Zamieszczone przez r2r
dpf w nowej Octavii
Zwiń
X
-
O TYM MOWA :!:Zamieszczone przez marlej108tyle ze producenci aut... albo nie potrafia albo celowo robia takie gowno, ze te filtry sie psuja, zapychaja itd.... wiec cos co powinno byc niezauwazalne dla kierowcy, dzialac sobie niejako w tle, czyscic spaliny i dlugo sluzyc, pieprzy sie, psuje, zapycha itd. I w takim wypadku faktycznie filtr dpf to sie robi swoiste zło w aucie z dieslem.
Ja rozpatruję sprawę z wszystkich stron i jeżeli ma się zneutralizować ten syf, który czuć otwierając okno na autostradzie/czuć przechadzając się przy jakiejś krajówce biegnącej przez miasto to jestem jak najbardziej ZA, ale do kurwy nędzy nie takim kosztem, jak na poniższym przykładzie:
W tym momencie to naprawdę należy sobie zadać fundamentalne pytanie: PO CO WYNALEŹLIŚMY SAMOCHODY :?: :?: :?: Czy po to, żeby dowoziły nas w miarę szybko i komfortowo z punktu A do punktu B, czy po to żeby ten czas wydłużyć, i przysporzyć sobie problemu, wkurzenia, wydatku :?: :?: :?:Zamieszczone przez marlej108rektor ma sluzbowa Skode Superb 2.0 tdi... i filtr juz sie zapchal 2 razy, raz tak, ze samochod stanal miedzy Gdanskiem Oliwa a Sopotem i Pan Rektor do Sopotu jechal taksowka....
Niech producenci/ekolodzy wezmą pod uwagę, że jest jeszcze zwykły człowiek. Taki, który nie lansuje się pod McDonaldem i nie trzepie kilometrów w trasie, tylko zależy mu żeby dojechać do/z pracy i nic więcej.Zamieszczone przez Przem78A może producenci/ekolodzy itp. wynalazki w delikatny sposób sugerują przeznaczenie i sposób użytkowania samochodów ??!! czyli Diesel do tyrania kilometrów (wtedy praktycznie problem DPF nie występuje i faktycznie staje się bez obsługowy) a benzyna do lansu po mieście lub pod Mcdonaldem ??!!
PS:Poza tym, skoro diesel do tyrania kilometrów, to...ja np. tyram te kilometry ale po mieście, i tylko dlatego to auto nie dla mnie, właśnie z powodu DPFa.Artur
Komentarz
-
-
No właśnie i tu leży problem bo przez ostatnie 20 lat świat stał się 0/1, teraz w większości liczą się słupki, wykresy, tabeli grunt żeby było na + . Mnie też coraz bardziej wkurza wszechobecna elektronika, która dba o prowadzenie auta i teraz nawet jak bym chciał swoim autem "polatać bokiem na polu " to tego nie zrobię bo ESP wie lepiej gdzie powinienem jechać i dla mojego "dobra" nie można go oficjalnie wyłączyć. Mało tego elektronika w autach pomaga niedouczonym inżynierom bo kiedyś jak zrobili zawieszenie to było i komfortowe i można było trafić bez problemu w czarne a teraz twardo, sztywno i do tego konieczne ESP/ASR itp. żeby się nie zabić. Ja wychowywałem się na starych Mercedesach (przez 25 Padre miał 190/124/140) i tam poza LSD przy mocniejszych benzynach nie było elektronicznych kagańców, przejechaliśmy setki kkm i jakoś nic się nie stało.Zamieszczone przez r2rNiech producenci/ekolodzy wezmą pod uwagę, że jest jeszcze zwykły człowiek.
Komentarz
-
-
Przem78, można tak przechodzić płynnie z tematu w temat i wszędzie dopatrywać się plusów oraz minusów. Poprzez DPF, aż do systemów parkowania, które potem uruchamia jakaś cimcia i samochód za nią parkuje, bo sama bez tego utknie na pół godziny, przetrze sąsiadujące samochody, ktoś pewnie nagra z okna jej 30 minut bezdennej głupoty i wrzuci na Youtuba.
Wniosek ostateczny jest trochę paradokslany. Wymyślamy systemy, które mają Nas ochraniać, i potem całą odpowiedzialność za własne myślenie zwalamy na nie.Artur
Komentarz
-
-
Bo jak zapala sie lampka EPC to trzeba jechac do serwisu wymienic czujnik, ktory w tych autach pada nagminnie.Zamieszczone przez marlej108nomen omen - u mnie w pracy - rektor ma sluzbowa Skode Superb 2.0 tdi... i filtr juz sie zapchal 2 razy, raz tak, ze samochod stanal miedzy Gdanskiem Oliwa a Sopotem i Pan Rektor do Sopotu jechal taksowka....
