Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

dpf w nowej Octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez Tomek000

    Zamieszczone przez tomekb1
    To wypalanie to zaświecenie się kontrolki, komunikat by nie przerywać jazdy?
    Nie, kontrolka zapala się dopiero jeśli autu kilka razy z rzędu nie pozwolisz wypalić filtra tzn za szybko wyłączysz silnik np. po 3km.
    Normalny proces wypalania nie jest w żaden sposób sygnalizowany, choć można go rozpoznać np po podwyższonych obrotach biegu jałowego, lepsza reakcja na gaz, trochę inny dźwięk silnika itd.

    Czyli teoretycznie dojeżdżając na miejsce docelowe, zatrzymując samochód , jak obroty na jałowym biegu będą powyżej normalnych to należało by ruszyć i pojechać dalej?

    Zamieszczone przez Tomek000
    Mam nadzieje, że przybliżyłem Ci działanie filtra
    Dzięki Tomek. Teraz dopiero mam wrażenie, ze zaczynam pojmować.

    [ Dodano: Pią 03 Maj, 13 16:36 ]
    Zamieszczone przez kmink
    Jeżdżąc autem na takich dystansach jak opisujesz możesz mieć problem z podnoszeniem się poziomu oleju co będzie spowodowane częstymi regeneracjami DPFa...a raczej przygotowaniami do przeprowadzenia regeneracji.
    Gdy silnik się rozgrzeje, a ECU rozpocznie wypalanie to ty akurat będziesz dojeżdżał do domu/firmy...
    ... i wyłączę silnik.

    czy to właśnie wtedy do oleju dostaje się paliwo i rozrzedza go?
    Pozdrawiam
    Tomek

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez tomekb1
      Czyli teoretycznie dojeżdżając na miejsce docelowe, zatrzymując samochód , jak obroty na jałowym biegu będą powyżej normalnych to należało by ruszyć i pojechać dalej?
      Dokładnie tak, na tym właśnie polega specjalna troska o auto z dpf.

      Zamieszczone przez tomekb1
      Dzięki Tomek. Teraz dopiero mam wrażenie, ze zaczynam pojmować.
      :kciukgora

      Zamieszczone przez tomekb1
      ... i wyłączę silnik.

      czy to właśnie wtedy do oleju dostaje się paliwo i rozrzedza go?
      odpowiem za kolegę, tak
      Kodiaq 1.5 DSG Style

      Komentarz


      • #28
        Dzięki!!!!!


        Zaczynam to wreszcie rozumieć.
        Zastanawia mnie tylko co robią fachowcy w salonach. Zarówno w VW jak i w Skodzie na pytanie jak dbać o dpf otrzymałem odpowiedź, że wystarczy raz na tydzień-dwa przegonić auto jakieś 20 km. Teraz wiem, żę to tak nie działa.

        [ Dodano: Pią 03 Maj, 13 20:46 ]
        mam jeszcze jedno pytanko.

        Zwiększone zużycie paliwa w trakcie wypalania to na jakim poziomie się kształtuje? Bo rozumiem, żę chwilowe jest wtedy większe?
        Pozdrawiam
        Tomek

        Komentarz


        • #29
          Sprawdzilem olej, stoi w polowie miarki. Kiedys jak sprawdzalem, czyli jakies 2-3kkm wstecz bylo tyle samo. Olej ma w tej chwili 15kkm przebiegu.

          Jakbym ja mial czekac az jemu bedzie dobrze, to pewnie auto by cala zime stalo nie ruszane :lol:


