Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

dpf w nowej Octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Zamieszczone przez r2r
    to pierwszą inwestycją będzie usunięcie z hukiem tego DPFa.
    A może producenci/ekolodzy itp. wynalazki w delikatny sposób sugerują przeznaczenie i sposób użytkowania samochodów ??!! czyli Diesel do tyrania kilometrów (wtedy praktycznie problem DPF nie występuje i faktycznie staje się bez obsługowy) a benzyna do lansu po mieście lub pod Mcdonaldem ??!!
    Pozdr. Przemek

    Komentarz


    • #77
      Zamieszczone przez marlej108
      tyle ze producenci aut... albo nie potrafia albo celowo robia takie gowno, ze te filtry sie psuja, zapychaja itd.... wiec cos co powinno byc niezauwazalne dla kierowcy, dzialac sobie niejako w tle, czyscic spaliny i dlugo sluzyc, pieprzy sie, psuje, zapycha itd. I w takim wypadku faktycznie filtr dpf to sie robi swoiste zło w aucie z dieslem.
      O TYM MOWA :!:
      Ja rozpatruję sprawę z wszystkich stron i jeżeli ma się zneutralizować ten syf, który czuć otwierając okno na autostradzie/czuć przechadzając się przy jakiejś krajówce biegnącej przez miasto to jestem jak najbardziej ZA, ale do kurwy nędzy nie takim kosztem, jak na poniższym przykładzie:

      Zamieszczone przez marlej108
      rektor ma sluzbowa Skode Superb 2.0 tdi... i filtr juz sie zapchal 2 razy, raz tak, ze samochod stanal miedzy Gdanskiem Oliwa a Sopotem i Pan Rektor do Sopotu jechal taksowka....
      W tym momencie to naprawdę należy sobie zadać fundamentalne pytanie: PO CO WYNALEŹLIŚMY SAMOCHODY :?: :?: :?: Czy po to, żeby dowoziły nas w miarę szybko i komfortowo z punktu A do punktu B, czy po to żeby ten czas wydłużyć, i przysporzyć sobie problemu, wkurzenia, wydatku :?: :?: :?:

      Zamieszczone przez Przem78
      A może producenci/ekolodzy itp. wynalazki w delikatny sposób sugerują przeznaczenie i sposób użytkowania samochodów ??!! czyli Diesel do tyrania kilometrów (wtedy praktycznie problem DPF nie występuje i faktycznie staje się bez obsługowy) a benzyna do lansu po mieście lub pod Mcdonaldem ??!!
      Niech producenci/ekolodzy wezmą pod uwagę, że jest jeszcze zwykły człowiek. Taki, który nie lansuje się pod McDonaldem i nie trzepie kilometrów w trasie, tylko zależy mu żeby dojechać do/z pracy i nic więcej.

      PS:Poza tym, skoro diesel do tyrania kilometrów, to...ja np. tyram te kilometry ale po mieście, i tylko dlatego to auto nie dla mnie, właśnie z powodu DPFa.
      Artur

      Komentarz


      • #78
        Zamieszczone przez r2r
        Niech producenci/ekolodzy wezmą pod uwagę, że jest jeszcze zwykły człowiek.
        No właśnie i tu leży problem bo przez ostatnie 20 lat świat stał się 0/1, teraz w większości liczą się słupki, wykresy, tabeli grunt żeby było na + . Mnie też coraz bardziej wkurza wszechobecna elektronika, która dba o prowadzenie auta i teraz nawet jak bym chciał swoim autem "polatać bokiem na polu " to tego nie zrobię bo ESP wie lepiej gdzie powinienem jechać i dla mojego "dobra" nie można go oficjalnie wyłączyć. Mało tego elektronika w autach pomaga niedouczonym inżynierom bo kiedyś jak zrobili zawieszenie to było i komfortowe i można było trafić bez problemu w czarne a teraz twardo, sztywno i do tego konieczne ESP/ASR itp. żeby się nie zabić. Ja wychowywałem się na starych Mercedesach (przez 25 Padre miał 190/124/140) i tam poza LSD przy mocniejszych benzynach nie było elektronicznych kagańców, przejechaliśmy setki kkm i jakoś nic się nie stało.
        Pozdr. Przemek

        Komentarz


        • #79
          Przem78, można tak przechodzić płynnie z tematu w temat i wszędzie dopatrywać się plusów oraz minusów. Poprzez DPF, aż do systemów parkowania, które potem uruchamia jakaś cimcia i samochód za nią parkuje, bo sama bez tego utknie na pół godziny, przetrze sąsiadujące samochody, ktoś pewnie nagra z okna jej 30 minut bezdennej głupoty i wrzuci na Youtuba.

