Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

dpf w nowej Octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez AdamB
    MaArek77, jeżdżąc naszymi krajówkami nawet nie będziesz wiedział, że masz DPF. Powiem więcej nawet nie będziesz wiedział, że się wypala, chyba że będziesz robił krótkie odcinki poniżej 10-15 km. Wtedy możesz trafić na wypalanie DPF-u wtedy kiedy kończysz jazdę.
    Chciałbym poczuć że wiem w końcu jak to jest z tym cholerstwem bo nie trawie silników TSI i ogólnie benzynowych (wczoraj znajomemu po 55 tys posypało sie 1.4 TSI).

    Nie mieszkam w Polsce, do pracy mam 18 km drogami lokalnymi 14 i w mieście 4, jade ok 20-25 minut.
    Autostradami to czasami w weekendy lub do polski ale jednorazowo 700 km.

    No ale proszę o odpowiedzi na pytania
    Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

    Komentarz


    • AdamB,w nowych octaviach sa jakieś dodatkowe elektryczne nagrzewnice ?

      Komentarz


      • Zamieszczone przez MaArek77
        - piszecie że instrukcja każe jeździć w zakresie obrotów 1500-2500 co jest normalne, bo poniżej tych obrotów nie załącza sie turbina i cierpi koło dwumasowe.
        nigdzie instrukcja tak nie każe, jeździ sie zupełnie normalnie i nie myśli o żadnych DPF'ach co innego tryb awaryjnego wypalania, instrukcja mówi o 1800-2500

        Zamieszczone przez MaArek77
        - a jak się ma do tego jazda autostradą z prędkością 140-160 km/h gdzie obroty na szóstym biegu sa wyższe niż 2500 ? Wtedy filtr sie zapycha?
        normalnie sie jedzie, może zapycha sie troche bardziej bo większa prędkość = wiecej paliwa = więcej sadzy, ale nic takie zauważyłem bo nie obserwuje tego aż tak bardzo, dodatkowo powyżej pewnych obrotów wchodzi tzw wypalanie pasywne...

        Zamieszczone przez MaArek77
        - zgadzałoby sie to że przy szybkiej jeździe się zapycha bo wiele osób pisze ze po trasie nie został wypalony a robi to dzień później
        nie zgadzam się ale zjawisko potwierdzam ale z moich obserwacji wynika z tego że podczas jazdy ciągłej ma inne wartości progowe rozpoczęcia procesu niż przy starcie (np następnego dnia)


        Zamieszczone przez MaArek77
        Może ktoś zrobi kompendium wiedzy i ujmie to w 10 teraz o filtrze bo już mnie cholera bierze.
        jestem samoukiem, wiem co wyczytałem w necie, zaobserwowałem na swoim aucie i w parametrach VSCD, nic nie chce mi się pisać :szeroki_usmiech już wszystko zostało napisane
        Kodiaq 1.5 DSG Style

        Komentarz


        • MaArek77, myślę, że nie będzie z tym problemu. Ja dojeżdżam do pracy 65km drogą krajową więc inny układ mam .

          [ Dodano: Sro 08 Lip, 15 21:06 ]
          Zamieszczone przez yunior81
          AdamB,w nowych octaviach sa jakieś dodatkowe elektryczne nagrzewnice ?
          Jakieś ustrojstwo jest, ale muszę to sprawdzić.
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Tomek000
            MaArek77 napisał/a:
            - a jak się ma do tego jazda autostradą z prędkością 140-160 km/h gdzie obroty na szóstym biegu sa wyższe niż 2500 ? Wtedy filtr sie zapycha?


            normalnie sie jedzie, może zapycha sie troche bardziej bo większa prędkość = wiecej paliwa = więcej sadzy, ale nic takie zauważyłem bo nie obserwuje tego aż tak bardzo, dodatkowo powyżej pewnych obrotów wchodzi tzw wypalanie pasywne...
            Ale jest tez przy wyzszych predkosciach wyzsza temperatura spalin, a to tez powoduje aktywna prace DPFa. W koncu po to lane jest paliwo, zeby temperatura szybko wzrosla i szybko zostal wypalony.
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Tomek000
              Dzięki Tomek000
              No niby wszystko napisano ale kolega mnie uspokoił.
              Bo jak słyszę że nie mogę kupować diesla jak jeżdżę mało to mnie krew zalewa
              Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Maicroft
                Zamieszczone przez Tomek000
                MaArek77 napisał/a:
                - a jak się ma do tego jazda autostradą z prędkością 140-160 km/h gdzie obroty na szóstym biegu sa wyższe niż 2500 ? Wtedy filtr sie zapycha?