          Jak on chce wypalic filtr to potrafi zima na odcinku 2km osiagnac 90'C na wskazniku, a spalanie z odcinka do domu zamiast 10l wynosi 15l 8) Tak to obserwowalem zima. Teraz nie zwracam uwagi, bo ostatnio tylko raz mial podniesione obroty, zgasilem i na drugi dzien dopalil sie jak mial ku temu warunki.
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez tomekb1
            Zastanawia mnie tylko co robią fachowcy w salonach. Zarówno w VW jak i w Skodzie na pytanie jak dbać o dpf otrzymałem odpowiedź, że wystarczy raz na tydzień-dwa przegonić auto jakieś 20 km. Teraz wiem, żę to tak nie działa.
            to mniej więcej tak działa najlepiej jak można wjechać na drogę szybkiego ruchu/autostradę

            osobiście nie kupowałbym diesla dla takich przebiegów o jakich piszesz, jesli będzie się często wypalał to i spalanie będzie większe, dla wolnych obrotów jest to ok 1,1 l/h zamiast 0,7 ll/h i nic z tym nie zrobisz bo jadąc do pracy auto będzie miało priorytet wypalania a nie oszczędności
            oczywiście jest DPF do ogarnięcia ale dla tych przebiegów dziennych nie warto się dręczyć

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez ketivv
              oczywiście jest DPF do ogarnięcia ale dla tych przebiegów dziennych nie warto się dręczyć
              dokładnie...
              auto ma służyć do jeżdżenia a nie "spuszczania" się nad nim ;-)
              Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
              https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

              www.tuneforce.pl
              www.dpfserwis.pl

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez ketivv
                Zamieszczone przez tomekb1
                Zastanawia mnie tylko co robią fachowcy w salonach. Zarówno w VW jak i w Skodzie na pytanie jak dbać o dpf otrzymałem odpowiedź, że wystarczy raz na tydzień-dwa przegonić auto jakieś 20 km. Teraz wiem, żę to tak nie działa.
                to mniej więcej tak działa najlepiej jak można wjechać na drogę szybkiego ruchu/autostradę
                hipotetycznie, zapełnienie filtra 14gram, napisz, co nam da z punktu widzenia wypalenia filtra taka wycieczka 20km z przepisową prędkością po autostradzie, bo co nam da jeśli pali się kontrolka albo wiemy, że będzie się wypalał to wiem.
                Pytam bo może nie wiem o czymś...


                Informacja dla tomekb1 zapełnienie filtra możesz poznać dopiero po podpięciu softu.

                Przy okazji polecam lekturą tego wątku i konkretnie tej strony, wpis kolegi neck99
                link
                Kodiaq 1.5 DSG Style

                Komentarz


                • #33
                  da nam to ze spaliny rozgrzeją i utrzymają temperaturę DPF-a potrzebną do wypalenia sadzy
                  proces będzie samoczynny i oszczędny tylko przy średnim obciążeniu silnika co dla większości aut o których rozmawiamy będzie w granicach 120-130 km/h
                  tak zostały dobrane przełożenia, żeby silnik pracował w swoim optimum przy prędkościach dopuszczalnych na większości autostrad w EU wtedy filtr DPF nie zanieczyszcza się tylko ewentualnie wypala to co na mim osiadło
                  przyśpieszenie powyżej o 20 czy 30 km/h będzie go już zadymiało

                  Zamieszczone przez Tomek000
                  Pytam bo może nie wiem o czymś...
                  czepiasz się i tyle, wiec mam pytanie co ma robić człowiek który ma Skodę s DPF i jedzi 2 razy po 10 km po mieście dziennie + 1 wyjazd np 1000 km na wakacje rocznie ?

                  Komentarz


                  • #34
                    [quote="ketivv"]proces będzie samoczynny i oszczędny tylko przy średnim obciążeniu silnika co dla większości aut o których rozmawiamy będzie w granicach 120-130 km/h
                    [quote="Tomek000"]

                    wow skad masz takie dane?
                    Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                    https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                    www.tuneforce.pl
                    www.dpfserwis.pl

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez ketivv
                      da nam to ze spaliny rozgrzeją i utrzymają temperaturę DPF-a potrzebną do wypalenia sadzy
                      proces będzie samoczynny i oszczędny tylko przy średnim obciążeniu silnika co dla większości aut o których rozmawiamy będzie w granicach 120-130 km/h
                      tak zostały dobrane przełożenia, żeby silnik pracował w swoim optimum przy prędkościach dopuszczalnych na większości autostrad w EU wtedy filtr DPF nie zanieczyszcza się tylko ewentualnie wypala to co na mim osiadło
                      przyśpieszenie powyżej o 20 czy 30 km/h będzie go już zadymiało
                      to niestety w 1.6d tak to nie działa, nie wyczytałem tego w necie tylko zaobserwowałem

                      we wtorek po 100km spokojnej jazdy po a4 właśnie 120-130km/h, auto w korku przed bramkami w Balicach wpadło na pomysł wypalenie filtra... pytanie do Ciebie, czemu to się nie wydarzyło podczas tych 100km?