          Wniosek ostateczny jest trochę paradokslany. Wymyślamy systemy, które mają Nas ochraniać, i potem całą odpowiedzialność za własne myślenie zwalamy na nie.
          Artur

          Komentarz


          • #80
            Zamieszczone przez marlej108
            nomen omen - u mnie w pracy - rektor ma sluzbowa Skode Superb 2.0 tdi... i filtr juz sie zapchal 2 razy, raz tak, ze samochod stanal miedzy Gdanskiem Oliwa a Sopotem i Pan Rektor do Sopotu jechal taksowka....
            Bo jak zapala sie lampka EPC to trzeba jechac do serwisu wymienic czujnik, ktory w tych autach pada nagminnie.


            A zapomnialbym. Dwa dni temu podjezdzam pod dom obroty 1000, no to stwierdzilem ze sprawdze sposob innych. Silnik juz byl cieply no to przejechalem 3km kolo domu z predkoscia okolo 80km/h przy 3000obr/min podjechalem pod dom i juz obroty znow byly na poziomie 700. Ale to mi sie tak, zebym specjalnie jechal zdarzylo po raz pierwszy
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #81
              Ja też na to nie zwracam uwagi - jak wychodzę z auta i wentylatory chodzą to sobie tylko myślę - o kur... wypalał się.
              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz


              • #82
                1,6 tdi przy 41k w fabce . jazda glownie po lodzi . ani razu kontrolka sie nie zapalila.

                zeby dpf sie nie zapychal trzeba po pierwsze dobre paliwo.
                po drugie dobry olej .(szybko dogrzewajacy sie)
                po trzecie dolac diesel skydd ( dzieki niemu auto mniej kopci- mniej sadzy osadza sie na dpf)

                od jakichs 3k mam chip na 133hp i tez nie zauwazylem cudow z dpfem

                Komentarz


                • #83
                  Szkoda, że współczesne samochody wymuszają na nas tworzenie takich tematów na forum. Osobiście jestem przeciwnikiem DPF. A przynajmniej w formie, w jakiej występuje obecnie. Czyli co? Że niby ja mam obchodzić się z autem jak z jajkiem tylko dlatego, że wybujane aspiracje UE przewidują drastyczne obniżki emisji podobno rakotwórczych substancji? Wątpię w wyłącznie opiekuńcze intencje urzędników. Z DPF nie ma nic pewnego. Choć jego posiadanie to tak czy inaczej kłopot - prędzej czy później.

                  Diesel coraz mniej zachęca do siebie korzyściami finansowymi.

                  Komentarz


                  • #84
                    Panowie przepraszam za głupie pytanie. Ale jak mogę stwierdzić czy w moim aucie jest dpf. Gdzie szukać bo już zgłupiałem czy go mam czy nie :roll:
                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                    przedstawiam smerfetke

                    Komentarz


                    • #85
                      BKD nie ma. Kolo akumulator po lewej powinny wisiec 3 wtyczki, czarna,szara i pomaranczowa
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #86
                        Maicroft, dzięki za rozwianie wątpliwości
                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                        przedstawiam smerfetke

                        Komentarz


                        • #87
                          Zamieszczone przez xtremesystems
                          zeby dpf sie nie zapychal trzeba po pierwsze dobre paliwo.
                          Kwestia co nazywać "dobrym paliwem"? Czy 98 oktanów? Czy zwykłą 95, ale z markowej stacji (która w świetle polskiego krętactwa, też nie może być pewna na 100%)?
                          Zamieszczone przez xtremesystems
                          po drugie dobry olej .(szybko dogrzewajacy sie)
                          Jaki preferujesz?

