nie mam pojęcia, ale ostatnio zrobiłem test i miałem odcinek 50 km bez wyłączania tempomatu i przy średniej 140 km/h wyszło spalanie 6,2 właśnie przy 5 osobach i pełnym bagażniku. DPFem staram się nie przejmować, tylko jak się włączy to okrężną drogą jadę do domu i tyle - mniej więcej raz na tydzień wychodzi
dpf w nowej Octavii
Zwiń
X
-
Ostatnio u siebie też zauważyłem, że przy różnej liczbie pokonanych kilometrów włącza się wypalanie dpfa - podniesione obroty do około 1000. Postanowiłem to sprawdzić czy przypadkiem inne odbiorniki w samochodzie nie mają na to wpływu i okazało się, że gdy wyłączyłem klimatyzację obroty po paruset metrach spadły do 750. Teraz wiem że gdy po podróży chcę wyłączyć samochód, a mam obroty 1000 to najpierw wyłączam klimatyzację i czekam czy nie spadną obroty po chwili. Jeśli utrzymują się wychodzę i sprawdzam czy czuć spaloną gumę.
Przez ostatnie około 250 km miałem kilka sytuacji, że obroty były 1000, ale po wyłączeniu klimatyzacji spadały na 750, a po wyjściu nie było czuć spalonej gumy.
Wniosek: nie zawsze podniesione obroty ok. 1000 świadczą o wypalaniu się dpf-a.
W swojej octavi posiadam climatronic.Octavia III Kombi Ambition + Amazing
Komentarz
-
-
Heh, miałem diesla z dpf-em jakiś czas i zupełnie na niego nie zwracałem uwagi, co z resztą jest zgodne z instrukcją - pucować się trzeba tylko jak świeci dupna kontrolka, rażąc w oczy swoją intensywną barwą.
Powiem tak, gdybym miał w aucie zastanawiać się, zwracać uwagę, nasłuchiwać, obserwować, czy właśnie coś mi się wypala, czy też nie, a jeśli tak, to jeździć jakoś inaczej niż mam ochotę (z inną prędkością, obrotami, czy dłuższą trasą), to serio - sprzedałbym grata żeby się nie męczyć."k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
-
Nie jestem osobą która ciągle zastanawia się, nasłuchuje, itd.. Starałem się podzielić moimi spostrzeżeniami z eksploatacji z innymi użytkownikami forum, których też ten temat wypalania dpf-a zaczął interesować tak jak mnie. Niestety nie wszystko opisane jest w instrukcji i trzeba jakoś wydedukować.Octavia III Kombi Ambition + Amazing
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maro rsHeh, miałem diesla z dpf-em jakiś czas i zupełnie na niego nie zwracałem uwagi, co z resztą jest zgodne z instrukcją - pucować się trzeba tylko jak świeci dupna kontrolka, rażąc w oczy swoją intensywną barwą.
Powiem tak, gdybym miał w aucie zastanawiać się, zwracać uwagę, nasłuchiwać, obserwować, czy właśnie coś mi się wypala, czy też nie, a jeśli tak, to jeździć jakoś inaczej niż mam ochotę (z inną prędkością, obrotami, czy dłuższą trasą), to serio - sprzedałbym grata żeby się nie męczyć.Dokładnie, nie można być zakładnikiem samochodu. Szkoda nerwów i zdrowia
Komentarz
-
-
Jedyne kiedy sie zastanawiam to jak pali za duzo... Choc dzis przezyłem szok....
Zatankowane na południu niemiec pod korek, z rezerwy, potem przez Niemcy i Austrie autostradami, trzymajac sie przepisowych 110/130 w Austrii, w DE 140-150 przez krotki odcinek i taki oto wynik:
W sumie wyszło 5,2l z Traunstein do Corvary - najwiecej wzrosło na podjezdzie na przełecz Brenner i na samej koncowce, gdy na kretym odcinku wszedł tryb sport i nie chciałem by lokalna Panda 4x4 mi odeszła
Komentarz
-
-
A pytanie czy ktoś z Was ma w swojej Octavii TDI ma przejechane 60 tys. km lub więcej?
Słyszałem że filtr DPF zapycha sie i wykańcza dopiero gdy tak duży przebieg auto osiągnie eksploatowane w złych warunkach (miasto, częste niedopalanie).
Nie umiem wyleczyc sie z diesla. Szczegolnie kolega postem powyzej utwierdził mnie ze mozna miec 184 konie i jezdzic oszczednie. RS w benzynie tak nie umie...Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaArek77A pytanie czy ktoś z Was ma w swojej Octavii TDI ma przejechane 60 tys. km lub więcej?
