dpf w nowej Octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Himenek
    Rider
    • 2014
    • 412

    nie mam pojęcia, ale ostatnio zrobiłem test i miałem odcinek 50 km bez wyłączania tempomatu i przy średniej 140 km/h wyszło spalanie 6,2 właśnie przy 5 osobach i pełnym bagażniku. DPFem staram się nie przejmować, tylko jak się włączy to okrężną drogą jadę do domu i tyle - mniej więcej raz na tydzień wychodzi

    Komentarz

    • boczek19
      Classic
      • 2015
      • 17

      Ostatnio u siebie też zauważyłem, że przy różnej liczbie pokonanych kilometrów włącza się wypalanie dpfa - podniesione obroty do około 1000. Postanowiłem to sprawdzić czy przypadkiem inne odbiorniki w samochodzie nie mają na to wpływu i okazało się, że gdy wyłączyłem klimatyzację obroty po paruset metrach spadły do 750. Teraz wiem że gdy po podróży chcę wyłączyć samochód, a mam obroty 1000 to najpierw wyłączam klimatyzację i czekam czy nie spadną obroty po chwili. Jeśli utrzymują się wychodzę i sprawdzam czy czuć spaloną gumę.

      Przez ostatnie około 250 km miałem kilka sytuacji, że obroty były 1000, ale po wyłączeniu klimatyzacji spadały na 750, a po wyjściu nie było czuć spalonej gumy.

      Wniosek: nie zawsze podniesione obroty ok. 1000 świadczą o wypalaniu się dpf-a.
      W swojej octavi posiadam climatronic.
      Octavia III Kombi Ambition + Amazing

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        Nie dajmy sie zwariowac. Za chwile, to nikt nie bedzie gasic, bo wypalanie moze sie zacznie.

        BTW. Jak macie te start/stopy to auto nie powinno gasnac w momencie kiedy rozpoczal sie proces wypalania.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • maro rs
          Elegance
          • 2014
          • 948

          Heh, miałem diesla z dpf-em jakiś czas i zupełnie na niego nie zwracałem uwagi, co z resztą jest zgodne z instrukcją - pucować się trzeba tylko jak świeci dupna kontrolka, rażąc w oczy swoją intensywną barwą.
          Powiem tak, gdybym miał w aucie zastanawiać się, zwracać uwagę, nasłuchiwać, obserwować, czy właśnie coś mi się wypala, czy też nie, a jeśli tak, to jeździć jakoś inaczej niż mam ochotę (z inną prędkością, obrotami, czy dłuższą trasą), to serio - sprzedałbym grata żeby się nie męczyć.
          "k..., aleś pan tu bestię postawił"

          Komentarz

          • boczek19
            Classic
            • 2015
            • 17

            Nie jestem osobą która ciągle zastanawia się, nasłuchuje, itd.. Starałem się podzielić moimi spostrzeżeniami z eksploatacji z innymi użytkownikami forum, których też ten temat wypalania dpf-a zaczął interesować tak jak mnie. Niestety nie wszystko opisane jest w instrukcji i trzeba jakoś wydedukować.
            Octavia III Kombi Ambition + Amazing

            Komentarz

            • maro rs
              Elegance
              • 2014
              • 948

              Ale ja nie do Ciebie, tylko tak ogólnie pisałem. Trochę za bardzo się ludzie na forach przejmują tym ustrojstwem. A poza forami, większość pewnie nawet nie wie, że ma jakiegoś dpfa.
              "k..., aleś pan tu bestię postawił"

              Komentarz

              • martini73
                Ambiente
                • 2013
                • 167

                Zamieszczone przez maro rs
                Heh, miałem diesla z dpf-em jakiś czas i zupełnie na niego nie zwracałem uwagi, co z resztą jest zgodne z instrukcją - pucować się trzeba tylko jak świeci dupna kontrolka, rażąc w oczy swoją intensywną barwą.
                Powiem tak, gdybym miał w aucie zastanawiać się, zwracać uwagę, nasłuchiwać, obserwować, czy właśnie coś mi się wypala, czy też nie, a jeśli tak, to jeździć jakoś inaczej niż mam ochotę (z inną prędkością, obrotami, czy dłuższą trasą), to serio - sprzedałbym grata żeby się nie męczyć.
                Dokładnie, nie można być zakładnikiem samochodu. Szkoda nerwów i zdrowia

                Komentarz

                • krzyzakp
                  L&K
                  • 2013
                  • 1016
                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                  Jedyne kiedy sie zastanawiam to jak pali za duzo... Choc dzis przezyłem szok....

