Artur79m, teoretycznie w du... te 105 KM bo fakt nadrobisz chipem i chwilę na 85KM pojeżdzisz, ale skrzyni 6 biegowej nic nie zastąpi. Ja jeździłem tym 105 ze skrzynią 6 biegową i ona czyni ten silnik nie dość że dynamicznym, to oszczędnym i cichym jak ci obroty spadają do normalnego poziomu. W 5 biegowej skrzynce tego nie osiągniesz. Pomyśl. Ja bym wolał białe auto 105KM i skrzynia 6 niż metalik orżnięty z mocy i skrzyni.
Silnik 1.8 tsi 180 km
Zwiń
X
-
tu jest trochę informacji o nowych tsi :
http://www.cargroup.org/assets/speak...idt_oliver.pdf - info o 1.8 na stronie 23
http://forum.skodahome.cz/topic/1219...i-ea-888-gen3/ - trochę materiałów, strona czeska,trzeba się zarejestrować
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/m...are/18TFSI.pdf - odpowiednik z audi
na szybko to zmiany, m.in.:
- ta sama rodzina silników ea888 ale już generacja 3
- lżejszy - odchudzone elementy
- połączenie wtrysku bezpośredniego FSI z wielopunktowym MPI
- spełnia EURO 6
- lepsze osiągi i niby, niej pali
- z opisu tego w audi wynika, że nadal jest łańcuch na rozrządzie (na pasek zmienili w 1.4)
Głupi pomysł też mieli - plastikowa miska olejowa.
Komentarz
-
-
Żaden z tych dokumentów nie wspomina silnika w tej specyfikacji jak występuje w O3.
Być może te dokumenty są wcześniejsze i ten silnik jest późniejszym rozwinięciem EA888 gen. 3.
Ale twardego dowodu nie znalazłem.
Inne (również niepotwierdzone) informacje to:
- na innym wątku jeden z forumowiczów pisał, że to EA888 gen. 4
- w ang. Wiki piszą, że to ... EA211 (wiem, że część przytoczonych dokumentów to wyklucza)
Mina zapytanego o to pana w salonie - bezcenna.
A ja dalej nie wiem co zamówiłemo3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzy111A ja dalej nie wiem co zamówiłem
Ale poważnie to faktycznie ciężko jest znaleźć jakieś info dokładnie dotyczące silnika 1.8 w O3
Na tym czeskim forum znalazłem jeszcze coś takiego (tłumaczone transaloterm) :
"W OIII jest kod silnika CJSA i będzie w połączeniu z manualną skrzynią biegów NBH, NBS i automatami NKE, PAX, PGP, PLG i PNC"
W kilku tematach piszą też, że to EA888 gen. 3. (o generacji 4 nie widziałem żadnych informacji). Niestety żadnego opisu dla oznaczenia CJSA nie znalazłem.
Z tego co wrzuciłem wcześniej wynika że 1.2 i 1.4 to rodzina EA211, a 1.8 pozostaje EA888.
Komentarz
-
-
Dzisiaj cisnałem innego gościa w salonie i po przytoczeniu mu wszystkich danych, które wcześniej zdobyłem to on się skłania, że to Ea 888 gen. 3 kolejna wersja rozwojowa. Ale tak naprawdę to dalej brak konkretnych dowodów co to za silniko3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik
Komentarz
-
-
spalanie OIII 18,tsi
Mam przejechane 4000 km automatem 90% miasto i to Warszawa. Nie jezdze delikatnie bo ten inteligentny pedal gazu krecacy silnik do obrotow wprost proporcjonalnie do wcisnietego pedalu przy delikatnym wciskaniu jakby nie jechal:-) jeszcze nie udalo mi sie zejsc ponizej 10l - srednio 10,2-10,4. Z trasy przy 140 wychodzi 8,2-8,3 a przy 170 na tempomacie - oczywiscie czasami trzeba zwalniac zeby przyspieszac... wyszedl 9,3. Poprzednio jezdzilem OII tez 1,8 w manualu i spalanie mialem srednio o 0,5l mniejsze przy takiej samej jezdzie i pol litra wyzsze w przypadku predkosci powyzej 160km/h
pozdrawiampierwsze 5 000 km za mna...
Komentarz
-
-
Wg. tej strony http://ifinterface.com/page/page3.php (Aby zacząć korzystać z tej ETKI klikamy w CarProg2.)
