1.2 tsi 105 km vs 1.6 tdi 105 km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • octavia208
    Classic
    • 2016
    • 18

    1.2 tsi 105 km vs 1.6 tdi 105 km

    bohen, wiesz co dobre... obecnie funkcjonuje tam takze jakis snowpark.... oba obiekty znajduja sie przy obwodnicy miasta. bez problemu mozna tam trafic. od pl granicy to jakies 40 km....
    w sejnach zawsze mozesz odwiedzic kantor i wymienic cash
  • Sweetdream
    Ambiente
    • 2013
    • 108

    #2
    1.2 tsi 105 km vs 1.6 tdi 105 km

    Hej mam do Was pytanie który silnik wybralibyscie przy następującej charakterystyce tras:

    roczny przebieg ok 45 0000 km
    stosunek miasto/trasa 25/75
    chciałbym sprzedać samochód max po 4 latach

    Generalnie interesuje mnie jak najbardziej ekonomiczna eksploatacja samochodu przy uwzglednnieu jednak różnic w cenie zakupu.

    Teoretycznie wybór dieasla powinien byc oczywisty niemniej jak wynika z ponizszego kalkulatora: http://www.autocentrum.pl/benzyna-czy-diesel/ zakup diesla zwróci mi sie po ok 3-4 latach (w zależności od wskazanego momentu sprzedaży samochodu.

    Czy biorąc pod uwagę faktyczne spalanie, koszty eksploatacji a także kulturę pracy silnika faktycznie wybór diesla jest tak oczywisty?

    Z góry dzieki za wszelkie komentarze użytkowników tych dwóch jednostek silnikowych.

    Komentarz

    • Zorr
      RS
      • 2011
      • 2110

      #3
      z kalkulatorem ciężko będzie dyskutować...
      a jakie dane podałeś w kalkulatorze?

      PS Obstawiałbym diesla gdyż łatwiej go będzie sprzedać... bo od jakiegoś czasu auto w dieslu jest modne nie ważne ile i jaki przebieg się robi.
      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

      Komentarz

      • Sweetdream
        Ambiente
        • 2013
        • 108

        #4
        Z tym że ten kalkulator uwzględnia różnicę w cenie sprzedazy obu wersji.
        Cena zakupu diesla jest o ok 10 000 wyższa. Tak więc głównie nizszym spalaniem jestem w stanie zredukować tą różnicę, szkopuł w tym, ze nie wiem dokładnie jaka jest faktyczna róznica w spalaniu pomiedzy tymi silnikami. Ja założyłem ze róźnica na korzyść diesla wynosi 1,5 l /100km.

        Komentarz

        • Zorr
          RS
          • 2011
          • 2110

          #5
          Zamieszczone przez Sweetdream
          Z tym że ten kalkulator uwzględnia różnicę w cenie sprzedazy obu wersji.
          to dobrze że uwzględnia cenę sprzedaży + różnice w kosztach ubezpieczeń, utraty wartości itd... wg najlepszy kalkulator na rynku.

          mi wyszło dla 1.8TSI vs 2.0TDI zwrot po 8latach przy sprzedaży dopiero.

          różnica 1,5L w spalaniu jest bardzo realną ... ale to zależy jak jeździsz, poza tym większa różnica będzie w mieście a mniejsza na trasie, a pisałeś że na trasie będzie 75%.

          jest jeszcze jedna kwestia, możesz planować sprzedaż auta po 4latach natomiast w życiu różnie bywa i może się zdarzyć, iż jeszcze pojeździsz rok-dwa dłużej
          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8162
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez Zorr
            Obstawiałbym diesla gdyż łatwiej go będzie sprzedać... bo od jakiegoś czasu auto w dieslu jest modne nie ważne ile i jaki przebieg się robi.
            własnie na rynku jakaś zmiana.....proponuje zapytać nawet w salonie ile teraz sprzedaja diesli, a ile benzyniaków......
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Ja bym zalozyl roznice 1l.

              Dla 1.6TDI przyjal 5,5l w trasie i 7l w miescie.

              Dla 1.2TSI patrzac obiektywnie 6,5l w trasie i 8l w miescie

              Ja wole liczyc ciut wiecej, niz potem narzekac, ze pali duzo i cale wyliczenie w leb bierze.

              Roznicy w cenie paliwa na dzis nie ma zadnej, albo siega gora 5-10gr/l.

              Plus jest taki, ze po 4 latach 1.6TDI z przebiegiem 200kkm bedzie sprzedawalne bez wiekszych problemow, a 1.2TSI to juz raczej jedynie puszczenie do handlarza albo zostawienie w rozliczeniu. Pomijajac kwestie, ze auto z przebiegiem 195kkm jest dla Polaka akceptowalne, a 203kkm juz nie :lol:

              Jest jeszcze jeden szkopul. Upatrywalbym dla siebie szansy w zalozeniu instalacji LPG dla silnika TSI. Tylko w tym momencie nie bralbym 1.2, a 1.4TSI (koszt instalacji do zalozenia za okolo rok oscyluje na 5tys zl. Ale wtedy powiedzmy roznica w cenie zakupu bedzie zadna (1000zl), lecz koszty eksploatacji nizsze o 30-40% na korzysc gazowca.

