Posiadam 1.2 TSI 85km i mam pasek "Stare" TSI jest w Fabiach, Roomsterze, a także chyba w Rapidzie, O3 ma już przemodelowane silniczki teoretycznie bez wcześniejszych wad.
No to będę testował razem z wami napewno będę śledził forum
[ Dodano: Wto 30 Lip, 13 10:08 ]
Zastanawia mnie jeszcze spalenie. W skodzie powiedzieli, że po "ułożeniu" powinna zejść do 10l/100km w mieście - ciekawe jak to w praktyce wyjdzie
Ponoć O3 jest leżjsza od O2 (osobiście róznicy nie znam).
Ma się to przełożyć na spalanie i osiągi.
Zastanawia mnie jeszcze spalenie. W skodzie powiedzieli, że po "ułożeniu" powinna zejść do 10l/100km w mieście - ciekawe jak to w praktyce wyjdzie
uda się na pewno osiągnąć spalanie na poziomie 10l, ale raczej przy spokojnej jeździe. To już wiadomo, że jak się nie ciśnie tych silnikow to są oszczędne, ale przy depnięciu od razu skacze spalanie.
Witam kolegów
Oczekuje właśnie na moją O3 1.8 TSI
Tak czytam troszkę o tych silnikach 1.8TSI (180KM) z manualem i nic nie wyczytałem
Spotkałem się wieloma opiniami o silnikach TSI. I zaczynam się martwić czy napewno jest to dobry wybór. Silniki TDI mnie nie interesują a innych niż TSI nie ma
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale część z Was pisze, że jest łańcuch, natomiast w skodzie sprzedawca zapewnił mnie , że jest pasek (ma wytrzymać 300tkm). Łańcuch jest tylko w silnikach 1.2TSI i 1.4TSI.
Czy ktoś zna podstawowe wady owych silników, oczywiście pomijam kwestie rozrządu.
1.8 i 2.0 łańcuch, z kolei 1.4 już ( pewnie po tych cyrkach ) pasek. Trochę mnie to martwi, bo chciałbym kupić 2.0 RS. Dzisiaj jeździłem testowo tym 1.4 i jestem pod dużym wrażeniem samego auta cichutko ( na postoju start/stop ), ładnie się zbiera ( wydaje mi się, że lepiej niż mój 2.0 TDI 143 km ), ładnie działało wspomaganie, fajne auto.
Co do wad to podejrzewam, że istnieje ryzyko awarii rozrządu, nagar i picie oleju ( ale to jest zgodne z instrukcją ).
1.8 i 2.0 łańcuch, z kolei 1.4 już ( pewnie po tych cyrkach ) pasek.
po pierwsze nie ma silnika 2,0 TSI.
1,8 TSI ma pasek na pewno.
kombinacje byly z 1,4 TSI bo kombinowali między paskiem i łańcuchem ale z tego co wiem to ma być tez już pasek. 1,2 ma na łańcuchu być.
po pierwsze nie ma silnika 2,0 TSI.
1,8 TSI ma pasek na pewno.
kombinacje byly z 1,4 TSI bo kombinowali między paskiem i łańcuchem ale z tego co wiem to ma być tez już pasek. 1,2 ma na łańcuchu być.
Jakieś zamieszanie wprowadzacie. 1.2 i 1.4 w O3 są całkowicie nowymi konstrukcjami i są na pasku, natomiast 1.8TSI jest na łańcuchu i jest to zmodyfikowana jednostka z O2
INFO DO WSZYSTKICH:
Jeśli chodzi o O3 to silniki 1.2TSI, 1.4TSI, 1.8TSI, 2.0TSI (RS) są na PASKACH.
Info potwierdzone w salonie Skody (byłem po godzinie 12:00 dograc parę rzeczy). Koledzy troszkę profeski bo przedstawiciel Skody uśmiał się z tych wszystkich wpisów o paskach czy łańcuchach. Powiedział, że sam śledzi forum i czasami są pisane rzeczy naprawde wyssane z palca.
Powiedział, że sam śledzi forum i czasami są pisane rzeczy naprawde wyssane z palca.
Mi się zdarzyło zapytać o tę samą kwestię centralę Skody i serwis - odpowiedzi były różne. Ciężko więc stwierdzić, co jest tak naprawdę wyssane z palca a co nie.