                  Zatankowane na południu niemiec pod korek, z rezerwy, potem przez Niemcy i Austrie autostradami, trzymajac sie przepisowych 110/130 w Austrii, w DE 140-150 przez krotki odcinek i taki oto wynik:

                  W sumie wyszło 5,2l z Traunstein do Corvary - najwiecej wzrosło na podjezdzie na przełecz Brenner i na samej koncowce, gdy na kretym odcinku wszedł tryb sport i nie chciałem by lokalna Panda 4x4 mi odeszła

                  Moja O3 RS

                  Komentarz

                  • MaArek77
                    Drive
                    • 2014
                    • 60

                    A pytanie czy ktoś z Was ma w swojej Octavii TDI ma przejechane 60 tys. km lub więcej?
                    Słyszałem że filtr DPF zapycha sie i wykańcza dopiero gdy tak duży przebieg auto osiągnie eksploatowane w złych warunkach (miasto, częste niedopalanie).

                    Nie umiem wyleczyc sie z diesla. Szczegolnie kolega postem powyzej utwierdził mnie ze mozna miec 184 konie i jezdzic oszczednie. RS w benzynie tak nie umie...
                    Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                    Komentarz

                    • Agyrab
                      Classic
                      • 2015
                      • 21

                      Zamieszczone przez MaArek77
                      A pytanie czy ktoś z Was ma w swojej Octavii TDI ma przejechane 60 tys. km lub więcej?
                      Słyszałem że filtr DPF zapycha sie i wykańcza dopiero gdy tak duży przebieg auto osiągnie eksploatowane w złych warunkach (miasto, częste niedopalanie).
                      60.000 km to przebieg, że tak powiem ,,dotarciowy'' dla diesla. Masz dzisiejszy skan mojej octavii po 140.000 km. Wprawdzie regularnie jeżdżona w trasie, ale przecież nie wyłącznie. Wynik to 50 procent zapełnienia DPF. Zatem kalkulacje fachowców od DPF z forum mówiące o żywotności filtrów około 280.000 km wydają się być celne.

                      Komentarz

                      • MaArek77
                        Drive
                        • 2014
                        • 60

                        No taki przebieg i brak problemów cieszy.
                        Zapomnialem zaznaczyc ze chodzi o Oct. III bo w drugiej generacji taki przebieg bez problemu.

                        A dlaczego? Niby w nowszej filtr dziala sprawniej i mniej problemowo. Nie wiem ile w tym prawdy.
                        Moje codzienne ranne 3+3 km i popoludniowe 18+18 km moga mnie "pogrzebac".
                        Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          Ja tyle mialem po 50kkm jezdzone glownie w miescie, wiec przez 200kkm nie przewidywalbym problemow.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Tomek000
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 143
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                            • DADA 1.5 TSI 150 KM

                            Zamieszczone przez Agyrab

                            60.000 km to przebieg, że tak powiem ,,dotarciowy'' dla diesla. Masz dzisiejszy skan mojej octavii po 140.000 km. Wprawdzie regularnie jeżdżona w trasie, ale przecież nie wyłącznie. Wynik to 50 procent zapełnienia DPF. Zatem kalkulacje fachowców od DPF z forum mówiące o żywotności filtrów około 280.000 km wydają się być celne.
                            Obrazek
                            z ciekawości, jak/gdzie odczytać procent zapełnienia DPF? z załączonego screena to nie wynika
                            Kodiaq 1.5 DSG Style

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              Wynika... jak sie chociaz raz widzialo ten program, to nie jest to trudne.

                              Engine->Advanced Measuring Values i z tabelki zaznaczamy co nas interesuje.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Tomek000
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 143
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Wynika... jak sie chociaz raz widzialo ten program, to nie jest to trudne.

                                Engine->Advanced Measuring Values i z tabelki zaznaczamy co nas interesuje.
                                tyle to wiem, ale interesuje mnie konkretnie który parametr z tego screena

                                edit. program widziałem mnóstwo razy
                                u mnie parametr oil ash volume jest ciągle 0.0, przebieg 105kkm... dlatego nie jestem przekonany co do tego co on pokazuje, gdzieś doczytałem że dotyczył on bardziej starszych wersji dpf
                                Kodiaq 1.5 DSG Style

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  Tomek000, Ale dalej nie rozumiem co Ty chcesz wiedziec??

                                  Particle filter soot mass calculated - zapelnienie w gramach filtra, zaden olej. Przeciez tam nic nie plywa tam jest osad staly, a nie plynny. Oil moze dotyczyc mokrego DPF-a, gdzie pokazuje ile ml oleju zostalo przelanego przez DPF-a do wypalania.

                                  Tu masz z VASa i tez jest w gramach.

                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • Tomek000
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 143
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                                    • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Tomek000, Ale dalej nie rozumiem co Ty chcesz wiedziec??

