Szkolenie Octavia 3 w Opalenicy pod Poznaniem.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jacog
    Rider
    • 2008
    • 420
    • Felicia I (6U1)

    #26
    Nie bardzo rozumiem skąd taki strach przed S&S tym bardziej, że to prymitywny system wykorzystujący istniejące elementy a nie coś bardziej zaawansowanego z gromadzeniem energii w wirującej masie.

    Jeździłem dwa lata temu A1 1.2TSI 85KM z S&S. Jakoś się to nie kłóciło z pracującą klima - po prostu silnik się nie wyłączał jak potrzebna była praca kompresora klimy. Jeżdziłem też przez dwa tygodnie Yarisem z jakąś benzyną też z S&S - ani razu nie pomyślałem aby go wyłaczyć. Na pewno lepiej mieć niż nie.

    Komentarz

    • ketivv
      L&K
      • 2011
      • 1155

      #27
      Zamieszczone przez marlej108
      fernando napisał/a:
      Haha, widać, jakie samochody klasy średniej porównywali do Octavii, hipokryci

      marlej108 napisał/a
      trafna uwaga
      dokładnie, ważne co chcesz podkreślić jak wielkość to porównujemy do kompaktu jak cenę to do "limuzyny" :-)

      Komentarz

      • Puchacz
        Moderator
        S_OCP Member
        • 2004
        • 1192
        • Superb III (3V3)

        #28
        Zamieszczone przez ketivv
        dokładnie, ważne co chcesz podkreślić jak wielkość to porównujemy do kompaktu jak cenę to do "limuzyny" :-)
        Auta były zebrane w parach O3 vs konkurent i kryterium było nie tylko według rozmiaru i grupy, ale były to auta o podobnej wartości przy takim samym wyposażeniu. Zabrakło chyba tylko jakiegoś Chevroleta, Cytryny C4 no i oczywiście aut z grupy.

        Co do silników - tak jak pisał rowerek podobno całkiem nowe jednostki. Przede wszystkim w TSI rozrządy na pasku, a nie na łańcuchu - dla tych bojaźliwych.

        Szok bo 1.2 TSI 85 KM jedzie. Jak ktoś nie jest fanem dynamicznej jazdy to to wystarczy do swobodnego przemieszczania się, ale głównie po mieście. Jeśli jakiekolwiek trasy to polecałbym 105 z 6 biegową skrzynią.

        Start/Stop - mnie nawet nie denerwował, a i TSI bardzo gładko startują w porównaniu z niektórymi innymi benzynowymi silnikami. Zwłaszcza w manualach, gdzie stoimy sobie na światłach, wciskamy sprzęgło i już slinik startuje, jest to całkiem ok. Philu najlepiej jednak jakbyś się wybrał na jazdę testową po mieście i sprawdził czy Ci to odpowiada.

        Pozdrowienia dla lukas_jg i ciuk15, oraz oczywiście wszystkich pozostałych uczestników spoza OCP.

        Jeszcze tak słowem podsumowania O3 vs reszta. Octavka poza oczywiście przewagą rozmiarów i miejsca w środku jest IMO najlepiej dopracowana i przemyślana. Wszystko jest pod ręką i jest takie jak być powinno. Ale co ja tam wiem, skoro sam mam O2 to nie jestem obiektywny
        No i nowe DSG mają ewidętnie dopracowane programy. Skrzynie o wiele lepiej się zachowują, zarówno 6 jak i 7 biegów.
        Ja tu tylko sprzątam...

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #29
          Czy wiecie cos na temat napedu 4x4 w O3... jestem zainteresowany zakupem.
          Na rekonesansie w salonie miły Pan mowil ze od czerwca bedzie dostepna ale tylko w nadwoziu "kombi".
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • marlej108
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 4976
            • Octavia III (5E3)
            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

            #30
            Zamieszczone przez Puchacz
            Jeszcze tak słowem podsumowania O3 vs reszta. Octavka poza oczywiście przewagą rozmiarów i miejsca w środku jest IMO najlepiej dopracowana i przemyślana. Wszystko jest pod ręką i jest takie jak być powinno. Ale co ja tam wiem, skoro sam mam O2 to nie jestem obiektywny.
            a odpowiedz mi na jedno pytanie - byl tam do porownan VW Golf?

