Procedura odbioru samochodu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mario
    Drive
    • 2007
    • 42

    #26
    mam 1,6 TDI CR ...???

    Komentarz

    • Fredy.PW
      Rider
      • 2013
      • 376
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #27
      Szukałem kół 16" na zimę do mojej O3... - ze względu na zupełną nowość i niewielkie, ale jednak zmiany w parametrach kół ciężko było znaleźć coś pasującego na Alledrogo. Specjalnie konsultowałem się w tym temacie z serwisem. Pan powiedział, że owszem może te 2, czy 4 milimetry nie robią dużej różnicy, ale jednak są to wtedy felgi niehomologowane i przy każdej wizycie w serwisie oni muszą to odnotować i wiadomo, co będzie, jak np. znajdą usterkę, z którą nie będą sobie mogli poradzić... :?: Zrzucą np. na używanie niehomologowanych przez producenta części...
      Pzdr
      Pzdr, Fredy
      Silnik w mojej O3 smaruje olej

      Komentarz

      • joter06
        Classic
        • 2012
        • 21

        #28
        Odbierając samochód, przede wszystkim trzeba podejść do tego, jak do zakupu każdej innej rzeczy, a nawet bardziej skrupulatnie, bo za taką kasę przecież nie kupujemy czegokolwiek zbyt często.
        Dlatego oświadczenie sprzedawcy typu "... w czasie transportu nie stwierdzono żadnych uszkodzeń..." można conajwyżej potraktować jako zagajenie na dobry początek przy nawiązywaniu rozmowy. Nie mówię, że należy całe nadwozie przelecieć miernikiem grubości lakieru, ale wzrokowa ocena powierzchni ze wszystkich stron nie zaszkodzi, bo jak coś zauważymy dopiero po wyjeździe z salonu, to 'pozamiatane'...
        Sprzedawcy najchętniej cały czas na odbiór poświęcają na tłumaczenie pierdół typu, jak ustawić temperaturę w klimatyzacji, albo włączyć światła przeciwmgielne. Warto od razu podziękować za ten wysiłek i poprosić np. o pokazanie, jak wymienić żarówkę świateł mijania; jak ktoś nawet jest 'całkiem zielony' w obsłudze podstawowych funkcji samochodu, to np. może sobie ściągnąć ze strony Skody instrukcję i wcześniej poczytać (pożytek będzie podwójny, bo oczekiwanie na odbiór nie będzie się też tak dłużyło...).
        A już koniecznie trzeba sprawdzić poziomy wszystkich płynów, a w szczególności oleju silnikowgo - ile jest wpisów na forum, że po kilku tys. km na bagnecie jest minimum i zastanawianie się, tyle zużył, czy tak mało było od początku?
        Nie zaszkodzi też sprawdzić działania podstawowych funkcji (oświetlenie, zamki, itp.); może to się wydawać niepoważne, ale u mnie po dwóch dniach od odbioru zauważyłem, że w ogóle nie działa oświetlenie wnętrza i to nie dlatego, że nie potrafiłem włączyć...

        Komentarz

        • trasat23
          Rider
          • 2010
          • 417

          #29
          Zamieszczone przez orzel720
          greg505, kto wam sprzedawał w Interauto? Pan K. Ostafin kier. Sprzedaży? Jak tak to wydaje sie OK. Ja na odbior pojechałem z listą punktow do sprawdzenia sciągnięta z forum.... Przydała się

          Podrzuć na PW wątek z tą listą do sprawdzenia.
          www.kawapelnaslonca.pl

          Komentarz

          • progressowy
            Rider
            • 2008
            • 453

            #30
            Prosimy o liste punktów.
            Już odebrane A3 TFSI limuzyna

            Komentarz

            • orzel720
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 2274
              • Superb III (3V3)

              #31
              progressowy, No problemo ale mam ją w pliku worda w tabeli więc mogę ją podesłać na emaila (np podacie go na PW) ew. wkleić na żywca do posta - co wolicie?

