Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

indeks predkosci opon

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • indeks predkosci opon

    to tylko oryginał wchodzi w gre oki tylko jak bym zakupił columbusa rns510 to zapewne musze kupic inna ramke pod to radio jak ma ktos namiar to prosze o info

    [ Dodano: Pon 07 Lip, 14 12:40 ]
    Link czy to taka ramka?

  • #2
    indeks predkosci opon

    jakie indeksy macie u siebie na zimowych oponach. Czy warto sie pchac w 91V wg specyfikacji skody?
    1.4 TSI ambition,czarna perla,pakiet chrom,trojramienna kierownica,amazing,bi-ksenon

    Komentarz


    • #3
      Sam się nad tym zastanawiam na pewno im wyższy indeks prędkości tym dużo lepiej prowadzi się samochód opona jest bardziej stabilna samochód jest "bardziej przyklejony" do jezdni i nie pływa tak po drodze. Kiedyś miałem opony w indeksie T i zmieniłem ja na indeks V różnica była zauważalna już przy niewielkich prędkościach. Opona w indeksie H będzie mniej stabilna niż w indeksie V już nawet przy 80 km/h. Biorąc pod uwagę ceny opon zimowych w indeksie V raczej zdecyduje się na zakup w indeksie H jednak odbędzie się to kosztem stabilności.
      Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

      Komentarz


      • #4
        w oponach letnich założonych przez fabrykę mam indeks V, zamówione zimówki mam z indeksem H czyli do prędkości 210 km/h i wydaje mi się że będą wystarczające, a tutaj inżyniery opowiadają o tych indeksach:
        Indeks prędkości opon. Opony.com.pl
        Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY

        Komentarz


        • #5
          Różnica w cenie minimalna. Opony z wyższym indeksem prędkości czy obciążenia są sztywniejsze, mniej komfortowe ale bardziej stabilne.

          Komentarz


          • #6
            tylko nie zapomnijcie o naklejce informującej o niższym indeksie opon albo ustawieniu w maxdot ostrzegacza prędkości ;-)

            PS Też mam niższy index w zimówkach
            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Zorr
              tylko nie zapomnijcie o naklejce informującej o niższym indeksie opon albo ustawieniu w maxdot ostrzegacza prędkości ;-)

              PS Też mam niższy index w zimówkach
              index H do 210 chyba jest wystarczający?
              Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY

              Komentarz


              • #8
                mascotte, możesz mieć index o 1 mniejszy niż wymagany w letnich ... jak masz V to H będzie OK.
                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                Komentarz


                • #9
                  Tak jak koledzy piszą te z indeksem H na zimę będą akurat. Ja zakupiłem na zimę oponki 205/55x16 z indeksem H
                  jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                  była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                  była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Zorr
                    możesz mieć index o 1 mniejszy niż wymagany w letnich ... jak masz V to H będzie OK.
                    Oczywiście, że będzie ok ale nie oszukujmy się, zmniejszenie indeksu prędkości to spadek stabilności samochodu. A tak z rozważań teoretycznych ciekawe czy nie było by problemów z wypłatą z AC jeśli by się dopatrzyli, że zostały założone opony z indeksem innym niż stanowi homologacja czytał ktoś OWU co one o tym stanowią?
                    Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                    Komentarz


                    • #11
                      "Kwestię tę regulują przepisy europejskie (Dyrektywa 92/23/EWG) jak i polski Kodeks Drogowy. Mówią one, że w odniesieniu do opon zimowych możliwe jest stosowanie niższego indeksu prędkości niż wskazany przez producenta opon, nie niższego jednak niż indeks Q odpowiadający prędkości 160 km/h. W takim przypadku konieczne jest umieszczenie informacji o maksymalnej prędkości wynikającej z indeksu opon wewnątrz samochodu, w miejscu widocznym dla kierowcy. "

                      oraz

                      "W praktyce większość producentów i ekspertów zaleca różnicę indeksów nie większą niż o jeden stopień (czyli H zamiast V, T zamiast H). Absolutnym maksimum są dwa stopnie różnicy (czyli T zamiast V). "

                      Czyli indeks w miarę dowolny ale albo naklejka albo ustawione ostrzeżenie w maxi-docie. Po coś w końcu tę funkcję dodali

                      Komentarz


                      • #12
                        Oczywiście ja nie neguje prawa do poruszania się na drodze z oponami o niższym indeksie prędkości, chodzi mi o ewentualna wypłatę z AC bo tam mają zastosowanie Ogólne Warunki Ubezpieczenia, pytanie teoretyczne oby się nikomu nie przydało. Wystarczy, że będzie zapis w OWU, że nie wolno naruszać parametrów określonych w homologacji a tam jest 91 V wiem, że to pytanie teoretyczne a może i nawet "szukanie dziury w całym" ale przy wypłacie z AC ubezpieczyciel też szuka tej przysłowiowej dziury.
                        Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                        Komentarz


                        • #13
                          No wlasnie tez sie zastanawialem nad kwestia ewentualnego odszkodowania AC, czy czasami tego sie nie beda czepiac, a wiadomo, ze zawsze szukaja zeby tylko nie wyplacic.
                          Czy ktos z was ma moze OWU od ubezpieczyciela? moze link jakis ktos ma. Ja czekam na odbior swojej O3 i nie mam jeszcze zadnych dokumentow.
                          1.4 TSI ambition,czarna perla,pakiet chrom,trojramienna kierownica,amazing,bi-ksenon

                          Komentarz


                          • #14
                            weźcie mnie nie straszcie. Zimowe kupiłem sobie H. :x
                            Pozdrawiam
                            Tomek

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez tomekb1
                              weźcie mnie nie straszcie. Zimowe kupiłem sobie H. :x
                              tomek nie martw się z pełną świadomością mam zamówione opony z indeksem H na pewno nie będzie problemów
                              Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY

                              Komentarz


                              • #16
                                Mam nadzieję. Ale temat warto zgłębić.
                                Tak wogóle to moje auto z fabryki wyjechało na indeksie....W 270? Toż to moja kosiarka tyle nie pociągnie nawet z górki.
                                Pozdrawiam
                                Tomek

                                Komentarz


                                • #17
                                  A od kiedy to OWU ubezpieczenia może stać w sprzeczności z przepisami nadrzędnymi? Dyrektywa Unijna i Kodeks Drogowy mówią jasno co wolno, ubezpieczyciel nie może ograniczyć naszych praw.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez mac_aaron
                                    A od kiedy to OWU ubezpieczenia może stać w sprzeczności z przepisami nadrzędnymi? Dyrektywa Unijna i Kodeks Drogowy mówią jasno co wolno, ubezpieczyciel nie może ograniczyć naszych praw.
                                    Dokładnie i proponuję nie zajmować się sztucznymi problemami.
                                    Ja zamówiłem na zimę T, a na lato wyjechał z W.
                                    I nie mam zamiaru się tym przejmować.

                                    Taki indeks dopuszcza ustawodawca, a problemy z ubezpieczeniem to mogą być jak zdarzenie, będzie w związku przyczynowym z np. niedostosowaniem prędkości do indeksu opon.

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X