A zapomnialbym. Dwa dni temu podjezdzam pod dom obroty 1000, no to stwierdzilem ze sprawdze sposob innych. Silnik juz byl cieply no to przejechalem 3km kolo domu z predkoscia okolo 80km/h przy 3000obr/min podjechalem pod dom i juz obroty znow byly na poziomie 700. Ale to mi sie tak, zebym specjalnie jechal zdarzylo po raz pierwszy
Komentarz
-
-
1,6 tdi przy 41k w fabce . jazda glownie po lodzi . ani razu kontrolka sie nie zapalila.
zeby dpf sie nie zapychal trzeba po pierwsze dobre paliwo.
po drugie dobry olej .(szybko dogrzewajacy sie)
po trzecie dolac diesel skydd ( dzieki niemu auto mniej kopci- mniej sadzy osadza sie na dpf)
od jakichs 3k mam chip na 133hp i tez nie zauwazylem cudow z dpfem
Komentarz
-
-
Szkoda, że współczesne samochody wymuszają na nas tworzenie takich tematów na forum. Osobiście jestem przeciwnikiem DPF. A przynajmniej w formie, w jakiej występuje obecnie. Czyli co? Że niby ja mam obchodzić się z autem jak z jajkiem tylko dlatego, że wybujane aspiracje UE przewidują drastyczne obniżki emisji podobno rakotwórczych substancji? Wątpię w wyłącznie opiekuńcze intencje urzędników. Z DPF nie ma nic pewnego. Choć jego posiadanie to tak czy inaczej kłopot - prędzej czy później.
Diesel coraz mniej zachęca do siebie korzyściami finansowymi.
Komentarz
-
-
Kwestia co nazywać "dobrym paliwem"? Czy 98 oktanów? Czy zwykłą 95, ale z markowej stacji (która w świetle polskiego krętactwa, też nie może być pewna na 100%)?Zamieszczone przez xtremesystemszeby dpf sie nie zapychal trzeba po pierwsze dobre paliwo.
Jaki preferujesz?Zamieszczone przez xtremesystemspo drugie dobry olej .(szybko dogrzewajacy sie)
Ogólnie chcąc sie przymierzyć do diesel'a z DPFem, to u mnie w mieście nie ma nawet takiego kawałka na którym można by mu dać spokojnie się wypalić, a wycieczek specjalnie ukierunkowanych na tę czynność nie zamierzałbym uprawiać.
Jak dajesz radę wypalić DPFa jeżdżąc po mieście?Artur
Komentarz
-
-
a czemu się dziwisz?! Zrobili min. definicję banana, marchewkę uznali za owoc i nauczyli nas myć ręce i wiele innych. Za kilka lub kilkanaście lat dowiemy się, że co niektórzy jesteśmy podludźmi, bo pełnoprawnym w unii jest tylko ten kto został poczęty po bożemu. Sorry za OT ale wp............... się unii do wszystkiego wk................ mnie do łez.Zamieszczone przez media24wybujane aspiracje UE
Komentarz
-
-
"W klasyfikacji urzędowej Unii Europejskiej marchew uznawana jest za warzywo. Ponieważ jednak w Portugalii marchew używana jest do wyrobu dżemów, w rozumieniu dyrektywy ustalającej parametry ich produkcji, marchew należy traktować jak owoc."Zamieszczone przez andrzej1962marchewkę uznali za owoc
Komentarz
-
-
Dodam jeszcze, że często zgłaszane jako usterka włączanie się wentylatora silnika na dłuższy czas wynika własnie z działania DPF.
Wypalanie się DPF potrafi roztopić asfalt pod autem.
Co do Ewropejskiego Sojuza to mają upraszczac przepisy i juz np. nie określać maksymalnej wysokości obcasów w niektórych zawodach. Powstała specjalna grupa do upraszczania hehe.
Komentarz
-
-
Panowie opowiem swoje doświadczenia z dpf-em.
Zdecydowałem sie na silnik TDI ponieważ widziałem jak kolega w prosty sposób go wyczyścił tzn. DPF był tak zapchany, że nawet procedura dopalania już nie skutkowała i silnik przeszedł w tryb awaryjny, czyli jechał ale tylko 60 km/h. Po wymontowaniu okazało się że faktycznie jest zapchany. Wlał do niego benzyny do pełna i nawet kropla nie wyleciała przez 24h. Po tym czasie znalazł w misce czarną maź. Następnie znowu przepłukał go benzyną aż zaczęła spływać na bieżąco. Zamontował i silnik odzyskał swoje parametry. Czasami najprostsze sposoby są najlepsze i nie potrzeba wydawać kasy na specjalne środki lub wydawać pienieądze na nowy DPF.