              [ Dodano: Nie 29 Gru, 13 11:13 ]
              Proszę bardzo (oczywiście wg uznania można ją zmodyfikować)

              Lista do sprawdzenia
              Auto: .................................................. ........... data: .....................................
              Zadanie STAN/UWAGI
              1. Zapytaj o rodzaj paliwa (95 czy 98 oktanów) i ile jest w baku (~5 litrów)?
              2. Sprawdzić zgodność polisy z wnioskiem (amortyzacja wkład własny, utrzymanie wartości składka VIN, nr rejestracyjny dane auta itp.)? Cesja na bank. Czy nr karty pojazdu jest na FVAT. Nr rej w Karcie pjazdu. wyciąg ze św. homologacji Punkt ten dotyczy sytuacji jeśli auto na kredyt i jeśli polisę wystawia dealer auta.
              3. Czas gwarancji w książce serwisowej/Fvat?
              4. Sprawdź poziom oleju i płynów.
              5. Alarm (fabryczny czy dokładany przez dealera - tutaj najczęściej napotykało się problemy)
              6. Wszystkie inne opcje, które były zamawiane dodatkowo ( z załącznikiem tabelarycznym)!
              7. Upewnij się, że wersja wyposażenia jest tą, która przeznaczona jest na nasz rynek - tutaj, ze względu na dużą ilość potencjalnych opcji sugeruję ograniczyć się do sprawdzenia głównych rzeczy (najdroższe/najbardziej potrzebne).
              8. Jakość lakieru (czy nie jest gdzieś zarysowany, przytarty) – miernik grubości powłoki lakieru oraz wizualnie (żona)
              9. Czy wszystkie 5 drzwi i klapa otwierają się i zamykają prawidłowo, czy zamek 5-tych drzwi nie jest zbyt luźny.
              10. Czy reflektory nie mają nigdzie odprysków, uszkodzeń mechanicznych (na plastiku o takie coś nie trudno). Stan szyb (pęknięcia odpryski itp) .
              11. Jak chodzi sprzęgło hamulec i biegi .
              12. Czy kierownica jest prosto przy jeździe na wprost (znane są przypadki, że trzeba było ponownie ustawiać).
              13. Stan bieżnika na kołach (czy przypadkiem ktoś już moim nowym samochodem nie jeździł za ostro), w przypadku stalowych, czy dołączone są kołpaki (oryginalne, ponadto DOT oraz producenta opon (czy wszystkie są jednej firmy).
              14. Stan licznika i numer VIN (spisać to ostatnie - w moim przypadku było to istotne, żeby nie okazało się później, że oglądałem inne auto, bo robiłem to zanim dotarły jeszcze papiery)
              15. Czy jest koło zapasowe (zamawiane jako opcja, w jakim jest stanie).
              16. Czy jest obowiązkowe wyposażenie (tj. gaśnica i trójkąt, klucz do kół do holowania - apteczka nie jest obowiązkowa, chyba że dla zawodowych kierowców).
              17. Czy przednia szyba ma dobrą optykę - znane są bowiem przypadki, że z fabryki wychodzą wybrakowane egzemplarze, które deformują obraz - trzeba obejrzeć dokładnie pod różnymi kątami, przy okazji sprawdzając, czy na szybie nie ma odprysków (tzw. szkoda transportowa).
              18. Pamiętać, aby przy odbiorze wziąć PIN do radia oraz zapytać się jaki olej jest zalany.
              19. Sprawdzić czy włącznik świateł nie jest obluzowany (znane są przypadki, że przy pierwszym włączeniu przeciwmgielnych kierowca wyciągał cały środek włącznika).
              20. Stan i jakość uszczelek przy drzwiach - w starszych modelach O2 była wada fabryczna z tym związana, w nowych już nie występuje albo nie powinna. Uszczelki mogą tez wystawać za bardzo poza obrys auta, a to powoduje nieprzyjemny dźwięk przy wyższych prędkościach (taki świst).
              21. Sprawdzić podwozie, czy na oko nie ma problemów z zabezpieczeniem antykorozyjnym (to raczej trudne do zrealizowania na placu, ale zawsze można zerknąć pod auto, czy wszystko tam gra, czy rdza gdzieś nie występuje - szczególnie na elementach zawieszenia) - też przy nie rozdrabnianiu się można pominąć.
              22. Sprawdzenie wszystkich przełączników, dźwigni (paliwo, klapy itp)
              23. Sprawdzić możliwie całą dostępną elektrykę (+ radio, klimatyzacja, szyby, czujniki cofania itd).
              24. Sprawdzić jak zakodowany jest przegląd QG0 15k czy QG1 - 30k.
              25. Sprawdź datę wydania w książce serwisowej (czy zgadza się, bo często wpisują do tyłu, żeby robić plany sprzedażowe na poprzedni miesiąc).
              26. Zapytaj sprzedawcy albo zadzwoń czy ma wbity DGM (Dożywotnia Gwarancja Mobilności).
              27. Sprawdź, czy prawidłowo działają (rozwijają się i zwijają) pasy bezpieczeństwa. U mnie jeden szwankował (coś się zacięło - naprawili od ręki w 5 minut).
              28. Sprawdź działanie wszystkich świateł (zewnątrz i wewnątrz).
              29. Sprawdź czy roleta bagażnika zwija się prawidłowo ( Kombi).
              30. Sprawdź działanie gniazd 12V (np. ładowarka komórki)

