko przebieg o 20k większy miał trochę czystszy ten dolot. Kwestia pewnie stylu jazdy.


              Ostatnio edytowany przez mayos; 10007403.

              Komentarz

              • mariush19
                Rider
                • 2009
                • 643
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Objawy jak pisałem wcześniej, najpierw poszarpywała tylko na zimnym w zimę, potem już i w lato, potem przy obciążeniu, przy jeździe na tempomacie 50-60, potem przy odjeździe z ronda skrzyżowania na 2 biegu takie 2-3 mocniejsze szarpnięcia..

                1.4 TSI przebieg 105kkm. Po czyszczeniu od razu po pierwszym ruszeniu bajka, równiutko, zero poszarpywania które wcześniej było, pięknie na obroty wchodzi, dużo mocy przybyło. Spalanie przy mojej jeździe do pracy 20 w jedną stronę, z 5.5-5.8 spadło poniżej 5. Nie sądziłem że ten silnik tak pięknie i równo pracuje, kupiłem przy przebiegu 45kkm i już tam coś było czuć na zimnym.
                Załączone pliki

                Komentarz

                Pracuję...