Słyszałem że filtr DPF zapycha sie i wykańcza dopiero gdy tak duży przebieg auto osiągnie eksploatowane w złych warunkach (miasto, częste niedopalanie).
Komentarz
-
-
No taki przebieg i brak problemów cieszy.
Zapomnialem zaznaczyc ze chodzi o Oct. III bo w drugiej generacji taki przebieg bez problemu.
A dlaczego? Niby w nowszej filtr dziala sprawniej i mniej problemowo. Nie wiem ile w tym prawdy.
Moje codzienne ranne 3+3 km i popoludniowe 18+18 km moga mnie "pogrzebac".Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agyrab
60.000 km to przebieg, że tak powiem ,,dotarciowy'' dla diesla. Masz dzisiejszy skan mojej octavii po 140.000 km. Wprawdzie regularnie jeżdżona w trasie, ale przecież nie wyłącznie. Wynik to 50 procent zapełnienia DPF. Zatem kalkulacje fachowców od DPF z forum mówiące o żywotności filtrów około 280.000 km wydają się być celne.
ObrazekKodiaq 1.5 DSG Style
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftWynika... jak sie chociaz raz widzialo ten program, to nie jest to trudne.
Engine->Advanced Measuring Values i z tabelki zaznaczamy co nas interesuje.
edit. program widziałem mnóstwo razy
u mnie parametr oil ash volume jest ciągle 0.0, przebieg 105kkm... dlatego nie jestem przekonany co do tego co on pokazuje, gdzieś doczytałem że dotyczył on bardziej starszych wersji dpfKodiaq 1.5 DSG Style
Komentarz
-
-
Tomek000, Ale dalej nie rozumiem co Ty chcesz wiedziec??
Particle filter soot mass calculated - zapelnienie w gramach filtra, zaden olej. Przeciez tam nic nie plywa tam jest osad staly, a nie plynny. Oil moze dotyczyc mokrego DPF-a, gdzie pokazuje ile ml oleju zostalo przelanego przez DPF-a do wypalania.
Tu masz z VASa i tez jest w gramach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftTomek000, Ale dalej nie rozumiem co Ty chcesz wiedziec??
Particle filter soot mass calculated - zapelnienie w gramach filtra, zaden olej. Przeciez tam nic nie plywa tam jest osad staly, a nie plynny. Oil moze dotyczyc mokrego DPF-a, gdzie pokazuje ile ml oleju zostalo przelanego przez DPF-a do wypalania.
Tu masz z VASa i tez jest w gramach.
Obrazek
A konkretnie chciałem wiedzieć jak na podstawie screena Agyrab wyznaczone zostało 50% zapełnienia filtra
oto dwa screeny moje wykonane w odstępie kilku dni, drugi po po wypaleniu
Particle filter soot mass calculated oraz measured to jest zapełnie od ostatniego wypalania filtra!!! i nie ma nic wspólnego z jego kondycją.
Co innego Twój screen z VAS, vcds nie takie parametru.
OIL ASH to ilosc popiołu w filtrze który już nie zostanie już dopalony (czyli faktyczne zapełnienie), nie ma nic wspólnego z olejem, u mnie ten parametr to 0.0, na innym forum twierdzą że ten parametr nie działa nowszych autach.Załączone plikiKodiaq 1.5 DSG Style
Komentarz
-
-
Particle Filter Carbon Mass
Taki parametr rozwial by watpliwosci
[ Dodano: Wto 16 Cze, 15 08:45 ]
Zamieszczone przez Tomek000OIL ASH to ilosc popiołu w filtrze który już nie zostanie już dopalony (czyli faktyczne zapełnienie), nie ma nic wspólnego z olejem, u mnie ten parametr to 0.0, na innym forum twierdzą że ten parametr nie działa nowszych autach.
This thread was started so that members can post information about their DPF’s. This info is obtained using VAGCOM. Using VCDS, select “Control Module”, then “01-Engine”, “Measuring Blocks” or "Advanced Measuring Blocks". 108 or 241 for Oil Ash Volume. 360,365 can also be used. 105 # of...
Oil Ash Volume maja po 120-180 :?:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftParticle Filter Carbon Mass
Taki parametr rozwial by watpliwosci
[ Dodano: Wto 16 Cze, 15 08:45 ]
Zamieszczone przez Tomek000OIL ASH to ilosc popiołu w filtrze który już nie zostanie już dopalony (czyli faktyczne zapełnienie), nie ma nic wspólnego z olejem, u mnie ten parametr to 0.0, na innym forum twierdzą że ten parametr nie działa nowszych autach.