              Wszelkie braki/usterki lub to co jest „nie tak” zapisuj w protokole zdawczo-odbiorczym!
              Zrobić sobie xero protokołu odbioru z podpisem Dealera!

              Komentarz

              • trasat23
                Rider
                • 2010
                • 417

                #32
                lista

                Super lista. Diler się nie wkurzył, jak przyszedłeś do niego z takim glejtem plus małżonka
                Czy możesz rozwinąć:
                24. Sprawdzić jak zakodowany jest przegląd QG0 15k czy QG1 - 30k.
                www.kawapelnaslonca.pl

                Komentarz

                • Basik_
                  Rider
                  • 2013
                  • 667

                  #33
                  Re: lista

                  Zamieszczone przez trasat23
                  Super lista. Diler się nie wkurzył, jak przyszedłeś do niego z takim glejtem plus małżonka
                  Czy możesz rozwinąć:
                  24. Sprawdzić jak zakodowany jest przegląd QG0 15k czy QG1 - 30k.
                  Chodzi pewnie o to, że nowe auta mają ustawione domyślnie QG1 - 30k czyli komputer sam wyznacza przegląd raz na 2 lata. Dla niektórych to za duży przebieg i proszą o zmianę na QG0 15k i wtedy robią przeglądy raz w roku lub po 15k. Są też tacy co olej zmieniają co 10k. Co kto lubi. Ja robię rocznie ok 15kkm więc chyba poproszę o zmianę, żeby wymienić olej raz w roku, a raczej po przejechaniu ok 13-15k
                  Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                  Komentarz

                  • trasat23
                    Rider
                    • 2010
                    • 417

                    #34
                    Re: lista

                    Zamieszczone przez Basik_
                    Zamieszczone przez trasat23
                    Super lista. Diler się nie wkurzył, jak przyszedłeś do niego z takim glejtem plus małżonka
                    Czy możesz rozwinąć:
                    24. Sprawdzić jak zakodowany jest przegląd QG0 15k czy QG1 - 30k.
                    Chodzi pewnie o to, że nowe auta mają ustawione domyślnie QG1 - 30k czyli komputer sam wyznacza przegląd raz na 2 lata. Dla niektórych to za duży przebieg i proszą o zmianę na QG0 15k i wtedy robią przeglądy raz w roku lub po 15k. Są też tacy co olej zmieniają co 10k. Co kto lubi. Ja robię rocznie ok 15kkm więc chyba poproszę o zmianę, żeby wymienić olej raz w roku, a raczej po przejechaniu ok 13-15k
                    Ja przejeżdżam rocznie ok. 18k, a zamówiłem 1,4 tsi. Więc raczej także poproszę o zmianę.
                    Dzięki
                    www.kawapelnaslonca.pl

                    Komentarz

                    Pracuję...