Pozdr
Komentarz
-
-
rozmawialem z moim tunerem. i czesciej niz dpf pada sonda cisnieniowa majaca mierzyc poziom jego zapelnienie.
jak sonda padnie to ecu mysli ze dpf jest zapchany i go w kółko wypala . przybywa oleju a takze moze wypalic dziure w dpf
dobre paliwo to po prostu trzymajace norme a nie jakies chszczone ropuszczalnikiem gowno.Zamieszczone przez r2rKwestia co nazywać "dobrym paliwem"? Czy 98 oktanów? Czy zwykłą 95, ale z markowej stacji (która w świetle polskiego krętactwa, też nie może być pewna na 100%)?
jak zalalem kiedys paliwo ze stacji 123 (partnerskiej statoila) to dpf wypalal mi sie co dwa dni.
jak leje ze sprawdzonej carrefourowskiej . dpf wypala sie 2-3 razy w miesiacu
dpf wypali sie spokojnie w miescie wystarczy ze pojedziesz w nim wiecej niz ok 5 km naraz. tzn , jak dogrzejesz olej do jakis 90 stopni . wlaczy sie procedura i wypali ci dpf nawet stojac w korku
sprawdzony przezemnie . statoil lazerway LL. do 1.6 tdi odpada motul xclean + LL . juz lepszy castrol edge LL.Zamieszczone przez r2rJaki preferujesz?
ale tak jak pisalem sposrod tych trzech Statoil najlepszy.
oczywiscie wszystkie z norma 507.00
Komentarz
-
-
Jeśli to nie jest żaden urban legend, to ja kurw.. nie mam więcej pytań :shock:Zamieszczone przez elektrykprostyWypalanie się DPF potrafi roztopić asfalt pod autem.
...i Niemiec coś takiego skonstruował :?:
To jak jest z trwałością blachy w okolicach tego DPFa?
Nie mówcie, że Wy to wciąż łykacie bez popicia!
Piąte koło każą założyć to też założycie?
Utwierdzam się tylko w przekonaniu, że to gówno(!) z praktycznością nie ma nic wspólnego - ma być drożej, trudniej, upierdliwiej...grunt, że do atmosfery nie przedostanie się dymek... :roll:
To zaczyna być moje ostateczne zdanie, kolejne dowody poświadczają na niekorzyść DPFa. Gdyby los rzucił mnie w objęcia diesla, to pierwsze co - wycinam to i robię program, a do Niemiec tylko samolotem! I to nie będzie to cebulactwo, tylko protest przeciwko graniu w huja i narzucaniu do woli coraz to droższych dziwactw przez "jedyny słuszny" koncern motoryzacyjny.Artur
Komentarz
-
-
no i zieje ogniem.
podlozylem lape pod rure wydechową jak wypalal. ida cieplejsze spaliny ale jest ok.
r2r naprawde masz skrzywienie zawodowe.
mam 3 taksiarzy za sąsiadów garażowych i wszyscy narzekają na "nowe" nie mając o tym pojecia.
ale jeden zaczyna sie reformowac i ciagle przychodzi mnie "niewtajemniczonego" o cos pytać z autem zwiazane.
dpf w skodzie dziala zajebiscie. na taksówce nie ma bata zeby sie zapchal
Komentarz
-
-
Po ilu km masz temp oleju 90 stopni? Pytam, bo w moim 1, 2 tsi taką temp mam dopiero po ok 10 km jazdy poza terenem zabudowanym, ale bardzo delikatnej. Mam wrażenie, że gdybym zdecydował się na tdi (a miałem dylemat) raczej bym miał problem z osiągnięciem właściwej temp. Oleju, bo moja trasa to przeważnie 12 km.Zamieszczone przez xtremesystems
dpf wypali sie spokojnie w miescie wystarczy ze pojedziesz w nim wiecej niz ok 5 km naraz. tzn , jak dogrzejesz olej do jakis 90 stopni . wlaczy sie procedura i wypali ci dpf nawet stojac w korku
Komentarz
-
-
tylko zdaje się nie wolno wypalać go stojąc w korku zgodnie z instrukcja serwisową :wink:Zamieszczone przez xtremesystemsdpf wypali sie spokojnie w miescie wystarczy ze pojedziesz w nim wiecej niz ok 5 km naraz. tzn , jak dogrzejesz olej do jakis 90 stopni . wlaczy sie procedura i wypali ci dpf nawet stojac w korku
a ja musiałem usunąć DPF przy 60Tkm bo mi się w mieście zapychał i serwisowe wypalanie nie skutkowało :lol:przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
Komentarz