Zamieszczone przez ojciec_
1.4 czy 1.8 DSG ??
Zwiń
X
-
1.4 czy 1.8 DSG ??
Zastanawiam się nad 1.4 140 a 1.8 180. Ale nigdzie nie mogę znaleźć danych dot. elastyczności itd.
jedyne co to 0-100 8,5 i 7,4 przy DSG i kombi. next week mam poganiać trochę 1.4 Co prawda jeździłem już trochę ale myślę nad 1,8. Czy ktoś realnie pogonił oba silniki? jaka różnica w spalaniu przy ciężkim (mocno ciężkim) bucie.
różnica tylko 6000 pln... a litr w tą czy tamtą nie robi różnicy.
Poradźcie proszę
PS. auto w profilu żony ;p
-
-
Zamieszczone przez ketivv
przy takim założeniu to już po dylemacie ;-) 1.8
...ale... 2.0 TSFI 200KM w pasku CC 9,5/100 a przy butowaniu na highwayu 11,5 moje 3.0 Tdi 9.5 (a średnio 8,4)... no i żeby się nie okazało, że zamienił stryjek...
dlatego pytam o realne osiągi. ... i elastyczność... bo 1,8 DSG 7 a 1,4 niewiadomo ale raczej 6....
[..] a właśnie doczytałem, że 1.4 DSG też 7 biegowa. No i teraz nic już nie wiem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RaffyXXXZastanawiam się nad 1.4 140 a 1.8 180.Zamieszczone przez RaffyXXX...ale... 2.0 TSFI 200KM w pasku CC 9,5/100 a przy butowaniu na highwayu 11,5 moje 3.0 Tdi 9.5 (a średnio 8,4)... no i żeby się nie okazało, że zamienił stryjek...
jeśli chcesz zamienić Passata CC 2.0 TSI lub Audi A6 3.0 TDI i porównać je do OIII 1.8 TSI to powiem tak to 2 różne światy
OIII 1.8 TSI a A6 3.0 TDI to w ruchu autostradowym będą całkowicie inne samochody
Komentarz
-
-
RaffyXXX, zarówno 1.4 TSI jak i 1.8 TSI mają 7 biegowe DSG.
Widzę, że pomykasz raczej mocniejszymi autami. Przy takich doświadczeniach to jednak lepszy dla Ciebie powinien być 1.8 TSI. 1.4 TSI juz całkiem fajnie jedzie i nawet przeciętny Kowalski nazwałby go dynamicznym. Ale do jazdy autostradowej, jeśli zależy Ci na dynamice przy wyższych prędkościach to jednak te 40 dodatkowych koni się przyda.
Poza tym, jak będzie mało to zawsze pewnie jeszcze parę dodatkowych może wskoczyć po chiptuningu.
Poza tym to jest zawsze tak, jak jeździsz spokojnie to mniejszy silnik będzie znacznie oszczędniejszy. Ale jeśli jeździsz dynamicznie i do tego często drogami szybkiego ruchu to ten mały silnik wcale nie będzie palił wiele mniej niż większy.
Dodatkowy aspekt, to jeszcze różne zawieszenia z tyłu, czyli wielowachacz w 1.8 TSI, a belka skrętna w 1.4 TSI.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketivv
z wątku zrozumiałem, że chodzi o dylemat między 1.4 a 1.8 w obrębie OIII
jeśli chcesz zamienić Passata CC 2.0 TSI lub Audi A6 3.0 TDI i porównać je do OIII 1.8 TSI to powiem tak to 2 różne światy
OIII 1.8 TSI a A6 3.0 TDI to w ruchu autostradowym będą całkowicie inne samochody
To to wiem 6 jest niesamowicie wyciszone i precyzyje, ale...
Do OIII mam tylko jeden minus - za mocne wspomaganie. Co prawda jechałem raz i przy 160 każdy nawet najmniejszy ruch kier. Powodował natychmiastową zmianę toru jazdy. W OOOO jest spokojniej, płynniej. Ale może to kwestia przyzwyczajenia. Co do autostrad to OII 2,0 tdi dsg przelatałem ok 30 000 w 6 m- cy - jedyny zarzut - głośno powyżej 160. Złego słowa o aucie nie powiem 60 tys w rok. Teraz odkupił ją ode mnie tato i bardzo sobie chwali.
Auta inne ale samo ubezpieczenie 6 to 8% ceny nowej O. Poza tym nic w audi kosztuje tysiąc a cokolwiek dwa.
Przegląd jak tylko serwis 2500 jak cokolwiek plus to 5000 trzy serwisy w roku i ubezpieczenie mogą zniechęcić....