            Zaloze sie, ze nie :twisted:
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            • lukas_jg
              Rider
              • 2012
              • 600
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #31
              marlej108, nie ;-)
              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

              Komentarz

              • Puchacz
                Moderator
                S_OCP Member
                • 2004
                • 1192
                • Superb III (3V3)

                #32
                marlej108, chyba napisałem wyraźnie w pierwszym zdaniu:

                Auta były zebrane w parach O3 vs konkurent i kryterium było nie tylko według rozmiaru i grupy, ale były to auta o podobnej wartości przy takim samym wyposażeniu. Zabrakło chyba tylko jakiegoś Chevroleta, Cytryny C4 no i oczywiście aut z grupy.
                marlej108, bo już przesadzasz. Fajnie, że masz Volkswagena - cieszymy się z Tobą. Ale przestań się tak tu branzlować nad tym swoim Golfem. Jak tego potrzebujesz to chyba są jakieś fora Golfiarzy? Gdzie podobni Tobie potrafią sobie wytłumaczyć czemu zapłacili więcej za mniej.

                Piszę publicznie, żeby nie było zdziwienia. Przestajemy tolerować Twoje nic nie wnoszące bzdety w każdym wątku dotyczącym O3 i uprzedzam, że za każdy następny tego typu post będziesz odpowiednio nagradzany. My się tu branzlujemy nad Octaviami i Skodami, i tyle.

                przemik, raczej jak zawsze 4x4 dostępne będzie tylko w Combi.
                Ja tu tylko sprzątam...

                Komentarz

                • ukuk
                  Rider
                  • 2010
                  • 699

                  #33
                  Ciekawe wydarzenie... a ze tak zapytam: Pranie mozgu tez bylo?

                  Mam na mysli cos w stylu: Boczki plastikowe sa lepsze od materialowych... bo gdy sie pobrudza mozna je umyc szlaufem jak w Tarpanie?

                  A odnosnie Start/Stop. Skoro pewne komponenty sa wzmocnione pod ten system to logika nakazuje, ze najlepiej jest ten system miec... i wylaczyc go na stale. :diabelski_usmiech

                  Komentarz

                  • Puchacz
                    Moderator
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 1192
                    • Superb III (3V3)

                    #34
                    Zamieszczone przez ukuk
                    Ciekawe wydarzenie... a ze tak zapytam: Pranie mozgu tez bylo?
                    Po co robić pranie mózgu, komuś kto jest fanem marki i już jeździ Skodą. To zupełnie zbędne. A praktycznie wszyscy obecni przyjechali Skodami.

                    Zamieszczone przez ukuk
                    Mam na mysli cos w stylu: Boczki plastikowe sa lepsze od materialowych... bo gdy sie pobrudza mozna je umyc szlaufem jak w Tarpanie?
                    Nie, na codzień nikt nie malkontenci czy te boczki to są wytwarzane z plastiku typu PCV PVC czy może mają domieszkę czegoś szlachetnego. Ani czy materiał to jest tkany z włókien sztucznych czy naturalnych. W sumie to ani nikt nie zadał takiego pytania, ani nikt z prowadzących o tym nie wspominał.

                    Ale ja tam się nie wypowiadam, bo dla mnie wszystkie te auta miały materiały wnętrza zbliżone i ja nie widzę różnicy miedzy Octavią, Golfem, a Rapidem. W tej klasie IMO wszyscy mają podobnie, dopiero w premium można spotkać coś lepszego jeśli komuś na tym zależy.

                    Mnie bardziej interesuje kolorystyka, bo jasne wnętrze jest super (o ile nie wozi się dzieci). Czy design i ergonomia, a ta w Octavi bije na głowę konkurencję. Astra masakra, Focus jakoś ujdzie, ale konsola ma z milion przycisków, Ceed i Hyundai wbrew pozorom bardzo poprawnie. W Ceed do wszystkich elementów z chromem, gałka zmiany biegów szara z tandetnego plastiku i biegi zaznaczone tylko rowkiem zniszczyła cały efekt wnętrza. Auris, no tutaj to popłynęli. Nic do siebie nie pasuje, ani kształtem ani kolorystyką, nawet czcionki na wyświetlaczach radia i kompa różne, przełączniki jak z tego w/w tarpana. Coś jakby wyrzucali z fabryk zapasy części z ostatnich 30 lat produkcji różnych aut i pomyśleli, zróbmy z tego jedno auto. Megane - mimo jak widać szczerych chęci konstruktorów, smutek i żal.

                    Całość bardziej skupiała się wrażeniach z jazdy, asystentach parkowania, asystentach pasa ruchu, trybach jazdy i innych nowinkach odróżniajacych O3 od konkurencji.
                    Ja tu tylko sprzątam...