                      Gdyby było jak piszesz byłoby idealnie... chłopaki na forum superb'a moją takie same obserwacje

                      Zamieszczone przez ketivv
                      czepiasz się i tyle, wiec mam pytanie co ma robić człowiek który ma Skodę s DPF i jedzi 2 razy po 10 km po mieście dziennie + 1 wyjazd np 1000 km na wakacje rocznie ?
                      może i się czepiam...
                      nie kupować auta z DPF?
                      Kodiaq 1.5 DSG Style

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez Tomek000
                        we wtorek po 100km spokojnej jazdy po a4 właśnie 120-130km/h, auto w korku przed bramkami w Balicach wpadło na pomysł wypalenie filtra... pytanie do Ciebie, czemu to się nie wydarzyło podczas tych 100km?
                        kiedy był wymieniany filtr powietrza ?

                        [ Dodano: Sob 04 Maj, 13 14:26 ]
                        Zamieszczone przez kmink
                        wow skad masz takie dane?
                        jaką prędkość maksymalną ma Octavia 1.6 lub 2.0 TDI ?

                        jakie obroty maja ich silniki przy prędkości 130 km/h na najwyższym biegu ?

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez ketivv
                          Zamieszczone przez Tomek000
                          we wtorek po 100km spokojnej jazdy po a4 właśnie 120-130km/h, auto w korku przed bramkami w Balicach wpadło na pomysł wypalenie filtra... pytanie do Ciebie, czemu to się nie wydarzyło podczas tych 100km?
                          kiedy był wymieniany filtr powietrza ?
                          8kkm wstecz

                          Zamieszczone przez ketivv
                          [ Dodano: Sob 04 Maj, 13 14:26 ]
                          Zamieszczone przez kmink
                          wow skad masz takie dane?
                          jaką prędkość maksymalną ma Octavia 1.6 lub 2.0 TDI ?

                          jakie obroty maja ich silniki przy prędkości 130 km/h na najwyższym biegu ?
                          1.6tdi vmax ~190km/h
                          przy 130km/h ma 2.4k obr

                          2.0tdi, niestety nie wiem
                          Kodiaq 1.5 DSG Style

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez Tomek000
                            przy 130km/h ma 2.4k obr
                            nie są to przypadkiem obroty maksymalnego momentu obrotowego ?
                            momentu w którym mieszanka spalana jest najbardziej efektywnie

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez ketivv
                              Zamieszczone przez Tomek000
                              przy 130km/h ma 2.4k obr
                              nie są to przypadkiem obroty maksymalnego momentu obrotowego ?
                              momentu w którym mieszanka spalana jest najbardziej efektywnie
                              max moment jest 1500-2500 więc zgadza się, z tego by wynikało że auto może produkować mało sadzy jeśli jedziemy nie zmieniając obciążenia, ale my piszemy o wypalaniu sadzy zgromadzonej już w filtrze... przy tych prędkościach
                              Kodiaq 1.5 DSG Style