Silnik 1.8TSI o mocy 132kW w nowej Octavi ma oznaczenie CJSA, CJSB
Komentarz
-
-
Co ciekawe już kilkakrotnie zmieniano turbo w tym silniku (1.8 TSI 132kW)
06K145701J -> 11.11.2012
06K145701M 12.11.2012->27.05.2013
06K145701N 28.05.2013->
W OII
turbo było zintegrowane z kolektorem (?) i miały numery
06J145701R/06J145701RX
Poza tym sprawdziłem wyrywkowo inne części (ich numery). Wałki i napinacze rozrządu są inne, koło zamachowe takie samo, pompa podciśnienia inna, intercooler inny, układ paliwowy inny.
Kolejną ciekawostką jest fakt, iż w skodzie, audi i wszędzie tam, gdzie występują silniki CJSA,CJSB silnik 1.8TSI/TFSI 132kW został zamieniony. Tzn. do 17.02.2013 część "silnik bez osprzętu" miał kod 06K100032, a po tej dacie 06K100033A.
Komentarz
-
-
W uproszczeniu to jest niemal identyczny silnik do tego z Audi o mocy 170PS.
Z ważniejszych róznic to tak jak ktos wyzej pisal
-dodatkowy uklad wtrysku MPI
- znacznie odchudzony
i
- zintegrowany kolektor wydechowy z glowica
- w pełni elektroniczny układ regulacji temperatury cieczy chłodzącej
- elektryczny natrysk oleju na denko tloka
- obnizone o 35% tarcia wewnetrzne
Generalnie bardzo nowoczesny i stosunkowo skomplikowany silnik
Komentarz
-
-
Cześć,
orientuje się ktoś tutaj czy wyeliminowano już problemy z łańcuchami ( mam na myśli eliminację problemu a nie np. przedłużenie sprawy o 50 tyś km do kolejnej awarii )? Bo z tego co się sam naczytałem to nie mogę pojąć po co oni je w ogóle wprowadzili, paski się po prostu wymieniało przy określonym przebiegu i tyle... a tu zamiast dożywotniego rozrządu to historie typu awaria silnika przy 30 albo 60 tyś km... tyle to ja robię w rok / 2 lata.
Myślę co prawda o 2.0 TSI (RS) ale to pewnie ta sama bajka z tym łańcuchem co 1.8.
Komentarz
-
-
Orany, to to chyba dla inżynierów. A tak poważnie, to kupując tą nową O3 RS 2.0 TSI (albo 1.8 TSI nie RS ) powinienem się bać czy da tym rade przejechać powiedzmy 200000km ? Auto mi się podoba, ale jak czytam o tych rozciągających łańcuchach, które powinny być bezobsługowe to mam mieszane odczucia. Obecnie mam 2.0 TDI CR odpukać 105 tyś przejechane bez problemu i nie chciałbym "wpaść z deszczu pod rynnę"
. Chciałbym tą skodą zrobić powiedzmy 130-150 tyś km i sprzedać ( żeby się jeszcze udało sprzedać, bo jak pójdzie fama, że się sypią to i sprzedać będzie ciężko ).
Komentarz
-
-
Zastanów się czy ktokolwiek jest w stanie udzielić teraz odpowiedzi na takie pytania. Chyba tylko inżynierowie z vw, którzy konstruowali ten silnik mogą mieć jakieś sygnały a i to statystycznie jednak mizerne. Pozwól, żeby dziesiątki tysięcy takich samochodów dotarły do przebiegow 200 k km + to wtedy będzie coś wiadomo.o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik
Komentarz
-
-
No w sumie to masz rację, czas pokaże. Pytanie może być inne, jaki odsetek aut sprzedanych uległ awarii. Gorzej będzie jak się okaże, że te wszystkie z łańcuchem kończą żywot w okolicy 200 kkm i dobrą "metodą" na uniknięcie problemu będzie wymiana łańcucha oraz całej reszty osprzętu co 50 kkm, gdzie paski wymienia się po 2-2.5 x dłuższym przebiegu. Części aut temat się odwlekł (pytanie o ile km/lat), bo były naprawiane "po cichu" w ASO przy przeglądach.
Komentarz
-
-
Ktoś tutaj porównuje silnik z Audi do skody - a może jakies zdjęcia ? może po tym widać różnice i czy faktycznie ?
Wedle powyższych linków to materiały z 2011 o audi są a wiec trochę już dawno .. i mogło się dużo zmienić.
Znalazłem coś takiego z 2012 o silnikach 1.8 TFSI w Audi ale możliwe ze to jest ten silnik w o3
1.8 TFSI and indirect injection. The 1.8 TFSI is the most powerful engine in the new A3 at market launch. Its torque curve is like that of a TDI—its maximum torque of 250 N·m (184 lb-ft) is already available at 1,250 rpm, and it remains constant up to 5,000 rpm. Its power is 132 kW (180 hp).