                                    Particle filter soot mass calculated - zapelnienie w gramach filtra, zaden olej. Przeciez tam nic nie plywa tam jest osad staly, a nie plynny. Oil moze dotyczyc mokrego DPF-a, gdzie pokazuje ile ml oleju zostalo przelanego przez DPF-a do wypalania.

                                    Tu masz z VASa i tez jest w gramach.

                                    Obrazek
                                    Maicroft ja prawie wszystko wiem, przyznaje do pewnej prowokacji...
                                    A konkretnie chciałem wiedzieć jak na podstawie screena Agyrab wyznaczone zostało 50% zapełnienia filtra

                                    oto dwa screeny moje wykonane w odstępie kilku dni, drugi po po wypaleniu

                                    Particle filter soot mass calculated oraz measured to jest zapełnie od ostatniego wypalania filtra!!! i nie ma nic wspólnego z jego kondycją.

                                    Co innego Twój screen z VAS, vcds nie takie parametru.

                                    OIL ASH to ilosc popiołu w filtrze który już nie zostanie już dopalony (czyli faktyczne zapełnienie), nie ma nic wspólnego z olejem, u mnie ten parametr to 0.0, na innym forum twierdzą że ten parametr nie działa nowszych autach.
                                    Załączone pliki
                                    Kodiaq 1.5 DSG Style

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      Particle Filter Carbon Mass


                                      Taki parametr rozwial by watpliwosci

                                      [ Dodano: Wto 16 Cze, 15 08:45 ]
                                      Zamieszczone przez Tomek000
                                      OIL ASH to ilosc popiołu w filtrze który już nie zostanie już dopalony (czyli faktyczne zapełnienie), nie ma nic wspólnego z olejem, u mnie ten parametr to 0.0, na innym forum twierdzą że ten parametr nie działa nowszych autach.
                                      Gdyby ten parametr za to odpowiadal to pierwszy lepszy temat, wskazywalby ze auta dawno by nie jezdzily, gdy inne dane wskazuja, ze parametr ten moze wynosic max ~60
                                      This thread was started so that members can post information about their DPF’s. This info is obtained using VAGCOM. Using VCDS, select “Control Module”, then “01-Engine”, “Measuring Blocks” or "Advanced Measuring Blocks". 108 or 241 for Oil Ash Volume. 360,365 can also be used. 105 # of...


                                      Oil Ash Volume maja po 120-180 :?:
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Tomek000
                                        Ambiente
                                        • 2013
                                        • 143
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                                        • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Particle Filter Carbon Mass


                                        Taki parametr rozwial by watpliwosci

                                        [ Dodano: Wto 16 Cze, 15 08:45 ]
                                        Zamieszczone przez Tomek000
                                        OIL ASH to ilosc popiołu w filtrze który już nie zostanie już dopalony (czyli faktyczne zapełnienie), nie ma nic wspólnego z olejem, u mnie ten parametr to 0.0, na innym forum twierdzą że ten parametr nie działa nowszych autach.
                                        Gdyby ten parametr za to odpowiadal to pierwszy lepszy temat, wskazywalby ze auta dawno by nie jezdzily, gdy inne dane wskazuja, ze parametr ten moze wynosic max ~60
                                        This thread was started so that members can post information about their DPF’s. This info is obtained using VAGCOM. Using VCDS, select “Control Module”, then “01-Engine”, “Measuring Blocks” or "Advanced Measuring Blocks". 108 or 241 for Oil Ash Volume. 360,365 can also be used. 105 # of...


                                        Oil Ash Volume maja po 120-180 :?:
                                        dlatego twierdzę że Oil Ash nie działa w CAYC i nowszych

                                        poszukam tego (Particle Filter Carbon Mass) parametru, ale obawiam się ze nie mam go
                                        Kodiaq 1.5 DSG Style

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          Za to w innym aucie CFGB

                                          Ja mam Oil ash volume w okolicach 0.06 przy przebiegu 90tys.
                                          I co to tym myslec.

                                          Jak kiedys obserwowalem wartosc measured i calculate, to faktycznie one sie zmienialy, ale po wypalaniu w aucie ktore ma 10-40-100kkm nigdy nie wynosza 0g. Tylko sukcesywnie wartosc ta zwieksza sie co kilka kkm.

                                          Co do parametry oil:

                                          Miles: 88000
                                          Oil Ash Volume: 90 ml

                                          Miles: 43,000
                                          Oil Ash Volume: 40ml

                                          Miles: 61,440
                                          Oil Ash Volume: 69ml

                                          Miles: 106000
                                          Oil Ash Volume: 108ml

                                          Tak, wiec u Ciebie ten parametr na 100% nie jest aktywny.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Tomek000
                                            Ambiente
                                            • 2013
                                            • 143
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                                            • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Za to w innym aucie CFGB

                                            Ja mam Oil ash volume w okolicach 0.06 przy przebiegu 90tys.
                                            I co to tym myslec.