                    Komentarz

                    • padero
                      Rider
                      • 2009
                      • 369
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez Puchacz
                      Czy design i ergonomia, a ta w Octavi bije na głowę konkurencję. Astra masakra, Focus jakoś ujdzie, ale konsola ma z milion przycisków, Ceed i Hyundai wbrew pozorom bardzo poprawnie. W Ceed do wszystkich elementów z chromem, gałka zmiany biegów szara z tandetnego plastiku i biegi zaznaczone tylko rowkiem zniszczyła cały efekt wnętrza. Auris, no tutaj to popłynęli. Nic do siebie nie pasuje, ani kształtem ani kolorystyką, nawet czcionki na wyświetlaczach radia i kompa różne, przełączniki jak z tego w/w tarpana. Coś jakby wyrzucali z fabryk zapasy części z ostatnich 30 lat produkcji różnych aut i pomyśleli, zróbmy z tego jedno auto. Megane - mimo jak widać szczerych chęci konstruktorów, smutek i żal.
                      Miałem podobne odczucia, chodząc po salonach róznych marek w poszukiwaniu auta, wszystkie niby ładne, nowoczesne, ale gdzieś tam zawsze jakaś pierdoła się znajdzie, która psuje całokształt, dlatego poszedłem do swoich i zamówiłem OIII
                      Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

                      Komentarz

                      • ukuk
                        Rider
                        • 2010
                        • 699

                        #36
                        Co do designu w wymienionej konkurencji moge sie podpisac pod Twoim podsumowaniem w 100%. Szkoda troche, ze nie bylo C4-ki i Golfa do porownania bo IMO te dwa obok Ceeda to czolowka w klasie. Aha... OIII tez nic nie brakuje.... oprocz tych boczkow. :twisted:


                        Jeszcze odnosnie Aurisa... tam to chyba zupelnie oglupieli. Zegarek z bylego stadionu 10 lecia za 5 zl, deska ciosana siekierą i "dopieszczana" lomem, nawiewy niczym frelka z PRL-u. Nie wiem kto i pod wplywem czego to wymyslil.

                        Komentarz

                        • michalek1912
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 113

                          #37
                          Czy wspominali, kiedy będzie dostępna O3 1.8 TSI ze skrzynią manualną?
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70887

                          Komentarz

                          • Puchacz
                            Moderator
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 1192
                            • Superb III (3V3)

                            #38
                            Zamieszczone przez ukuk
                            Aha... OIII tez nic nie brakuje.... oprocz tych boczkow. :twisted:
                            Aha, no takich szczegółów nie zauważyłem.

                            Zamieszczone przez ukuk
                            Jeszcze odnosnie Aurisa... tam to chyba zupelnie oglupieli. Zegarek z bylego stadionu 10 lecia za 5 zl, deska ciosana siekierą i "dopieszczana" lomem, nawiewy niczym frelka z PRL-u. Nie wiem kto i pod wplywem czego to wymyslil.
                            Bardzo długo można pisać o Aurisie Taak ten zegarek jest po prostu uroczy, do tego jego umiejscowienie... Jak zwracaliśmy uwagę na niego innemu uczestnikowi po jeździe Aurisem to mówi, zegarek, jaki zegarek? Ja nie widziałem żadnego zegarka.
                            No nie dziwne, jak jest on po stronie pasażera

                            Ale nie można zarzucić Aurisowi fajnej, precyzyjnej skrzyni, fajnego prowadzenia i całkiem znośnego układu kierowniczego. Dobrze dobranych przełożeń i benzynowych silników brzmiących jak diesle...

                            Zamieszczone przez michalek1912
                            Czy wspominali, kiedy będzie dostępna O3 1.8 TSI ze skrzynią manualną?
                            W konfiguratorze występuje 1.8 TSI z 6 biegowym manualem. A co jest jakiś problem z zamawianiem?

                            Ogólnie sporo dodatków jak aktywny tempomat, rozpoznawanie znaków czy automatyczne światła drogowe będzie od 22 tygodnia produkcji. Ale one w konfiguratorze chyba już występują i można zamawiać.
                            Ja tu tylko sprzątam...

                            Komentarz

                            • ukuk
                              Rider
                              • 2010
                              • 699

                              #39
                              A szybciej mieliscie okazje pojezdzic tymi podstawionymi samochodami? Interesuje mnie takie bezposrednie porownanie wyciszenia O3 vs Astra/Focus.

                              Komentarz

                              • Majowy
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 215

                                #40
                                No niestety boczki stały się sławne już nie tylko na forum. Dzisiaj kolega z pracy, który w weekend jeździł nową O3 przyszedł do mnie oglądać jak to wygląda w O2FL. Po oględzinach stwierdził, że kiepsko i przyoszczędzili w miejscu, w którym nie powinni...

