A ja słyszałem opinie, że nowy Haldex V jest szybszy i lepszy.
Była jakis fimik pokazujący różnice Volvo XC60 z Haldexem IV i V. Nowszy działał sprawniej.
Obawy wynikają z pozbawienia nowego Haldexu magazynu cisnienia wraz z zaworem. W praktyce jest to jedna rzecz mniej do popsucia.
Przyjdzie zima to pojawią się testy na śniegu.
Osobiście testowałem 1,8 TSI podczas deszczu z napędem tylko na przód. Prawie bez przerwy migała kontrolka ASR.
Witam,
Ja jeżdżę teraz VW Tiguan 2.0 TSI z haldexem IV generacji.
Różnica między przednim napędem, a 4x4 jest wyraźnie odczuwalna, zwłaszcza na śliskiej nawierzchni (śnieg, woda itp.). Rusza z miejsca bez problemów, a jak już jedziesz powyżej 40 km/h wyłącza się. Jednak jak tylko złapie poślizg czuć delikatne kopnięcie w plecy, a auto nadal jedzie prosto.
Zimą 4x4 to super rozwiązanie poprawia bezpieczeństwo, ale nie dajcie się zwieść !!Auto hamuje tak samo jak każde inne - klocek 1,5 tony będzie się sunął na śliskim.
Octavie 4x4 zamówiłem ze względu na fakt i stawiam w pierwszej kolejności na bezpieczeństwo (4x4) oraz komfort ( Big bagażnik potrzebny przy powiększającej się rodzince i duża ilość miejsca na tylnej kanapie ), a do tego cena dużo lepsza niż VW Passat alltruck czy Tiguan.
Jeśli mogę doradzić koledze kc2ine to uważam, że Yeti po lifcie wygląda o niebo lepiej, ale i tak z doświadczenia wiem że wyższy prześwit będzie wykorzystywany 1-2 w roku lub w cale, a bagażnik tak jak w moim VW będzie za mały na wakacje. Kakt, że już jeździsz Octavią będziesz żałował jego braku.
ketivv, z doświadczenia, po przekroczeniu 40 km/h koła obu osi obracają się z identyczną lub bardzo zbliżoną prędkością, wówczas cała wartość momentu obrotowego z silnika przekazywana jest tylko na jedną oś.
po drugie nie musisz kopać leżącego, może kolega kc2ine zmieni zdanie i nie zrobi Twojego błędu 8)
Komentarz