A major innovation in the 1.8 TFSI is the addition of indirect injection. Complementing FSI direct fuel injection, it is active at part load; it injects the fuel at the end of the induction pipe in the vicinity of the tumble flaps, where it is intensively tumbled with the air. The resulting improved mixture formation boosts fuel economy and reduces particulate emissions. Direct FSI fuel injection, with its up to 200 bar pressure, comes into play in the starting phase and at higher loads.
Audi engineers have discovered new degrees of freedom in filling the combustion chambers. The intake and exhaust camshafts are adjustable; on the exhaust side, the Audi valvelift system also varies the strokes of the valves to further minimize charge changing losses.
The thermal management system is controlled by two rotary valves, combined in a module and driven by an electric motor via a worm gear. They ensure that the engine oil is rapidly heated, and they regulate coolant temperature between 85 and 107 degrees Celsius, depending on the driving situation. At all loads and engine speeds they strike an optimal balance between minimal friction and high thermodynamic efficiency.
As in the 1.4 TFSI, the exhaust manifold of the 1.8 TFSI is integrated in the cylinder head where coolant is circulating; this solution reduces the temperature of the exhaust gases, which improves fuel economy at full load. The turbocharger is also a new development; it builds up its high relative charge pressure of up to 0.8 bar very dynamically. Its main features are an electric wastegate adjuster, which regulates the charge pressure rapidly and precisely, and a turbine wheel made of a new alloy that can handle exhaust gases at temperatures of up to 980 degrees Celsius.
Despite all of its new technologies, the 1.8 TFSI only weighs a little over 140 kg (308.65 lb)—a value that is attained by such measures as reducing wall thickness in the grey cast iron crankcase. The walls are only about three millimeters (0.12 inch) thick, saving about 2.4 kg (5.29 lb). The pistons consist of a new high-strength alloy. The oil pan consists of a lightweight plastic, and many screws in the engine are aluminum.
Internal friction is low as well, due to a new type of coating for the piston skirts, low-friction bearings for the two balancer shafts and a reduced-diameter main bearing for the 1.6 kg (3.53 lb) lighter crankshaft that only requires four counterweights. The regulated oil pump consumes little energy, and a highly precise electrically powered cooling system cools the piston heads with an oil spray as necessary.
The 1.8 TFSI propels the Audi A3 from zero to 100 km/h in 7.2 seconds, and it ends its acceleration at a top speed of 232 km/h (144\ mph). Its combined fuel consumption is 5.6 liters of fuel per 100 km (42.00 mpg US)—equivalent to CO2 emissions of 130 grams per km (209 g/mile). Compared to the previous engine with 118 kW (160 hp), fuel economy was improved by about 13 percent.
The 1.8 TFSI produces 132 kW (180 hp) and 250 N·m (184 lb-ft) of torque. It utilizes an extensive package of high-end technologies, including dual injection into the combustion chambers and the induction manifold. It takes 7.3 seconds for the standard sprint to 100 km/h and reaches a top speed of 235 km/h (146 mph). Its combined fuel consumption is 5.6 liters per 100 km (42 mpg US), equivalent to 129 grams CO2 per km (208 g/mile).
Nie wiem jak Wam ale mi wychodzi ze jeśli moc i moment się zgadza to ten 1.8TFSI w O3 jest 1 do 1 zgarnięty z audi.
Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Czy ktoś bardziej znający się na technicznych aspektach silnika może pokusić się o porównanie tego 1.8TFSI audii z 1.8 z O3 ?-----
O3 - zamówiona...
Komentarz
-
-
Witam kolegów
Oczekuje właśnie na moją O3 1.8 TSI
Tak czytam troszkę o tych silnikach 1.8TSI (180KM) z manualem i nic nie wyczytałem
Spotkałem się wieloma opiniami o silnikach TSI. I zaczynam się martwić czy napewno jest to dobry wybór. Silniki TDI mnie nie interesują a innych niż TSI nie ma
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale część z Was pisze, że jest łańcuch, natomiast w skodzie sprzedawca zapewnił mnie , że jest pasek (ma wytrzymać 300tkm). Łańcuch jest tylko w silnikach 1.2TSI i 1.4TSI.
Czy ktoś zna podstawowe wady owych silników, oczywiście pomijam kwestie rozrządu.
Komentarz
-
Komentarz