jak tam haldex 5 w nowej octavi 4x4?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jf515
    Classic
    • 2014
    • 7

    jak tam haldex 5 w nowej octavi 4x4?

    Ody sie teraz wypadalo!

    Zeby na zlocie bylo cieplo
  • kc2ine
    Ambiente
    • 2012
    • 134

    #2
    jak tam haldex 5 w nowej octavi 4x4?

    czy ktos juz jezdzi taka? Jezeli tak to jakie sa opinie o npwej generacji haldexa bo slyszalem ze gorszy niz 4 generacja...

    Komentarz

    • Black_Dev
      Drive
      • 2013
      • 73

      #3
      Czy dla Ciebie wszystko co nowsze jest gorsze ?
      -----
      O3 - zamówiona...

      Komentarz

      • mac_aaron
        Elegance
        • 2012
        • 984
        • Octavia III (5E3)
        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

        #4
        Zamieszczone przez Black_Dev
        Czy dla Ciebie wszystko co nowsze jest gorsze ?
        TTTM

        Komentarz

        • elektrykprosty
          Rider
          • 2013
          • 311

          #5
          A ja słyszałem opinie, że nowy Haldex V jest szybszy i lepszy.
          Była jakis fimik pokazujący różnice Volvo XC60 z Haldexem IV i V. Nowszy działał sprawniej.

          Obawy wynikają z pozbawienia nowego Haldexu magazynu cisnienia wraz z zaworem. W praktyce jest to jedna rzecz mniej do popsucia.

          Przyjdzie zima to pojawią się testy na śniegu.

          Osobiście testowałem 1,8 TSI podczas deszczu z napędem tylko na przód. Prawie bez przerwy migała kontrolka ASR.

          Komentarz

          • kc2ine
            Ambiente
            • 2012
            • 134

            #6
            Zamieszczone przez Black_Dev
            Czy dla Ciebie wszystko co nowsze jest gorsze ?
            nie, nie dla mnie - przeczytaj ten watek na

            swedspeed forum...

            chcialbym zeby V gen byla lepsza bo uniewaznilem zamowienie na stary model yeti i zamowilem nowa yeti po lifcie, ktora ma wlasnie haldex 5...

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 10990
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              kc2ine, to jak odbierzesz to potestujesz i dasz znać

              dla przeciętnego usera nie będzie żadnej różnicy
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • elektrykprosty
                Rider
                • 2013
                • 311

                #8
                ktoś już ma? Testował?

                Komentarz

                • lubek24
                  Rider
                  • 2013
                  • 597
                  • Octavia III (5E3)
                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                  #9
                  Witam,
                  Ja jeżdżę teraz VW Tiguan 2.0 TSI z haldexem IV generacji.
                  Różnica między przednim napędem, a 4x4 jest wyraźnie odczuwalna, zwłaszcza na śliskiej nawierzchni (śnieg, woda itp.). Rusza z miejsca bez problemów, a jak już jedziesz powyżej 40 km/h wyłącza się. Jednak jak tylko złapie poślizg czuć delikatne kopnięcie w plecy, a auto nadal jedzie prosto.
                  Zimą 4x4 to super rozwiązanie poprawia bezpieczeństwo, ale nie dajcie się zwieść !!Auto hamuje tak samo jak każde inne - klocek 1,5 tony będzie się sunął na śliskim.
                  Octavie 4x4 zamówiłem ze względu na fakt i stawiam w pierwszej kolejności na bezpieczeństwo (4x4) oraz komfort ( Big bagażnik potrzebny przy powiększającej się rodzince i duża ilość miejsca na tylnej kanapie ), a do tego cena dużo lepsza niż VW Passat alltruck czy Tiguan.
                  Jeśli mogę doradzić koledze kc2ine to uważam, że Yeti po lifcie wygląda o niebo lepiej, ale i tak z doświadczenia wiem że wyższy prześwit będzie wykorzystywany 1-2 w roku lub w cale, a bagażnik tak jak w moim VW będzie za mały na wakacje. Kakt, że już jeździsz Octavią będziesz żałował jego braku.
                  O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

                  Komentarz

                  • ketivv
                    L&K
                    • 2011
                    • 1155

                    #10
                    Zamieszczone przez lubek24
                    a jak już jedziesz powyżej 40 km/h wyłącza się.
                    Haldex IV, skąd takie informacje ?

                    Zamieszczone przez lubek24
                    że Yeti po lifcie wygląda o niebo lepiej
                    Yeti to tandeta nie warto tego kupować w połączeniu z dieslem
                    głośno, słabo i nieekonomicznie

                    Komentarz

                    • lubek24
                      Rider
                      • 2013
                      • 597
                      • Octavia III (5E3)
                      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                      #11
                      ketivv, z doświadczenia, po przekroczeniu 40 km/h koła obu osi obracają się z identyczną lub bardzo zbliżoną prędkością, wówczas cała wartość momentu obrotowego z silnika przekazywana jest tylko na jedną oś.

                      po drugie nie musisz kopać leżącego, może kolega kc2ine zmieni zdanie i nie zrobi Twojego błędu 8)
                      O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

                      Komentarz

                      • ketivv
                        L&K
                        • 2011
                        • 1155

                        #12
                        Haldex 4 rozpina całkowicie sprzęgło tylko w trakcie hamowania i postoju

                        w każdej innej sytuacji sprzęgło w jakimś stopniu jest spięte
                        wartość minimalna na tył to 4% momentu obrotowego

                        Komentarz

                        Pracuję...