              Z ciekawostek to na mobile.de jest na dzis kilka 1.2TSI z 2010 z przebiegiem okolo 140-160kkm. 1.6TDI tez jest kilka z przebiegiem 210-220kkm.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • tomekb1
                Rider
                • 2013
                • 352

                #8
                Kalkulator nie przewiduje "drobnych" zysków jakie przyniosą nam pieniążki, (10500 różnicy) odłożone na lokacie, dajmy na to 3%, . W ciągu 4 lat jakieś 1300 zł. W sumie niewiele, ale zawsze coś.
                Pozdrawiam
                Tomek

                Komentarz

                • Zorr
                  RS
                  • 2011
                  • 2110

                  #9
                  tomekb1, w sumie nawet więcej niż 10500 różnicy, bo jest jeszcze różnica w cenie AC aut bo i wartość auta jest większa (jakieś 7% od 10500 = 735zł czyli inwestujemy 11235zł)
                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                  Komentarz

                  • Sweetdream
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 108

                    #10
                    Wskazany przeze mnie kalkulator uwzględnia możliwość ulokowania zaoszcżedzonych środków, a także fakt różnicty w kosztach ubezpieczenia.

                    W moim przypadku jednak róźnica w cenie nie powstanie odrazu gdyż bęę korzystał z leasingu.

                    Moje pytanie wynika z tego, że zawsze słyszałem że jak robisz ptrzebiegi ok 30-35 tys km rocznie to warto brać diesla, szczególnie na trasy. A tu wychodzi że wcale nie jest to takie oczywiste.

                    Komentarz

                    • Zorr
                      RS
                      • 2011
                      • 2110

                      #11
                      Sweetdream, to przez te +10500zł, producenci już nie wiedzą jak wycisnąć więcej od klientów, więc część zysków kierowców ze spalania sobie przywłaszczają sobie przy sprzedaży.

                      Szczerze wątpię, aby różnica w gratach między t.dieslem i t.benzyną wynosiła 10500zł po kosztach produkcji...
                      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                      Komentarz

                      • tomekb1
                        Rider
                        • 2013
                        • 352

                        #12
                        Nie jest oczywiste, gdyż masz zamiar sprzedać akurat wtedy, gdy zakup diesla się zaczyna opłacać.

                        [ Dodano: Sro 11 Wrz, 13 14:24 ]
                        Gdybyś miał sprzedać dajmy na to po 6 latach, przy tych przebiegach wybór byłby oczywisty.

                        [ Dodano: Sro 11 Wrz, 13 14:25 ]
                        Zamieszczone przez Zorr
                        tomekb1, w sumie nawet więcej niż 10500 różnicy, bo jest jeszcze różnica w cenie AC aut bo i wartość auta jest większa (jakieś 7% od 10500 = 735zł czyli inwestujemy 11235zł)
                        No chyba nie, biorąc pod uwagę, że jest/była promocja na ubezpieczenie, tj 1900 zł niezależnie od wartości auta.
                        Pozdrawiam
                        Tomek

                        Komentarz

                        • Zorr
                          RS
                          • 2011
                          • 2110

                          #13
                          Zamieszczone przez tomekb1
                          No chyba nie, biorąc pod uwagę, że jest/była promocja na ubezpieczenie, tj 1900 zł niezależnie od wartości auta.
                          promocji nie wliczam i być może nie łączy się z inną promocją albo jest tylko przy kredytach i wątpię aby w drugim roku i trzecim też była ...

                          co kto tam sobie wybierze ...

                          PS Jak kupowałem swoją to też była promocja na ubezpieczenie a z jakiegoś powodu nie wziąłem.


                          Edit, mały off top:
                          a może Porsche 918 Spyder, średnie spalanie tylko ~3l/100km za to 887KM mocy
                          Link ;-)
                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                          Komentarz

                          • loru
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4286
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            różnica w cenie zakupu to jedno a inna sprawa to kto faktycznie wziął te pieniądze i je gdzieś na bok odłożył ...... , takie trochę oszukiwanie siebie, ja niby kupiłem TDI w cenie TSI ale jakoś nie odczułem w związku z tm ,że mam więcej kasy czy że przyoszczędziłem, poszło na inne wydatki i tyle a leć trzeba i service też trzeba zrobić.
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz

                            • Sweetdream
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 108

                              #15
                              A jak wyglada sama eksploatacja silnika 1.6 TDI 105 km w Octavii III, jesteście zadowoleni z osiagów, spalania itp?
                              Prosze o informację użytkowników tego konkretnie silnika.

                              Dodam że interesuje mnie spokojna, jak najbardziej ekonomiczna, droga do pracy ok 80 km w jedna strone głównie trasa w tym autostrada.

                              Komentarz

                              • Prim
                                L&K
                                • 2013
                                • 1040
                                • Audi

                                #16
                                Ja przechodziłem osobiście różne fazy - od SII 1.6 TDI, przez O3 1.6 TDI aż w końcu stanęło na 1.4 TSI Tylko ja mam sprawę jasną - robię rocznie max 20k i raczej więcej miasta więc TDI by się raczej męczył i realne oszczędności byłyby żadne.