INFO DO WSZYSTKICH:
Jeśli chodzi o O3 to silniki 1.2TSI, 1.4TSI, 1.8TSI, 2.0TSI (RS) są na PASKACH.
Info potwierdzone w salonie Skody (byłem po godzinie 12:00 dograc parę rzeczy). Koledzy troszkę profeski bo przedstawiciel Skody uśmiał się z tych wszystkich wpisów o paskach czy łańcuchach. Powiedział, że sam śledzi forum i czasami są pisane rzeczy naprawde wyssane z palca.
Tak? Mnie ten 2.0 (RS) akurat bardzo interesuje, bo takie auto chciałbym kupić. Patrz (odpowiedź na zapytanie ze strony producenta ):
cholera sami nie wiedzą jak jest:P ale wiocha... trzeba rozbierać samochód i samemu osobiście sprawdzić ;P
Zgodzę się z Tobą, że w kilku miejscach ( także aso ) miałem sprzeczne informacje, ale raczej jest tak jak napisałem 1.8 i 2.0 na łańcuchu ( "poprawionym" ciekawe na ile ? ). Jak kupię to się przekonam hehe.
INFO DO WSZYSTKICH:
Jeśli chodzi o O3 to silniki 1.2TSI, 1.4TSI, 1.8TSI, 2.0TSI (RS) są na PASKACH.
Info potwierdzone w salonie Skody (byłem po godzinie 12:00 dograc parę rzeczy). Koledzy troszkę profeski bo przedstawiciel Skody uśmiał się z tych wszystkich wpisów o paskach czy łańcuchach. Powiedział, że sam śledzi forum i czasami są pisane rzeczy naprawde wyssane z palca.
No to kolego wydaje mi się, że ten sprzedawca przespał szkolenie bo właśnie sprawdzałem w danych technicznych O3 i silniki 1.8 i 2.0 TSI są na łańcuchu, pozostałe na pasku
INFO DO WSZYSTKICH:
Jeśli chodzi o O3 to silniki 1.2TSI, 1.4TSI, 1.8TSI, 2.0TSI (RS) są na PASKACH.
Info potwierdzone w salonie Skody (byłem po godzinie 12:00 dograc parę rzeczy). Koledzy troszkę profeski bo przedstawiciel Skody uśmiał się z tych wszystkich wpisów o paskach czy łańcuchach. Powiedział, że sam śledzi forum i czasami są pisane rzeczy naprawde wyssane z palca.
W takim razie ten przedstawiciel Skody powinien pośmiać się do lustra bo wychodzi na to, że jest mądrzejszy od ETKI... (ETKA - taka baza danych z częściami do wszystkich marek i modeli VAG-a jakie były/są produkowane). Niech sobie w nią wejdzie i zobaczy, że 1.8 tsi (CJSA) jak i 2.0 tsi (CHHB) mają łańcuch rozrządu.
Tylko silniki z nowej rodziny EA211 (wspomniane 1.2 tsi, 1.4 tsi) mają pasek rozrządu.
INFO DO WSZYSTKICH:
Jeśli chodzi o O3 to silniki 1.2TSI, 1.4TSI, 1.8TSI, 2.0TSI (RS) są na PASKACH.
Info potwierdzone w salonie Skody (byłem po godzinie 12:00 dograc parę rzeczy). Koledzy troszkę profeski bo przedstawiciel Skody uśmiał się z tych wszystkich wpisów o paskach czy łańcuchach. Powiedział, że sam śledzi forum i czasami są pisane rzeczy naprawde wyssane z palca.
Przekaż mu, żeby nie był taki do przodu, bo oni sami nie wiedzą co mają.
A ogólny poziom wiedzy dealerów jest żenujący, jeśli chcemy tylko coś mniej typowego niż Octavia 1.6 czy Fabia 1.2 HTP :wink:
Edit:
O widzę, że już inni sprostowali temat odpowiednio
Pasek byl w 2.0 TFSI golf V GTI i zapewne O2 RS przed liftem i byly to lepsze rozwiazania moim zdaniem. Po tym jak wprowadzono do tychy silnikow lancuch to niektorzy mieli problemy z napinaczami rozrzadu. Naszczescie zostalo to poprawione i niby teraz wszystko powinno byc ok ale wedlog mnie lepiej miec pasek i wymienic go razn a 90 tys niz pseudo dozywotni lancuch
Komentarz