                              Komentarz


                              • #40
                                "Regeneracja bierna
                                W przypadku procesu biernej regeneracji cząstki sadzy bez działania układu sterowania silnikiem są stale
                                spalane. Położenie filtra cząstek stałych w pobliżu silnika umożliwia to, że przykładowo podczas pracy na
                                autostradzie uzyskane zostają temperatury spalin od 350 do 500 °C. Jednocześnie cząstki sadzy w wyniku
                                reakcji z dwutlenkiem azotu przekształcane są w dwutlenek węgla. Ten proces przebiegający krokowo odbywa się powoli i stale poprzez warstwę platyny, która służy przy tym jako katalizator."
                                "Aktywna regeneracja
                                W przypadku aktywnej regeneracji cząstki sadzy poprzez celowe podwyższenie temperatury spalin zostają
                                spalone na skutek działania układu sterowania silnikiem. W ruchu miejskim, przy nieznacznym obciążeniu silnika, temperatury spalin są dla biernej regeneracji filtra cząstek stałych za niskie. Ponieważ żadna z cząstek
                                sadzy nie może już ulec rozkładowi, dochodzi do nawarstwiania się sadzy w filtrze. Gdy tylko uzyskane zostanie określone nagromadzenie sadzy w filtrze, następuje wprowadzona przez układ sterowania silnikiem regeneracja aktywna. Proces ten trwa ok. 10 minut.
                                Cząstki sadzy spalane są w temperaturze spalin 600 do 650 °C do dwutlenku węgla."

                                wypalanie wymuszone niech trwa 10 minut powiedzmy ze zaczyna się 10 minut po wyjechaniu z garażu - czas potrzebny na rozgrzanie silnika - ale nie może trwać cały czas bo wtedy przez np 1000 km na autostradzie musiało by zachodzić spalanie wymuszone w podwyższonej temperaturze ze znacznie podwyższonym spalaniem
                                system skonstruowany jest tak żeby w ruchu autostradowym i przy prędkościach obowiązujących na autostradach działał samoczynnie
                                stąd też prędkość ok 130 km/h przy obrotach maksymalnego momentu obrotowego przy którym z założenia paliwo spala się najbardziej optymalnie

                                nieszczelność w dolocie np. dziura w intercoolerze może spowodować większe dymienie
                                więc jeśli w ruchu autostradowym "przepisowym" :-) filtr nie wypala się samoistnie to trzeba szukać przyczyny ale niekoniecznie w nim samym

                                Komentarz


                                • #41
                                  Dzięki chłopaki za dyskusję i podesłany link.
                                  Myślę, że zrozumiałem już działanie dpf. Jeśli wypalanie bierne miałoby mieć miejsce (choć z dyskusji widać, żę nie każdy to potwierdza) to w moim przypadku raczej nieosiągalne, bo prędkości 120-130 mogę rozwijać 2 razy w roku w czasie wyjazdu i powrotu z urlopu. Pozostaje tylko obserwowanie wypalania inicjowane przez sterownik i nie wyłączania zapłonu w momencie , gdy ono następuje (może być kłopotliwe w przypadku dojazdów do pracy "na styk" .
                                  Muszę sobie to jeszcze wszystko wyliczyć. Ciekawy jestem o ile stopnieją oszczędności wynikające z niższego spalania ON jeśli musiałbym co jakiś czas zrobić dodatkową trasę autem oraz przeliczyć ile tego paliwa potrzebnego na wypalenie wyjdzie w ciągu całego roku.

                                  Czy w moim przypadku mogę do takich obliczeń założyć, że wypalanie będzie np. co 400 km i za każdym razem rozpocznie się np po 10 minutach mojej jazdy, czyli praktycznie wtedy , gdy już będę dojeżdżał na miejsce?

                                  Zamieszczone przez ketivv
                                  spalanie będzie większe, dla wolnych obrotów jest to ok 1,1 l/h zamiast 0,7 ll/h i nic z tym nie zrobisz bo jadąc do pracy auto będzie miało priorytet wypalania a nie oszczędności
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Jak on chce wypalic filtr spalanie z odcinka do domu zamiast 10l wynosi 15l ) Tak to obserwowalem zima.
                                  Jakby można było to prosił bym jeszcze innych o takie wpisy, bo może to nieco rzutować na koszt eksploatacji takiego silnika (pomijam tu całkowicie koszty związane z ewentualnym remontem osprzętu). Chodzi mi tylko o koszty paliwa.

                                  I jeszcze jedno pytanie. czy auto z dpf wyrabia się w przedłużonym cyklu serwisowania , czyli wymiana oleju co 30 kkm i czy zaleca się mimo wszystko w takim przypadku jego częstszą wymianę?
                                  Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
                                  Pozdrawiam
                                  Tomek

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    ketivv, znam te materiały :kciukgora

                                    Niestety nie działa to tak u mnie, temat badałem, sporo opisują koledzy na forum superb'a u nich również nie zachodzi wypalanie pasywne/bierne przy prędkościach o jakich pisałeś, a jeśli zachodzi to ubywają dziesiąte części gramów, nie opcji żeby na przykładowym dystansie 20km filtr został wypalony do zera.