                                Komentarz

                                • ukuk
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 699

                                  #41
                                  No jak niestety... Jak zobacza ze glupia oszczednosc szmatki o wartosci 2 Euro sprawila, że 20? 200? 500? osob wybralo fajnie wykonczonego Ceeda to OIV powroci do "normlanosci".

                                  Ogolnie Skoda i tak ma szczescie, ze dysponuje turbobenzynami... bo gdyby kijanka sie ich dorobila to moglaby powaznie namieszac w Skodzianych raportach sprzedazy.

                                  Komentarz

                                  • Majowy
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 215

                                    #42
                                    To właśnie jest najdziwniejsze, bo KIA i Hyundai mają silniki turbo, tylko ich nie montują w modelach na rynek europejski. Teraz chyba dopiero w modelu Pro Ceed będzie 1,6 Turbo GDI - moc coś koło 200KM. Do zwykłego jednak raczej nie będą go montować.

                                    I to jest właśnie wielka przewaga O3 - bardzo szeroka gama silników. Chcesz jeździć spokojnie, nie potrzebujesz większej mocy, kupujesz 1,2TSI, jeździsz dużo, a potrzebujesz oszczędnego auta, masz 1,6TDI, potrzebujesz mocniejszego auta - proszę 1,8TSI i 2,0TDI. Sportowe wrażenia - masz RS-a. Jak jeszcze będzie Scout, to mamy praktycznie dla każdego coś ciekawego. Właściwie chyba tylko Ford może tu konkurować. No może jeszcze Opel, bo nawet Golf nie ma takiej szerokiej gamy silnikowej.

                                    Puchacz, a mieliście okazję przetestować i stwierdzić, czy są jakieś różnicę w komforcie i porwadzeniu pomiędzy wersją z belką, a wielowahaczem?

                                    Komentarz

                                    • Puchacz
                                      Moderator
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 1192
                                      • Superb III (3V3)

                                      #43
                                      Zamieszczone przez ukuk
                                      A szybciej mieliscie okazje pojezdzic tymi podstawionymi samochodami? Interesuje mnie takie bezposrednie porownanie wyciszenia O3 vs Astra/Focus.
                                      Niestety, autostrady nie było w planach. Miejscami i sporadycznie około 100 km/h. Ale nie wszystkimi autami tak samo.

                                      ukuk, ogólnie co do wyciszeń. Focus dobrze wyciszony, ale strasznie głośno tłumi nierówności. Innymi słowy - zawieszenie tłucze jak w O2. W O3 dali z tym radę. Jest o niebo lepiej niż w O2. Do tego 1.2 TSI są cholernie ciche, na biegu jałowym silnik da się zagłuszyć wentylatorem nawiewu na 1, o muzyce z radia nie wspominając. Ogólnie TSI pracują w niższym zakresie obrotów niż wolnossaki, wiec z tego tytułu może być nieco ciszej.

                                      Astra miała jakiś archaiczny silnik około 100 KM, więc niestety trzeba było ją kręcić do niebotycznych obrotów żeby jechała. Natomiast co do wygłuszenia ogólnie wszyscy spoko poza Megane, gdzie jakaś pomyłka. Bo o tym aspekcie auta całkowicie zapomniano. Jakby silnik pracował nam na kolanach, a pęd powietrza jak w kabrio.

                                      Zamieszczone przez Majowy
                                      Puchacz, a mieliście okazję przetestować i stwierdzić, czy są jakieś różnicę w komforcie i porwadzeniu pomiędzy wersją z belką, a wielowahaczem?
                                      Tak bo były wszystkie wersje silnikowe O3. Dodatkowo była straszna dyskusja na ten temat. I dowiedzieliśmy się, że 2.0 TDI nie załapał się na wielowahacz.

                                      Co do prowadzenia - na odpowiednim łuku ja czuję różnicę. Ale IMO nie wpływa to znacząco na prowadzenie. Nie jeżdzę na granicy przyczepności więc może nie jest to dla mnie tak istotne. Na torze mogłoby to pewnie robić większą różnicę. Ale jest to bardzo ciekawy temat. Co do jakości tłumienia nierówności - też nie widzę, a w zasadzie nie słyszę różnicy. A to, że się nieco inaczej auto zachowa przejeżdzając przez garb w trakcie pokonywania szybkiego łuku? Takich miejsc na codzień nie jest wcale wiele.

                                      Podsumowując, ja czuję dość dobrze auto i wyczuję różnicę, na tyle aby powiedzieć, którym jadę. Ale totalnie nie robiłoby mi to różnicy na codzień. Nie ma jakiejś strasznej utraty komfortu z tego tytułu.