                normalnie sie jedzie, może zapycha sie troche bardziej bo większa prędkość = wiecej paliwa = więcej sadzy, ale nic takie zauważyłem bo nie obserwuje tego aż tak bardzo, dodatkowo powyżej pewnych obrotów wchodzi tzw wypalanie pasywne...
                Ale jest tez przy wyzszych predkosciach wyzsza temperatura spalin, a to tez powoduje aktywna prace DPFa. W koncu po to lane jest paliwo, zeby temperatura szybko wzrosla i szybko zostal wypalony.

                to o czym piszesz to wypalanie pasywne o którym pisałem
                Kodiaq 1.5 DSG Style

                Komentarz


                • Przy wyższych prędkościach (ca. 160 km/h) nie ma wcale problemu z dpf. Swoją O3 głównie jeżdżę autostradami zrobiłem już 110.000 km w ciągu 13 miesięcy i ani razu dpf się nie wypalał. Poprzednia O2 z dpf zrobiłem 200.000 km i też ani razu nie byłem "proszony" o wypalenie dpf'u.
                  Skoda Octavia Combi 2007 2.0 TDI PD MAN 140 KM - była
                  Skoda Octavia Combi 2010 2.0 TDI PD DSG 140 KM - była
                  Skoda Octavia Combi 2012 2.0 TDI CR MAN 140 KM - była.
                  Skoda Octavia Combi 2014 2.0 TDI CR MAN 150 KM - była.
                  Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI CR MAN 190 KM - jest

                  Komentarz


                  • Nie bylo kontrolki o wymuszeniu wypalania, ale wypalanie odbywalo sie i to wielokrotnie
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • Tak ale bez kontrolki to nie ma dla mnie żadnego znaczenia bo tego nie odczuwam :wink:
                      Skoda Octavia Combi 2007 2.0 TDI PD MAN 140 KM - była
                      Skoda Octavia Combi 2010 2.0 TDI PD DSG 140 KM - była
                      Skoda Octavia Combi 2012 2.0 TDI CR MAN 140 KM - była.
                      Skoda Octavia Combi 2014 2.0 TDI CR MAN 150 KM - była.
                      Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI CR MAN 190 KM - jest

                      Komentarz


                      • Podwyzszone o roty biegu jalowego czy bardziej basowy dzwiek jest zawsze wyczuwalny. Bo bywa ze po 500km jak przejezdzamy po miescie nagle wlacza sie dopalanie.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • A nie jest tak że kontrolka musi się świecić byś nieświadomie podczas dopalania nie wyłączył silnika?
                          Skoda Octavia Combi 2007 2.0 TDI PD MAN 140 KM - była
                          Skoda Octavia Combi 2010 2.0 TDI PD DSG 140 KM - była
                          Skoda Octavia Combi 2012 2.0 TDI CR MAN 140 KM - była.
                          Skoda Octavia Combi 2014 2.0 TDI CR MAN 150 KM - była.
                          Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI CR MAN 190 KM - jest

                          Komentarz


                          • Nie ma to znaczenia, gasze auto kiedy ja potrzebuje, a nie kiedy autu to pasuje.

                            Chyba ze przez x km bedziemy sie tak bawic w kotka i myszke, to za ktoryms tam razem wywali lampke, ze on musi :wink:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez Wojti2
                              A nie jest tak że kontrolka musi się świecić byś nieświadomie podczas dopalania nie wyłączył silnika?
                              W OIII tak nie jest, wypala się w "tle" , a jeżeli już się kontrolka zaświeci to jest to stan przed serwisowy.
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz


                              • Z obserwacji, nawet jak wylacze w trakcie wypalania (co slychac po tym, ze wentylator chodzi jeszcze dluugo na maxa - nawet przy +39 nie chodzi po zgaszeniu), to potem przy nastepnym odpaleniu nawet 10-15km starczało by skonczyl wypalanie i spokoj.
                                Normalnie nie bylo by to wypalanie odczuwalne, gdyby nie to ze po zgaszeniu wentylator chodzi jak glupi pare minut... Troche dziwne uczucie..

                                Moja O3 RS

                                Komentarz


                                • Jeszcze moja wątpliwość w kwestii wypalania.

                                  Szwagier ma Fiata Bravo 150 JTD i DPF.
                                  Problemów z filtrem i wypalaniem nie miał.
                                  Ale w aucie na jego jazdę co ok 11-13 tys. km zapala sie kontrolka nakazująca wymienić olej.