                                    link do wątku

                                    Za chwile jadę w trasę, niestety sam i nie będzie chciało mi się badać, sprawdziłbym temperaturę spalin jaka powstaje, dymienie u mnie nie występuje.

                                    A tak btw badałeś temat dokładniej? mam na myślę zrobienie logów parametrów dpf przejazd jakiegoś dystansu w sposób jaki opisałeś i znowu sprawdzenie parametrów.
                                    Kodiaq 1.5 DSG Style

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      W tym tygodniu wrzuce dwa screeny wlasnie z jazdy po miescie w glownej mierze. Jeden zrobiony tydzien temu oraz jakis aktualny. Zobaczymy ile jest sadzy oraz czy moze wielce szanowny filtr mial chec sie wypalic.

                                      Ja tam nie widze sensu jezdzic 120-130. U mnie po zapaleniu lampki wystarczylo przejechac 1km z predkoscia 80-90 i obrotami 2,5-3tys obr/min. Nie mam screenow jakie bylo wtedy zapelnienie.

                                      To tak w kwestii jazdy o kropelce z predkosciami 80km/h po autostradach zeby auto palilo 3,5l i pytania kiedy wypali sie filtr.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez Tomek000
                                        dymienie u mnie nie występuje
                                        po czym stwierdzasz, że dymienie nie występuje ?

                                        Zamieszczone przez tomekb1
                                        Czy w moim przypadku mogę do takich obliczeń założyć, że wypalanie będzie np. co 400 km i za każdym razem rozpocznie się np po 10 minutach mojej jazdy, czyli praktycznie wtedy , gdy już będę dojeżdżał na miejsce?
                                        rozwiązaniem jest silnik benzynowy, zapomnij o dieslu bo przy tych przebiegach i charakterystyce przejazdów to żadna oszczędność

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez ketivv
                                          Zamieszczone przez tomekb1
                                          Czy w moim przypadku mogę do takich obliczeń założyć, że wypalanie będzie np. co 400 km i za każdym razem rozpocznie się np po 10 minutach mojej jazdy, czyli praktycznie wtedy , gdy już będę dojeżdżał na miejsce?
                                          rozwiązaniem jest silnik benzynowy, zapomnij o dieslu bo przy tych przebiegach i charakterystyce przejazdów to żadna oszczędność
                                          Wiadomo - im więcej km robię rocznie tym diesel szybciej się zwróci. Ale co ma do tego charakter jazdy? Nie bardzo rozumiem.
                                          Pozdrawiam
                                          Tomek

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            jest różnica czy np. 600 km miesięcznie robi się w dwóch odcinkach po 300 km - gdzie raz odpalone auto ma czas się rozgrzać i większość trasy auto jedzie z prędkościami przelotowymi
                                            można też te same 600 km miesięcznie zrobić w 60-ciu 10 km cyklach z czego połowa w korku dla każdego silnika poza elektrycznym to ciężkie warunki pracy ale wybierając miedzy benzyną a obecnym dieslem wybrałbym benzynę

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zrozumcie jedno, o tym jak często będzie się regenerował filtr DPF decyduje algorytm, ECU bierze pod uwagę, z jakimi prędkościami poruszał się samochód, z jakimi prędkościami obrotowymi użytkownik jeździ, jak często wciska sprzęgło, pedał przyspieszenia itd.

                                              W sytuacji gdy samochód jeździ głównie w mieście i w końcu wyjedzie na autostradę sterownik nie stwierdzi nagle że "ooo mam świetną okazję do wypalanie DPFa" tylko nadal sobie przelicza km-y i inne parametry i dopiero po kilkudziesięciu czy kilkuset km-ch może zainicjować regenerację filtra. Regeneracja może się rozpocząć nawet jeśli zapełnienie sadzą jest na bardzo małym czy nawet zerowym poziomie.

