Zamieszczone przez r2r
dpf w nowej Octavii
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez marlej108tyle ze producenci aut... albo nie potrafia albo celowo robia takie gowno, ze te filtry sie psuja, zapychaja itd.... wiec cos co powinno byc niezauwazalne dla kierowcy, dzialac sobie niejako w tle, czyscic spaliny i dlugo sluzyc, pieprzy sie, psuje, zapycha itd. I w takim wypadku faktycznie filtr dpf to sie robi swoiste zło w aucie z dieslem.
Ja rozpatruję sprawę z wszystkich stron i jeżeli ma się zneutralizować ten syf, który czuć otwierając okno na autostradzie/czuć przechadzając się przy jakiejś krajówce biegnącej przez miasto to jestem jak najbardziej ZA, ale do kurwy nędzy nie takim kosztem, jak na poniższym przykładzie:
Zamieszczone przez marlej108rektor ma sluzbowa Skode Superb 2.0 tdi... i filtr juz sie zapchal 2 razy, raz tak, ze samochod stanal miedzy Gdanskiem Oliwa a Sopotem i Pan Rektor do Sopotu jechal taksowka....
Zamieszczone przez Przem78A może producenci/ekolodzy itp. wynalazki w delikatny sposób sugerują przeznaczenie i sposób użytkowania samochodów ??!! czyli Diesel do tyrania kilometrów (wtedy praktycznie problem DPF nie występuje i faktycznie staje się bez obsługowy) a benzyna do lansu po mieście lub pod Mcdonaldem ??!!
PS:Poza tym, skoro diesel do tyrania kilometrów, to...ja np. tyram te kilometry ale po mieście, i tylko dlatego to auto nie dla mnie, właśnie z powodu DPFa.Artur
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez r2rNiech producenci/ekolodzy wezmą pod uwagę, że jest jeszcze zwykły człowiek.
Komentarz
-
-
Przem78, można tak przechodzić płynnie z tematu w temat i wszędzie dopatrywać się plusów oraz minusów. Poprzez DPF, aż do systemów parkowania, które potem uruchamia jakaś cimcia i samochód za nią parkuje, bo sama bez tego utknie na pół godziny, przetrze sąsiadujące samochody, ktoś pewnie nagra z okna jej 30 minut bezdennej głupoty i wrzuci na Youtuba.
Wniosek ostateczny jest trochę paradokslany. Wymyślamy systemy, które mają Nas ochraniać, i potem całą odpowiedzialność za własne myślenie zwalamy na nie.Artur
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108nomen omen - u mnie w pracy - rektor ma sluzbowa Skode Superb 2.0 tdi... i filtr juz sie zapchal 2 razy, raz tak, ze samochod stanal miedzy Gdanskiem Oliwa a Sopotem i Pan Rektor do Sopotu jechal taksowka....
A zapomnialbym. Dwa dni temu podjezdzam pod dom obroty 1000, no to stwierdzilem ze sprawdze sposob innych. Silnik juz byl cieply no to przejechalem 3km kolo domu z predkoscia okolo 80km/h przy 3000obr/min podjechalem pod dom i juz obroty znow byly na poziomie 700. Ale to mi sie tak, zebym specjalnie jechal zdarzylo po raz pierwszy
Komentarz
-
-
1,6 tdi przy 41k w fabce . jazda glownie po lodzi . ani razu kontrolka sie nie zapalila.
zeby dpf sie nie zapychal trzeba po pierwsze dobre paliwo.
po drugie dobry olej .(szybko dogrzewajacy sie)
po trzecie dolac diesel skydd ( dzieki niemu auto mniej kopci- mniej sadzy osadza sie na dpf)
od jakichs 3k mam chip na 133hp i tez nie zauwazylem cudow z dpfem
Komentarz
-
-
Szkoda, że współczesne samochody wymuszają na nas tworzenie takich tematów na forum. Osobiście jestem przeciwnikiem DPF. A przynajmniej w formie, w jakiej występuje obecnie. Czyli co? Że niby ja mam obchodzić się z autem jak z jajkiem tylko dlatego, że wybujane aspiracje UE przewidują drastyczne obniżki emisji podobno rakotwórczych substancji? Wątpię w wyłącznie opiekuńcze intencje urzędników. Z DPF nie ma nic pewnego. Choć jego posiadanie to tak czy inaczej kłopot - prędzej czy później.
Diesel coraz mniej zachęca do siebie korzyściami finansowymi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemszeby dpf sie nie zapychal trzeba po pierwsze dobre paliwo.
Zamieszczone przez xtremesystemspo drugie dobry olej .(szybko dogrzewajacy sie)
Ogólnie chcąc sie przymierzyć do diesel'a z DPFem, to u mnie w mieście nie ma nawet takiego kawałka na którym można by mu dać spokojnie się wypalić, a wycieczek specjalnie ukierunkowanych na tę czynność nie zamierzałbym uprawiać.