                                  To chyba znaczy że auto tak obliczyło.
                                  No a w TDI jest zalecana wymiana co 30 tys km (Long Life).
                                  Jest takie coś jak kontrolka wymiany w autach z DPF-em i czy użytkownikom tez zapala sie komunikat "oil serwis" wcześniej niż po 30 tys. km ?
                                  Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                                  Komentarz


                                  • No a w TDI jest zalecana wymiana co 30 tys km (Long Life).
                                    Nie zalecana tylko komputer pokazuje/wezwie na wymianę oleju. Maksymalna granica to 2lata/30kkm.
                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez AdamB
                                      No a w TDI jest zalecana wymiana co 30 tys km (Long Life).
                                      Nie zalecana tylko komputer pokazuje/wezwie na wymianę oleju. Maksymalna granica to 2lata/30kkm.
                                      No a jesli jezdzi sie więcej w mieście i odpala wiecej razy auto to komputer tez moze zalecic wymianę po 25 tys. km ?


                                      Ogólnie ja jezdze na gęstszym oleju i uwazam wymianę co 2 lata za bezsens, robię to co 15 tys km i co roku.
                                      Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez AdamB
                                        No a w TDI jest zalecana wymiana co 30 tys km (Long Life).
                                        Nie zalecana tylko komputer pokazuje/wezwie na wymianę oleju. Maksymalna granica to 2lata/30kkm.
                                        I jak uczy doswiadczenie forumowiczow cos sie zmienilo w tej kwestii, juz nie ma 2 lat i 30kkm, tylko serwis olejowy rok/wg. wskazan komputera - nie pozniej niz 30kkm, a przeglad okresowy co 2lata i max 30kkm.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • Przejrzałem wątek i po przeczytaniu pierwszego wpisu, zastanawiałem się, dlaczego nie 1.2 TSI?
                                          Ale widzę w podpisie, że wybrałeś właściwie

                                          Nie widzę albo nie napisałeś finalnie dlaczego 1.2 TSI choć odpowiedź jest oczywista, bo różnica 11.000 zł w zakupie, a w zamian klekot i spalanie mniejsze o litr przy Twojej jeździe, to żaden interes.

                                          Widzę, że jazda w trybie hardEco :wink: po spalania imponujące.

                                          Z jaką prędkością przelotową poruszasz się na tej swojej niekolizyjnej trasie, żeby taki wynik osiągnąć i jaki rozmiar opon masz?

                                          Średnie poniżej 5 robi wrażenie

                                          Komentarz


                                          • ryjeks, pytanie do mnie ????
                                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez AdamB
                                              ryjeks, pytanie do mnie ????
                                              A jesteś autorem wątku? :wink:


                                              Ale możemy podyskutować
                                              Dlaczego nie 1.2 TSI?

                                              Komentarz


                                              • ryjeks, aktualny 1.2 TSI w nie wymaga kosmicznej jazdy aby było spalanie 4.x (oczywiście poza autostradami i ekspresówkami i krótkimi odcinkami)

                                                Ostatnio do obsługiwanych przeze mnie aut do o2fl 1.6tdi i 1.2 tsi (ta po Pepciu), dołączył das auto G7 1.2TSi 105 i ten zadziwia spalaniem, mogę śmiało napisać że pali 0,5L mniej od O2 tsi

                                                Płynna jazda nim poniżej 100km/h zawsze daje wynik 4.x i spalanie jest już bardzo blisko 1.6tdi.

                                                Z papierów wynika że 1.2Tsi w O3 pali podobnie jak G7.
                                                Kodiaq 1.5 DSG Style

                                                Komentarz


                                                • Nie zaśmiecać wątku jakimś "gawnem" typu 1.2 TSI.
                                                  Taki silnik w aucie prawie klasy średniej?
                                                  Proponuję pojeździć dynamicznie, zapakować 4 osoby i bagaz i pojechać autostrada 150-160 km/h.
                                                  Spali tyle że odechce się tego auta, a dynamika, no przestańcie...
                                                  I to ma być auto ? Jaks ie nie ma kilku tysiaków na dołożenie prrzy tak sporej kwocie to kupuje sie roczne ale 1.4
                                                  Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                                                  Komentarz


                                                  • MaArek77, Peszek tylko taki ze te 1.2TSI jezdza lepiej niz nie diesle 1.9TDI i 1.6TDI :lol: A pala tyle ile musza, no coz. Mnie diesel tez pali po 10l
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X