                                Myśląc o kupnie samochodu nie patrzyłem na różnicę w cenie między TDI a TSI bo z góry miałem założony budżet - więc albo biedne TDI albo dobrze wyposażone TSI - wygrała próżność i pycha
                                Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                VW Jetta 1.2 TSI

                                Komentarz

                                • mascotte
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 180

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Prim
                                  Ja przechodziłem osobiście różne fazy - od SII 1.6 TDI, przez O3 1.6 TDI aż w końcu stanęło na 1.4 TSI Tylko ja mam sprawę jasną - robię rocznie max 20k i raczej więcej miasta więc TDI by się raczej męczył i realne oszczędności byłyby żadne.

                                  Myśląc o kupnie samochodu nie patrzyłem na różnicę w cenie między TDI a TSI bo z góry miałem założony budżet - więc albo biedne TDI albo dobrze wyposażone TSI - wygrała próżność i pycha
                                  3 lata jeździłem avensisem w dieslu zrobiłem nim 73 tyś przebiegu to bardzo mało na diesla, sprzedałem ave i wymyśliłem O3 1,4 TSI dołożyłem parę złotych i bez zbytecznych wodotrysków jeżdżę O3, przegląd co 30 tyś lub 2 lata, a z ave co 15 na przegląd, diesel droższy jest w eksploatacji jak się mało jeździ, a nowa O3 pali tak samo co ave, jak narazie jest zadowolony i uważam że zakup benzyny był trafny
                                  Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY

                                  Komentarz

                                  • xtremesystems
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2254
                                    • Hyundai

                                    #18
                                    troche panowie gowno prawda. 1,2 czy 1,4 tsi w duzym miescie (poznan ,wawa,krak,lodz) gdzie stoi sie w korkach wciagnie 10l
                                    1.6 tdi pali mi w miescie miedzy 6 a 7,5.

                                    srednia z 10000km 6,2 .

                                    Komentarz

                                    • Prim
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1040
                                      • Audi

                                      #19
                                      tak podchodząc do sprawy spalania - no myślę, że TSI mogłeś spokojnie dać 12l w korku to żaden problem...
                                      Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                      VW Jetta 1.2 TSI

                                      Komentarz

                                      • Alonzo_
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2460
                                        • Hyundai

                                        #20
                                        Zamieszczone przez mascotte
                                        3 lata jeździłem avensisem w dieslu.... sprzedałem ave i wymyśliłem O3 1,4 TSI dołożyłem parę złotych i bez zbytecznych wodotrysków jeżdżę O3, przegląd co 30 tyś lub 2 lata, a z ave co 15 na przegląd, diesel droższy jest w eksploatacji jak się mało jeździ, a nowa O3 pali tak samo co ave, jak narazie jest zadowolony i uważam że zakup benzyny był trafny
                                        Ciesze sie że jesteś zadowolony. Przy małych przebiegach zwłaszcza używany (zużyty) diesel z dużym prawdopodobieństwem wyjdzie drożej. Ale jeśli chcesz Octą latać długo i szczęśliwie to jeździj na olej co 15 tyś jak z avką. Trzeba nie mieć serca dla własnej furmanki żeby kazać sie jej przez 30 koła kulać na starym smarowidle.

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Alonzo_, Moje wszystkie diesle robia 15-25kkm rocznie, zalezy od roku. Zaden nie jest wozem, ktory po 5 latach jest na zlom, kazdy trzyma deklarowana moc itd. Wiec nie ma co dramtyzowac.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • tomekb1
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 352

                                            #22
                                            A jak się mają koszty przeglądów diesel i benzynę porównując ?

                                            Panowie ponawiam pytanie.
                                            Pozdrawiam
                                            Tomek

                                            Komentarz

                                            • ryjeks
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 488
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              #23
                                              Sweetdream, przyjąć trzeba 1-1,5l różnicy realnie.
                                              Chyba, że będziesz katował to wtedy ze 2l.

                                              No i jest problem, bo jest na pograniczu.

                                              TDI na pewno będzie łatwiej sprzedawalne z takim przebiegiem, a TSI będzie się lepiej jeździć.

                                              Optymalnie by było 1.2 TSI + DSG :wink:

                                              Jeśli będziesz jeździł spokojnie/normalnie to przyjmij sobie wartości z katalogu i wiele się nie pomylisz.

                                              No ciężki wybór w sumie.

                                              P.S.
                                              DSG by sporo pomogło w utrzymaniu niskiego spalania bez wysiłku.

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                Ale 1.6TDI nie bedzie palil 3,3l/100km tak predzej to 4,3l/100km.
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • ryjeks
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 488
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  #25
                                                  1.6 TDI poza miastem ma 3,7
                                                  1.2 TSI poza miastem ma 4,4

                                                  Osobiście jestem zdania, że łatwiej będzie osiągnąć te 4,4 w TSI niż 3,7 w TDI
                                                  ale to moja subiektywna opinia.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...