                          Ogólnie chcąc sie przymierzyć do diesel'a z DPFem, to u mnie w mieście nie ma nawet takiego kawałka na którym można by mu dać spokojnie się wypalić, a wycieczek specjalnie ukierunkowanych na tę czynność nie zamierzałbym uprawiać.

                          Jak dajesz radę wypalić DPFa jeżdżąc po mieście?
                          Artur

                          Komentarz


                          • #88
                            Zamieszczone przez media24
                            wybujane aspiracje UE
                            a czemu się dziwisz?! Zrobili min. definicję banana, marchewkę uznali za owoc i nauczyli nas myć ręce i wiele innych. Za kilka lub kilkanaście lat dowiemy się, że co niektórzy jesteśmy podludźmi, bo pełnoprawnym w unii jest tylko ten kto został poczęty po bożemu. Sorry za OT ale wp............... się unii do wszystkiego wk................ mnie do łez.

                            Komentarz


                            • #89
                              Zamieszczone przez andrzej1962
                              marchewkę uznali za owoc
                              "W klasyfikacji urzędowej Unii Europejskiej marchew uznawana jest za warzywo. Ponieważ jednak w Portugalii marchew używana jest do wyrobu dżemów, w rozumieniu dyrektywy ustalającej parametry ich produkcji, marchew należy traktować jak owoc."
                              Marchew zwyczajna – Wikipedia, wolna encyklopedia

                              Komentarz


                              • #90
                                kiedyś był Hitler i Stalin a teraz jest Unia...
                                tak bym to podsumował, a wszystko w imię dobra narodu jak zwykle.
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz


                                • #91
                                  Zapchany DPF można spróbować wyczyścić chemia. Są specjalne środki do tego firmy TUNAP. U mnie w robocie był czyszczony ta chemia DPF w mercedesie i dpf jak nowy
                                  Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Dodam jeszcze, że często zgłaszane jako usterka włączanie się wentylatora silnika na dłuższy czas wynika własnie z działania DPF.
                                    Wypalanie się DPF potrafi roztopić asfalt pod autem.

                                    Co do Ewropejskiego Sojuza to mają upraszczac przepisy i juz np. nie określać maksymalnej wysokości obcasów w niektórych zawodach. Powstała specjalna grupa do upraszczania hehe.

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Panowie opowiem swoje doświadczenia z dpf-em.
                                      Zdecydowałem sie na silnik TDI ponieważ widziałem jak kolega w prosty sposób go wyczyścił tzn. DPF był tak zapchany, że nawet procedura dopalania już nie skutkowała i silnik przeszedł w tryb awaryjny, czyli jechał ale tylko 60 km/h. Po wymontowaniu okazało się że faktycznie jest zapchany. Wlał do niego benzyny do pełna i nawet kropla nie wyleciała przez 24h. Po tym czasie znalazł w misce czarną maź. Następnie znowu przepłukał go benzyną aż zaczęła spływać na bieżąco. Zamontował i silnik odzyskał swoje parametry. Czasami najprostsze sposoby są najlepsze i nie potrzeba wydawać kasy na specjalne środki lub wydawać pienieądze na nowy DPF.
                                      Pozdr

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        U mnie wentylator czasem potrafi chodzic jeszcze kilka minut po zgaszeniu auta. I dzieje sie to wlasnie po procedurze wypalania, tak samo jak podbicie obrotow i szuranie czegos pod maska przy schodzeniu z obrotow silnika
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          rozmawialem z moim tunerem. i czesciej niz dpf pada sonda cisnieniowa majaca mierzyc poziom jego zapelnienie.
                                          jak sonda padnie to ecu mysli ze dpf jest zapchany i go w kółko wypala . przybywa oleju a takze moze wypalic dziure w dpf

                                          Zamieszczone przez r2r
                                          Kwestia co nazywać "dobrym paliwem"? Czy 98 oktanów? Czy zwykłą 95, ale z markowej stacji (która w świetle polskiego krętactwa, też nie może być pewna na 100%)?
                                          dobre paliwo to po prostu trzymajace norme a nie jakies chszczone ropuszczalnikiem gowno.