                                      To może być tak jak z tymi boczkami. Ja się na nich nie kładę spać więc mało mnie one interesują. Tak samo nie idę ciąglę na 100% możliwości auta, ani nie wpadam w dziury w łukach więc nie przeszkadza mi czy to belka skrętna czy wielowahacz.

                                      Podobnie mogę powiedzieć po prostu, że Ceed jest fajny - zwarty. Hyundai trochę niepewny i myszkujący, a Focus mimo pewnego trzymania się drogi jakoś dziwnie podskakuje i zachowuje się kanapowo. O3 natomiast bez względu na belkę czy wielowahacz jest gdzieś po środku. Nie za twardo, nie za miękko, w miarę komfortowo, przyjemnie i neutralnie.

                                      Inna sprawa, że nie da się wszystkiego zauważyć w 10 km. A tylko w jednej sztuce Octavii 1.8 TSI był wielowahacz.
                                      Ja tu tylko sprzątam...

                                      Komentarz

                                      • Octavianos
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1130

                                        #44
                                        Również miałem okazję wziąć udział w tym szkoleniu wcześniej i podzieliłem się nieco wrażeniami-są bardzo podobne do ww.wymienionych szczególnie jeśli chodzi o porównanie z konkurentami.
                                        SIMPLY CLEVER
                                        Wiesz co dobre :-)

                                        Moja Maszyna
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                        Komentarz

                                        • marlej108
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 4976
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Puchacz
                                          uprzedzam, że za każdy następny tego typu post będziesz odpowiednio nagradzany.

                                          Puchacz,

                                          Hmm, to znaczy za jakiego typu post? Konkretnie prosze, ktory post?

                                          Mamy tu na forum regulamin i ciebie on tez obowiazuje, jak kazdego czlonka forum. Nie sadze, zebym naruszyl jego zapisy. A ostrzezenia dostaje sie za naruszenie regulaminu. No chyba ze te ostrzezenia to moze byc kaprys jednego z moderatorow, wtedy jest to prostu glupie.

                                          Jak dobrze ze nie jestes u nas jedynym moderatorem, albo nie daj Boze glownym administratorem. Uff...

                                          ps. a co do O3 to hmm, jestem jedna z osob, ktora na jego temat najwczesniej podawala wszelkie informacje jakie sie pojawialy (lacznie z opisem wersji wyposazenia jakie mi Skoda wyslala), terminy produkcji, pierwsze testy, itd. Jako jeden tez z pierwszych, ktorzy widzieli to auto na zywo, opisalem tez swoje wrazenia (w sumie to calkiem pozytywne za wyjatkiem wiadomych rzeczy (plastik i tylna kanapa)) na forum. Wiec albo Ty czytasz tylko wybiorczo te watki, albo sie do mnie przypieprzasz bo masz okres czy cos takiego. Wiec sorry, ale dalej bede pisal to co uwazam za stosowne i kropka.

                                          ps.2 z drugiej strony przyjmuje do wiadomosci ze to forum Octavii, a nie Golfa czy innego auta.

                                          ps.3 wcale nie wykluczone, ze jak mi odbije, to z Octavia III nie wyladuje ostatecznie w garazu...
                                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                          Spalanie - Motostat.pl

                                          Komentarz

                                          • michalek1912
                                            Ambiente
                                            • 2013
                                            • 113

                                            #46
                                            Jak bardzo różni się uśrednione spalanie dla silnika 1.8 TSI od tego które oficjalnie podaje producent? Czyli 7,8l/100km w mieście i 5,1 l/100km w trasie :lol:
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70887

                                            Komentarz

                                            • lukas_jg
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 600
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #47
                                              michalek1912, jak ciśniesz to dochodzi nawet do 16l/100. Po naszych testach było w okolicach ~10l/100 (tryb sport, częsty ogień i hamowanie) - trasa ~300km
                                              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                              Komentarz

                                              • Northeusz
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1677
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                #48
                                                Biorąc pod uwagę okoliczności
                                                tryb sport, częsty ogień i hamowanie
                                                oraz to, że ekonomia nie była czynnikiem, który mieliście na uwadze , to wynik ~10 l/100 można uznać za przyzwoity i akceptowalny dla tego silnika. W normalnych warunkach byłby na pewno niższy.
                                                Pozdrawiam
                                                Northeusz

                                                Komentarz

                                                • lukas_jg
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 600
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #49
                                                  Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                                  Komentarz

                                                  • Octavianos
                                                    L&K
                                                    • 2010
                                                    • 1130

                                                    #50
                                                    jak miło powrócić do tamtych chwil
                                                    SIMPLY CLEVER
                                                    Wiesz co dobre :-)

                                                    Moja Maszyna
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...