marbab, Chyba w Superbie albo Yetim, bo w O3 jedyne 4x4 ma 1.8TSI
Silnik 2.0 TDI 150 km - wrażenia z jazdy?
Zwiń
X
-
Witam wszystkich :-) Miałem okazję pojeździć zarówno O3 2.0 Tdi 150 km jak i O3 1.4 Tsi. Diesel jest elastyczniejszy i to w moim odczuciu sporo! Wysoki moment obrotowy robi swoje. Jeśli chodzi natomiast o przyspieszenie 0/100 km/h to 1.4 Tsi zostawia znacznie lepsze wrażenie (chociaż dane techniczne pokazują niewielką różnicę). Spalanie co ciekawe jest porównywalne. Dopłata do Diesla jest bardzo wysoka... Osobom robiącym przeciętne przebiegi to się po prostu nie kalkuluje.
Komentarz
-
-
Śmiać mi się chce jak czytam o tej "lepszej elastyczności" diesli i na siłę udawadnianiu, że diesle są lepsze, bo mają większy moment NA SILNIKU. Przecież, nawet jeśli na jakimś biegu w jakimś zakresie prędkości diesel ma lepszy czas, to ma znaczenie tylko, jeśli nie używa się drążka do zmiany biegów i na siłę w obu autach będzie jechać te 60-100 na 4ce czy 80-120 na 5ce. Czyli już np. przy dsg znaczenia nie ma ŻADNEGO. A subiektywne odczucia związane z lepszą dynamiką diesli przy jakiejś tam prędkości wynikają faktycznie z tego większego momentu, który jest przez chwilę i nie przekłada się na obiektywne czasy przyspieszeń.
Jak już pisałem, weźcie poprzedniego civica type R, który ma ze 100 Nm i zestawicie ze skodą RS TDI, która ma blisko 400 Nm. I zobaczcie jak szybko będą znikać tylne światła civica. Z kreski, z rolki - bez znaczenia. Bo kierownik civica niestety oleje papier, i jadąc 60 na 4ce nie zostawi tego biegu, tylko zredukuje do 2."k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
Komentarz