                                          jak zalalem kiedys paliwo ze stacji 123 (partnerskiej statoila) to dpf wypalal mi sie co dwa dni.
                                          jak leje ze sprawdzonej carrefourowskiej . dpf wypala sie 2-3 razy w miesiacu

                                          dpf wypali sie spokojnie w miescie wystarczy ze pojedziesz w nim wiecej niz ok 5 km naraz. tzn , jak dogrzejesz olej do jakis 90 stopni . wlaczy sie procedura i wypali ci dpf nawet stojac w korku

                                          Zamieszczone przez r2r
                                          Jaki preferujesz?
                                          sprawdzony przezemnie . statoil lazerway LL. do 1.6 tdi odpada motul xclean + LL . juz lepszy castrol edge LL.

                                          ale tak jak pisalem sposrod tych trzech Statoil najlepszy.
                                          oczywiscie wszystkie z norma 507.00

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Zamieszczone przez elektrykprosty
                                            Wypalanie się DPF potrafi roztopić asfalt pod autem.
                                            Jeśli to nie jest żaden urban legend, to ja kurw.. nie mam więcej pytań :shock:
                                            ...i Niemiec coś takiego skonstruował :?:
                                            To jak jest z trwałością blachy w okolicach tego DPFa?
                                            Nie mówcie, że Wy to wciąż łykacie bez popicia!
                                            Piąte koło każą założyć to też założycie?
                                            Utwierdzam się tylko w przekonaniu, że to gówno(!) z praktycznością nie ma nic wspólnego - ma być drożej, trudniej, upierdliwiej...grunt, że do atmosfery nie przedostanie się dymek... :roll:

                                            To zaczyna być moje ostateczne zdanie, kolejne dowody poświadczają na niekorzyść DPFa. Gdyby los rzucił mnie w objęcia diesla, to pierwsze co - wycinam to i robię program, a do Niemiec tylko samolotem! I to nie będzie to cebulactwo, tylko protest przeciwko graniu w huja i narzucaniu do woli coraz to droższych dziwactw przez "jedyny słuszny" koncern motoryzacyjny.
                                            Artur

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              no i zieje ogniem.

                                              podlozylem lape pod rure wydechową jak wypalal. ida cieplejsze spaliny ale jest ok.

                                              r2r naprawde masz skrzywienie zawodowe.
                                              mam 3 taksiarzy za sąsiadów garażowych i wszyscy narzekają na "nowe" nie mając o tym pojecia.
                                              ale jeden zaczyna sie reformowac i ciagle przychodzi mnie "niewtajemniczonego" o cos pytać z autem zwiazane.


                                              dpf w skodzie dziala zajebiscie. na taksówce nie ma bata zeby sie zapchal

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                to samo mówiono lekko ponad 20 lat temu jak w benzynach montowano katalizatory
                                                że się tak rozgrzewa iż auto z dymem pójdzie ;-)

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Zamieszczone przez xtremesystems

                                                  dpf wypali sie spokojnie w miescie wystarczy ze pojedziesz w nim wiecej niz ok 5 km naraz. tzn , jak dogrzejesz olej do jakis 90 stopni . wlaczy sie procedura i wypali ci dpf nawet stojac w korku
                                                  Po ilu km masz temp oleju 90 stopni? Pytam, bo w moim 1, 2 tsi taką temp mam dopiero po ok 10 km jazdy poza terenem zabudowanym, ale bardzo delikatnej. Mam wrażenie, że gdybym zdecydował się na tdi (a miałem dylemat) raczej bym miał problem z osiągnięciem właściwej temp. Oleju, bo moja trasa to przeważnie 12 km.
                                                  Pozdrawiam
                                                  Tomek

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez xtremesystems
                                                    dpf wypali sie spokojnie w miescie wystarczy ze pojedziesz w nim wiecej niz ok 5 km naraz. tzn , jak dogrzejesz olej do jakis 90 stopni . wlaczy sie procedura i wypali ci dpf nawet stojac w korku
                                                    tylko zdaje się nie wolno wypalać go stojąc w korku zgodnie z instrukcja serwisową :wink:

                                                    a ja musiałem usunąć DPF przy 60Tkm bo mi się w mieście zapychał i serwisowe wypalanie nie skutkowało :lol:
                                                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X