Jak dajesz radę wypalić DPFa jeżdżąc po mieście?Artur
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez media24wybujane aspiracje UE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andrzej1962marchewkę uznali za owoc
Komentarz
-
-
Dodam jeszcze, że często zgłaszane jako usterka włączanie się wentylatora silnika na dłuższy czas wynika własnie z działania DPF.
Wypalanie się DPF potrafi roztopić asfalt pod autem.
Co do Ewropejskiego Sojuza to mają upraszczac przepisy i juz np. nie określać maksymalnej wysokości obcasów w niektórych zawodach. Powstała specjalna grupa do upraszczania hehe.
Komentarz
-
-
Panowie opowiem swoje doświadczenia z dpf-em.
Zdecydowałem sie na silnik TDI ponieważ widziałem jak kolega w prosty sposób go wyczyścił tzn. DPF był tak zapchany, że nawet procedura dopalania już nie skutkowała i silnik przeszedł w tryb awaryjny, czyli jechał ale tylko 60 km/h. Po wymontowaniu okazało się że faktycznie jest zapchany. Wlał do niego benzyny do pełna i nawet kropla nie wyleciała przez 24h. Po tym czasie znalazł w misce czarną maź. Następnie znowu przepłukał go benzyną aż zaczęła spływać na bieżąco. Zamontował i silnik odzyskał swoje parametry. Czasami najprostsze sposoby są najlepsze i nie potrzeba wydawać kasy na specjalne środki lub wydawać pienieądze na nowy DPF.
Pozdr
Komentarz
-
-
rozmawialem z moim tunerem. i czesciej niz dpf pada sonda cisnieniowa majaca mierzyc poziom jego zapelnienie.
jak sonda padnie to ecu mysli ze dpf jest zapchany i go w kółko wypala . przybywa oleju a takze moze wypalic dziure w dpf
Zamieszczone przez r2rKwestia co nazywać "dobrym paliwem"? Czy 98 oktanów? Czy zwykłą 95, ale z markowej stacji (która w świetle polskiego krętactwa, też nie może być pewna na 100%)?
jak zalalem kiedys paliwo ze stacji 123 (partnerskiej statoila) to dpf wypalal mi sie co dwa dni.
jak leje ze sprawdzonej carrefourowskiej . dpf wypala sie 2-3 razy w miesiacu
dpf wypali sie spokojnie w miescie wystarczy ze pojedziesz w nim wiecej niz ok 5 km naraz. tzn , jak dogrzejesz olej do jakis 90 stopni . wlaczy sie procedura i wypali ci dpf nawet stojac w korku
Zamieszczone przez r2rJaki preferujesz?
ale tak jak pisalem sposrod tych trzech Statoil najlepszy.
oczywiscie wszystkie z norma 507.00
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elektrykprostyWypalanie się DPF potrafi roztopić asfalt pod autem.
...i Niemiec coś takiego skonstruował :?:
To jak jest z trwałością blachy w okolicach tego DPFa?
Nie mówcie, że Wy to wciąż łykacie bez popicia!
Piąte koło każą założyć to też założycie?
Utwierdzam się tylko w przekonaniu, że to gówno(!) z praktycznością nie ma nic wspólnego - ma być drożej, trudniej, upierdliwiej...grunt, że do atmosfery nie przedostanie się dymek... :roll:
To zaczyna być moje ostateczne zdanie, kolejne dowody poświadczają na niekorzyść DPFa. Gdyby los rzucił mnie w objęcia diesla, to pierwsze co - wycinam to i robię program, a do Niemiec tylko samolotem! I to nie będzie to cebulactwo, tylko protest przeciwko graniu w huja i narzucaniu do woli coraz to droższych dziwactw przez "jedyny słuszny" koncern motoryzacyjny.Artur
Komentarz
-
-
no i zieje ogniem.
podlozylem lape pod rure wydechową jak wypalal. ida cieplejsze spaliny ale jest ok.
r2r naprawde masz skrzywienie zawodowe.
mam 3 taksiarzy za sąsiadów garażowych i wszyscy narzekają na "nowe" nie mając o tym pojecia.
ale jeden zaczyna sie reformowac i ciagle przychodzi mnie "niewtajemniczonego" o cos pytać z autem zwiazane.
dpf w skodzie dziala zajebiscie. na taksówce nie ma bata zeby sie zapchal
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystems
dpf wypali sie spokojnie w miescie wystarczy ze pojedziesz w nim wiecej niz ok 5 km naraz. tzn , jak dogrzejesz olej do jakis 90 stopni . wlaczy sie procedura i wypali ci dpf nawet stojac w korku
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsdpf wypali sie spokojnie w miescie wystarczy ze pojedziesz w nim wiecej niz ok 5 km naraz. tzn , jak dogrzejesz olej do jakis 90 stopni . wlaczy sie procedura i wypali ci dpf nawet stojac w korku
a ja musiałem usunąć DPF przy 60Tkm bo mi się w mieście zapychał i serwisowe wypalanie nie skutkowało :lol:przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
Komentarz