                                              Zauważasz że podnoszą się delikatnie obroty i zwiększa spalanie to nie gaś silnika tylko jedź kawałek dalej do momentu, aż spalanie się zmniejszy. Gdy zapali się kontrolka DPF..nie gasimy silnika, jedziemy najlepiej z prędkością ok 70-80km/h, obroty w okolicy 2800-3000...bo to są najlepsze warunki do regeneracji filtra a nie pędzenie autostrada 150km/h....

                                              Pomijając powyższe....jeździsz sporo w mieście to filtr będzie się regenerował dużo częściej niż podczas jazdy w trasie...większa częstotliwość regeneracji to większe zużycie paliwa i większe prawdopodobieństwo, że będzie się podnosił poziom oleju rozrzedzanego ropą. Jeśli tak się będzie działo to nie muszę tłumaczyć co się dzieje w silniku smarowanym taka mieszanką.

                                              Maicroft, to że u Ciebie nie ma problemu nie oznacza że u tysięcy innych ludzi będzie tak samo. U mnie w firmie obsługujemy miesięcznie kilkanaście samochodów z DPFami, zatarte silniki wymieniane na gwarancji, zatarte turbiny i mnóstwo innych awarii spowodowanych jeżdżeniem na rozrzedzonym oleju ... więc nie jest to jakiś wymysł tylko fakty :wink:
                                              Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                              https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                              www.tuneforce.pl
                                              www.dpfserwis.pl

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez kmink
                                                Zrozumcie jedno, o tym jak często będzie się regenerował filtr DPF decyduje algorytm, ECU bierze pod uwagę, z jakimi prędkościami poruszał się samochód, z jakimi prędkościami obrotowymi użytkownik jeździ, jak często wciska sprzęgło, pedał przyspieszenia itd.

                                                W sytuacji gdy samochód jeździ głównie w mieście i w końcu wyjedzie na autostradę sterownik nie stwierdzi nagle że "ooo mam świetną okazję do wypalanie DPFa" tylko nadal sobie przelicza km-y i inne parametry i dopiero po kilkudziesięciu czy kilkuset km-ch może zainicjować regenerację filtra. Regeneracja może się rozpocząć nawet jeśli zapełnienie sadzą jest na bardzo małym czy nawet zerowym poziomie.
                                                to po co czujnik ciśnienia przed i za DPF-em ?
                                                czy aby nie jest to forma pomiaru zapełnienia filtra cząstkami stałymi ?

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Ale to nie jest jedyny warunek :wink:
                                                  Filtr może być perfekcyjnie czysty a mimo tego ECU zainicjuje regeneracje - zrobi to profilaktycznie. Podczas tej regeneracji jest monitorowany stan zapełnienia i wtedy sterownik po stwierdzeniu że wszystko jest ok zakończy proces.

                                                  Jak napisałem wcześniej częstotliwość załączania regeneracji DPF jest zależna od wielu czynników, w skrócie - jeździsz w mieście to regeneracja włączana jest częściej, a więc i rozgrzewanie układu i dotrysk dodatkowej dawki paliwa występuje częściej...jeśli do tego dołożymy przerywanie regeneracji to łatwo się domyśleć co się dzieje z nadmiarem ropy...

                                                  Moim zdaniem jak ktoś mało jeździ, głównie po mieście to lepiej niech unika samochodu z DPFem bo może on być powodem frustracji i nerwów...a w ASO powiedzą tylko że samochód czasami trzeba "przegonić" ...
                                                  Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                                  https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                                  www.tuneforce.pl
                                                  www.dpfserwis.pl

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    To pierwszy screen zaraz po regeneracji i jezdzie miejskiej.

                                                    Bardzo mi sie podoba ta wartosc ujemna zmierzonego. Wiec co sadza mu ucieka sama, bez kontroli nad tym sterownika.

                                                    No i moje ulubione 5,4/61,3=0,0880913539967374 8)
                                                    Nie, to nie jest sytuacja kiedy auto stalo wlaczone przez godzine
                                                    Załączone pliki
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X