Komentarz
-
-
Z tego co napisałeś jedynym słusznym wyborem będzie 1.8tsi...niemniej jednak przy takich przelotach nie lepiej jednak diesla?ZA nie długo pojawi się vrs mocy będzie więcej niż w poprzednim o2vrs myślę że 177KM ale gdzieś czytałem że nawet 184(nie jestem pewien). Przy prędkościach autostradowych tdi vs tsi wypadnie lepiej a że często poganiasz bany to może być jakiś argument:-) ps. Powracając do pytania 1.4 czy 1.8 to w Twoim przypadku raczej 1.8pozdr :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BogolZamawiawiasz dodatek: wybor profilu jazdy, i możesz sobie wspomaganie zrobic bardziej sztywne.
....no nie do końca mnie zrozumiałeś w OIII JEST ZA MOCNE ale jesli jest taka opcja popytam next week bede miał na testy
Co do czasu i diesla... Nie śpieszy się ... Ale O3fl rs nie za bardzo ucieka 1,4
nawet jak bedzie 180 ... To i tak bedzie 6 zamiast 7 w dsg ...litr mniej i wolniej....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RaffyXXXDo OIII mam tylko jeden minus - za mocne wspomaganie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RaffyXXXZłego słowa o aucie nie powiem 60 tys w rok.Zamieszczone przez RaffyXXXróżnica tylko 6000 pln... a litr w tą czy tamtą nie robi różnicy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rezon.....a przy takich przebiegach poważnie rozważyłbym S2 lub S2FL, Cenowo wyjdzie niewiele więcej, a znacznie bliżej mu do A6 niż O3 pod względem komfortu.
co to S2 S2FL ? superb ? jeśli tak, to nie... mam wrażenie, że jest za ...długi przód wyprzedza a tył jeszcze na rondzie... na autostradzie tak ale przy szybszej jeździe po winklach się nie sprawdza. OII się fajnie wkręcała w zakręty mimo iż DSG oraz 2.0 tdi znacznie ale to znacznie dociążyły przód.... co najmniej kilkanaście razy jechaliśmy razem superb 177 i Octavia 140 trasę. Lubin (dolnośląskie) - Kielce - 450 km. z tego 300 po highwayu a 150 Zawiercie, Jędrzejów,, czasami Olkusz (enduro) i poza tym że w S było ciszej i spalała 1l mniej .... szału nie było a auta dzieli 7 lat.....
Komentarz
-
-
S2 trzyma się drogi lepiej niż O2. Mam porównanie - przejechałem kilkadziesiąt kkm O2, wcześniej O1, O1FL. Różnica dotyczy nie tylko hałasu - ale również tłumienia nierówności i wygody pasażerów - zwłaszcza z tyłu .
Jeżeli O2 było z początku produkcji, a S2 z ostatnich lat - to aż tak wiele je nie różni konstrukcyjnie.
Długości S2 się nie czuje na rondach co najwyżej przy parkowaniu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RaffyXXXA6 3.0 tdi quattro 2008
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RaffyXXXSzklany dach, faJne mmi
Zamieszczone przez RaffyXXXCena podobna w razie jak będzie bolało to wrócę do OOOO
ogólnie jakość wnętrza w Skodzie to całkowita porażka - trzaski, skrzypienia to tego bardzo słabe wyciszenie wnętrza
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RaffyXXX...nie raczej, chęć zmian. Auta zmieniam średnio co rok.... A OIII mi się podoba... Szklany dach, faJne mmi ... Cena podobna w razie jak będzie bolało to wrócę do OOOO... Poczekam na jazdę dłuższą ( na 99% w tym tygodniu) i dam znak
Moze po jezdzie probnej wyleczysz sie z tego auta co by pieniedzy niepotrzebnie nie wydawac
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketivvZamieszczone przez RaffyXXXSzklany dach, faJne mmi
Zamieszczone przez RaffyXXXCena podobna w razie jak będzie bolało to wrócę do OOOO
ogólnie jakość wnętrza w Skodzie to całkowita porażka - trzaski, skrzypienia to tego bardzo słabe wyciszenie wnętrza
Cena podobna : nowa O - 3/4 letnie OOOO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketivvpowodzenia z dachem panoramicznym w Skodzie, od nowości u mnie trzeszczy i skrzypi a ASO olało sprawę w całości
Zamieszczone przez ketivvogólnie jakość wnętrza w Skodzie to całkowita porażka - trzaski, skrzypienia to tego bardzo słabe wyciszenie wnętrza
Na pewno nie można porównać do A6, ale S2 jest całkiem przyzwoicie wykonany
Komentarz
-
Komentarz