Jechałem autem z tym silnikiem.
Do miasta może być. Na trasę średnio.
Ogólnie demon mocy to to nie jest.
Raczej na granicy sprawnego poruszania się autem.
Ja mam 1,4 i jest różnica pomiędzy tymi silnikami i to wyczuwalna.
Nie wiem tylko jak będzie się jeździło z obciążeniem: 4 osoby + bagaż.
Pozdrawiam
Ja mam 1,4 i jest różnica pomiędzy tymi silnikami i to wyczuwalna.
Nie wiem tylko jak będzie się jeździło z obciążeniem: 4 osoby + bagaż.
Ja wczoraj wracałem z mazur do Warszawy w trzy osoby dorosłe i bagażnik załadowany prawie na max i nie zauważyłem efektu zamulenia, mowa oczywiście o 1.4, radził sobie całkiem żwawo
Prim, O ile dobrze kojarzę, to chyba a Wimarze na Modlińskiej, mają chyba jakiegoś rapida z 1.2 do jazd, ale nie znam szczegółów bo jakoś mnie nigdy ten silnik nie interesował. Podzwoń, popytaj po salonach w Wawie napewno coś znajdziesz jak nie w okcie to moze własnie w rapidzie.
No tak samo można powiedzieć o 1.8 za bardzo skomplikowany (8 wtryskiwaczy i inne duperele) IMO 1.2 do normalnej jazdy po mieście/ poza miastem powinien wystarczyć (chyba że będzie 5 os + bagażnik załadowany do maxa) w takich warunkach 1.4 daje sobie radę zupełnie przyzwoicie a 1.8 będzie palił zdecydowanie więcej - czyli życie sztuka kompromisów :P
Wielkie dzięki padero, ale im więcej "słucham" o 1.4, patrze na raporty spalania tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że 1.4 to najlepszy wybór. Niemniej jednak - chcę się przejechać 1.2 dla świętego spokoju
Prim,
Zadaj pytanie przez stronę skody o jazdę próbną. To idzie do centrali, a oni szybko wyszukują kto ma silnik który cię interesuje. Ja w ten sposób szukałem auta z felgami 15" - bardzo szybko ustalili że w całej Polsce nie ma takiego (na ówczesną chwilę). Jednak z 1.2 powinno się lepiej udać.
A z jakiego powodu silnik 40 KM mocniejszy z większą pojemnością, ma sobie gorzej radzić do 4000 rpm ? :roll:
Bo ma taki sam moment jak 1.8 a jest lżejszy trochę, powyżej 4krp 1.4 wyraźnie słabnie natomiast w 1.8 dochodzi już do głosu moment max do 4.5krpm (1.4 do 3.5 krpm) i większa moc. 1.4 jeździ optymalnie prawie jak diesel od 2-4 krpm wcześniej jest słabo i później też brakuje pary
Nie przeginajcie już tak bardzo.
Swego czasu kolega (zaraz po studiach) miał Volvo 340D (?) - 1,6 diesel wolnossący, ponoć 54KM.
Przejechał tym z 50k km, nieraz w 5 chłopa tym jeździliśmy - to dopiero miało start
Wszystko zależy od użytkownika. Dla jednego 85KM będzie nawet za dużo, dla drugiego 350 będzie wciąż za mało...
Grunt to wybrać coś dla siebie.
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Bo ma taki sam moment jak 1.8 a jest lżejszy trochę, powyżej 4krp 1.4 wyraźnie słabnie natomiast w 1.8 dochodzi już do głosu moment max do 4.5krpm (1.4 do 3.5 krpm) i większa moc. 1.4 jeździ optymalnie prawie jak diesel od 2-4 krpm wcześniej jest słabo i później też brakuje pary
A co z różnicą mocy 40 KM ?
Czy naprawdę uważasz, że 1.4 lepiej (szybciej, dynamiczniej) jedzie niż 1.8 ?
To po co w ogóle ten 1.8 jest w ofercie.
No przecież napisałem, że daje znać o sobie powyżej 4.5 krpm + Vmax (odcięcie ~ 7krpm)
Zamieszczone przez ryjeks
Czy naprawdę uważasz, że 1.4 lepiej (szybciej, dynamiczniej) jedzie niż 1.8 ?
W przedziale 2-4 krpm jest to możliwe (nie sprawdzałem tego osobiście ale jestem w stanie w to uwierzyć, że w 1.8 jazda zaczyna się w górnej granicy powyżej 4krpm) tak wynika z wykresów i charakterystyki motoru, bo powyżej 4 krpm 1.4 ma już zadyszkę i brakuje mu vigoru (poza hałasem to prędkość nie wzrasta w jakiś oszałamiający sposób)a w tych zakresach w 1.8 jest dopiero na "przecięciu max NM i KM" więc w tym przypadku pojemność+turbina zrobi robotę jak trzeba.
IMO w 1.4 najlepszy ogień jest w przedziale 2.5-4 krpm a w 1.8 będzie w przedziale 2.5-5 krpm bo później NM dość wyraźnie spada i nie za bardzo nadrobi się to max mocą :P
To jest różnica w mocy MAKSYMALNEJ. Do 3.5 krpm (nie 4) przebieg momentu, a więc i mocy jest taki sam za wyj. bardzo niskich obrotów. A masa 1.4 jednak jest niższa.
Zamieszczone przez ryjeks
Czy naprawdę uważasz, że 1.4 lepiej (szybciej, dynamiczniej) jedzie niż 1.8 ?
To po co w ogóle ten 1.8 jest w ofercie.
Bez jaj
Biorąc pod uwagę pełen zakres obrotów - 1.8 jest dynamiczniejszy. Ale w wyścigu z zasadą "zmieniamy bieg przy 3500 rpm" wygra 1.4
To jest różnica w mocy MAKSYMALNEJ. Do 3.5 krpm (nie 4) przebieg momentu, a więc i mocy jest taki sam za wyj. bardzo niskich obrotów. A masa 1.4 jednak jest niższa.
Zamieszczone przez ryjeks
Czy naprawdę uważasz, że 1.4 lepiej (szybciej, dynamiczniej) jedzie niż 1.8 ?
To po co w ogóle ten 1.8 jest w ofercie.
Bez jaj
Biorąc pod uwagę pełen zakres obrotów - 1.8 jest dynamiczniejszy. Ale w wyścigu z zasadą "zmieniamy bieg przy 3500 rpm" wygra 1.4
A możesz wkleić te wykresy. Głównie interesuje mnie przebieg mocy 1.4 w stosunku do 1.8.
Bo piszesz, że przebieg momentu jest taki sam, a wygrana 1.4 będzie skutkiem o kilka kg niższej masy i to zaczyna być ciekawe
Proporcjonalnie 1.8 powinien mieć 320 Nm, ale wtedy nie nadawałaby się do niego DQ200, więc paliłby więcej i nie spełniałby jakichś norm. Byłaby rakieta, ale ekoterrotyzm zwyciężył.
Bo jaki jest inny powód zdławienia momentu?
Komentarz