Czyszczenie dolotu 1.0 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mayos
    Classic
    • 2025
    • 1

    Czyszczenie dolotu 1.0 TSI

    Przymierzam się do czyszczenia dolotu w swoim 1.0 TSI z 2019r. Kod silnika DKRF.
    Mam już maszynę do czyszczenia łupinami.
    Czy ktoś może coś podpowiedzieć jeżeli chodzi o rozbieranie dolotu i tej chlodniczki. Czy trzeba spuszczać płyn chłodniczy.

    Odnośnie odmy. Czy da się ją tylko wykręcić, wyczyścić i założyć z powrotem?

  • mariush19
    Rider
    • 2009
    • 639
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    a jak się podłączę, może ktoś zna poleci warsztat do czyszczenia dolotu tymi łupinami, najlepiej warmińsko mazurskie?

    Komentarz

    • zulu
      Ambiente
      • 2019
      • 228
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      To z innej beki. Co Ci się dzieje, że chcesz co zrobić? Bo jeśli nic, to po co ruszać. Znów, jeżeli jednak coś się dzieje, to co powinno niepokoić.

      Komentarz

      • mariush19
        Rider
        • 2009
        • 639
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        U mnie szarpie na zimnym przy równej jeździe 50-60 na ciepłym też potrafi, szarpie przy pełnym bucie, jakby brak mocy też, przebieg 100 kkm, 90% To jazda do pracy 80-90 pyr pyr, A wtedy ta wewnętrzna recyrkulacja spalin działa Z trybie high przy niskich obrotach i małym obciążeniu. Mam wykres z serwisówki z działania tego gówna, z każdym rokiem coraz gorzej jest. Owszem jest jakiś procent szans że to świeca, cewka itd itp, ale nie w TSI, tu trzeba zacząć od czyściutkiego dolotu
        Ostatnio edytowany przez mariush19; 6046.

        Komentarz

        • zulu
          Ambiente
          • 2019
          • 228
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Hmmm, nie widzę falowania obrotów ale na postoju mam wrażenie jakby wahnięcia w obrotach na ułamek sekundy od czasu do czasu i w sumie nic więcej. Zero problemów z przyśpieszaniem. Ostatnio też wolna jazda, 146kkm, świece tylko raz w pakiecie wymienione przy 60kkm.

          Komentarz

          • mariush19
            Rider
            • 2009
            • 639
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6

            tsi egr.jpg

            Wszystko zależy od stylu jazdy i rodzaju tras jakie pokonujemy, każde zasyfienie dalej inne objawy. Na tym wykresie widać że na końcu suwu wydechu otwierają się zawory ssące i spaliny lecą w dolot po czym są zasysane z powrotem.
            VW podaje w serwisówkach że np CZDA nie ma recyrkulacji. No nie ma bo nie ma zaworu EGR na zewnątrz, to jest wewnętrzna recyrkulacja także nie trzeba nawet o niej mówić. Te problemy z wahnięciami na jałowym to początek, dużo przypadków czytałem że właśnie tylko problemy z jałowym są. U mnie widocznie już jest tak zajeb.... że na jałowym jest idealnie ale później jest kaszana.

            Komentarz

            Pracuję...