                                            Jak kiedys obserwowalem wartosc measured i calculate, to faktycznie one sie zmienialy, ale po wypalaniu w aucie ktore ma 10-40-100kkm nigdy nie wynosza 0g. Tylko sukcesywnie wartosc ta zwieksza sie co kilka kkm.

                                            Co do parametry oil:

                                            Miles: 88000
                                            Oil Ash Volume: 90 ml

                                            Miles: 43,000
                                            Oil Ash Volume: 40ml

                                            Miles: 61,440
                                            Oil Ash Volume: 69ml

                                            Miles: 106000
                                            Oil Ash Volume: 108ml

                                            Tak, wiec u Ciebie ten parametr na 100% nie jest aktywny.
                                            to wiem na pewno :kciukgora pamiętasz może co Twoja CAYC tam wskazywała?
                                            generalnie dpf u mnie działa cały czas tak samo to specjalnie nie zaglądam w jego parametry, ten parametr measured i calculate po każdym wypalaniu jest też inny bo nie zawsze do końca wypali, sytuacja na drodzie itd, stąd też różne są ilości kilometrów miedzy wypalaniami.

                                            Generalnie temat rzeka...
                                            Kodiaq 1.5 DSG Style

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              Zamieszczone przez Tomek000
                                              pamiętasz może co Twoja CAYC tam wskazywała?
                                              Mam taki przy 39kkm

                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • Eryk Konieczny
                                                Ambiente
                                                • 2015
                                                • 216
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez Agyrab
                                                Zamieszczone przez MaArek77
                                                A pytanie czy ktoś z Was ma w swojej Octavii TDI ma przejechane 60 tys. km lub więcej?
                                                Słyszałem że filtr DPF zapycha sie i wykańcza dopiero gdy tak duży przebieg auto osiągnie eksploatowane w złych warunkach (miasto, częste niedopalanie).
                                                60.000 km to przebieg, że tak powiem ,,dotarciowy'' dla diesla. Masz dzisiejszy skan mojej octavii po 140.000 km. Wprawdzie regularnie jeżdżona w trasie, ale przecież nie wyłącznie. Wynik to 50 procent zapełnienia DPF. Zatem kalkulacje fachowców od DPF z forum mówiące o żywotności filtrów około 280.000 km wydają się być celne.
                                                Obrazek
                                                Ale zobaczcie, że kolega Agyrab w opisie ma CAYC a zgodnie z jego skanem oil Ash Volume: 0,09l=90ml, czyli parametr aktywny...

                                                Komentarz

                                                • MaArek77
                                                  Drive
                                                  • 2014
                                                  • 60

                                                  Czytam te kilka podstron i zamiast być mądrzejszy to jestem głupszy.
                                                  Może i nie znam dokładnie technicznie zasady działania filtra ale:

                                                  - piszecie że instrukcja każe jeździć w zakresie obrotów 1500-2500 co jest normalne, bo poniżej tych obrotów nie załącza sie turbina i cierpi koło dwumasowe.

                                                  - Bieg w dieslu zmienia się na wyższy przy załóżmy 2500 obr/min a po zmianie jest ok 2000 obr/min więc ameryki nikt nie odkrył. Chyba że ktoś chce ostro poszaleć to zmienia przy 3500

                                                  - to skoro tak to nikt nie powinien mieć problemów z filtrem, chociaż rozumiem że wskazane jest jechać z równą prędkością przez jakiś czas (nie określony)

                                                  - a jak się ma do tego jazda autostradą z prędkością 140-160 km/h gdzie obroty na szóstym biegu sa wyższe niż 2500 ? Wtedy filtr sie zapycha?

                                                  - zgadzałoby sie to że przy szybkiej jeździe się zapycha bo wiele osób pisze ze po trasie nie został wypalony a robi to dzień później

                                                  Może ktoś zrobi kompendium wiedzy i ujmie to w 10 teraz o filtrze bo już mnie cholera bierze. :twisted:
                                                  Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                                                  Komentarz

                                                  • AdamB
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 8033
                                                    • Octavia IV (NX3)
                                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                    MaArek77, jeżdżąc naszymi krajówkami nawet nie będziesz wiedział, że masz DPF. Powiem więcej nawet nie będziesz wiedział, że się wypala, chyba że będziesz robił krótkie odcinki poniżej 10-15 km. Wtedy możesz trafić na wypalanie DPF-u wtedy kiedy kończysz jazdę.
                                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...