This thread was started so that members can post information about their DPF’s. This info is obtained using VAGCOM. Using VCDS, select “Control Module”, then “01-Engine”, “Measuring Blocks” or "Advanced Measuring Blocks". 108 or 241 for Oil Ash Volume. 360,365 can also be used. 105 # of...
Oil Ash Volume maja po 120-180 :?:
poszukam tego (Particle Filter Carbon Mass) parametru, ale obawiam się ze nie mam goKodiaq 1.5 DSG Style
Komentarz
-
-
Za to w innym aucie CFGB
Ja mam Oil ash volume w okolicach 0.06 przy przebiegu 90tys.
Jak kiedys obserwowalem wartosc measured i calculate, to faktycznie one sie zmienialy, ale po wypalaniu w aucie ktore ma 10-40-100kkm nigdy nie wynosza 0g. Tylko sukcesywnie wartosc ta zwieksza sie co kilka kkm.
Co do parametry oil:
Miles: 88000
Oil Ash Volume: 90 ml
Miles: 43,000
Oil Ash Volume: 40ml
Miles: 61,440
Oil Ash Volume: 69ml
Miles: 106000
Oil Ash Volume: 108ml
Tak, wiec u Ciebie ten parametr na 100% nie jest aktywny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftZa to w innym aucie CFGB
Ja mam Oil ash volume w okolicach 0.06 przy przebiegu 90tys.
Jak kiedys obserwowalem wartosc measured i calculate, to faktycznie one sie zmienialy, ale po wypalaniu w aucie ktore ma 10-40-100kkm nigdy nie wynosza 0g. Tylko sukcesywnie wartosc ta zwieksza sie co kilka kkm.
Co do parametry oil:
Miles: 88000
Oil Ash Volume: 90 ml
Miles: 43,000
Oil Ash Volume: 40ml
Miles: 61,440
Oil Ash Volume: 69ml
Miles: 106000
Oil Ash Volume: 108ml
Tak, wiec u Ciebie ten parametr na 100% nie jest aktywny.
generalnie dpf u mnie działa cały czas tak samo to specjalnie nie zaglądam w jego parametry, ten parametr measured i calculate po każdym wypalaniu jest też inny bo nie zawsze do końca wypali, sytuacja na drodzie itd, stąd też różne są ilości kilometrów miedzy wypalaniami.
Generalnie temat rzeka...Kodiaq 1.5 DSG Style
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AgyrabZamieszczone przez MaArek77A pytanie czy ktoś z Was ma w swojej Octavii TDI ma przejechane 60 tys. km lub więcej?
Słyszałem że filtr DPF zapycha sie i wykańcza dopiero gdy tak duży przebieg auto osiągnie eksploatowane w złych warunkach (miasto, częste niedopalanie).
Obrazek
Komentarz
-
-
Czytam te kilka podstron i zamiast być mądrzejszy to jestem głupszy.
Może i nie znam dokładnie technicznie zasady działania filtra ale:
- piszecie że instrukcja każe jeździć w zakresie obrotów 1500-2500 co jest normalne, bo poniżej tych obrotów nie załącza sie turbina i cierpi koło dwumasowe.
- Bieg w dieslu zmienia się na wyższy przy załóżmy 2500 obr/min a po zmianie jest ok 2000 obr/min więc ameryki nikt nie odkrył. Chyba że ktoś chce ostro poszaleć to zmienia przy 3500
- to skoro tak to nikt nie powinien mieć problemów z filtrem, chociaż rozumiem że wskazane jest jechać z równą prędkością przez jakiś czas (nie określony)
- a jak się ma do tego jazda autostradą z prędkością 140-160 km/h gdzie obroty na szóstym biegu sa wyższe niż 2500 ? Wtedy filtr sie zapycha?
- zgadzałoby sie to że przy szybkiej jeździe się zapycha bo wiele osób pisze ze po trasie nie został wypalony a robi to dzień później
Może ktoś zrobi kompendium wiedzy i ujmie to w 10 teraz o filtrze bo już mnie cholera bierze. :twisted:Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.
Komentarz
-
-
MaArek77, jeżdżąc naszymi krajówkami nawet nie będziesz wiedział, że masz DPF. Powiem więcej nawet nie będziesz wiedział, że się wypala, chyba że będziesz robił krótkie odcinki poniżej 10-15 km. Wtedy możesz trafić na wypalanie DPF-u wtedy kiedy kończysz jazdę.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
Komentarz